OYUN ve OYUNCAK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ZİHİN ENGELLİLERE OYUN VE ŞARKI ÖĞRETİMİ
Advertisements

Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
EĞİTİMDE DRAMA.
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Metinlerin Sınıflandırması
SAHİ-DER YETİMLERİ MUHAFAZA VE İNSANİ YARDIM DERNEĞİ
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Kozmik Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
NOT VERME VE MEZUNİYET.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Sinema ve Çocuk.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
ŞEKİLLER.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Oyun İçine Gömülü Öğretim
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
Kaçuv (kanserli çocuklara umut vakfı)
Etkileşime dayalı teknikler II
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
Nitel Araştırmalar.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
ÖĞRENME.
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

OYUN ve OYUNCAK

Oyun, eğlendiren, öğreten, çocukların duygularını, düşüncelerini ve gereksinimlerini en iyi ifade ettiği, yetişkinlere kendi iç dünyası ile ilgili ipuçları verdiği önemli bir etkinliktir Oyun çocuğun yaşamında her zaman özel bir yere sahiptir.

Oyun çocuğun hiçbir dış baskı etkisinde kalmadan kendi isteği ile giriştiği tüm etkinliklerdir Oyuncak ise bir ayağı düş dünyasında diğer ayağı ise gerçek dünyada bir köprüdür Çocuk oyun aracılığıyla bu iki dünya arasında anlamlı bir bağ kurar

Oyuncak ve oyun materyallerinin rolü Oyuncakların bazıları oyunu yönlendirme işlevine sahipken, bazıları doğrudan oyunun kendisini oluşturmakta Örneğin; bebekler, bebek giysileri ve evcilik malzemeleri gibi oyuncaklar oyunda hayal gücünü uyararak oyunu yönlendirici bir role sahipken, Bloklar, lego ve yap -boz gibi oyuncaklar ise oyuna kaynaklık ederek doğrudan oyunun kendisini oluşturmakta

Birçok kuramcı oyunu farklı şekilde tanımlamış “Montaigne oyunu, çocukların en gerçek uğraşı alanı olarak tanımlamıştır.” “Montessori oyunu çocuğun işi olarak nitelendirmiştir.” “Piaget’e göre oyun, dış dünyadan alınan uyaranları özümleme ve uyum sistemine yerleştirme yoludur."

"Genel tanımıyla OYUN; Belli bir amaca yönelik olan veya olmayan Kurallı ya da kuralsız gerçekleştirilen Her durumda çocuğun isteyerek ve hoşlanarak yer aldığı Fiziksel, bilişsel, dil, duygusal ve sosyal gelişiminin temeli olan Gerçek hayatın bir parçası ve Çocuk için en etkin öğrenme sürecidir.

Oyun üzerinde inceleme yapan araştırmacılar Çocuğun duygu, düşünce ve gelişme düzeyini anlamanın en iyi yolunun, onu oyun sırasında gözlemek olduğunu kabul etmektedir Çocuğun oynadığı oyun köşeleri, aldığı roller, kullandığı materyaller, eğitimciler ve anne babalar için onu tanıma konusunda en iyi ipuçlarıdır

TEŞEKKÜRLER….