Hayatta En Hakiki Mürşit İlimdir, Fendir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
CERN BİLİM GEZİSİ (15 ŞUBAT 2014).
Advertisements

Etik Günü Göktuğ Kubat 4-C 414 Göktuğ Kubat.
Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MİKROPLAR Mikroplar nasıl ve nerede yaşar ? Gülnur GÜR Sağlık Slayt
Sevgiyle ve Özlemle Anıyoruz…
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Felsefe Haftası.
FELSEFİ BİLGİ NEDİR?.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Parçacık Fiziği Eğitim Semineri
AYDINLANMA ÇAĞI.
MESLEKİ ETİK Çevre Etiği Prof.Dr. Fatih M. Botsalı MK MK
EMPİRİZM.
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
BOLZANO, Bernhard ( ).
FELSEFEYE GİRİŞ.
İDEALİZM NEDİR ?.
ÇAĞDAŞ ÜNİVERSİTE YOLUNDA
Zaman içinde bilim.
Felsefe Nedir?.
MADDEYİ TANIYALIM.

VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
THALES.
ATATÜRK ve BİLİM.
ATATÜRKÇÜLÜK.
Aristo ve Francis Bacon
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
“DÜNYADA HERŞEY İÇİN, MEDENİYET İÇİN, HAYAT İÇİN, MUVAFFAKİYET İÇİN HAKİKİ MÜRŞİT İLİMDİR, FENDİR İLİM VE FENNİN HARİCİNDE MÜRŞİT ARAMAK GAFLETTİR, CEHALETTİR,
GEZEGENİMİZ DÜNYA.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi

İLGEÇ (EDAT).
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
5.ÜNİTE: ATATÜRKÇÜLÜK ATATÜRK İLKELERİ KAZANIM TESTİ
ATEİZM – AGNOSTİSİZM. Tanrı’nın Varlığını Reddedenler Tanrının varlığını reddeden görüşlere ateizm, kişilere de ateist denir. Ateizm, inançsızlığı ve.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN GÖRÜŞLER - DEWEY
BİLİMİN SAVUNMASI D. Ali Ercan Ankara.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
Tarihin Belirleyicisi Olarak Ulusların Karekterinin Rolü
Pozitivizm A. Comte.
Kurgusal Tarih Tasarımları
GENEL OLARAK ETİK ve AHLAK KAVRAMLARI
Bilimsel Araştırmalarda Temel Kavramlar
DERS : FELSEFE KONU: FELSEFENİN ALANI.
Kanıta Dayalı Tıp Prof Dr Süheyla Ünal.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Darülfünundan Üniversiteye
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Karşılaştırmalı Eğitim
ATATÜRK İLKELERİ
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
 Felsefenin anlamı  Felsefenin Doğuşu  Felsefenin Tarihsel Gelişimi  Felsefenin amacı  Felsefe toplum ilişkisi  Bilgi ve Bilgi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN GÖRÜŞLER - DEWEY
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PSİKOLOJİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Kurgusal Tarih Tasarımları
Sosyoloji Tarihi-A- Klasik Sosyoloji Tarihi
BUDDİZM. Konfüçyanizm Çinliler için Konfüçyanizm, Taoizm ve Budizm’den herhangi birine ya da hepsine birden ait olmak mümkündür. Bir Çinli’nin hayatında.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
THALES Thales kimdir,bilime nasıl katkı sağlamıştır?
MÜHENDİSLİK ETİĞİ.
Sunum transkripti:

Bilim ve Bilimsellik -Sınırlandırma Ayracı Problemi Gerçek Bir Problem midir?-

Hayatta En Hakiki Mürşit İlimdir, Fendir. Bilim nedir? Bilimsellik nedir? Bilim ‘ne işe’ yarar? Bilim ile bilim-dışı arasındaki fark nedir?

Zamanı Geriye Almak: M.Ö. 600’lü Yıllar * Doğanın, doğa dışında bir unsura gönderme yapmaksızın bilinebileceği fikri Belki de en az bunun kadar önemli olan öğretmenini eleştirme ve ondan daha iyisini yapma geleneği. Helen Uygarlığı’nın Yedi Bilge’sinden biri olan Thales ve ardılı Anaksimandros arasında yaklaşık on beş yaş fark vardır. Bu iki düşünür arasındaki ilişki genel yoruma göre öğretmen – öğrenci ilişkisidir. Aynı şehrin (Milet) vatandaşı olan bu iki büyük ismin tanışıyor oldukları ve aynı konular üzerine çalıştıkları için de fikirlerinin doğrudan karşı karşıya geldiği ise yoruma yer bırakmayacak denli açıktır. Bu karşılaşmada hümanizm ve onun parçası olan antropo-epistemoloji için çok önemli bir gösterge açığa çıkmaktadır. Bu iki ismin en bariz ortak noktası tanrılara ya da herhangi bir aşkın unsura gönderme yapmayan evrensel kanunları aramalarıdır. Bunu da aşacak bir adımla bu kanunları (ya da ilkeleri) kuramsal temelde öne de sürmüşlerdir. Henüz yaşarken ‘bilgeliği’ ilan edilmiş olan Thales’e “yanılıyorsun” diyebilen ve bunu gerekçelendirebilen Anaksimandros eleştirel düşüncenin bilinen ilk büyük örneğini vermiştir.

Zamanı Geriye Almak: M.Ö. 300’lü Yıllar Atina halkının Sokrates’e yönelttiği suçlama Savunma’da şöyle dile getirilir: “Sokrates suçludur: Yer altında, gökyüzünde olup bitenleri araştırıyor açıkça; eğriyi doğru diye gösteriyor, başkalarına da kendisi gibi olmalarını öğretiyor”

Zamanı Geriye Almak: 1615 1. Güneşin evrenin merkezinde bulunması ve hiçbir yerel hareketi olmamasına ilişkin DANIŞMANLARIN DEĞERLENDİRMESİ: Söz konusu düşünce felsefi açıdan aptalca ve mantıksızdır. Ayrıca, bu düşüncenin ifadesindeki kelimelerin sözlük anlamlarına ve Aziz Pederlerle teoloji öğretmenlerinin olağan tefsir ve anlayışlarına göre birçok noktada İncil’in mantığına tamamen ters düştüğü için de usulen sapkındır. 2. Yerkürenin evrenin merkezinde bulunmadığına, hareketsiz olmadığına ve tümünün devamlı hareket ettiğine ilişkin. DANIŞMANLARIN DEĞERLENDİRMESİ: Söz konusu düşünce felsefi açıdan bir önceki düşünceyle eşdeğer bulunmuştur. Teolojik olarak ise en azından inanç açısından yanlıştır.

Lisenko Olayı Trofim Denisoviç Lisenko (29 Eylül 17 Eylül] 1898 – 20 Kasım 1976). Ukrayna asıllı Sovyet biyolog ve tarım bilimci. Lisenko Mendel genetiğini reddetti ve Lisenkoizm adı verilen sözdebilimi savundu. Lisenko'nun fikirleri Josef Stalin'in dikkatini çekti, onun desteğiyle Sovyet bilim kurumlarının başına geçti ve fikirleri partinin resmi ideolojisi hâline geldi. 1948'de Lisenko'nun Lamarkizme dayalı edinilmiş özelliklerin kalıtımı teorilerine karşı çıkmak resmen suç yapıldı. Sovyetler Birliği'nin tarım politikaları Lisenko'nun yanlış teorilerine göre yönlendirildi, bu Sovyetler Birliği'nde tarıma ve özellikle biyoloji alanında bilimsel çalışmalara zarar verdi

-  “Zakkum ve Hukuk...” (19 Şubat 1988 - Cumhuriyet, Uğur Mumcu) “Özensiz yayının etkisinde kalan kanserli hastaların bir kısmı zakkum kaynatarak içmişler; bu hastalardan biri de içtiği zakkum sonucu yaşamını yitirmiştir.” -  “Kur’an’daki zakkum, bu zakkum değil” (24 Şubat 1988 - ANKA Haber Ajansı) Diyanet, Kuran’da kıyamet günü cehennemliklere yedirileceği haber verilen “Zakkum” ile kansere çare olup olmayacağı tartışılan zakkum arasında isim benzerliği dışında bir ilginin bulunmadığını açıkladı. -  “Prof. Çetin: ‘Zakkumun kansere yararı yok’” (26 Şubat 1988 - Milliyet) Prof. Dr. Enver Tali Çetin, “Zakkumda bulunan kumarin ve flavon gibi maddelerin kansere karşı yararlı olmadığını” bildirdi. -  “Zakkum kansere çare olamaz” (14 Haziran 1996 - Cumhuriyet) Prof. Dr. Ayhan Ulubelen, kanser gibi bir hastalığa zakkum bitkisinin etkili olamayacağını vurgularken Prof. Kazım Türker, “Son derece saçma bir şey, duygu sömürüsü” dedi. -  “Zakkumcu doktora ABD sahip çıktı...” (4 Eylül 2003 - Milliyet) Kendisine dolandırıcı bile denilen Dr. Ziya Özel’in yaptığı ilaç şimdi ABD tarafından üretilecek

CERN DENEYİ Maliyeti: > 10 milyar dolar CERN Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi anlamına gelen Fransızca Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire sözcüklerinin kısaltmasıdır. Maliyeti: > 10 milyar dolar

“İsviçreli Bilim İnsanları”

Resmi raporlara göre, 17. 480 ölüm, 23. 781 yaralı oldu Resmi raporlara göre, 17.480 ölüm, 23.781 yaralı oldu. 505 kişi sakat kaldı. 285.211 ev, 42.902 iş yeri hasar gördü. Resmi olmayan bilgilere göre ise yaklaşık 50.000 ölüm, ağır-hafif 100.000'e yakın yaralı olmuştur. Ayrıca 133.683 çöken bina ile yaklaşık 600.000 kişiyi evsiz bırakmıştır. Yaklaşık 16 milyon insan, depremden değişik düzeylerde etkilenmiştir.

Hayatta en hakiki mürşit ilimdir, fendir. Dünyada her şey için, maddiyat için, maneviyat için, hayat için, muvaffakiyet için, en hakiki mürşit ilimdir, fendir; ilim ve fennin haricinde mürşit aramak gaflettir, cehalettir, dalâlettir. Yalnız, ilmin ve fennin yaşadığımız her dakikadaki safhalarının tekâmülünü idrak etmek ve terakkiyâtını zamanında takip etmek şarttır. Bin, iki bin, binlerce sene evvelki ilim ve fen lisanının çizdiği düsturları, şu kadar bin sene sonra bugün aynen tatbike kalkışmak elbette ilim ve fennin içinde bulunmak değildir.

Bilim Felsefesinin Gerçek Problemleri Vardır! Bilim ile Bilim-dışının ayrılması problemi: SINIRLANDIRMA AYRACI PROBLEMİ Bilim nasıl ilerler? İLERLEME PROBLEMİ Bilim politikaları nasıl belirlenmelidir? BİLİM- POLİTİKASI PROBLEMİ