Yeni Medya Kültürü ve Sanal Kimlik Arama Motorları
Arama Motoru Nedir? Arama motorları, kullanıcıların aradıkları kelimeyle ilişkili olan bir web sitesine yönlendiren, bir nevi rehber ve önemli bir kaynaktır.
Arama Motoru Tarihçesi 1990 – İlk arama motoru: Archie 1994 – Tam metinli arama: WebCrawler 1994 – Yahoo! - Altavista 1997 – Yandex 1998 – PageRank teknolojisi: Google 1998 – MSN 2009 - Bing
Arama Motoru Çalışma Prensibi Arama motoru, web sayfaları hakkında bilgi toplayan bir çeşit yazılımdır. Toplanan bilgi; sitenin içeriğini anlatan anahtar kelimler veya kelime öbekleriyle sitenin URL’si, sayfayı oluşturan kod, sayfaya gelen ve siteden çıkan linklerden oluşur. Toplanan bilgi dizinlenir ve veri tabanında saklanır. Bütün bu bilgi toplama işlemi arama robotu adı verilen bir yazılım tarafından yapılır. Daha sonra, kullanıcı arama yapmak için arama motorunu kullandığında, bu veritabanındaki referanslara bakılır ve sonuçlar geri döndürülür.
Arama Motoru Pazar Payları Google 92.36% - bing 2.9% - Yahoo! 2.17% - Baidu 1.01% YANDEX RU 0.42% - YANDEX 0.35% http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/desktop/worldwide
Arama Motoru Pazar Payları (Türkiye) Google 94.59% - YANDEX 4.56% - bing 0.42% - Yahoo! 0.21% - YANDEX RU 0.17% - DuckDuckGo 0.02% http://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/desktop/turkey
Arama İstatistikleri (Google) Günlük Ortalama Arama Sayısı: 3.5 Milyar http://www.internetlivestats.com/google-search-statistics/
Arama Motoru Kullanıcı Davranışları 2010 yılında Performics’in yaptığı araştırma sonucuna göre (Chaffey ve Chadwick, 2012:492): tüketicilerin %83’ü spesifik bir üretici ya da ürünü bulmak için arama motorlarını kullanmaktadır. Kullanıcıların %91,5’i aradıkları bilgiyi, hizmeti veya ürünü ilk sayfada buluyor ve diğer sayfaları ziyaret etmeyi gerek görmüyor (Hodgdon, 2015). Hodgdon, M. (2015). Value Of Organic First-Page Results. http://www.infront.com/blogs/the-infront-blog/2015/6/17/value-of-first-page-google-results Chaffey, D. ve Chadwick Fiona E. (2012). Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, Pearson Education Limited, Fifth Edition, USA.
http://searchengineland.com/
ALANDAKİ ÇALIŞMALAR Çevrimiçi reklam türlerinin etkinliği: Banner reklamları ve arama motoru reklamlarının kıyaslanması 2011 - Yüksek Lisans İnternet reklamcılığında yeni bir mecra: Arama motoru reklamcılığı 2010 - Doktora Yeni medyada arama motoru reklamcılığının kullanıcı davranışları üzerindeki etkisi 2016 - Yüksek Lisans
FİNAL ÇALIŞMASI Yeni Tüketici : Türetici – Üretüketici (Prosumer) Kavramı “Üreticiyi tüketiciden ayıran çizginin gittikçe bulanıklaşması (Toffler, 1980:267).” İnternet Reklamcılığı Google ve Facebook’un Hedefli Reklamcılığı İnternet Üreten Tüketicisinin Metalaşması Çevrimiçi Emek