Öğretmenin eğitim felsefesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hayat Biçimini Seçmektir
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
HOŞGELDİNİZ.
Refik OLGUN Aytaç SATICI Gökhan KÜTÜKÇÜ Akif H. ÖZMERCAN
GAZİ ORTAOKULU REHBERLİK BİRİMİ
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Hazırlayanlar Seher Erdoğan Fatma Tapa E. Temuçin Örsdemir Ferdi Erdem
EĞİTSEL ALANLAR Kazanım: Eğitsel alanlardaki güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. 9. Sınıf 8 nolu kazanım etkinliği.
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
POWER POİNT SUNU HAZIRLAMAK
Çalışmamızın amacı: Öğrencilerimizin evlerinde yada çevrelerinde yapabilecekleri yada yaptırabilecekleri bilinçlendirme çalışmalarını örneklendirerek.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Derslerini seviyor musun?
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ERGENLİK & YAŞAM BAŞARISI
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
YGS ve LYS başarısı için öğrencilerimizin yapması gerekenler Yunus Emre Anadolu Lisesi-Rehberlik Servisi.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Hangi çocuk hangi okula ? Die Gemeinnützigen Elternstiftung Baden-Württemberg‘in Düzenlediği Etkinliğe Hoşgeldiniz İlkokul – Ya Sonra ? 1.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
İlkokuldan Sonraki Okullarda Nasıl Destekeleyip Motive Edebilir
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Dr. İsmail DEMİR Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
“BARIŞÇIL OKULDAN TOPLUMSAL BARIŞA”
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
75.YIL İMKB UZM JAND ÇVŞ SEDAT KÖROĞLU YBO REHBERLİK SERVİSİ ERDENİZ KOCAŞİMŞEK MEHMET EREZ.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek.
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Programın Karşılaştırılması Sunusu
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Teknoloji ve tasarım dersi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Teknoloji ve Tasarım Dersi
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Etkinliğinizin Başlığı
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
Başlık Düzeni Alt Başlık.
FABRİKAM İLE BAHAR TEMİZLİĞİ
Resimli Başlık Düzeni Alt Başlık
Resimli Başlık Düzeni Alt Başlık
Başlık Düzeni Alt Başlık
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
RESİMLİ BAŞLIK DÜZENİ alt başlık
Askerlerin harp oyunlarıyla,
Sunum transkripti:

Öğretmenin eğitim felsefesi NOT: Bu slayttabaşka bir resim ister misiniz? Resmi seçin ve silin. Şimdi yer tutucuda Resimler simgesini tıklatarak kendi resminizi ekleyin. Prof. Dr. Hasan BACANLI

Ne konuşacağız? Eğitim ne işe yarar? Eğitim ne demektir? Eğitimin amacı nedir? Öğrenci kimdir? Öğretmen kimdir? Öğrenme nedir?

Eğitim ne işe yarar? İyi insan yetiştirmek İyi vatandaş yetiştirmek Verimli / çalışkan bireyler yetiştirmek Toplumun devamını sağlamak Bireyi geliştirmek Eş bulmak Çocuk bakıcılığı yapmak

Erişim – Eriştirim (eğitim) Yetişim – Yetiştirim (öğretim) Eğitim’in kökeni Education Dük haline getirmek Terbiye Erbablaştırmak Eğitim Sınırlandırmak Erişim – Eriştirim (eğitim) Yetişim – Yetiştirim (öğretim)

Erkek (cinsiyet olarak değil, sıfat olarak) Ergen Eren Ermiş Er-mek ne demek? Erkek (cinsiyet olarak değil, sıfat olarak) Güçlü Ergen Sürekli Eren Olgun Ermiş Örnek

Ustalaşmanın aşamaları Davranma Taklit Tekrar Alışkanlık Bilinçlenme Beceri Değerlendirme Ustalık

Öğrenci Talebe? Hayır Boş bir levha? Hamur? Birey? Evet

Öğrencinin dört ihtiyacı Özgürlük Ustalık İlişkililik Eşitlik

Eğitimle öğrenci ne kazanır? Potansiyellerini geliştirir. «Kendini gerçekleştirmemek günahtır.» Toplumun bir ferdi olur. Her toplum kendini sürdürmek ister Hayattaki sorumluluklarının farkındadır. İnsan başkasıyla insan olur İnsan olgunlaşmanın yolunu bilir (öğrenmeyi öğrenme) İnsan dünyadaki yer ve rolünün farkındadır. Farkındalık – Şehadet Uyum – kulluk

Öğretmen Ermeyen erdiremez. Ermeyen yolu bulamaz. Model / örnek Ermeyen yolu bulamaz. Yolu bilmek Yolu bilmeyen gösteremez. Göstermeyi bilmek Yol göstermeyen öğretemez. Öğretmeyi bilmek Öğretmen yol gösterendir.

Öğrenme Güdülenme Dikkat Uyum Tekrar Motivasyon öğrencinin ihtiyaçlarından doğar. Dikkat Öğrencinin dikkatini çekmeyen öğrenciye ulaşamaz. Uyum Öğrenci yapabileceğini yapar (yapamayacağını yapamaz) Tekrar Tekrarlanmayan davranış unutulur / kazanılmaz.

Öğrenciyi anlamak Dinleme Gözleme İfade Denetleme Dinlenmeyen kavranmaz. Gözleme Gözlenmeyen fark edilmez. İfade Aktarılmayan anlaşılmaz. Denetleme Denetlenmeyen bilinmez (Öğrettiğimizi bilmemiz gerekir).

Eğitimin dört atlısı Okul Öğretmen Veli Ortam oluşturur, sağlar. Öğretmen Öğretir. Veli Destekler. (lojistik). Öğrenci (diğer öğrenciler dahil) Yardım eder.

Öğretmenin durumu Öğretim öğretmenin işidir, Başkasının değil! Öğretim öğretmenin görevidir, Öğrenme öğretmenin sorumluluğudur, Öğrenme öğretmenin başarısıdır,

Hepinize başarılar!

Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim. Prof. Dr. Hasan BACANLI http.//www.hasanbacanli.com facebook\hasan bacanlı, prof. dr. hasan.bacanli@gmail.com