Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Advertisements

Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname
Özel Eğitim ve Kaynaştırma Eğitimi
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
VE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA İLE İLGİLİ KAVRAMLAR
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Özel eğitim: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
Yöneltme/Yerleştirme
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
Destek Eğitim Odaları.
Özel Eğitimde Bütünleştirme Uygulamaları Kursu
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANILAMA.
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
Aile katılımının artırılması
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.
Karşılaştırmalı Eğitim
… Sınıf Öğretmeni.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Sunum transkripti:

Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler

573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (1997) Özel eğitim hizmetlerinin niteliğinin artırılması ve yaygınlaştırılması için temel ilkeler belirlenmiş ve 2916 sayılı Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Kanunu yürürlükten kaldırılmıştır. İlk kez özel gereksinimli birey, kaynaştırma, erken çocukluk dönemi eğitimi, aile eğitimi ve katılımı, özel eğitim desteği, BEP gibi terimler kullanılmaya başlanmış ve bu yönde düzenlemelere gidilmiştir. Bu düzenleme özel eğitimle ilgili hizmetlerin planlanması ve yürütülmesi konularını açıklığa kavuşturmuştur.

KHK, dört kısımdan oluşmaktadır. 1. kısım amaç, kapsam, tanımlar (özel eğitim gerektiren birey, özel eğitim, kaynaştırma, tanılama) ve özel eğitimin ilkelerinin açıklandığı "genel hükümler" yer almaktadır.

2. kısım Eğitim-öğretim 1. bölümünde tanılama, değerlendirme ve yerleştirme, erken çocukluk dönemi eğitimi, okulöncesi eğitimi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretim ve yaygın öğretim ile ilgili hükümler; 2. bölümünde eğitim ortamlarıyla ilgili kaynaştırma, özel eğitim okullarında eğitim, özel eğitim desteği, eğitim programları, iş ve meslek eğitim programları ve programa göre öğrenciyi değerlendirme hükümleri yer almaktadır.

3. kısım: Kurumlar ve görevleri başlıklı 1. bölüm koordinasyonla ilgilidir ve özel eğitim, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile ilgili süreç açıklanmıştır. 2. bölümde özel eğitim okulları, özel eğitim kurumları, diğer okul ve kurumlarda özel eğitim hizmetleri için maddeler yer almakta; üçüncü bölümde özel eğitime destek sağlayan Rehberlik ve Araştırma Merkezleri (RAM), rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisi gibi kurumlar hakkında bilgi verilmektedir.

4. kısım özel eğitim okulu ya da kurumu açma, resmi ve özel eğitim kurumlarında özel eğitim, personel, teftiş ve denetim, özel eğitim araçları ile ilgili hükümleri içermektedir.

573 sayılı KHK amacı: 1. madde, “Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Milli Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve mesleki eğitim görme haklarını kullanabilmelerini sağlamaya yönelik esasları düzenlemek” olarak belirtilmektedir.

İLKELERİ Özel eğitim gerektiren tüm bireyler; ilgi, istek, yeterlilik ve yetenekleri doğrultusunda ve ölçüsünde özel eğitim hizmetinden yararlandırılır. 2. Özel eğitim gerektiren bireylerin eğitimine erken yaşta başlanır. 3. Özel eğitim hizmetleri, özel eğitim gerektiren bireyleri sosyal ve fiziksel çevrelerinden mümkün olduğu kadar ayırmadan planlanır ve yürütülür. 4. Özel eğitim gerektiren bireylerin, eğitsel performansları dikkate alınarak, amaç, içerik ve öğretim süreçlerinde uyarlamalar yapılarak yetersizliği olmayan akranları ile eğitimlerine öncelik verilir.

5. Özel eğitim gerektiren bireylerin her tür ve kademedeki eğitimlerinin kesintisiz sürdürülebilmesi için her türlü rehabilitasyonlarını sağlayacak kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapılır. 6. Özel eğitim gerektiren bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı geliştirilir ve eğitim programları bireyselleştirilerek uygulanır. 7. Ailelerin özel eğitim sürecinin her boyutuna aktif katılmalarının sağlanması esastır. Özel eğitim politikalarının geliştirilmesinde, özel eğitim gerektiren bireylere yönelik etkinlik gösteren sivil toplum örgütleri ile işbirliği içinde çalışılır. 9. Özel eğitim hizmetleri, özel eğitim gerektiren bireylerin toplumla etkileşim ve karşılıklı uyum sağlama sürecini kapsayacak şekilde planlanır.

Bu KHK ile ilgili hükümlerin uygulanabilmesi için 2000 yılında Özel Eğitim Yönetmeliği çıkarılmış, bu yönetmelik 2006, 2009 ve 2012 de tekrar düzenlenmiştir. Ayrıca hükme bağlanan kaynaştırma yoluyla eğitimin uygulamaları, 2008 yılında çıkarılan Kaynaştırma Yoluyla Eğitim Uygulamaları Genelgesi ile belirlenmiş ve öğretmenlere tüm yetersizlik grupları için uygulayabilecekleri öneriler verilmiştir (MEB, 2008).