OYUN ve OYUNCAK
Oyun, eğlendiren, öğreten, çocukların duygularını, düşüncelerini ve gereksinimlerini en iyi ifade ettiği, yetişkinlere kendi iç dünyası ile ilgili ipuçları verdiği önemli bir etkinliktir Oyun çocuğun yaşamında her zaman özel bir yere sahiptir.
Oyun çocuğun hiçbir dış baskı etkisinde kalmadan kendi isteği ile giriştiği tüm etkinliklerdir Oyuncak ise bir ayağı düş dünyasında diğer ayağı ise gerçek dünyada bir köprüdür Çocuk oyun aracılığıyla bu iki dünya arasında anlamlı bir bağ kurar
Oyuncak ve oyun materyallerinin rolü Oyuncakların bazıları oyunu yönlendirme işlevine sahipken, bazıları doğrudan oyunun kendisini oluşturmakta Örneğin; bebekler, bebek giysileri ve evcilik malzemeleri gibi oyuncaklar oyunda hayal gücünü uyararak oyunu yönlendirici bir role sahipken, Bloklar, lego ve yap -boz gibi oyuncaklar ise oyuna kaynaklık ederek doğrudan oyunun kendisini oluşturmakta
Birçok kuramcı oyunu farklı şekilde tanımlamış “Montaigne oyunu, çocukların en gerçek uğraşı alanı olarak tanımlamıştır.” “Montessori oyunu çocuğun işi olarak nitelendirmiştir.” “Piaget’e göre oyun, dış dünyadan alınan uyaranları özümleme ve uyum sistemine yerleştirme yoludur."
"Genel tanımıyla OYUN; Belli bir amaca yönelik olan veya olmayan Kurallı ya da kuralsız gerçekleştirilen Her durumda çocuğun isteyerek ve hoşlanarak yer aldığı Fiziksel, bilişsel, dil, duygusal ve sosyal gelişiminin temeli olan Gerçek hayatın bir parçası ve Çocuk için en etkin öğrenme sürecidir.
Oyun üzerinde inceleme yapan araştırmacılar Çocuğun duygu, düşünce ve gelişme düzeyini anlamanın en iyi yolunun, onu oyun sırasında gözlemek olduğunu kabul etmektedir Çocuğun oynadığı oyun köşeleri, aldığı roller, kullandığı materyaller, eğitimciler ve anne babalar için onu tanıma konusunda en iyi ipuçlarıdır
TEŞEKKÜRLER….