Siz Olsaydınız Ne Yapardınız?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Advertisements

NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Problem Çözme Süreci.
KART E Ş LE Ş T İ RME  NEDİR?  UYGULANMASI  AVANTAJLARI  DEZAVANTAJLARI  NEDİR?  UYGULANMASI  AVANTAJLARI  DEZAVANTAJLARI.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
PEER SUPPORT TEAM.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Öğretim Teknikleri - III
Balık Kılçığı Tekniği Nedir?
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
ADRES DEFTERİM.
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
Matematikten Neden Korkarız?
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ÖRNEK OLAY Son zamanlarda hemen bütün öğretim kademelerinde, ama özellikle öğretimin seviyesi arttıkça daha çok kullanılan bir metod haline gelmiştir.
İŞLEMLERDE KOLAYLIKLAR, PROBLEM KURMA ve ÇÖZME
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 13 Yazma Bir Bilişsel Yazma Modeli Faaliyet Ortamı.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
MERAK ÖZENTİ ARKADAŞ BASKISI FARKLI GÖZÜKMEK SORUNLARINA ÇÖZÜM ARAMAK BEĞENİ TOPLAMAK İLGİ, SEVGİ VE ŞEFKAT YOKSUNLUĞU.
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Yapılandırmacı Öğrenme
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Öğretimin Planlanması
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Bireysel Çalışma Yöntemi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Problem Çözme Yaklaşımları
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI. PLAN Bir düşünceyi, bir işi ve tasarıyı sonuçlandırmak için önceden belirtilen hususların çizgi resim ve ya yazıyla gösterilmesidir.
Sunum transkripti:

Siz Olsaydınız Ne Yapardınız? Oğuzhan Selim Temiz 13310131025 3/A

Nedir? Kart oyunu tekniğidir. Öğrencilerin ilgi, ihtiyaç, sorun, tutum ve yaklaşımlarını, sağlık ve temizlik alışkanlıklarını, aile, arkadaş ve okul ilişkilerini, sosyal tavırlar gibi konuların tartışılarak belirlenmesi için uygulanır.

Oyunun kartları hazırlanırken Kart oyunuyla kazandırılmak istenilen hedeflerin belirlenmesi Sınıftaki öğrenci sayısı kadar hedeflere uygun problem durumlarının oluşturulması Yaklaşık 7x12 cm boyutlarında problem durumu sayısı kadar karton kesilmesi Hazırlanan kartların sırayla (1,2,3,…) numaralandırılması ve her kartın üzerine okunaklı harflerle problem durumlarının yazılması

Dikkat edilmesi gerekenler Bu amacı gerçekleştirici niteliğe sahip olan kartların hazırlanışına özen gösterilmelidir. Sınıf çok kalabalık değilse öğrenci sayısı kadar, kalabalıksa sınıfın belirli bir örneklemine yetecek kadar kart hazırlanır. Kartların biçimi, rengi, öğrencilerin yaşları ve eğitim düzeyleri ile işlenecek konunun içeriğine göre seçilebilir.

Nasıl oynanır? Kartlar karşılaştırılarak ya öğrencilere çektirilir ya da dağıtılır. Öğretmen bir kart numarası söyler. Elinde o numaradaki kart olan öğrenci, ayağa kalkarak problem durumunu okur ve cevaplar. Verilen cevabın doğruluğu diğer öğrenciler ile birlikte tartışılır. Doğru cevap tekrar edilir. Tartışılanlar özetlenir ve bir sonraki karta geçilir.

Örnekler Ayşe okuldan döndüğünde evde annesini bulamıyor. Yanında evin anahtarı yok. Ayşe’nin yerinde siz olsaydınız ne yapardınız? Muratcan teneffüste sınıfa girince Emre’nin öğretmenin plan defterini karaladığını görüyor. Muratcan’ın yerinde siz olsaydınız ne yapardınız? 

Tekniğin Amacı Bu etkinlik öğrencileri bir sorun karşısında bırakarak ‘‘Böyle bir durumla siz karşı karşıya kalsaydınız ne tür çözüm yolu üretebilirdiniz?’’ sorgulaması karşısında, soruna çözüm yolu üretmelerini sağlamak için uygulanan oldukça kullanışlı bir uygulamadır.

Tekniğin Yararlılıkları  Yine bu teknikteki amaç, zaman ve mekan değerlerinin alt üst edildiği durumlar yaratarak, öğrenciyi başka bir zamanda ve mekanda düşündürmek ve dolayısıyla sorunla karşılaştırmak ve sorunu çözmektir. Bunun yanında bu uygulamadaki önemli fark öğrencilerin önünde daha önce çözülmüş bir sorunun konmuş olmasıdır. Böylece öğrencilerin düşünme ve sorun çözme yetilerini zorlayacağından daha yaratıcı ve orijinal çözüm fikirleri öne sürmelerini dolayısıyla daha çok kritik düşünmelerini sağlayacaktır .