Sağlık iletişimi ve Kuramları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ŞUBEMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 MAHALLİ İDARE BİRLİKLERİNDE STRATEJİK PLANLAMA.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
İNSAN KAYNAKLARI TEMİN VE SEÇİMİ
Pazarlama Teknikleri.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
Yönetim Kuramları ve Temel Yönetimin Yaklaşımları
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Avrupa Birliği Eşgüdüm Merkezi Proje Döngüsü Yönetimi
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
TÜKET İ C İ DAVRANIŞI TÜKET İ C İ SATIN ALMA SÜREC İ.
REHBERLİK DERSİ III.
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
Öğrencilerin çalışmalarının değerlendirilmesinde destek verici, bütünleştirici ve aydınlatıcı olan portfolyo oldukça etkili bir değerlendirme metodudur.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
Yönetim Fonksiyonları
İŞBİRLİĞİ VE GÖRÜŞMENİN SONLANDIRILMASI
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
BEN OLMADAN BENİM ADIMA HİÇ BİR ŞEY! Bağımsız Yaşam hareketinin merkezinde “engelli bireyler” in kendileri vardır. Engelli bireyler, kendi hayatlarına.
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
MADDE ve ALKOL KULLANIM BOZUKLUKLARI
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
GZFT(SWOT) ANALİZİ.
1 Kurumsallaşma Ve Mesleki Saygınlık İlişkisi Erol Demirel SMMM 2 Haziran 2016/Ankara.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
1) UYUŞTURUCU MADDE BAĞIMLILIĞI VE ETKİLERİ * Kişisel özellikler * Çevre faktörü Uyuşturucu maddenin yapısal özellikleri * Alışma Dönemi * Doyma Dönemi.
Algı ve Bireysel Karar Verme
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
DENİZ HUKUKU ISPS GÜVENLİK TEHDİTLERİ VE GÜVENLİK RİSKLERİ
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
OKULDE BİREYLER SAA.
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Öğretim Tasarımı Analiz.
KURUM KÜLTÜRÜ.
Performans ve Kariyer Yönetimi
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
HEDEF PAZAR.
REHBERLİK DERSİ III.
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
Sunum transkripti:

Sağlık iletişimi ve Kuramları

Sağlık hizmeti sunumunun iyileştirilmesinde önemli bir sosyal süreç olan sağlık iletişimi; tedavi kararlarının alınması, değişen sağlık koşullarına uyum sağlanması ve sağlığı koruyucu faaliyetleri düzenlemek amacıyla sağlık hizmeti sunanlar ve sağlık hizmeti alanlar arasında sağlık bilgilerinin oluşturulması ve bu bilgilere erişim gibi konuları kapsamaktadır. Sağlık iletişimi bu konularda iletişim becerilerini kullanmak ve iletişimin sağlık ve sağlık hizmetleri üzerindeki etkisinin incelenmesi üzerinde çalışmaktadır. (Kreps vd., 1998: 1).

Bireysel düzeyde hasta-hekim, sağlık ile ilgili personel ile hasta arasında veya sağlık personelleri arasında İletişim araçları vasıtasıyla ( diziler, sağlık konusunda bilgilendirici materyaller)

Sağlık iletişiminin gerçekleşme düzeyleri Thomas (2006) ya göre: Bireysel düzey Sosyal ağ Organizasyon/Kurumlar Cemiyet/topluluk Toplum

Sağlık İletişiminin Gelişimini Etkileyen Faktörler Yeni tıbbi model Tüketimin yükselmesi Sağlık hizmetlerinde ayrım yapılması Önleyici tedavinin ortaya çıkması Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın kabul edilmesi

Sağlık İletişimi Alanları Kreps (1998)’ e göre Sağlık İletişimi Araştırmaları Sağlık Hizmetinin teslimi Sağlık Promosyonu

Sağlık davranışı Modelleri Thomas (2006) : Bireysel Seviye Davranışsal Yönelimler Değişim Basamakları Sağlık İnancı Modeli Tüketici Enformasyon İşleme Süreci

Kişiler Arası Seviye Sosyal Bilişsel Teori Kurumsal/Toplumsal/Sosyal Seviye Kurumsal Değişim Teorisi Toplumsal Organizasyon Teorisi Yeniliklerin Yayılması Teorisi

Davranışsal Yönelimler/Amaçlar Kişilerin belirli bir şekilde davranmak için kendilerine verdikleri talimatlar. Niyet ve amaç

Değişim Aşamaları Davranış değişikliği bir etkiden ziyade süreçtir. 1. Ön Tasarım 2. Tasarım 3. Karar Verme 4.Hareket 5. Sürdürme

Sağlık İnancı Modeli Kişiyi sağlığa ilişkin eylemleri yapmaya ya da yapmamaya neyin motive ettiğini ve özellikle sağlık davranışlarının sergilenmesinde etkili olan tutumları ortaya koymaktadır. Algılanan yatkınlık Algılanan ciddiyet Algılanan yararlar Algılanan engeller Harekete başlama işaretleri

Tüketici Enformasyon İşleme Süreci Bir kişinin enformasyonu elde etmesi ve değerlendirmesinin onun motivasyonu, dikkati ve algısı tarafından etkilendiğini öne sürer. Sorunu tanıma Bilgi arama Alternatiflerin değerlendirilmesi ve seçilmesi Kararı uygulama Uyguladıktan sonra değerlendirme

Kişisel faktörler (Biliş) Sosyal Bilişsel Teori Karşılıklı determinizm modelinde yapılandırılmıştır. Kişisel faktörler (Biliş) Çevresel faktörler Davranış

Dvm. Sağlık riskleri ve farklı sağlık uygulamaları hakkında bilgi Birisinin sağlık alışkanlıkları hakkında kontrole sahip olunabileceğine dair öz yeterlilik Farklı sağlık alışkanlıkları için beklenen masraf ve yararlar hakkında çıktı beklentileri Kişilerin kendilerine koydukları sağlık hedefleri ve bunları gerçekleştirmek için somut plan ve stratejileri Fark edilen kolaylaştırıcılar ve aradıkları değişiklik için sosyal yapısal engeller

Örgütsel (Kurumsal) Değişim Teorisi Aşama Teorisi Sorunu Tanımlama Eylemi Başlatma (uyum) Uygulama Kuramsallaştırma Örgütsel gelişim teorisi (Süreç Müzakereleri)

Toplumsal Organizasyon Teorisi Bireylere ulaşabilmek için, bireyin içinde bulunduğu topluluğu da dikkate almak gerekmektedir !!!!!!

Yeniliklerin Yayılması Teorisi Bağıntılı avantaj: Yapılan yenilik, mevcut olan durumdan daha mı iyi? Uyumluluk: Karmaşıklık Sınanabilirlik: Görünebilirlik: Uyumluluk: (yerel ihtiyaçlara uygunluk kurumsal!!!) Risklilik: