Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Dil Eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LANGUAGE LEARNING Nazik Yıldız 8-A.
Advertisements

Kurtuluş GÜNER.
I ASİMO I ASİMO PREPARED: CENGİZ MURAT TEKİNBÜĞRÜ English Course Presentation TURKEY Mechatronics Engineering at SAKARYA UNIVERSITY PREPARED: CENGİZ.
THE PRESENT PERFECT TENSE
Atama ve eşleme (eşleştirme) problemleri (Matching and Assignment problems)
U LUSLARARASI Ö ĞRENCI DEĞIŞIM VE UYGULAMALI SEKTÖR EĞİTİMİ P ROGRAMLAR I.
Logical Design Farid Rajabli.
RELATIVE CLAUSES YASEMİN TURAN ( B ) ELT 1.
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
6. Kariyer Yönetimi Birey açıdan Örgüt açısından
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
21. Yüzyılda Tıpta Kök Hücrenin Yeri. “ I magination is more Important than knowledge ” Albert Eistein.
İngilizce Dil Becerisi Kazanımı: Nörobilimsel Yaklaşım
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
EXPRESSING OPINIONS ( fikirleri belirtme)
Doğru Çalışma Yöntemleri
Yaptıklarımız / yapmadıklarımız Pg
Doğru Çalışma Yöntemleri
Bilgisayarlar kodu nasıl işler?
NEEDS ANALYSIS QUESTIONNAIRE. Nedime Hanım Kız Teknik ve Meslek Lisesi 30 students 11th level.
EXPRESSING AGREEMENT AND DISAGREEMENT
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
Strange News 1 TURKISH EASY READERS FOR BEGINNERS Dem Turkish Center
TURKISH EASY READERS FOR BEGINNERS Anatolin Folk Tales 1 Dem Turkish Center
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
BM-305 Mikrodenetleyiciler Güz 2015 (6. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
Yapısal Programlama Yüksek Düzeyli Dillerin Gelişim Süreci – , Fortran (by IBM), for creating scientific and engineering applications, first commercial.
Database for APED Büşra Bilgili | Emirhan Aydoğan | Meryem Şentürk | M. Arda Aydın COMPE 341.
Environmental pollution Traffic Infrastructural problems Unconscious employee Urbanization and industrialization Lack of financial sources.
PRESENT CONTINUOUS © 2016 ingilizcebankasi.com.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
SIK kullanılan CÜMLELER
Practice your writing skills
CHAPTER Section 1.1 What Is Entrepreneurship? Section 1.2 Characteristics of an Entrepreneur Introduction to Entrepreneurship.
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Cambridge IGCSE® Cambridge IGCSE:
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
YDI101 YABANCI DIL 1 HAFTA 1. We use subject pronouns when the pronoun is the subject of the sentence. When the subject appears the second time, we don’t.
BİLİMSEL ÇALIŞMA BASAMAKLARI SCIENTIFIC WORKING STEPS MHD BASHAR ALREFAEI Y
20 SAYING FROM OUR COUNTRY TURKEY
German shepherd dog. These dogs are said to be intelligent before they say.
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
Future: I will/shall & I am going to. Structure: Subject+will/shall+verb(base form)+object.
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
Present Continuous Tense
Döngüler ve Shift Register
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PRESENT CONTINUOUS. Present continuous (am/is/are + V-ing) I am (=’m) playing football today. He She It is (=’s) We You They are (=’re)
Before the Battle of Çanakkale. Why a Front in Çanakkale was Opened? In the summer of 1914, the war continued in Europe with all its intensity, and by.
Feminism, unlike the idea of ​​ mankind, is a trend that is prioritized to bring gender inequality to the agenda. The notion of feminism, which is not.
THE MYSTERIOUS ISLAND JULES VERNE. INFORMATION ABOUT THE BOOK  Name of the book: The Mysterious Island  Author: Jules Verne  Type: Adventure  Number.
PREPARED BY: 9-B STUDENTS. Sumerians, who laid the foundations of great civilizations and the world cultural heritage, emerged to the st The Sumerians.
Bilgisayarlar kodu nasıl işler?
HAVE TO - MUST.
ELİF SU KÜÇÜKKAVRUK. plants When you touch this plant, it can be like the photograph. When you let go, it becomes normal.
SUBJECT NAME Prepeared by Write the names of group members here
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Sunum transkripti:

Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Dil Eğitimi DynEd Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Dil Eğitimi

TEORİ VE UYGULAMA ÇOK YÖNLÜ KARMA EĞİTİM SİSTEMİ KLASİK EĞİTİM SİSTEMİ www.dyned.com

Çoklu Ortamda Etkileşimli Eğitim Çokyönlü Karma Eğitim Sistemi Çalışma ve ödevler Anlatma, Yönlendirme, Kişiselleştirme ve Grup Etkinlikleri Etkili Tekrarlama Beceri geliştirmeye yönelik tekrara dayalı Öğretmenin daha etkili kullanımı www.DynEd.com

Klasik Yabancı Dil Eğitimi Anlatma Çalışma, Ödev ve Ezberleme Etkili Tekrar Tekrar yerine ezbere dayalı Bilgi bazlı öğretme yaklaşımı Öğretmenin verimsiz kullanımı www.DynEd.com

İngilizce – Dünyada en çok öğretilen dil Klasik sınıf eğitimi yeterince etkili değil Kendi kendine çalışma da etkili olamıyor Öğrenmek için gerekli zaman uzun Bu eğitimlerin genelde başarı oranı düşük www.dyned.com www.DynEd.com 2 5 3

ÇOKLU ORTAMDA ÇOK YÖNLÜ EĞİTİM Nasıl daha etkin öğreniriz? Doğru çalışma yöntemleri kullanarak Haftada en az 6 saat = Yılda 300 saat çalışmak Sık aralıklarla çalışmak Çalışmaların eğitimciler tarafından takip edilmesi , yönlendirilmesi ve geliştirilmesi Doğru yöntemlerle kendi kendine çalışma İnsan beyninin öğrenme biçimine uygun Bilgisayar ile takip ve yönlendirme olanağı İstenilen zamanda çalışabilme olanağı www.DynEd.com 2 3

Nöropsikoloji Tools such as fMRI scans are making it possible for us to see which portions of the brain are involved in learning tasks. We can see various processes happening and we can compare how they function in different people. This can allow us to better design activities to strengthen particular processors that can help a learner learn more effectively. These scans show which parts of the brain are active at any given time. We can see that many areas of the brain are involved and that these areas communicate with each other. http://www.nationalgeographic.com.tr/ngm/0711/multimedia_hafiza2.aspx?Konu=1 www.DynEd.com 2 3

Çoklu İşlemciler- Kalıcı Değişimler Görme Duyma Anlama Geçici Hafıza Kalıcı Hafıza Birlikte tetiklenen nöronlar birlikte çalışırlar. The working memory is a serial processor. It focuses on one thing at a time as information flows in and out of it from parallel processors such as the visual, auditory, conceptual, the phonological, the orthographic, etc…. This is called bottom-up processing. Information also comes from the long term memory. This is called top down processing. Much of learning is also unconscious, since our brains do many tasks even when we are not aware of them, such as driving a car or trying to remember a name, and then it comes! Plasticity refers to the fact that the brain changes. Learning involves changes in the brain. Learning a new language means that new connections and ‘subassemblies’ are constructed. Repetition and the involvement of multiple processors facilitates this. Remember the saying: “Cells that fire together wire together.” This is a major strength of properly designed multimedia exercises as opposed to text-only exercises, or language lab exercises, where fewer processors are involved and therefore don’t reach the same ‘threshold level’ necessary to facilitate long-term learning. www.DynEd.com 3 2

Multiple Processors - Plasticity Long Term Potentiation (LTP) Repetition & Scheduling Declarative/Procedural Memory 2 distinct neural systems Events & Skills This deals with the fact that new neural connections take time to form. Short, frequent sessions are most effective. 3 2

Ses ile ilgilidir – Yazı ile değildir Algılama Where are you going? Dinleme ve Konuşma Ses ile ilgilidir – Yazı ile değildir Patricia K. Kuhl Early Language Acquisition: Cracking the Speech Code Institute for Language and Brain Sciences, Univ. of Washington Nature Reviews: Neuroscience Volume 5 Nov 2004 www.DynEd.com 3 2

Kabul Edilebilir Belirsizlik Düzeyi ! Kritik düşünme şekli hatırlamadır ezberleme değil Tools such as fMRI scans are making it possible for us to see which portions of the brain are involved in learning tasks. We can see various processes happening and we can compare how they function in different people. This can allow us to better design activities to strengthen particular processors that can help a learner learn more effectively. These scans show which parts of the brain are active at any given time. We can see that many areas of the brain are involved and that these areas communicate with each other. www.DynEd.com 3 2

İngilizce Konuşmada Akıcılığa Dinamik Yaklaşım! Çok yönlü tasarım devrim yaratan model Nörobilimsel temel kalıp düzenini tanıma kalıcı hafıza Birlikte tetiklenen nöronlar birlikte çalışırlar! Benzersiz Konuşmada akıcılığa ulaşma zamanını kısaltır Konuşmada akıcılık diğer dil becerilerini kazanmayı kolaylaştırır

DynEd Levels & Exam Correlations www.dyned.com

Language Learning is a skill Practice makes perfect

Dil öğrenmek bir Beceridir… DynEd bu çalışmayı yaptırır, izler ve yönlendirir. ...Doğru yöntemlerle çalışma / pratik yapma çok önemlidir

Nasıl daha etkin çalışılır ?

Çalışmanın / Pratik yapmanın 4 önemli boyutu : Öğrencilerin yeterince tekrar etmesi Öğrencilerin nasıl tekrar ettikleri Öğrencilerin neyi tekrar ettikleri Öğrencilerin ne sıklıkta tekrar ettikleri 1.Shuffler Level / Dificulty Level 2.Tutor (Mic. Headp. & Rep. Buttons ) 3.Scope & Sequence

Öğrenciler neyi nasıl çalışmalılar? 4- Beceri Çalışmayı yönlendirme Zamana Bağlı Gerilim! Öğrenmede Takip EdilenYol! Yazıya en son odaklanma ‘gruplama’ Tüm 4 beceri ! Need coaching Need suitably designed learning path 2 3

Öğrenciler neyi nasıl çalışmalılar? Çalışmayı yönlendirme Yazı Kullanımı Dinleme ve Konuşma Becerilerinin Gelişimini engeller 4-Beceri izlenecek yol Yazıya en son odaklanma Need coaching Need suitably designed learning path Dinleme ve Konuşma Becerileri Okuma ve Yazma Becerilerinin gelişimini kolaylaştırır Öğrenmede izlenecek yol! 3 2

Kavramlar & Dilbilgisi Gövde ve Yapraklar Nöral Yapılar Kavramlar & Dilbilgisi Cortical columns are believed to specialize in specific types of information, which we call concepts. The framework of English that we focus on first is conceptual rather than lexical. We follow a hierarchical sequence.

RHR - Ikonik Yaklaşım Yazı /sayfa’ya dayalı değil ! Anlamayı destekler Kalıp tanımayı destekler Öğrencilerin anlamlar ve kavramsal ilişkilere odaklanmalarına yardımcı olur Yazı /sayfa’ya dayalı değil ! İşitsel ve kavramsal veri ile eşleştirilmiş DynEd's unique "iconic" approach coordinates visual information with auditory input in ways not possible with textbooks. This allows the learning sequence to follow the natural path: listening, speaking, reading and writing. The use of videos by DynEd is tempered by the fact that although they can be entertaining, they can also be distracting and in many cases are much less effective than graphics at representing important conceptual relationships

Veri Hesaplama & Tutor Sistemi Aktiviteleri izler, düzenler ve notlandırır Etkin Öğrenme Yöntemleri geliştirir

DynEd’in Karma Eğitim Modeli Uzman Yönlendirme Akıllı Tutor DynEd Çalışma Öğrenci 100-300% Çalışma Veriminde Artış 300% Eğitmen Verimliliğinde Artış RHR Veri Değerlendirme Kayıt Yöneticisi Eğitmen Kişiselleştirme Geliştirme

Çoklu Ortamda Etkileşimli Eğitim Çokyönlü Karma Eğitim Sistemi Anlatma, Yönlendirme, Kişiselleştirme ve Grup Etkinlikleri Çalışma ve ödevler Dilde Akıcılığı Geliştirir Öğrenme Süresini Kısaltır Etkili Çalışma Tekrar Beceri geliştirmeye yönelik tekrara dayalı Öğretmenin daha etkili kullanımı

Düzey Karşılaştırmaları DynEd TOEFL/ IBT Council of Europe UCLES 3.0 630/ 110 C1 CAE 2.5 540/ 75 B2 FCE 2.0 480/ 55 B1 PET 1.5 450/ 45 A2 1.0 340/ 20 A1 KET 0.5 310/ 12 www.DynEd.com

TOEFL-IBT 75 Düzeyine Ulaşma Süresi www.DynEd.com

Öğrenme Eğrisi TOEFL IBT 75 Düzeyi 200 400 600 800 1000 4 3 2 1 Düzey 8s/hf 3 TOEFL IBT 75 Düzeyi 4s/hf 2s/hf 2 1s/hf 1 160 Hafta 40 Hafta Çalışma Saati 200 400 600 800 1000

Beceri Kazanma Süreci İnceleme Anlama Hedefe Yönelik Tekrar Yeniden This path is used in every lesson – both in the classroom presentation mode and when students are studying on their own. Most students think they are done when they comprehend the material. However, in a skill-based subject, like English, comprehension is really the first step. Practice and review AFTER comprehension leads to mastery and acquisition. Yerleştirici Tekrar www.DynEd.com

DynEd Çocuk Eğitim Yazılımları

Bilgisayar va Sanayi A.Ş. DynEd TEŞEKKÜR EDERİZ FuturePrints Bilgisayar va Sanayi A.Ş. www.DynEd.com 22 24