Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Benjamin BLOOM ( ).
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Problem Çözme Süreci.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
ÖĞRENME ÖĞRETME MODELLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Problem Çözme Becerileri
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Durumlarını Planlama
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
ÖĞRENCİNİN HAZIRBULUNUŞLUĞU VE OKULDA ÖĞRENME MODELİ HANDE ÖZÇALIŞAN
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğrenme Öğretme Süreci
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ARCS Modeli.
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
MODELLER.
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Programlı Öğretim.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
Yapılandırmacı Öğrenme
GÖREV ANALİZİ.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Bireysel Çalışma Yöntemi
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK TAM ÖĞRENME MODELİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK

Tam öğrenme Eksik/az öğrenme Öğrenememe Öğrenmeme MÜMKÜN mü? NASIL?

TAM ÖĞRENME MODELİ; ETKİLİ VE VERİMLİ BİR ÖĞRENME GERÇEKLEŞTİRMEYİ AMAÇLAYAN, ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN ÖNEMLİ DEĞİŞKENLERİ VE BUNLAR ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ AÇIKLAYAN BİR MODELDİR.

TAM ÖĞRENME KURAMINDAN ÖNCE 1. Grup İnsanlar Öğrenebilenler 2. Grup İnsanlar Öğrenemeyenler

TAM ÖĞRENME KURAMI Hızlı Öğrenenler Yavaş Öğrenenler

MODELİN TEMEL SAYILTISI: BAŞINDAN BERİ OLUMLU ÖĞRENME KOŞULLARI SAĞLANMIŞ İSE; DÜNYADA HERHANGİ BİR KİŞİNİN ÖĞRENEBİLECEĞİ BİR ŞEYİ HEMEN HEMEN HERKES ÖĞRENEBİLİR.

TAM ÖĞRENME KURAMI Öğrenciye; İhtiyaç Duyduğu Ek Süreyi Ver + Öğrenme Olanakları Sağla = En Üst Düzeyde Öğrenme Gerçekleşir.

TAM ÖĞRENME KURAMININ TEMEL MANTIĞI Öyle ise; ÖĞRENEMEYEN YOKTUR! ÖĞRETEMEYEN VARDIR! Sonuç, gerekli koşullar sağlanır, değişkenler kontrol altına alınırsa, tüm öğrenciler okulda öğretilenleri öğrenebilir.

Tam öğrenme modelinin temel ilkeleri : Öğrencilere planlı öğretim ve olumlu öğrenme koşulları sağlanmalı Yeterli zaman ayrılmalı İpucu, pekiştirme, dönüt ve düzeltme verilmeli Öğrenci katılım sağlanmalı Tam öğrenme ölçütü belirlenmeli bir ünite tam öğrenilmeden diğerine geçilmemelidir.

TAM ÖĞRENME MODELİNİN DEĞİŞKENLERİ; 1. ÖĞRENCİ GİRİŞ ÖZELLİKLERİ , 2. ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİ 3. ZAMAN 4. ÖĞRENME ÜRÜNLERİ (BAĞIMLI DEĞİŞKEN)

ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİ TAM ÖĞRENME MODELİ ÖĞRENCİ NİTELİKLERİ ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİ ÖĞRENME ÜRÜNLERİ BİLİŞSEL GİRİŞ DAVRANIŞLARI Bilgi Beceri Zihinsel Yeterlik DUYUŞSAL GİRİŞ ÖZELLİKLERİ İlgi Tutum Akademik Benlik ÖĞRENME ÜNİTELERİ ÖĞRENME DÜZEYİ VE ÇEŞİDİ ÖĞRENME HIZI DUYUŞSAL ÜRÜNLER ÖĞRETİM HİZMETLERİNİN NİTELİĞİ İpucu Pekiştirme Katılım Dönüt ve Düzeltme

ÖĞRENCİNİN GİRİŞ ÖZELLİKLERİ NELERDİR? 1. BİLİŞSEL GİRİŞ DAVRANIŞLARI A – BİLİŞSEL FAKTÖRLER a – Genel Bilişsel Giriş Davranışı (Sözel – işlemler yetenekler, öğrenme strateji ve stilleri, mantıksal düşünme becerisi ve problem çözme becerisi vb.) b – Özel Bilişsel Giriş Davranışı (Ön öğrenmeler ve ön koşul öğrenmeler)

Bunlar; öğretmen, öğrenci, okul ve dersten kaynaklanabilir. 2. DUYUŞSAL GİRİŞ ÖZELLİKLERİ Öğrencinin konuya, öğretmene, okula, öğretim etkinliklerine yönelik tutumları, ilgisi, güdü düzeyi, kendine güveni,çabası, ben tasarımı Bunlar; öğretmen, öğrenci, okul ve dersten kaynaklanabilir.

ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİ Öğretim hizmetlerinin niteliğini büyük ölçüde dört öğe/değişken belirtmektedir. İpuçları, öğrenciye neyin öğrenilceğini açıklayan mesajların tümüdür. Pekiştirme, bir davranışı gösterme eğiliminin güçlendirilmesi sürecidir.

Katılım: öğrencinin kendisine sunulan ipuçları ve yönergeler doğrultusunda öğrenme sürecine aktif olarak katılmasıdır. Dönüt: yaptığı davranışlar/öğrenme sonuçları hakkında öğrenciye geri bildirim sağlamaktır. Düzeltme: Öğrenme yanlışlıklarının ve eksikliklerinin düzeltilmesidir.

İPUÇLARI SAYESİNDE NEYİN ÖĞRENİLECEĞİ MESAJI GELİR PEKİŞTİRME SAYESİNDE BİR DAVRANIŞI GÖSTERME EĞİLİMİ GÜÇLENDİRİLİR. KATILIM SAYESİNDE ÖĞRENCİNİN ÖĞRENME SÜRESİ BOYUNCA SUNULAN İPUÇLARI VE YÖNERGELERİ KULLANMASI SAĞLANIR. DÖNÜT VE DÜZELTME İSE ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞLARININ YANLIŞ OLDUĞU BİLDİRİLİR VE DÜZELTMESİ SAĞLANIR.

TAM ÖĞRENME MODELİNİ UYGULAMA ADIMLARI

HAZIRLIK AŞAMASI 1. HEDEF VE DAVRANIŞLARIN BELİRLENMESİ 2. TAM ÖĞRENME STANDARDININ ORTAYA KONMASI 3. ÜNİTENİN ÖRGÜTLENMESİ 4. ÖN TESTİN HAZIRLANMASI 5. ÖĞRETİM HİZMETİNİN NİTELİĞİNİN BELİRLENMESİ

ÜNİTE (N) 3 2 BİRİMLERİ 1 ÖĞRENME AŞAMALI

UYGULAMA AŞAMASI 1. ÖN TESTLERİN VERİLMESİ 2. ÖĞRETİM HİZMETLERİNİN YERİNE GETİRİLMESİ 3. İZLEME TESTLERİNİN UYGULANMASI 4. ALTERNATİF ÖĞRENME KAYNAKLARININ KULLANIMI (EK EĞİTİM HİZMETİ) 5. ÖĞRENME DÜZEYİNİ BELİRLEYİCİ TESTLERİN VERİLMESİ

TAMAMLAYICI ETKİNLİKLERİ; Bire bir öğretim Küçük gruplarla öğretim Okulda ek öğretim Evde ek öğretim Programlı öğretim (bilgisayar, Cd. vb) Kaynak ve yardımcı kitaplarla öğretim Tekrar öğretim vb. şekillerde olabilir.

TAM ÖĞRETİM MODELİNİN OLUMLU YÖNLERİ ve SINIRLILIKLARI NELERDİR?

OLUMLU YÖNLERİ Dersin başında hedefler belirlendiği için dersin planlı ve programlı bir biçimde işlenmesini sağlar. Öğrenme ürünleri sürekli değerlendirildiği için, öğrencilerin öğrenme güçlük ve eksiklikleri vakit geçmeden belirlenerek tamamlanabilir.

Öğrencilerin öğrenme eksiklikleri tamamlanmadan bir sonraki üniteye geçilmediği için, hemen hemen tüm öğrenciler istenilen düzeyde öğretim hedeflerine ulaşırlar ve öğrenciler arasındaki bireysel farklılıklar azalır.

SINIRLILIKLARI Öğrenme zaman almaktadır. Öğretmenler ünitelerin öğretilmesine ve öğrencilerin eksikliklerinin tamamlanmasına yeterince vakit ayıramamaktadırlar. Yavaş öğrenen öğrencilerin hızlı öğrenenlerin zamanını alarak, hızlı ilerlemelerini engelleyebilmektedir.