Anne Baba Tutumları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ Yonca AKGÜN MART, 2011.
Advertisements

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
ARABULUCULUK EĞİTİMİ PROGRAMI SONUNDA
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
BİYOLOJİK VE PSİKOLOJİK, SEVECEN VE KARARLI ANNE BABA OLMAK
İSTEK ÖZEL ACIBADEM OKULLARI PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
ANNE BABA TUTUMLARI.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
OLUMLU OLUMSUZ TUTUMLAR
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
PEER SUPPORT TEAM.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
OKULA UYUM SÜRECİ.
BAL PETEĞİ ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Aile İçi İletişim ve Ailelerin Problem Çözme Becerileri
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
AİLE TUTUMLARI.
Alaaddin DEBGİCİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Uzmanı ANA-BABA TUTUMLARININ BİREYLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
ANNE BABA TUTUMLARI.
PROBLEM ÇÖZME ÇATIŞMA ÇÖZME KARAR VERME BECERİLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
ANNE-BABA TUTUMLARI DR.SEDAT YÜKSEL İ LKOKULU A İ LE E Ğİ T İ M SEM İ NER İ.
ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK
HOŞGELDİNİZ.
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ULUDAĞ İLKÖĞRETİM OKULU
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
BİREY VE MESLEK İNSANI OLARAK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Çocuklarımıza nasıl davranıyoruz?
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM Anne-Baba Tutumu
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
ERGENLİK DÖNEMİ(15-22 YAŞ)
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ SAMET YAN. “ BAŞARI ” Nedir? Belirlenen bir hedefe ulaşılması durumu. “ BAŞARILI İNSAN ” Kimdir? Hedefine ulaşan kişi.
AİLEDE İLETİŞİM.
ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

Anne Baba Tutumları

Anne Baba Tutumları Aşırı Baskıcı ve Otoriter Tutum Aşırı Hoşgörülü,Serbest Tutum Aşırı Koruyucu Tutum Dengesiz ve Kararsız Tutum İlgisiz ve Duyarsız Tutum Demokratik Tutum

DEMOKRATİK TUTUM

DEMOKRATİK TUTUM

Doğru Bilinen Bir Yanlış BUNUN DENEMEK YERİNE BUNU DENEYİN İSTEKLERİ BELİRTMEMEK HOŞLANIP HOŞLANMADIKLARINI BELİRTMEMEK BEKLENTİLERİ BELİRTMEMEK UYGUN BİR DİLLE HAYIR DEMEMEK İSTEKLER ÇATIŞIRSA ÇATIŞMAYI NORMAL KARŞILANMAMAK   ÇATIŞMAYI AYIRT ETMEK VE TANIMLAMAK KABUL EDİLEBİLİR SEÇENEKLER SUNMAK ORTAYA ÇIKAN ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİ DEĞERLENDİRMEK KABUL EDİLEBİLİR EN İYİ ÇÖZÜMDE ANLAŞMAYA VARMAK ÇÖZÜMÜ UYGULAMAK İÇİN YOLLAR BULMAK ÇÖZÜMÜN İŞE YARAYIP YARAMADIĞINI TAKİP EDİP DEĞERLENDİRMEK

Kazan - Kazan 1.Birinci aşama: ÇATIŞMAYI TANIYIN: Sizce sorun nedir? Bu konuda kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Burada “BEN DİLİ” kullanmayı ve her ikinizi de memnun edecek bir çözüme ulaşma tutumu içinde olduğunuzu belirtmeyi ihmal etmeyin. 2.İkinci aşama: BİR ÇOK ÇÖZÜM YOLU ORTAYA KOYUN: beş yada on dakika gibi belirli bir zaman süresi içinde aklınıza gelen çözümleri. İyi ya da kötü, mümkün ya da değil gibi süzgeçlerden geçirmeden olduğu gibi ortaya koyun. Sizin çok saçma bulacağınız bir çözüm yolu bile işe yarayabilecektir. Bu aşamada amaç sorunla ilgili olabildiği kadar çok sayıda çözüm yolunu bir liste halinde ifade edebilecek duruma gelmenizdir.

Kazan - Kazan 1.Birinci aşama: ÇATIŞMAYI TANIYIN: Sizce sorun nedir? Bu konuda kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Burada “BEN DİLİ” kullanmayı ve her ikinizi de memnun edecek bir çözüme ulaşma tutumu içinde olduğunuzu belirtmeyi ihmal etmeyin. 2.İkinci aşama: BİR ÇOK ÇÖZÜM YOLU ORTAYA KOYUN: Belirli bir zaman süresi içinde aklınıza gelen çözümleri. İyi ya da kötü, mümkün ya da değil gibi süzgeçlerden geçirmeden olduğu gibi ortaya koyun. Sizin çok saçma bulacağınız bir çözüm yolu bile işe yarayabilecektir. Bu aşamada amaç sorunla ilgili olabildiği kadar çok sayıda çözüm yolunu bir liste halinde ifade edebilecek duruma gelmenizdir.

Kazan - Kazan 3.Üçüncü aşama: ÇÖZÜM YOLLARINI DEĞERLENDİRİN: Bu aşamada her çözüm yolunu değerlendirerek, bu çözüm yollarının her birinizi tatmin ettiğini tartışacaksınız. Bu evrede kişilerin dürüstçe düşüncelerini ifade etmeleri önemlidir. Bir çözüm tarzını istemediği halde karşısındaki memnun olsun diye kabul etmek, iki kişinin arasındaki ilişkinin sağlığı bakımından sakıncalıdır. 4.Dördüncü aşama: EN İYİ ÇÖZÜMDE ANLAŞIN: Şu ana dek bütün seçenekleri gözden geçirmiş bulunuyorsunuz. Şimdi her ikinizi de en çok tatmin edecek kararı verme durumudur bu karara ulaştıktan sonra çözümün ne anlama geldiği bir kez daha her iki kişi tarafından ifade edilir. .

Kazan - Kazan 5.Beşinci aşama: ÇÖZÜMÜ UYGULAMAYA KOYUN Bu evrede çözümün ayrıntılarını konuşmaya başlarsınız. Burada ayrıntılardan kastedilen, çözüm uygulamaya konduğunda her iki tarafça ne gibi uyarlamalar ve ayarlamalar yapılması gerektiğinin konuşulmasıdır. Çözüm bir planlamayı gerektiriyorsa hemen planlamaya başlayın. Burada üzerinde durulması gereken nokta çözümün uygulanmaya geçebilmesi için gerekli işlemlerin her iki kişi tarafından anlaşılmış olmasıdır. 6.Altıncı aşama: ÇÖZÜMÜ GÖZDEN GEÇİRME Bir çözümün gerçekten uygulanabilir ve uygulanamaz olduğunu denemeden anlamak zordur. Çözümü bir süre uyguladıktan sonra gözden geçirmek üzere bir araya gelmekte büyük fayda var. Bu durumdan sonra çözüm tarzında bazı değişiklikler önerilebilir. Hatta öyle bir durum olabilir ki çözümü her iki taraf tatmin edici bulmayıp yeniden gözden geçirmek gereği duyulabilir. .

KAYNAKÇA www.binnuryesilyaprak.com www.meb.gov.tr http://camardicpl.meb.k12.tr https://tegm.meb.gov.tr