Kamçı Travması S. Petmecky/ASE BIL HS Department - SN-08-005 June 2008.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAFETY NOTICE BIL HS Department - SN June 2008 Kamçı Travması S. Petmecky/ASE.
Advertisements

Yanık, Donma ve Sıcak Çarpması
BİLGİSAYAR KULLANIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER VE SAĞLIK KURALLARI
ÇARPIŞMALAR VE VE İMPULSİF KUVVETLER
1 Boş ve Dolu Big-Bag’ler ile Çalışma Kuralları. Boş Big-Bag’lerin Stoklanması Belirli ve özel bir yer oluşturulmalıdır. Temiz bir ortam olmalıdır. Güneş.
TAŞITLARDA GÜVENLİK SİSTEMLERİ AKTİF GÜVENLİK SİSTEMLERİ Emniyet “tehlike bulunmaması hali” olarak tanımlanmaktadır. Aktif güvenlik, sürücünün kazadan.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
İLK YARDIM. Herhangi bir kaza ya da yaşamı tehlikeye düşüren durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın kurtarılması ya da durumun.
Ergonomi. Ergonomi; insan kullanımına yönelik tasarım, çalışma ve yaşama koşullarının optimal hale getirilmesi çalışmalarının tümüdür. İNSAN FAKTÖRLERİ.
BÖLÜM 11 FRENLEME PERFORMANSI VE FRENLER 11.1 FRENLEME PERFORMANSI Taşıtın güvenliğini etkileyen en önemli karakteristiklerden birisi de frenleme performansıdır.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
ELLE YÜK KALDIRMA VE TAŞIMA İŞLERİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
HASTA VE YARALI TAŞIMA Her kazanın kendine özgü koşulları vardır. Ancak yaralının kaza ortamından çıkartılmasında genel kurallarda vardır ve bunların bilinmesi.
GEBELİĞİ ETKİLEYEN HASTALIKLAR
KİRİŞ YÜKLERİ HESABI.
HASTA TAŞIMA TEKNİKLERİ.
BÖLÜM 12 SÜSPANSİYON SİSTEMİ. BÖLÜM 12 SÜSPANSİYON SİSTEMİ.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
Sözsüz İletişimin Özellikleri
TEMELLER.
Deri Kıvrım Kalınlıkları
BİLGİ TEKNOLOJİSİ VE TOPLUM KAVRAMLAR  Bilgi Toplumu: Bilgi üretimi ve etkileşiminin olduğu toplumdur.  Bilgi Otoyolu: Birçok bilgisayarın bağlı olduğu.
KİŞİSEL HİJYEN.
EGE SÜRÜCÜ KURSU NEDİM METE (BİZİM HOCA) KADİR MALÇOK 1.
11. SINIF: KUVVET ve HAREKET ÜNİTESİ Denge
HASTA / YARALILARI TAŞIMA TEKNİKLERİ
MUTFAKTA ARANAN FİZİKSEL ÖZELLİKLER
KIRIK, ÇIKIK VE BURKULMALAR
İÇİNDEKİLER NEGATİF ÜS ÜSSÜ SAYILARIN ÖZELLİKLERİ
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
AYŞE ÖZEL MERYEM ÖZDEMİR MERWAN RUBAR BEYAZGÜL MUHAMMED ENES YILDIRIM
Kaldırımlar Yayalarındır
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
Kedilerde Vücut Dili Doç. Dr. Hakan Öztürk
İMAL USULLERİ PLASTİK ŞEKİL VERME
Öğretimin Uyarlanması
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
1. KAZAZEDEYE YAKLAŞMA.
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Fluvyal Jeomorfoloji Yrd. Doç. Dr. Levent Uncu.
VOLEYBOLDA MANŞET, PAS VE SMAÇ TEKNİĞİ ÖĞRENİMİ
Buluş nedir?.
BÖLÜM 11 SES. BÖLÜM 11 SES SES DALGALARI Aşağıdaki şeklin (1) ile gösterilen kısmı bir ses dalgasını temsil etmektedir. Dalga ortam boyunca hareket.
Kırınım, Girişim ve Müzik
BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR. BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR.
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
KANAMALAR.
ŞEKİLLER.
KIRIK, ÇIKIK VE BURKULMALARDA İLKYARDIM
Ölçü transformatorları
SES NEDİR? Titreşen maddelerin bulunduğu ortama yaydığı enerjiye ses denir.
Bilinç Bozuklukları Hastaneciyiz.blogspot.com BİYEM Bilinç.
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
Cerrahi El Yıkama.
3.ÜNİTE TEMAS GEREKTİRMEYEN KUVVETLER MIKNATISLARLA OYNAYALIM
TANIMLAMA ve SINIFLANDIRMA
Bilgisayar II 26 Nisan-7Mayıs Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
Türkiye Futbol Federasyonu 7-8 YAŞ TEMEL HAREKET EĞİTİMİ
Türkiye Futbol Federasyonu
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
Yrd. Doç. Dr. Hamza SUCUOĞLU İGÜ. SBYO
BELLEK.
Eşleştirme Programı World Wide Mating Service (WMS)
ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ TEMEL İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
0.7 SANİYE.
Sunum transkripti:

Kamçı Travması S. Petmecky/ASE BIL HS Department - SN-08-005 June 2008

Kamçı Travması nedir? crushed Tanım: Kamçı Travması (çarpışmaya bağlı kafanın ileri geri sarsılması sonucu oluşan zedelenme) en azından orta şiddette kemikler, kaslar, sinirler, tendonlar ve boyun bölgesi vertebral disklerde gerilmeye neden olan akut zedelenmedir. Kafanın çarpma etkisiyle ani ve beklenmedik şekilde önce arkaya sonra öne hareketiyle normal anatomik yapının bozulmasıdır. BIL HS Department - SN-08-005 June 2008

Trafik ışıklarında (‘trafik ışık rahatsızlığı’) Nerede olabilir? Trafik ışıklarında (‘trafik ışık rahatsızlığı’) Trafikteki sıranın sonunda Spor yaparken (Boks, Karate, Judo…) Lunaparklardaki eğlence bineklerinde BIL HS Department - SN-08-005 June 2008

Semptomlar (Belirtiler) Semptomlar nedir? Semptomlar (Belirtiler) Baş ağrısı , migren, boyunda tutulma, katılık, boyun ağrısı, sersemlik hissi (bulantı, kusma), düşünme ve hatırlamada problemler, uyuşukluk ve karıncalanma (kollar, yüz, omuzlar), çene ağrısı, alt sırt ağrısı, kalça ağrısı, görmede bozukluk. BIL HS Department - SN-08-005 June 2008

Muhtemel sonucu nedir? Sonra Önce Kamçı Travması olan bir zedelenmeden sonra vertebral disklerin (boyun omurgasının) normal eğriliğinin düzleştiğine dikkat ediniz. BIL HS Department - SN-08-005 June 2008

Arkadan çarpma esnasında - Başlık - Koltuk konumu Sürücüye ne oluyor? Arkadan çarpma esnasında - Başlık - Koltuk konumu - Emniyet kemeri yüksekliği doğru ayarlı değilse ne oluyor? 1) Sırtlığın açısına ve emniyet kemerinin yükseklik ayarına göre, vücut yukarıya doğru hareket eder… 2) …kafa geriye doğru ani hareket eder… 3) …başlığı aşağıya doğru iter BIL HS Department - SN-08-005 June 2008

Gerçekler nedir? Gerçekler: düşük hız kazalar bile ağır yaralanmalara sebep olabilir; arabanın neresinden ve nasıl çarpıldığını, araba içindeki konumunuz, kafanın konumu, koltuk tipi, başlık konumu, kazadan önceki sağlık durumunuzu ve diğer etkenler kazanın sonucu değiştirebilir. Kamçı Travması geçirdikten on sene sonra insanların sadece % 12'sinde kazanın belirtisi bulunmamaktadır Aktif koruma sistemi (SAHR) ilk olarak Saab şirketi tarafından piyasaya sunuldu; Volvo’nun “Kamçı Travması korumalı oturma sistemi boyunu etkileyen ivmelenme kuvvetleri %50’e kadar azaltıyor 2005 yılında Young ve meslektaşları tarafından düzenlenen ankette kontrol edilen başlıklardan %93’ü gereken yerden aşağı pozisyonda oldukları bulunmuştur A L Young, B T Ragel, E Su, C N Mann, E H Frank: Assessing automobile head restraint positioning in Portland, Oregon; Injury Prevention 2005; 11: 97-101. BIL HS Department - SN-08-005 June 2008

Başlığınızı ayarlayın Nasıl önlenebilir? Başlığınızı ayarlayın 7 cm 6 cm Kafa üstünden yükseklik (cm) İYİ UYGUN MARJİNAL UYGUN DEĞİL Mesafe (cm) Terminoloji Mesafe (cm) Yükseklik (cm) Başlığın üstü kafanızın üstü ile aynı seviyede olduğunu kontrol ediniz. 2) Başlığı kafanızın arkasına mümkün olduğu kadar yaklaştırınız. Kaynaklar: http://www.iihs.org/ratings/head_restraints/head_restraint_info.html http://www.rospa.co.uk/roadsafety/info/adjust_head_restraints.pdf BIL HS Department - SN-08-005 June 2008

Kötüce ayarlanmış başlık Nasıl önlenir? İyi ve kötü ayarlanmış başlık örnekleri İyi ayarlanmış başlık Kötüce ayarlanmış başlık Resim 1 Bu resimde iyi ayarlanmış başlık görünmektedir, böyle Kamçı Travması geçirme riski azalmıştır. Koltuğun sırt kısmı oldukça dik konumda, böyle başlık kafanın arkaya yakın bir yere ayarlanmak mümkün. Başlığın üstü yolcunun kafa ile aynı sevide olduğu için yaralanma olanağı daha azaltmaktadır. Resim 2 Bu resimde kusurlu olarak ayarlanmış başlık görünmektedir. Başlık yolcunun kafa ile aynı seviyede olmasına rağmen, başlık ve yolcunun kafası arasında büyük boşluk vardır. Mesafe - sarı ok ile işaretlenmiş - kafanın geriye hareket edebilir ve eğilebilir, yaralanma olanağı artırmaktadır. Kaynak: http://www.rospa.co.uk/roadsafety/info/adjust_head_restraints.pdf BIL HS Department - SN-08-005 June 2008

Kötüce ayarlanmış başlık Nasıl önlenir? İyi ve kötü ayarlanmış başlık örnekleri İyi ayarlanmış başlık Kötüce ayarlanmış başlık Resim 3 Bu resimde iyi ayarlanmış bir başlık daha görünmektedir. Resim 1 de olduğu gibi, dikkat edeceğimiz ana noktaları şöyle: başlığın üstü yolcunun kafa ile aynı seviyede, ayrıca başlık yolcunun kafasın arkasına yakındır. Resim 4 Bu resimde kusurlu olarak ayarlanmış başlık görünmektedir. sarı ok başlığın üstü ve yolcunun kafa arasındaki mesafe işaretlemekte, bu mesafe yaralanma olanağı artırmaktadır. Doğru ayarlanmak için başlık yukarıya doğru kaldırılmalıdır; resim 3 de gösterildiği gibi. Kaynak: http://www.rospa.co.uk/roadsafety/info/adjust_head_restraints.pdf BIL HS Department - SN-08-005 June 2008

Koltuğunuzu ayarlayınız Nasıl önlenir? Koltuğunuzu ayarlayınız İlk olarak sürücünün sırtı koltuğun arka kısma düz olarak yaslanıp bacakların altı koltuğun alt kısımla temas etmelidir. Vücudun koltuğa temas eden kısımlarının koltukla arasında boşluk kalmayacak şekilde teması sağlanmalıdır. Bu pozisyonun maksadı şoför ve koltuğu arasında azamı temas kurmaktır. Bu hem güvenliği için yaralı hem de şoföre en çok dokunsal geribildirim sağlanmakta. İkinci olarak kol pozisyonu. Kollar tam uzatıldığında bilekleri direksiyon simidin üstüne gelecek şekilde olmalıdır. Böyle direksiyonu çevirirken kollar dirseklerde hafifçe eğimli/kıvrık olmasını müsaade ediyor. Bunun maksadı direksiyon simidi çevirirken kolları fazla uzatılmasından korumak (kolları tam birbirine geçirme gerekli olduğu halde sırtı koltuktan ayrılmaya gerek olmamalıdır). Kolların fazla uzatılması erken yorulmaları, ve şoförün direksiyondaki titreşimleri algılama hassasiyeti azaltmaya sebep olur. Üçüncü olarak bacak yerleşimi. Herhangi bir pedal ayak tabanı ile (parmaklarla değil) tam basıldığında, dizde bacak hala kıvrık olmalıdır. Kollar için anlatıldığı gibi bacakların fazla uzatılmasını önlemek içindir. Dizleri gösterge panel veya direksiyon çubuğu altına temas etmediklere dikkat ediniz. Aslında, kaza anında yaralanmayı önlemek için birkaç santim boşluk olmalıdır. Kaynak: http://www.turnfast.com/tech_driving/driving_seating.shtml BIL HS Department - SN-08-005 June 2008

Başlığınızı ayarlayın – sadece kendi arabanızda değil! Nasıl önlenir? Başlığınızı ayarlayın – sadece kendi arabanızda değil! Koltuğunuzu ayarlayın Emniyet kemeri yükseklik ayarını kontrol edin Eğer trafik kuyruğunda en son sıradaysanız, önünüzdeki araba ile aranızda (ani bir durumda kaçabilmek için) yeteri kadar boşluk bırakın – arkadan gelen trafiği dikiz aynasından daima takip edin Yeni veya ikinci el araba almadan önce, araba hakkındaki güvenlik kriterlerini mutlaka inceleyin (daha ayrıntılı bilgi için, alttaki linklere bakabilirsiniz) Emniyet kurallarını ciddiye al, seni seven bir ailen olduğunu unutma! Araba güvenliği ile ilgili faydalı linkleri: http://www.euroncap.com/ (Avrupa Yeni Araba Değerlendirme programı) http://www.hwysafety.org/ (Yol Güvenliği için Sigorta Kurumu – ABD) http://www.aap.org/family/carseatguide.htm (Amerikan Pediatri Akademisi – Çocuk araba koltukları) http://www.thinkroadsafety.gov.uk/ (İngiltere Ulaşım Bakanlığı – çeşitli konular) http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/...headpos.pdf (Başlık ile ilgili bilgiler) BIL HS Department - SN-08-005 June 2008