ROLLER ve SORUMLULUKLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
KAYNAŞTIRMA.
Destek Eğitim Odaları.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
EYYÜBİYE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANILAMA.
Tüm Engelli Çocuklar için Eğitim Yasası (Education for All Handicapped Children Act)-1975
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
DESTEK EĞİTİM ODASI NEDİR?
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Manavgat rehberlik ve araştırma merkezi
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
Aile katılımının artırılması
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
… Sınıf Öğretmeni.
BE BEP NEDİR ?.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Sunum transkripti:

ROLLER ve SORUMLULUKLAR 2. ÜNİTE ROLLER ve SORUMLULUKLAR

Özel Gereksinimli Öğrenci Anahtar Kavramlar Özel eğitim öğretmeni Sınıf Öğretmeni Rehber Öğretmeni Aileler Rol ve Sorumluluk Yöneticiler Özel Gereksinimli Öğrenci Okul Personeli

AMAÇLAR Özel eğitim öğretmenlerinin rol ve sorumluluklarını, Okul yöneticilerinin rol ve sorumluluklarını, Sınıf öğretmenlerinin özel eğitime gereksinimi olan öğrencilerle ilgili rol ve sorumluluklarını, Sınıf öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrencilerin fark edilmesi ve eğitilmesi ile ilgili rol ve sorumluluklarını, Okul öncesi eğitimde sınıf öğretmenlerin özel eğitime gereksinimi olan öğrencilerle ilgili rol ve sorumluluklarını, Rehber öğretmenlerin özel eğitim uygulanmasındaki rol ve sorumluluklarını, Özel eğitimde ailelerle ilgili rol ve sorumlulukları, Özel eğitimde okul personelinin rol ve sorumluluklarını betimleyebileceksiniz.

GİRİŞ Farkındalıkların artması Tutum çalışmaları Katılımın gönüllü olması (sınırlılık) En az kısıtlayıcı ortam Özel gereksinimli birey Normal gelişim gösteren birey

Özel Eğitim Öğretmenlerinin (ÖEÖ) Rol ve Sorumlulukları Sabır ve umut Gerçekçi beklentiler ve beklentilerin düşürülmemesi ÖEÖ’den beklenenler; Nasıl eğitim verileceğinin bilinmesi Davranış yönetimi konusunda yeterli olunması Teknolojik yenilikleri takip etme Yasalar konusunda bilgili olma

RAM’da ÖEÖ; Öğrenci inceleme Performans alma BEP hazırlama Veli Görüşmeleri Özel eğitim okulu ve sınıfında ÖEÖ: BEP hazırlama, uygulama, takip etme İlköğretim okullarında ÖEÖ: Destek oda Sınıf öğretmenlerine BEP hazırlamada destek olma Davranış sorunlarının giderilmesinde yönlendirici olma

Gezerek özel eğitim hizmeti veren ÖEÖ: Hem kaynaştırma hem de evde eğitim alan öğrencilerin eğitimlerinin yürütülmesi BEP hazırlama, uygun ölçme değerlendirme araçları geliştirme ve uygulamada BEP birimi ile ortak çalışma Sosyal kabul çalışmalarının yürütülmesi Eğitim ortamının ihtiyaca göre düzenlenmesi Araç-gereç, öğretim yöntem-teknikleri konusunda rehberlik Kullanılan cihazların işlevleri ve bakımları konusunda bilgilendirme Süreç içerisinde görev alan personel ile işbirliği

Yöneticilerin Rol ve Sorumlulukları: Olumlu tutum Yasal bilgi Verilen eğitimin kalitesini denetlemek Aile ve eğitimcilerle sağlıklı ilişkiler kurmak Öğretim yılı başında tedbir alma Okul personelinin bilgi ve deneyimini artırmak Destek eğitim odası için şartları sağlamak BEP geliştirme biriminin başkanlığını yapmak

Sınıf Öğretmenlerinin Rol ve Sorumlulukları: Özel eğitim konusunda bilgili olup kendilerinin geliştirmelidirler Olumlu tutumlar sergilemelidirler Kaynaştırma öğrencisi hakkında bilgi toplamak Sınıf öğretmenleri; BEP geliştirme ve uygulama sürecinin en etkili elemanıdır Gerekirse kaynaştırma öğrencisine birebir eğitim verir Materyal hazırlama ve temininde önemli rol oynar Öğrencilerin kullandığı cihazların sorumluluğunu üstlenir Öğrencinin gelişimi için aile ile iletişim ve işbirliği yapar Sınıf içerisindeki olumlu iletişimi sağlar Özel gereksinimli bireyin ailesi ile diğer ailelerin iletişimini destekler ve artırıcı etkinlikler düzenler

Fark edilen yetersizliğin etkilerinin daha iyi anlaşılması için sorular sorulması gerekir; Öğrencinin ihtiyaçlarını ortaya çıkaran davranış örnekleri neler? Öğrenmeyi etkileyen durum/davranış sürekli olarak mı ortaya çıkıyor? Öğrenciyle akranları arasındaki fark gittikçe artmakta mıdır? Aile ile aynı problemlerin evde de görülüp görülmediğini belirlemek için görüşmeler yapılmalı

Üstün yetenekli öğrencilere ilişkin sorumlulukları: Problem davranışlardan çok akademik becerilerine odaklanılması Destek oda eğitimi, sınıf içi benzer yetenek grupları, sınıf içi karışık yetenek grupları, sınıf içi çok düzeyli gruplar BEP hazırlanmalı Etkili öğretim tekniklerini bilme, araştırmacı olma ve farklı düşünebilme becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir.

Okulöncesi öğretmenlerinin rol ve sorumlulukları 573 sayılık KHK 37-72 ay zorunlu 1 öğrencinin sınıf mevcudu 20’yi, iki öğrencinin sınıf mevcudu 10’u geçmemelidir. Erken dönemde özel eğitim desteği vermek, ileri dönemde başlanacak olan özel eğitim desteğinden daha az masraflı

Ailenin eğitime tam olarak katılımını sağlama Yaşa uygun motor gelişimi, sosyal gelişimi, öz bakım becerilerini, bilişsel ve dil gelişimini destekleyen oyun etk. hazırlayabilmeli ve kullanabilmedir. Uyarıcı sorular sorma, araştırmacı yaklaşımı destekleme, istendik davranışların oluşması için model olma, pekiştireç kullanma gibi yöntemleri kullanma Ailenin eğitime tam olarak katılımını sağlama Aileler sorumlulukları tamamen öğretmene bırakma eğiliminde

Rehber öğretmenin rol ve sorumlulukları Ailelerin eğitiminde rol almalıdır Program uyarlamalarında sınıf öğretmenine danışmanlık yapmalıdır Öğrenciyle ilgili bilgileri detaylı olarak öğretmenlerle paylaşmalıdır BEP geliştirme ekibinde mutlaka aktif olmalıdır.

Rehberlik danışma hizmetleri yürütme kurulu, BEP geliştirme birimi, izleme ve yöneltme kurumu işlerinde öğretmenlerle iş birliği Özel eğitim alanında kendini geliştirme Öğretmen ve personel eğitimi sağlama BEP takibi yapma BEP toplantılarda aileye yardımcı olma ve ev uygulamaları konusunda destek verme

Ailelerle ilgili rol ve sorumluluklar Hem ev hem de okul ortamlarında eğitime tam katılım sağlama Çocuğun eğitimini etkileyecek değişiklikleri bildirme

Okul personelinin rol ve sorumlulukları İhtiyaçlar ve iletişim özellikleri konusunda bilgiye sahip olma