Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YAKIT SEPERATÖRLERİ Prof.Dr.Adnan Parlak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YAKIT SEPERATÖRLERİ Prof.Dr.Adnan Parlak."— Sunum transkripti:

1 YAKIT SEPERATÖRLERİ Prof.Dr.Adnan Parlak

2 Dip Tank ve Yakıt transfer sistemleri

3

4

5

6 Seperatör ve devre elemanları

7 Seperatör ve devre elemanları

8 Seperatörün sökülmesi

9 SEPERATÖR PARÇALARI

10 Güç aktarma Sürtünmeli kaplin vasıtasıyla
Worm dişli vasıtasıyla doğrudan Sürtünmeli kaplinin amacı, ilk hareket esnasında motora ve worm dişliye aşırı yük binmesini önlemektir.

11 Santrifüj Yakıt seperatörü

12 Seperatörün Sökülmesic

13 Seperatörün Sökülmesi

14 Seperatörün Sökülmesi

15 Yakıt Seperatörünün montajı

16 Yakıt Seperatörünün montajı

17 Yakıt Seperatörünün montajı

18 Seperatörün farklı çalışma modları
PURIFIER CLARIFIER

19 Seperatörün farklı çalışma modları

20 Yakıt Ayrışma Prensibi

21 PURIFIER ÇALIŞMA Çamur ve su tas içerisindedir. Yakıt içerisindeki su ayrıştıkça su çıkış kanalında çalışma boyunca tahliye olur. Yakıt içerisindeki katı partikül ve çamur ise merkez kuvvet etkisiyle tas yüzeyinde toplanır. Belirli aralıklarla bu çamur ve partiküller, çamur tahliye sistemi vasıtasıyla dışarıya atılırlar. Yakıt ve su arasındaki ara yüzey gravite disk vasıtasıyla gerçekleştirilir. İdeal ara yüzey disk gruplarının hemen nihayetinde oluşturulmasıdır. Yakıtın verimli olarak ayrıştırılabilmesinin en önemli kriterlerinden birisi arayüzeyin doğru ayarlanmasıdır.

22 Gravite Disk seçiminin etkisi
Doğru gravite disk seçimi-Doğru arayüzey Büyük gravite diski Küçük gravite diski Verimsiz seperasyon

23 ARA YÜZEYİN ETKİSİ 180 mm2/s (50 0C)üzerindeki yakıtlarda giriş sıcaklığı en üst sınır olan 98 0C tavsiye edilmektedir. SADECE ALT DİSK GRUBU TEMİZLİK YAPAR! DOĞRU DİSK KÜÇÜK ARAYÜZEY Siğil çemberini kırmayacak en büyük çaplı gravite diski en doğru disktir.

24 YAKIT VE YAĞ SEPERATÖRLERİNDE AYRIŞTIRMA VERİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER:
DEBİ, ARAYÜZEY POZİSYONU, SEPERATÖR ÇALIŞMA MODU YAKIT SEPERASYON SICAKLIĞI

25 Yakıt Seperasyon Tavsiyeleri
Yakıt separatörünün debisi saatlik motor yakıt sarfiyatına eşit olmalıdır. Bu durumda separatör 24 saat boyunca çalıştırılmalıdır. Daha fazla debiyle çalışması seperasyon verimini düşürür. Doğru gravite disk seçimi yakıt içerisindeki suyun atılması açısından çok önemlidir. Disk seçimi yakıt yoğunluğu dikkate alınarak yapılmalıdır. Normalde en az iki seperatör seri veya paralel olarak kullanılır. Araştırmalar en iyi temizlemenin separatörlerin seri olarak purifier ve clarifier modlarında çalıştırmaktır.

26 prufier işleminden sonra Clarifier işlemi daha iyi sep. verimi verir
prufier işleminden sonra Clarifier işlemi daha iyi sep. verimi verir. ÇÜNKÜ yakıt içerisinde fazla su olması durumunda clarifier işlemi verimsizdir. Geminin dalga etkisiyle dip tk., dinlenme tankı ve servis tankının dibinde biriken çamur ve ağır partikülleri karıştırması nedeniyle separetaörleri paralel çalıştırmak iyi değildir. Clarifier modunda gravite diski su çıkışını kapadığından su tahliyesi ancak slaç tahliyesi esnasında olabilir. Dolayısıyla yakıt içerisinde fazla miktarda su bulunduğunda su tamamen ayrıştırılamaz.

27 DİSK SEÇİMİNİN ETKİSİ Büyüklük,m m 5-6 6-8 8-10 Giriş 16900 14100 6700
Doğru pozisyon Yanlış pozisyon

28 ÇALIŞMA MODUNUN ETKİSİ
Büyüklük,m m %100 debide Giriş Çalışma modları -Seri -Paralel -tek

29 ÇALIŞMA MODUNUN ETKİSİ

30 SEPERASYON VERİMİNİ ARTIRMAK İÇİN
Doğru ara yüzey için doğru gravite diski seçilmeli, Separatöre gönderilen yakıt debisi mümkün olduğunca düşük olmalı, Genel uygulamanın aksine her iki seperatörü seri olarak çalıştırmak gerekir.

31 Tablo vasıtasıyla gravite diski seçimi
Ayrıştırılacak yakıt sıcaklığı 55 0 C civarında ise Tablo I o C arasında ise Tablo II kullanılmalıdır.

32 Nomogram vasıtasıyla disk seçimi

33 PURIFIER ÇALIŞMA Gemilerde uygulamanın aksine fuel oil seperatörleri seri olarak çalıştırılmalıdır. Bu işlemde birinci separatör purifier ikinci seperatör ise purfier olarak çalıştırılmalıdır. Clarifier ayrıştırıcıda çamur çanak cidarında birikir. Biriken çamurun belirli aralıklarla atılması gerekir. Clarifier modda gravite disk yerine clarifier disk kullanılır.

34 PURIFIER ÇALIŞMA EPC-41 EPC-41 ünitesi siğil suyu girişini ve otomatik çamur tahliyesi öncesi yakıt çıkışını otomatik olarak kontrol eder. Normal çalışma esnasında hayati parametreler izlenir. Siğil suyu kırıldığında, yakıt basıncı düştüğünde, karşı basınç arttığında ve elektrik arızası meydana geldiğinde, yakıt sıcaklığı belirtilen limitlerin dışına çıktığında EPC-41 ünitesi alarm çalar.

35 Tas temizleme işlemi

36 PURIFIER AYRIŞTIRININ DEZAVANTAJLARI
Ayrıştırılacak yakıt yoğunluğu 991 kg/m3 (15 0 C) ile sınırlıdır. Optimum ayrıştırma verimi gravite diskin uygun seçimine bağlıdır. Uygun gravite seçimi ise hakim olarak yoğunluk olmak üzere, viskozite, debi ve sıcaklıktır. Ancak, 991 kg/m3 (15 0 c) ve üzeri yoğunluk değerlerinde viskozite ve yoğunluktaki oynamalar uygun arayüzey oluşumunu imkansız hale getirmektedir. En uygun gravite diski siğil duvarını yıkmayacak ara yüzey oluşturan gravite diski olarak ifade edilmektedir. Uygun diskin seçimi deneme yanılma yöntemiyle olduğu için pratik değildir. Bu nedenle çoğunlukla daha küçük çaplı gravite diski tercih edilmektedir. Bu durumda ayrışma verimi düşük kalmaktadır. 4. Uygun ayrıştırma için separatörlerin seri çalıştırılması gerekir. Ancak bu işlem de 991 kg/m3 (15 0 C) ile sınırlıdır.

37 CLARIFIER AYRIŞTIRININ DEZAVANTAJLARI
En önemli iki problem yakıt kaybı ile tas içerisinde sınırlı miktarda su bulunma zorunluluğudur Yağ kaybı: Çalışma esnasında su çıkış kapalı olduğu için çamur ve su tas cidarında birlikte birikir. Dolayısıyla daha sık olarak çamur tahliyesi yapılması gerekir. Çamur tahliyesi esnasında tas içerisindeki yakıtta kaybedilmiş olur. Su sınırlaması: Verimli ayrıştırma için tas içerisindeki suyun disk yığınlarına ulaşmaması gerekir.

38 ALCAP Seperatörler(ayrıştırıcı)
Yakıt yoğunluğu arttıkça ara yüzey konumunun duyarlılığı artmaktadır. Dolayısıyla siğil duvarının kırılma riski artmaktadır. Klasik purifier tipi seperatörlerde yakıt yoğunluğu 991 kg/m3 (15 oC )ile sınırlandırılmıştır. Bu durum daha yüksek yoğunluğa sahip yakıtların ayrıştırılmasını zorlaştırmaktadır. Yağlama yağı yoğunluğu kritik değerin oldukça altında olduğu için klasik purifier ayırıcı ile ayrıma işlemi devam etmektedir.

39 Yoğunluk ve viskozite arttıkça yakıtın ısıtılarak gönderilmesi çok daha önemli hale gelmektedir (98 o C).

40 Arayüzey oluşumuna etki eden parametreler
Yağ/yakıt yoğunluğu Debi Sıcaklık Viskozite Yakıt yoğunluğu arttıkça gravite disk aracılığı ile optimum ayrıştırma verimi kötüleşmektedir.

41 ALCAP Teknolojisi Prensibi. Yakıt sürekli olarak giriş yapar, temizlenen yakıt çıkış kanalından çıkar. Su ve çamur tas içerisinde kalır. Su miktarı artıp disk yığınlarına doğru hareket etmeye başladığında yakıt çıkışına konulmuş bulunan su transmiter vasıtasıyla tasın su ve çamur ile dolduğu tespit edilir. Transmiter, mutlak değeri değil kalibrasyon değerindeki değişimi ölçer. Kalibrasyon değerine göre yakıt içerisindeki su değişmi %0.2 yi aştığında kontrol ünitesi su tahliye işlemini gerçekleştirir. Düşük su toplanması Fazla su toplanması

42 ALCAP Teknolojisi Belirtilen değişim algılandığında su tahliye valfi açılır. Şayet yakıt girişinde aşırı su var ise ve su tahliyesinde yeterli su görünmüyorsa elektronik kontrol ünitesi doğrudan çamur tahliyesini başlatır. Düşük su toplanması Su tahliyesi

43


"YAKIT SEPERATÖRLERİ Prof.Dr.Adnan Parlak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları