Siz Olsaydınız Ne Yapardınız? Oğuzhan Selim Temiz 13310131025 3/A
Nedir? Kart oyunu tekniğidir. Öğrencilerin ilgi, ihtiyaç, sorun, tutum ve yaklaşımlarını, sağlık ve temizlik alışkanlıklarını, aile, arkadaş ve okul ilişkilerini, sosyal tavırlar gibi konuların tartışılarak belirlenmesi için uygulanır.
Oyunun kartları hazırlanırken Kart oyunuyla kazandırılmak istenilen hedeflerin belirlenmesi Sınıftaki öğrenci sayısı kadar hedeflere uygun problem durumlarının oluşturulması Yaklaşık 7x12 cm boyutlarında problem durumu sayısı kadar karton kesilmesi Hazırlanan kartların sırayla (1,2,3,…) numaralandırılması ve her kartın üzerine okunaklı harflerle problem durumlarının yazılması
Dikkat edilmesi gerekenler Bu amacı gerçekleştirici niteliğe sahip olan kartların hazırlanışına özen gösterilmelidir. Sınıf çok kalabalık değilse öğrenci sayısı kadar, kalabalıksa sınıfın belirli bir örneklemine yetecek kadar kart hazırlanır. Kartların biçimi, rengi, öğrencilerin yaşları ve eğitim düzeyleri ile işlenecek konunun içeriğine göre seçilebilir.
Nasıl oynanır? Kartlar karşılaştırılarak ya öğrencilere çektirilir ya da dağıtılır. Öğretmen bir kart numarası söyler. Elinde o numaradaki kart olan öğrenci, ayağa kalkarak problem durumunu okur ve cevaplar. Verilen cevabın doğruluğu diğer öğrenciler ile birlikte tartışılır. Doğru cevap tekrar edilir. Tartışılanlar özetlenir ve bir sonraki karta geçilir.
Örnekler Ayşe okuldan döndüğünde evde annesini bulamıyor. Yanında evin anahtarı yok. Ayşe’nin yerinde siz olsaydınız ne yapardınız? Muratcan teneffüste sınıfa girince Emre’nin öğretmenin plan defterini karaladığını görüyor. Muratcan’ın yerinde siz olsaydınız ne yapardınız?
Tekniğin Amacı Bu etkinlik öğrencileri bir sorun karşısında bırakarak ‘‘Böyle bir durumla siz karşı karşıya kalsaydınız ne tür çözüm yolu üretebilirdiniz?’’ sorgulaması karşısında, soruna çözüm yolu üretmelerini sağlamak için uygulanan oldukça kullanışlı bir uygulamadır.
Tekniğin Yararlılıkları Yine bu teknikteki amaç, zaman ve mekan değerlerinin alt üst edildiği durumlar yaratarak, öğrenciyi başka bir zamanda ve mekanda düşündürmek ve dolayısıyla sorunla karşılaştırmak ve sorunu çözmektir. Bunun yanında bu uygulamadaki önemli fark öğrencilerin önünde daha önce çözülmüş bir sorunun konmuş olmasıdır. Böylece öğrencilerin düşünme ve sorun çözme yetilerini zorlayacağından daha yaratıcı ve orijinal çözüm fikirleri öne sürmelerini dolayısıyla daha çok kritik düşünmelerini sağlayacaktır .