ZEVKLERİ YERLE BİR EDEN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Allah’ın Huzurunda Olma Bilinci
Advertisements

HAZRETİ ALİ’NİN VASİYETNAMESİ (Hazreti Ali’den oğlu Hasan’a)
Hiç üzerlerindeki göğe bakmazlar mı?
Onda hiçbir çatlak da yok... (KAF 6)
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
AHİRET İNANCI.
ADALET.
KAZA VE KADERE İMAN.
Kur’ân Doğru Bilgiye Önem Verir
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi Bismillahirrahmanirrahim
KADER VE EVRENDEKİ YASALAR 1
DEĞERLER EĞİTİMİ HAKSIZ KAZANÇ
مَنْ تَعَلَّمَ عِلماً مِمَّا يُبْتَغَى بِهِ وَجْهُ الله عَزَّ وَجَلَّ لا يَتَعَلَّمُهُ إلا ليُصِيبَ بِهِ عَرَضاً مِنَ الدُّنْيَا لَمْ يَجِدْ عَرْفَ الجَنَّةِ
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
Dedim: Çok yalnızım. Dedin:. فَإِنِّي قَرِيبٌ Ben ki sana çok yakınım
Kur’an’a Göre Cin ve Şeytan
Sorumluluk Bilinci.
İslam’da Bilginin Kaynakları
Hayatının Kıymetini Bil
2. İnanca Bağlılığı.
Şeytanın kötülüğünden korunma konusunda Kur'an'ın öğütleri
Ba‘s (Yeniden Dirilme) ve Âhiret Halleri
NEVEVÎ. الحديث الأول عن أمير المؤمنين أبي حفص عمر بن الخطاب رضي الله تعالى عنه قال : سمعت رسول الله صلى الله تعالى عليه وعلى آله وسلم يقول : « إنَّما.
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
SÛRELER : CÛZ : 29 Mülk Sûresi (1 – 30)
HELAL HARAM BİLİNCİ.
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
Hayatının Kıymetini Bil
Hayatı Geregi Gibi Degerlendirmek
İPLİK PAZARI CAMİİ/ÇANKIRI
T.C. DOĞANKENT MÜFTÜLÜĞÜ Recep ŞAHAN/Doğankent Müftüsü
KAYNARCA TEŞVİKİYE CAMİİ İMAM HATİBİ
1 1.ÜNİTE KUR’AN’A GÖRE HZ. MUHAMMED’(sav)İN KONUMU SAYFA:
AMEL DEFTERİ VE KARNE 1 Recep ŞAHAN Akkuş Müftüsü AKKUŞ.
1.
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ KAZAKKENT ALTAY CAMİİ. T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ KAZAKKENT ALTAY CAMİİ İslam mahremiyete, yani kişiler arası bedensel sınırların.
كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ
YEDİ AŞAMADA AHİRET-1 Recep ŞAHAN Kurucaşile Müftüsü
KONU: AHDE VEFÂ TARIH: YER: DİLLENBURG YENİ CAMİİ SÜRE: 45 dk.
Recep ŞAHAN/Kurucaşile Müftüsü
‘‘KİM ZERRE MİKTARI HAYIR İŞLERSE ONUN KARŞILIĞINI GÖRÜR
AH İ RETE İ MAN وَمَن يَكْفُرْ بِاللّهِ وَمَلاَئِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلاً بَعِيدًا ا.
1. Hesap Verme Bilinci وَهُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنتُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ “…Nerede olsanız, O sizinle beraberdir. Allah, bütün yaptıklarınızı.
REGAİB KANDİLİ Recep ŞAHAN Kurucaşile Müftüsü
Recep ŞAHAN Kurucaşile 1 BERAT GECESİ.
Peygamberimiz ara sıra etrafında bu- lunanlara bir konuyu öğretmek için soru sorardı. Nitekim Muaz bin Cebe- l’i, Yemen’e, vali olarak gönderirken bu yöntemi.
Recep ŞAHAN 1 YEDİ AŞAMADA AHİRET /Kurucaşile.
 Gerçek iyilik nedir? Toplum içinde insanların belirlediği bir "iyilik" kavramı vardır. Yolda gördüğü dilenciye para veren, insanlara.
DERSİN ADI:Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
ECEL VE ÖLÜM BEHÇET GÜNDÜZ İZMİR
EĞİTİMLE İLGİLİ HADİSLER
Prof. Dr. Şadi Eren.
REGAİP KANDİLİ HAZIRLAYAN:
MELEKLERE İMAN.
ADALET NEDİR? Adalet, zulmetmemek, hak sahibine hakkını vermek, haklılık ve hakka uygunluk gibi manalara gelmektedir.
İSLAM MEDENİYETİ ve ADALET
GİDİŞİNDEKİ YERİMİZ EKOLOJİK DENGENİN HAZIRLAYAN: İbrahim SUCUOĞLU
DİNLER TARİHİ Prof. Dr. Şadi Eren.
AHİRET GÜNÜNE (HAŞRE) İMAN
İslam Medeniyetinde VAKIF VE SOSYAL DAYANIŞMA
ALLAH’IN KULLARINI KONTROL ve DENETİMİ
1.
Diğergamlık nedir?. Kendisinin ihtiyacı olduğu halde başkasını kendi nefsine tercih etme duygusu, Cömertliğin bir üst derecesi ve hatta ondan da daha.
İMÂNLA İLGİLİ HADİS-İ ŞERİFLER عن عبدالله بن عمرو رَضِيَ اللّهُ عَنْهما عن النبي صلى الله عليه وسلم قال : الْمُسْلِمُ مَنْ سَلِمَ الْمُسْلِمُونَ مِنْ
TEFEKKÜR يَتَفَكَّرُونَ أَفَلاَ تَذَكَّرُونَ. “HERHANGİ BİR MESELE HAKKINDA DÜŞÜNME, ZİHNİ YORMA, DERİN DÜŞÜNME VE İŞİN ŞUURUNA VARMA.”
T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ MAHREMİYET VE ÖNEMİ KAZAKKENT ALTAY CAMİİ.
يَٓا اَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا مِمَّا فِى الْاَرْضِ حَلَلاً طَيِّباًوَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِۜ اِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُب۪ينٌ Bakara 168.
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
SABIR HAZIRLAYANLAR:ŞEVVAL KOÇ – ŞEVVAL ATIŞ- HAT İ CE AYDIN –DERS Ö Ğ RETMEN İ : HATICE SIBEL ÖZTEKIN A Ğ ıR.
Sunum transkripti:

ZEVKLERİ YERLE BİR EDEN T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ ZEVKLERİ YERLE BİR EDEN

Dünya Hayatının Misali: T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Dünya Hayatının Misali: اِنَّمَا مَثَلُ الْحَيوةِ الدُّنْيَا كَمَاءٍ اَنْزَلْنَاهُ مِنَ السَّمَاءِ فَاخْتَلَطَ بِه نَبَاتُ الْاَرْضِ مِمَّا يَاْكُلُ النَّاسُ وَالْاَنْعَامُ حَتّى اِذَا اَخَذَتِ الْاَرْضُ زُخْرُفَهَا وَازَّيَّنَتْ وَظَنَّ اَهْلُهَا اَنَّهُمْ قَادِرُونَ عَلَيْهَا اَتيهَا اَمْرُنَا لَيْلًا اَوْ نَهَارًا فَجَعَلْنَاهَا حَصيدًا كَاَنْ لَمْ تَغْنَ بِالْاَمْسِ كَذلِكَ نُفَصِّلُ الْايَاتِ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ Dünya hayatının misali şöyledir: Gökten indirdiğimiz su ile, insanların ve hayvanların yediği bitkiler birbirine karışmıştır. Nihayet yeryüzü süslerini takınıp süslendiği ve sahipleri kendilerini ona gücü yeter sandıkları bir sırada, geceleyin veya gündüzün, ona emrimiz gelivermiştir, ansızın ona öyle bir tırpan atıvermişiz de sanki bir gün önce orada hiçbir şenlik yokmuş gibi oluvermiştir. Düşünen bir kavim için âyetlerimizi işte böyle açıklarız. (Yunus, 10/24)

İnsan Hayatının Safhaları T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ İnsan Hayatının Safhaları وَاللّهُ خَلَقَكُمْ ثُمَّ يَتَوَفّيكُمْ وَمِنْكُمْ مَنْ يُرَدُّ اِلى اَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَىْ لَا يَعْلَمَ بَعْدَ عِلْمٍ شَيًْا اِنَّ اللّهَ عَليمٌ قَديرٌ Allah, sizi yarattı, sonra da sizi öldürecektir. İçinizden kimi de, biraz bilgiden sonra eşyayı önceki bildiği gibi bilmesin diye, ömrün en kötü çağına kadar yaşatılır. Şüphesiz ki Allah çok bilgili ve büyük kudret sahibidir. (Nahl, 16/70) Hayatın bütün bu aşamalarını yaşaması takdir edilmiş insanların hayatlarında, Kur'an-ı Kerim'in bu tasvirini canlı olarak müşahede etmek mümkündür.

كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Bir Gün Mutlaka Öleceğiz كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ “Her nefis ölümü tadacaktır.” (A1-i İmran, 3/185) Her İnsanın Bitmek Tükenmek Bilmeyen Planları Vardır. Liseyi bitirmek, üniversiteye girebilmek, mezun olmak, iş sahibi olmak, ev sahibi olmak, evlenip çoluk çocuk sahibi olmak, çocuğunu büyütmek, emekli olmak, huzurlu bir hayata kavuşmak gibi... Bunlar bu planların en genel ve en sıradan olanlarındandır. Bunların dışında, herkesin, kendi içinde bulunduğu durum ve şartlara göre daha binlerce konuda çok kapsamlı plan ve tasarıları vardır. Oysa bu planların hiçbirinin gerçekleşeceği kesin değildir. Buna karşın ölüm, yüzde yüz gerçekleşecektir.

Attığımız her adımla ölüme doğru yol almaktayız. T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Ölmemeye çare yoktur Ne kadar uzun yaşamamız takdir edilmiş olursa olsun, bu dünya hayatında bize verilen süre sınırlıdır. Saatin saniye göstergesinin her vuruşu, bu süreden bir parça koparmaktadır. Attığımız her adımla ölüme doğru yol almaktayız. Aldığımız her nefes, almamız mukadder olan nefes sayısını eksiltiyor. Takvimden her gün koparılan yapraklarla arkada kalan günleri artık geri getirmek mümkün değildir. Şairin dediği gibi dünya hayatının geçici olduğunu anlatmak üzere her gün cenazeler musallanın kürsüsüne çıkmaktadırlar. “Fenây-ı âlemi takrir için cemaate Cenaze va'za çıkar kürsî-i musallaya.” (Nâbi) Her gelecek, yakındır. Uzak olan, gelmeyecek olandır.

Kuran-ı Kerim'de Sık Sık Dünya Hayatının Geçiciliğine Vurgu Yapılır: T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Ölüm Sadece Bize mi? كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ وَيَبْقَى وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ Yer yüzünde bulunan her canlı yok olacak. Ancak azamet ve ikram sahibi Rabbinin zâtı bâki kalacak." (Rahman, 55/26-27) Kuran-ı Kerim'de Sık Sık Dünya Hayatının Geçiciliğine Vurgu Yapılır: وَمَا الْحَيوةُ الدُّنْيَا اِلَّا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الْاخِرَةُ خَيْرٌ لِلَّذينَ يَتَّقُونَ اَفَلَا تَعْقِلُونَ “Dünya hayatı bir oyundan bir oyalanmadan başka bir şey değildir. Ahiret yurdu ise muttakî olanlar için elbette daha hayırlıdır. Hala aklınızı kullanmayacak mısınız?” (En'am, 6/32)

Ahirete Karşılık Dünya Hayatına Razı mı Oldunuz? T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Ahirete Karşılık Dünya Hayatına Razı mı Oldunuz? يَا اَيُّهَا الَّذينَ امَنُوا مَا لَكُمْ اِذَا قيلَ لَكُمُ انْفِرُوا فى سَبيلِ اللّهِ اثَّاقَلْتُمْ اِلَى الْاَرْضِ اَرَضيتُمْ بِالْحَيوةِ الدُّنْيَا مِنَ الْاخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الْحَيوةِ الدُّنْيَا فِى الْاخِرَةِ اِلَّا قَليلٌ Ey imân edenler! Sizin için ne var ki, size, "Allah yolunda seferber olunuz," denildiği zaman yere yığıldınız kaldınız. Yoksa ahirete bedel dünya hayatına mı razı oldunuz? Halbuki, dünya hayatının metaı, ahiretin yanında pek az bir şeyden başka değildir. (Tevbe, 9/38) Allah’a Kavuşma Hesabı Olmayanlar Gaflettedirler اِنَّ الَّذينَ لَا يَرْجُونَ لِقَاءَنَا وَرَضُوا بِالْحَيوةِ الدُّنْيَا وَاطْمَاَنُّوا بِهَا وَالَّذينَ هُمْ عَنْ ايَاتِنَا غَافِلُونَ O kimseler ki, Bize kavuşacaklarını ümit etmezler ve dünya hayatına razı olmuşlar ve onunla mutmain bulunmuşlardır ve o kimseler ki onlar Bizim âyetlerimizden gafillerdir. (Yunus, 10/7) Bu mesaj asıl olanın, Ahiret yurdu olduğunu ortaya koymaktadır.

Bazıları İnkar Ediyor Diye... T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Bazıları İnkar Ediyor Diye... وَضَرَبَ لَنَا مَثَلاً وَنَسِيَ خَلْقَهُ قَالَ مَنْ يُحْيِي الْعِظَامَ وَهِيَ رَمِيمٌ {} قُلْ يُحْيِيهَا الَّذِي أَنشَأَهَا أَوَّلَ مَرَّةٍ وَهُوَ بِكُلِّ خَلْقٍ عَلِيمٌ Yaratılışını unutarak bize bir de mesel getirdi: "Kim diriltecekmiş o çürümüş kemikleri?" dedi. De ki: "Onları ilk defa yaratan diriltecek ve o her yaratmayı bilir." (Yasin, 36/78,79)

T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ İbnu Ömer (r.a) anlatıyor وعن ابن عمر (رعنهُمَا) قال: أخذ رسُولُ اللّهِ (صعم) بِمَنْكَبِى وَقالَ كُنْ في الدُّنْيَا كأنَّكَ غَرِيبٌ أَوْ عَابِرُ سَبِيلٍ[.وكان ابن عمر رضى اللّه عنهُما يقولُ: ]إذَا أمْسَيْتَ فلا تَنْتَظِرِ الصَّبَاحَ، وإذَا أصْبَحْتَ فَلا َ تَنْتَظِرِ المسَاءَ، وخُذْ مِنْ صِحَّتِكَ لمِرَضِكَ، وَمِنْ حَيَاتِكَ لمِوْتِكَ . Resûlullah (a.s) omuzumdan tuttu ve: "Sen dünyada bir garib veya bir yolcu gibi ol" buyurdu. İbnu Ömer (r.a) hazretleri şöyle diyordu: "Akşama erdiğinde, sabahı bekleme, sabaha erdiğinde akşamı bekleme. Sağlıklı olduğun sırada hastalık halin için hazırlık yap. Hayatta iken de ölüm için hazırlık yap." (Buhârî, Rikak 2; Tirmizî, Zühd 25, (2334)).

T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Kur'an-ı Kerim'de insanın ölümle burun buruna gelince nasıl içtenlikle yaratıcısına yakardığına dikkat çekilir: وَاِذَا غَشِيَهُمْ مَوْجٌ كَالظُّلَلِ دَعَوُا اللّهَ مُخْلِصينَ لَهُ الدّينَ فَلَمَّا نَجّيهُمْ اِلَى الْبَرِّ فَمِنْهُمْ مُقْتَصِدٌ وَمَا يَجْحَدُ بِايَاتِنَا اِلَّا كُلُّ خَتَّارٍ كَفُورٍ Onları kara bulutlar gibi bir dalga sardığı zaman, dini yalnız kendisine has kılarak Allah'a yalvarırlar. Onları kurtarıp karaya çıkardığı zaman ise içlerinden doğru giden de bulunur. Bizim âyetlerimizi öyle nankör gaddarlardan başkası inkâr etmez. (Lokman, 31/32)

Dünya hayatı sınırlıdır T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Dünya hayatı sınırlıdır Bu sınırlı hayatın ötesinde ebedî bir hayat vardır. Kişi, bu dünyada yapıp ettiklerinin sonuçlarıyla orada muhakkak yüz yüze getirilecektir. İnsan için önemli olan, kendisine verilen zaman dilimini olabildiğince ahiret hayatında kazançlı çıkacak şekilde değerlendirmektir. Bu durum, hayatın, dünya için de en yararlı şekilde değerlendirilmesi anlamına gelmektedir.

T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Korkunç olan ölüm değildir, korkunç olan ölüme hazırlıksız yakalanmaktır. Hz. Ömer (r.a)'in şöyle söylediği rivayet edilmektedir: حَاسِبُوا أَنْفُسَكُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا وَتَزَيَّنُوا لِلْعَرْضِ الأَكْبَرِ وَإِنَّمَا يَخِفُّ الْحِسَابُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى مَنْ حَاسَبَ نَفْسَهُ فِي الدُّنْيَا ‏. “Hesaba çekilmeden önce nefislerinizi hesaba çekiniz. Kendinizi en büyük buluşma için hazırlayınız. Kıyamet gününde hesap, ancak dünyada kendini sorgulayanlar için kolay olur.” (Tirmîzi, Kıyame, 25 (Hadis No: 2459).)

T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ O Gün İnsan Ne Yapmışsa Onu Karşısında Bulur يَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ مَا عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُحْضَرًا وَمَا عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ اَنَّ بَيْنَهَا وَبَيْنَهُ اَمَدًا بَعيدًا وَيُحَذِّرُكُمُ اللّهُ نَفْسَهُ وَاللّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبَادِ O gün her nefis, ne hayır işlemişse, ne kötülük yapmışsa onları önünde hazır bulur. Yaptığı kötülüklerle kendi arasında uzak bir mesafe bulunsun ister. Allah, size asıl kendisinden çekinmenizi emreder. Şüphesiz ki Allah, kullarını çok esirger. (Al-i İmran, 3/30) Hiçbir şeyin gizli kalmayacağı ve her şeyin apaçık ortaya çıkacağı Kıyamet gününde bu dünyada tüm yapıp ettiklerimizin kaydedildiği kitap elimize tutuşturulduğu zaman; فَاَمَّا مَنْ اُوتِىَ كِتَابَهُ بِيَمينِه فَيَقُولُ هَاؤُمُ اقْرَؤُا كِتَابِيَهْ (19) اِنّى ظَنَنْتُ اَنّى مُلَاقٍ حِسَابِيَهْ 19- Kitabı sağından verilen, "alın okuyun kitabımı.." 20- "Çünkü ben hesabıma kavuşacağımı sezmiştim" der. (Hakka, 69/19-20) diyerek alnımız açık, yüzümüz ak mı olacağız; yoksa:

T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ وَوُضِعَ الْكِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمينَ مُشْفِقينَ مِمَّا فيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَالِ هذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغيرَةً وَلَا كَبيرَةً اِلَّا اَحْصيهَا وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا وَلَا يَظْلِمُ رَبُّكَ اَحَدًا O gün herkesin amel defteri ortaya konulmuştur. Ey Muhammed! Günahkârların, amel defterlerinden korkarak: "Eyvah bize! Bu nasıl deftermiş ki, büyük küçük hiçbir şey bırakmadan hepsini saymış dökmüş" dediklerini görürsün. Onlar, bütün yaptıklarını hazır bulmuşlardır. Senin Rabbin hiç kimseye zulmetmez. (Kehf, 18/49) وَاَمَّا مَنْ اُوتِىَ كِتَابَهُ بِشِمَالِه فَيَقُولُ يَالَيْتَنى لَمْ اُوتَ كِتَابِيَهْ (25) وَلَمْ اَدْرِ مَاحِسَابِيَهْ (26) يَا لَيْتَهَا كَانَتِ الْقَاضِيَةَ (27) مَا اَغْنى عَنّى مَالِيَهْ (28) هَلَكَ عَنّى سُلْطَانِيَهْ 25- Kitabı sol tarafından verilen ise der ki: "Keşke kitabım verilmeseydi de, 26- Hesabımın ne olduğunu bilmeseydim, 27- Ne olurdu o ölüm, iş bitirici olsaydı. 28- Malım bana hiç fayda vermedi. 29- Gücüm de benden yok olup gitti." (Hakka, 25-29) diyerek geri dönüşü olmayan bir hüsrana mı sürükleneceğiz?

T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Geri Dönmek İster Ama Artık İş İşten Geçmiştir: حَتّى اِذَا جَاءَ اَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ () لَعَلّى اَعْمَلُ صَالِحًا فيمَا تَرَكْتُ كَلَّا اِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ اِلى يَوْمِ يُبْعَثُونَ 99- Nihayet onlardan (müşriklerden) birine ölüm gelip çattığında, "Rabbim, der, lütfen beni (dünyaya) geri gönder," 100- "Ta ki, boşa geçirdiğim dünyada iyi iş (ve hareketler) yapayım." Hayır! Onun söylediği bu söz (boş) laftan ibarettir. Onların gerisinde ise, yeniden dirilecekleri güne kadar (süren) bir berzah vardır. (Mü'minûn, 23/99-100) Son pişmanlık neye yarar, Her şeyin bedeli var, Buraya kadar… Bu ölçüye göre hiç kimse Allah'ın belirlediği zamandan bir saniye bile önce ölmediği gibi onun belirlediği zaman diliminden bir saniye de fazla yaşamaz.  

Mümin buna şeksiz şüphesiz inanır. T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Mümin buna şeksiz şüphesiz inanır. Bu imanı, mümine, ölüm karşısında sükunet ve metanet içinde olma imkanı verir. Zaten ölüm, Allah dostları için vuslat anıdır, "Şeb-i arus''tur, “Likaullah”tır.   “Ölüm asude bahar ülkesidir bir rinde.” (Yahya Kemal) “Öldüğüm gün tabutum yürüyünce, Bende bu dünya derdi var sanma. Bana ağlama ''yazık yazık” “vah vah” deme, Şeytanın tuzağına düşersen vah vahın sırası o zamandır, “Yazık yazık” asıl o zaman denir. Cenazemi gördüğün zaman “ayrılık ayrılık” deme Benim buluşmam asıl o zamandır.” (Mevlana) Ölüm, nice hırslara son verir, nice zalimlerin belini kırar ve nice zorbaları yere serer. Nice zevkleri yerle bir eder!

T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Sağlam Kalelerde Bile Olsanız.. اَيْنَ مَا تَكُونُوا يُدْرِكْكُمُ الْمَوْتُ وَلَوْ كُنْتُمْ فى بُرُوجٍ مُشَيَّدَةٍ “Her nerede olursanız olun ölüm size yetişir, son derece sağlam kaleler içinde de bulunsanız yine kurtulamazsınız…” (Nisa, 4/78) Önemli olan, bu sınırlı hayatın sonuyla sınırsız Ahiret hayatının başlangıcı olan çizgiye varıp, ebedi yolculuğa çıkarken azıksız olmamaktır. Bu yolculuğa azıksız çıkmamanın yolu, Peygamber Efendimizin şu mübarek talimatına uymaktan geçer: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَكْثِرُوا ذِكْرَ هَاذِمِ اللَّذَّاتِ يَعْنِي الْمَوْتَ Ağızların tadını bozan ölümü çokça hatırlayınız. (Tirmîzi, Zühd: 4 (Hadis No: 2308).)

T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ Gerçek Akıllı Kim? Dünya hayatında çeşitli hile ve desiselerle istedikleri makamları, mevkileri, malları, mülkleri elde eden bir çok kimse, kendini akıllı sanır. Halbuki Peygamber Efendimiz, asıl akıllı kişiyi şöyle tanımlıyor: وعن شَدّادِ بن أوْسٍ رَضِيَ اللّهُ عَنْه قال: قَالَ رَسُولُ اللّهِ(صعم): اَلْكَيِّسُ مَنْ دَانَ نَفْسَهُ وَعَمِلَ لِمَا بَعْدَ الْمَوْتِ، وَالْعَاجِزُ مَنْ أتْبَعَ نَفْسَهُ هَوَاهَا وَتَمنَّى عَلى اللّهِ. Şeddad İbnu Evs (r.a) anlatıyor: "Rasulullah (a.s) buyurdular ki: "Akıllı kimse, nefsini muhasebe eden ve ölümden sonrası için çalışandır. Aciz de, nefsini hevasının peşine takan ve Allah'tan temennide bulunan kimsedir." [Tirmizî, Kıyamet 26, (2461).] Ölüm güzel şeydir, budur perde ardından haber, Hiç güzel olmasaydı ölür müydü Peygamber? N. F. Kısakürek

T.C. BAĞCILAR MÜFTÜLÜĞÜ