PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Advertisements

BİLGİ YÖNETİMİ GÜLCİHAN AKGÜL BÜRO YÖNETİMİ-2.
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
Öğretim İhtiyacını Belirleme
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
Pazarlama Teknikleri.
Araştırmanın Evreni ve Örnekleme
Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
Bir konuda bilgi edinmek ya da problemi çözmek için araştırma yaparız. Veri toplamak ve bu verileri yorumlamak araştırma sürecinin başında gelir.
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Pazarlama Araştırması
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
İŞLETME İLKELERİ İşletmelerin Sınıflandırılması
ULUSLAR ARASI PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İNOVASYON.
STOK MALİYETİ.
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
Üçüncü Bölüm:Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
Verilerin Elde Edilmesi
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
KOP BÖLGESİNDE EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA KÜRESEL PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMLERİ VE PAZARLAMA PLANLAMASI Kaynak: Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet.
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Örnekleme Yöntemleri
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Temel Araştırmalar: Olaylar arasındaki ilişkileri keşfetmek ve teori geliştirmek amacıyla yapılan çalışmalardır. Bunlar daha çok bilim.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Otizm Farkındalık Araştırması
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Yrd. Doç.Dr. Gaye Açıkdilli

PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ (PBS) Rekabetin yoğunlaştığı günümüzde bilgi çok önemli bir kaynak haline gelmiştir. Bir işletme doğru kararları almak ve bunları başarı ile uygulamak, pazarlama dış çevresini tanımak ve kendi güçlü ve zayıf yönleri ile pazardaki mevcut fırsat ve tehditleri kendine en çok faydayı sağlayacak şekilde ilişkilendirebilmek için yeterli derecede pazarlama bilgisine sahip olmalıdır. Pazarlama yönetimi ürünlerin pazarlanmasına ilişkin kararlarında ihtiyaç duyduğu bilgiyi zamanında hazır tutmak üzere Pazarlama Bilgi Sistemi kurar.

PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ (PBS) Pazarlama karar vericileri için gerekli, güncel ve doğru bilginin düzenli ve sürekli bir biçimde toplanması, sınıflandırılması, analiz edilmesi ve dağıtılması için geliştirilmiş, insan makine ve yöntemlerden oluşan bir sistemdir.

PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ (PBS) PBS’LERİN VARLIĞINI KAÇINILMAZ KILAN SEBEPLER Ürün hayat seyrindeki kısalmalardan kaynaklanan daha hızlı ve kısa sürede tepki verme gereği Karmaşıklaşan ve kapsam olarak genişleyen pazarlama faaliyetleri Kıtlaşan hammadde ve kaynakların daha ekonomik ve etkin kullanılma zorunluluğu Artan ürün tercihleri sonrasında müşterileri memnun etmenin giderek zorlaşması

PBS ALT SİSTEMLERİ İşletme içi raporlama sistemi Pazarlama haber alma sistemi Pazarlama araştırması sistemi Pazarlama karar destek sistemi

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI İşletmelerin karşılaştığı özel bir pazarlama durumu için verilerin ve bulguların sistematik olarak dizayn edilmesi, toplanması, analizi ve raporlanmasıdır.

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI PAZARLAMA ARAŞTIRMASININ ÖZELLİKLERİ Pazarlama araştırması sistematik bir süreçtir Bilgi elde etme metodu tarafsız, nesnel olmalıdır Veriler araştırma süreciyle anlam kazanır ve bilgi haline dönüşür Bilgi, pazarlama araştırması sürecinde bir amaç için toplanır

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI PAZARLAMA ARAŞTIRMASINI ETKİLEYEN ETKENLER Sınırlı bütçeler Bilgi teknolojilerinin gelişimi İşletmelerin pazarlama araştırmasına bakış açıları

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI İLE PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ ARASINDAKİ FARKLILIKLAR Pazarlama bilgi sistemi planlama ve kontrol amacıyla sürekli bir bilgi akışıyla uğraşırken pazarlama araştırması özel bir amaca hizmete eder. PBS, problemlerin önlenmesi ile ilgilenirken pazarlama araştırması problemlerin çözülmesi ile ilişkilidir. PBS iç ve dış bilgi kaynaklarını kullanırken, pazarlama araştırması genel olarak örgütün dış kaynaklarını kullanır. Pazarlama araştırması PBS’nin elemanlarından biridir. Pazarlama araştırmasında elde edilen bilgiler PBS’de daha sonraki kullanımlar için depolanır.

PAZARLAMA ARAŞTIRMASININ AŞAMALARI Problemin..belirlenmesi,tanımlanması ve amacın saptanması Veri kaynaklarının belirlenmesi Anakütle ve örneklemin belirlenmesi Veri toplama yönetiminin belirlenmesi Veri toplama Veri analizi Yorum

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI VERİ KAYNAKLARININ BELİRLENMESİ Yöneticinin bilgi ihtiyacı için, araştırmacı ikincil ve birincil veri kaynakları ile kalitatif (niteliksel) ve kantitatif (niceliksel) araştırmalardan yararlanır.

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI PAZARLAMA ARAŞTIRMASINI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN YAKLAŞIMLAR Birincil verinin toplanması araştırma yaklaşımlarına, temas metotlarına, örneklem planlarına ve araştırma araçlarına ilişkin kararların verilmesini gerektirir.

BİRİNCİL KAYNAKLARDAN VERİ TOPLAMADA KULLANILBİLECEK YÖNTEMLER Anket Gözlem Deney

KALİTATİF TEKNİKLER PAZARLAMA ARAŞTIRMASI PAZARLAMA ARAŞTIRMASINI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN YAKLAŞIMLAR KALİTATİF TEKNİKLER Grup tartışmaları Derinlemesine görüşme Projektif teknikler Elektronik görüşme

ÖRNEKLEMİN ORTAYA KONMASI İÇİN ÜÇ SORUYA CEVAP VERİLMESİ GEREKİR PAZARLAMA ARAŞTIRMASI PAZARLAMA ARAŞTIRMASINI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN YAKLAŞIMLAR ÖRNEKLEMİN ORTAYA KONMASI İÇİN ÜÇ SORUYA CEVAP VERİLMESİ GEREKİR Örneklem birimi nedir? Örneklem büyüklüğü nedir? Hangi örneklem yöntemi?

TESADÜFİ ÖRNEKLEM YÖNTEMLERİ PAZARLAMA ARAŞTIRMASI PAZARLAMA ARAŞTIRMASINI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN YAKLAŞIMLAR TESADÜFİ ÖRNEKLEM YÖNTEMLERİ Basit tesadüfi örneklem Tabakalı örneklem Kümelere göre örneklem Sistematik örneklem Alanlara göre örneklem

TESADÜFİ OLMAYAN ÖRNEKLEM YÖNTEMLERİ PAZARLAMA ARAŞTIRMASI PAZARLAMA ARAŞTIRMASINI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN YAKLAŞIMLAR TESADÜFİ OLMAYAN ÖRNEKLEM YÖNTEMLERİ Uygunluk örneklem Kartopu örneklem Yargısal örneklem Kota örneklem

ULUSLAR ARASI PAZARLAMA ARAŞTIRMASI Uluslararası pazarlama araştırmacıları da yerel araştırmacılarla aynı adımları takip ederler. Ancak bu araştırmacılar daha çok ve daha ciddi problemlerle karşılaşırlar. Yerel araştırmacılar tek bir ülkedeki daha homojen pazarlarla uğraşırken, uluslararası araştırmacılar farklı ülkelerdeki bir çok farklı pazarlarla uğraşırlar. Bu pazarların ekonomik gelişmeleri, kültürleri, gelenekleri ve satın alma kalıpları birbirinden farklıdır.

Uluslararası Pazarlama Araştırması Sırasında Yapılabilecek Hatalar Uluslararası pazarlama araştırması yapmak için yerel bir araştırma şirketi seçmek Tüm ülkelerde standartlaşmış katı metotlar kullanma Görüşmelerde yerel dillerin kullanılmaması Uygun olmayan örneklem tekniklerinin uygulanması Yerel araştırma şirketleri ile etkin biçimde iletişim kurulmaması

Uluslararası Pazarlama Araştırması Sırasında Yapılabilecek Hatalar Dil konusuna gerekli önemin verilmemesi Ülkeler arasında farklılıklar göz ardı edildiği için verilerin yanlış yorumlanması Yabancı araştırmacıların niteliksel araştırmanın etkin biçimde yapılması hususunda tercihlerinin anlaşılamaması