Bu Gösteri Zonguldak Karaelmas Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MOTORLAR-10 HAFTA VURUNTU
Advertisements

NVA KALİTE TEST ÖLÇ. HİZ. EĞT. VE BELG. SAN.TİC. LTD. ŞTİ. Hazırlayan= E. Burak SARAÇOĞLU.
BÖLÜM 2: TEORİK MOTOR ÇEVRİMLERİ
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
TÜRBİNLER Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL.  Türbinler; su, buhar veya gaz gibi akışkanların enerjisini mekanik enerjiye çeviren makinelerdir. Türbinler;
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
İklim ve İklim Elemanları SICAKLIK. Bilmemiz Gereken … Isı : Cisimlerim potansiyel enerjisidir. Sıcaklık : Isının dışa yansıtılmasıdır.Birimi santigrat.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Bölüm 4 KAPALI SİSTEMLERİN ENERJİ ANALİZİ
YANMA (hem kirlilik kaynağı, hem kirlilik kontrol tekniği)
Pazarlama Çevresi.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Aktif Karbon Adsorpsiyonuyla Ağır Metal Giderimi ve Alevli AAS ile Tayin PEKER S1, KAŞ M.1, BAYTAK S.1  1Süleyman.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
OTOMOTİV MAKİNE İŞLEMLERİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Petrolden elde edilen sıvı yakıtların sınırlı rezervlerine rağmen, dünyada otomotiv sektörü hızla gelişmektedir. Bu gelişmeye paralel olarak oto yakıtlarının.
Özge Buket Cesim. , Burak Aşık. , Merve Çerçi. , İlke Önal
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
İçten Yanmalı Motorların Sınıflandırılması
RİZE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
(2) Motor Denetim Organları)
Doğru Akım: Doğru akım, zamana bağlı olarak yönü değişmeyen akıma denir. Kısa gösterimi DA (Doğru Akım) ya da İngilizce haliyle DC (Direct Current) şeklindedir.
1-HETEROJEN KARIŞIMLAR (ADİ KARIŞIMLAR):
YAKIT SEPERATÖRLERİ Prof.Dr.Adnan Parlak.
Kaynak Gösterme Teknikleri
MADDE’NİN AYIRTEDİCİ ÖZELLİKLERİ
Eğitim Siteleri
*GOVA MODEL SAYANIN TEZĞAH İŞLERİ
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
ISI MADDELERİ ETKİLER.
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
MADDENİN AYIRTEDİCİ ÖZELLİKLERİ
Fotoğraf Terimleri- Diyafram
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
KAYNAR SULU ISITMA SİSTEMLERİ
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SİSMİK YORUMLAMA DERS-7 PROF.DR. HÜSEYİN TUR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ELK-301 ELEKTRİK MAKİNALARI-1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SIVILAR Sıvıların genel özellikleri şu şekilde sıralanabilir.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
7. ÜRETİM VE MALİYETLER.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemlerindeki Tutarsızlıklar
BORULARDA YERSEL YÜK KAYIPLARI
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Bu Gösteri Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Karabük Teknik Eğitim Fakültesi Makine Eğitimi Bölümü Otomotiv Öğretmenliği Tez Sunumu için Hazırlanmıştır Buji ile Ateşlemeli Motorlarda İşletme ve Yapısal Parametrelerin Motor Performansına Etkileri

GİRİŞ Amacımız; Motorun performansına etki eden parametreleri incelemek. Bu parametrelerin motorun gücünü, momentini, yakıt ekonomisini ve egzoz emisyonlarını nasıl etkilediğini ortaya koymak.

Anlatılacak Konular İşletme Parametreleri Ateşleme Avansı H/Y Oranı Supap Zamanlaması Karter Yağı Sıcaklığı Soğutma Suyu Sıcaklığı Yapısal Parametreler Sıkıştırma Oranı Yanma Odası Şekli Oktan Sayısı

İşletme Parametreleri 1. Ateşleme Avansı Benzinli bir motorda ateşleme avansının (θateş) motor gücü (Ne), özgül yakıt tüketimi (be) ve egzoz emisyonlarına etkisi. (n=2000 d/d, =0.9, v=0.7255)

İşletme Parametreleri 2. H/Y Oranı Benzin motorlarında HFK’nın (lambda) egzozdaki kirletici konsantrasyonlarına etkisi

İşletme Parametreleri 3. Supap Zamanlaması Emme supabı zamanlamasının motor devrine bağlı olarak moment üzerine etkileri

İşletme Parametreleri 4. Karter Yağı Sıcaklığı Sıcaklık viskozite değişimi

İşletme Parametreleri 5. Soğutma Suyu Sıcaklığı Gaz Konumu T (C) su sıcaklığı Yakıt tüketimi (kg/h) 2/3 90 6,570 75 6,635 64 6,703 52 41 6,844 Rölanti 88 1,213 78 1,251 Bir motorda yakıt sarfiyatının su sıcaklığına bağlı olarak değişimi

Yapısal Parametreler 1. Sıkıştırma Oranı Sıkıştırma oranı artışının performansa etkisi

Yapısal Parametreler 2. Yanma Odası Şekli

Yapısal Parametreler 3. Oktan Sayısı Oktan sayısına bağlı olarak vuruntu sınırının değişimi

SONUÇ Ateşleme avansı motorun güç, moment, özgül yakıt sarfiyatı ve egzoz emisyonlarını etkilediğinden optimum düzeyde ayarlanmalıdır. • HFK egzoz emisyonlarına etki eden en önemli parametredir. • Supap zamanlamasının motor devrine göre ayarlanması performansı artırır. • Motor yağı sıcaklığı arttıkça viskozite azalacağından sürtünmeye harcanan güç düşerek motor gücünü artırır. • Soğutma suyu sıcaklığı, kaynama noktasının hemen altında iken motor verimi maksimumdur.

SONUÇ Sıkıştırma oranının artmasıyla motor momenti ve gücü artış gösterir. •Yanma odası şekli vuruntulu yanmayı önemli derecede etkiler. • Oktan sayısı arttıkça motorun vuruntu meyli azalır.