Postpost(Alter)Modernizm Onursal ÜNAL, Aralık 2015

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Turkcell Profesyoneller Kulübü
Advertisements

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
6.BORÇLARIM. Borç ya da Kredi Bir harcama yapmak için para ödünç almaya borç ya da kredi deriz. Ödünç alınan parayı, vadesi gelince aldığınız yere ödersiniz.
Kısa Vadede Toplam Çıktı
ERASMUS MACERASI Engin ALBAYRAK - Gökay GÜNEŞ
Bilinçli Tüketici Hikmet SIRMA.
Uluslararası gelişmeler,
Hayır kurumuna 31 milyar dolarlık bağışta bulunmuş, dünyanın en zengin 2. kişisi olan Warreb Buffet ile CNBC’de 1 saatlik röportajımız vardı. Aşağıda hayatına.
BarKODUNA BAK Sonra AL!.
Durgunluk ve Maliye Politikası
Nuşin Oral Başkan KÜÇÜLÜRKEN KÜÇÜLTMEK Mİ? BÜYÜRKEN BÜYÜTMEK Mİ?
Bankacılık sektörü 2012 İlk Yarıyıl Değerlendirmesi.
MAKROEKONOMİ”YE GİRİŞ
TARİHÇESİ Arzum Elektrikli Ev Aletleri Sanayi ve Ticaret AŞ’nin temelleri, küçük elektrikli ev aletleri, radyo, bisiklet ve televizyon gibi geniş bir ürün.
SON KÜRESEL KRİZİN ABD,İZLANDA VE ALMANYA’YA ETKİSİ
İKT-102 İktisata Giriş II Makro İktisatın Temelleri
Çok önemli bir toplantıya katıldınız. Toplantı büyük bir konferans salonunda, herkes pür dikkat sunumu dinliyor.
EYŞAN ALTIOK  Bir mal ya da hizmeti para karşılığı alma ve satma işidir..
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
5.Sınıf 4.Ünite ÜRETTIKLERIMIZ
1 CHAPTER.
Fayda maksimizasyonu Tercihler
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
1 Ekonominin Kapsamı ve Metodu KISIM I EKONOMİYE GİRİŞ BÖLÜM İÇERİĞİ
AMAÇ HEDEF DAVRANIŞLAR
Aile Eğitimi Etkinlikleri
İŞLETMELERİN EKONOMİDEKİ ÖNEMİ
E-TİCARET.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI. KİMLİK Mİ KİŞİLİK Mİ? KİMLİK - Kim olduğunuz - Kendiniz Hakkında ne düşündüğünüz - Kendinizi nasıl sunduğunuz Ya da Böyle.
Talebin fiyat esnekliği
21 Ulusal Üretimi ve Milli Geliri Ölçmek BÖLÜM İÇERİĞİ
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
KAPİTALİZMİN ÇÖKÜŞÜ RICHARD A.POSNER. EYLÜL 2008 KİTABIN ÇIKIŞ TARİHİ: 4,5 AY SONRA…
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
DERS :ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME KONU :KARIN OLUŞUMU
Faktoring : Gelişen Finans Sektörü
Doç. Dr. Yeşim Kuştepeli İKT 5034-Bahar 2011
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
NÜFUS HİZMETLERİNİ GÜÇLENDİRME VAKFI
Birlikte Düşünelim Hayatta gerçekleştirmek istediklerinize yardımcı olabilir miyiz? ‘‘Eğer hayatınızı değiştirmek istiyorsanız, düşünce tarzınızı değiştirmelisiniz.”
İSTİHDAM VE İSTİHDAMLA İLGİLİ KAVRAMLAR
Ben Bilinçli Bir Tüketiciyim.
Bilişim Ortağınız.
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
MyORTAK Satış Ortaklığı Eğitimi Daha fazla detay için tıkla : “ internetten para kazanma “internetten para kazanma Daha fazla detay için tıkla : “ internetten.
TÜKETİM PSİKOLOJİSİ VE SATIN ALMA MOTİFLERİ
 Bölüm 2: Piyasa Ekonomisi ve Fiyatların Oluşması Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
GİRİŞİMCİ.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
Pazarlarda «Müşterileri Çekmek İçin» neler söyleniyor? Annecim buyur Yetişen aliyor Buyur ablam Abla 1 kilo 1 liraya düştü Abla iyisi 1 milyon Buyur abi.
Oğuz Engiz Zincir Hastanelerde Gelinen Nokta ve Gelecek Vizyonu
BÖLÜM 39 Paranın Özellikleri, Para Çeşitleri ve Emisyon Rejimleri
Hayır kurumuna 31 milyar dolarlık bağışta bulunmuş, dünyanın en zengin 2. kişisi olan Warreb Buffet ile CNBC’de 1 saatlik röportajımız vardı. Aşağıda hayatına.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
1 Ekonominin Kapsamı ve Metodu KISIM I EKONOMİYE GİRİŞ BÖLÜM İÇERİĞİ
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
MAKRO EKONOMİYE GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR
MAKROEKONOMİYE GİRİŞ Oya Cesur Demir.
Borç R. Hakan ÖZYILDIZ
Teknoloji ve Tasarım Dersi
©McGraw-Hill Education, 2014
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
Para, Banka ve Finansal Piyasaları Niye Çalışıyoruz?
MEDYA, PARA VE PİYASA.
ÖMÜR BOYU GELİR HİPOTEZİ
Alternatif Makro Modeller: Klasik İktisat
BİLGİ EKONOMİSİNİN MALİYETLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN TEORİK ANALİZİ
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
Sunum transkripti:

Postpost(Alter)Modernizm Onursal ÜNAL, Aralık 2015

Everybody wants to get into the act! Postpost(alter)modernizm Everybody wants to get into the act!

Postpost(alter)modernizm ING Bank Kasım 2015’te, çalışanlarının ve müşterilerinin katıldığı bir Uluslararası Ticaret Semineri organize etti. Bu seminerde sunum yapanlardan biri de, Euler Hermes'in baş ekonomisti Ludovic SUBRAN idi. Şunları söyledi: Artık klasik ekonomi teorileri yetersiz gelmeye başladı, çünkü dünyadaki tüketicinin profili ve davranış biçimi değişmeye başladı. 18-35 yaş arası bireyler alışılmışın dışında reaksiyonlar veriyorlar. O yüzden onları algılamadan ekonominin seyrini ve gidişini anlamamız zor. Bu yeni tüketicilerin özellikleri ve yaşam felsefeleri nedir?

Postpost(alter)modernizm Bir bağımlılıkları yok. Bu yüzden milliyetçilikten uzaklar. Milliyetçilikten uzaklar ve dünya vatandaşı olmayı hedefliyorlar. Dinlere ve ideolojilere karşı soğuklar. Ama hayvan haklarına, çevreye, insan haklarına duyarlılar. Genel olarak aktivistler. Sosyal sorumluluk projelerinde yer alıyorlar. Algıları çok açık, çok hızlı öğreniyorlar. Sabah 9 akşam 5 tipi işlerde çalışmak istemiyorlar. Yaratıcı, yükselen trendi olan, uluslararası işlerle ilgileniyorlar. Konut alıp hayat boyu ev kredisi ödemek istemiyorlar. Internet üzerinden ev kiralama sistemlerine üye olarak dünyanın her tarafında yaşayabiliyorlar. (Bu sistemin ileride şehir otelciliğini bitireceği gündemde.)

Postpost(alter)modernizm Evlenip tek bir kişi ile ömür geçirmeye sıcak bakmıyorlar. Evlenirlerse de sürmüyor, bir kaç yılda boşanıyorlar. Çocuk sahibi olmaya da sıcak bakmıyorlar. Daha ileri yaşlarda, belki bir çocuk. Lüks araba alıp borç ödemek istemiyorlar. Bu sistem hantal geliyor onlara. Duruma göre bisiklet, motosiklet, taksi ve metroyu tercih ediyorlar. Haute Couture denilen lüks giyime de bakış açıları farklı. İmkanları olsa bile bu markalara büyük paralar harcamak istemiyorlar. Onun yerine şık, spor, rahat kıyafetleri seçiyorlar. Slogan: «Ulaşılabilir Lüks» (Geçenlerde haber olmuştu; üst sınıf markası Balmain, H&M için uygun fiyatlı koleksiyon hazırladı. Çünkü pahalı ürün satan markaların satışlarında düşüş varmış ve daha geniş kesimlere mal satmak istiyorlarmış. Muhtemelen yok olma tehdidi ile karşı karşıyalar…)

Postpost(alter)modernizm Teknolojiye ve iletişime sınırsız para harcayabiliyorlar, çünkü bu onlar için özgürlük demek. Konuta, arabaya, lüks giyime para harcamak yerine eğlenceye, yeme-içmeye ve seyahate para harcıyorlar. Bir kaç yıl çok çalışırlarsa sonraki bir iki yılı dünyayı gezmek için ayırmayı hedefliyorlar. Emekli olarak ve konut alarak güvence sağlamakla ilgilenmiyorlar. Bunun yerine yükselen trendi olan işlerde yaratıcı buluşlar ve işler yaparak hayatları boyunca yetecek paraları kazanmayı hedefliyorlar. Anı yaşıyorlar. Tasarruf yapmıyorlar. Yani kısacası hayatlarını ev, araba, okul taksitlerine gömmeyi istemiyorlar. Daha fazla özgürlük talep ediyorlar.

Postpost(alter)modernizm Dolayısıyla genel ekonomi kuramlarında geçen "şu koşullar gerçekleşirse tasarrufa ya da tüketime yönelme olur" gibi teoriler işlememeye başlıyor. Çünkü tüketici profili değişiyor. Dünya ekonomisinde durgunluk baş gösteriyor. Klasik tüketim düşüyor. İlerde bu konuda yazılan teorilerin Nobel Ekonomi Ödülü alacağı söyleniyor.

Kaynak http://www.eulerhermes.com/economic- research/Pages/Our-team.aspx Gazeteler