MİSAFİRLERLE İLETİŞİMİN KOŞULLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
Advertisements

HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İLETİŞİM MODELLERİ.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
ÇOCUKLA İLETİŞİM Rehber Öğretmen Funda ALKIN.
HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM BECERİLERİ Ünite 2 EMPATİ Ünite 5
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ. İletişim nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme,
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
STRES YÖNETİMİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Sözsüz İletişimin Özellikleri
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER & ‘BEN’ DİLİ – ‘SEN’ DİLİ ILET 322 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ.
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 2 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 2.
UEFA KURSLARI BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 ÖNERİ BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 ÖNERİTFF-TÜFAD ZORUNLU ANTRENÖR GELİŞİM SEMİNERİ 15 HAZİRAN 2016 İZMİR COŞKUN.
SEMİNER ÇALIŞMASI 23 Haziran 2017
Metinlerin Sınıflandırması
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
İLETİŞİM.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
EĞİTİMDE ÖDÜL VE CEZA Y. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ.
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
BÖLÜM 1 BAŞARIYA GİDEN YOL.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
Spor Psikolojisi Sporda İletişim.
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
DUYGUSAL ZEKA.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SUNUSU
Etkili Öğretmen Kimdir?
Eğitsel Rehberlik.
İLETİŞİMDE BEN DİLİ SEN DİLİ
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Mine KAVAKTAN / Psikolojik Danışman
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
KENDİNİ TANIMA.
KABUL DİLİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SINIF YÖNETİMİNDE İLETİŞİM-I
ETKİLİ DİNLEME.
Rastgele Nesneler Dersi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Sınıfın İlişki Düzeni.
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
REHBERLİK SERVİSİ.
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
TEKİRDAĞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
DİNLEME.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

MİSAFİRLERLE İLETİŞİMİN KOŞULLARI

DOĞRU İLETİŞİM, *BİREYSEL AYRILIKLAR VARDIR. *İLİŞKİLERDE GÖNÜLLÜLÜK ESASTIR. *HER BİREY KARAR VEREBİLME GÜCÜ VE HAKKINA SAHİPTİR. *TÜM İNSANLAR SAYGIDEĞERDİR.ONLARI SEVMEYEBİLİRİZ AMA SAYGI GÖSTERMELİYİZ. *GİZLİLİK,KİŞİ KENDİNE VE YA BAŞKASINA ZARAR VERMEDİĞİ SÜRECE KORUNMALIDIR.

İLETİŞİM, *GÖZ İLİŞKİSİ *YÜZ İFADELERİ *VÜCUT DURUŞU *KİŞİSEL ALAN *KIYAFET,AKSESUAR *MEKANI KULLANMA *DOKUNMA *KAFA İŞARETLERİ *EL VE KOL DURUŞU *BACAKLARIN DURUŞU *BEDEN YÖNELİMİ *OTURMA BİÇİMLERİ

KİŞİLERARASI İLETİŞİM SÖZEL İLETİŞİM KONUŞMA SIRASINDAKİ SÖZCÜKLER SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM SESE DAYALI OLANLAR SES DIŞINDAKİLER

İLETİŞİMİ GELİŞTİREN İYİ DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ SESSİZLİK(SÖZ KESMEDEN) ANLATILMAK İSTENENİN NE OLDUĞUNU ANLAMAYA ÇALIŞMAK, ANLATILANIN ALTINDA YATAN DUYGUYU ANLAMAYA ÇALIŞMAK, KOŞULSUZ KABULLE DİNLEMEK, DÜRÜST OLARAK DİNLEMEK (TUZAK KURMADAN DİNLEMEK)

FİZİKSEL DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ KONUŞANIN YÜZÜNE DOĞRU BAKMAK, BEDEN OLARAK ONA YÖNELMEK, GÖZLE İYİ BİR İLİŞKİ KURMAK, KONUŞANA DOĞRU EĞİK DURMAK, DİNLERKEN RAHAT OLMAK GEREKİR.

ETKİN DİNLEMENİN ÖZELLİKLERİ ANLATILANLARIN BASİT BİR TEKRARI, ANLATILANLARIN DUYULDUĞUNA İLİŞKİN BİR MESAJ, ANLATILANLARI ÖZETLEME, DUYGULARI DİLE GETİRME, AMAN ! NE İYİ BİR DİNLEYİCİ

ETKİN DİNLEMENİN FAYDALARI *KİŞİ KENDİNİ DİNLEYEN KİŞİYE YAKIN HİSSEDER, *SORUNUNU İLK BAŞTAKİ KADAR ÖNEMLİ GÖRMEYEBİLİR, *SORUNUNU RAHATLIKLA DİLE GETİRDİĞİ İÇİN,ÇÖZÜM YOLLARINI DA DAHA RAHAT DÜŞÜNEBİLİR.

DİNLERKEN KONUŞANIN TEŞVİK EDİLMESİ KONUŞAN KİŞİNİN ANLATTIKLARINDA YER ALAN ANAHTAR SÖZCÜKLERİN TEKRARLANMASI İLE, TEK SÖZCÜKLÜ TEKRAR ETTİRİCİLER İLE, (HIHI,EEE,SONRA,BAŞKA) KONUŞMANIN SÜRMESİNE YARAYACAK KISA SORULARIN SORULMASI İLE GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR.(NASIL OLDU?)

DUYGULARIN KİŞİSELLEŞTİRİLMESİ KAYGI HİSSEDİYORSUN,ÇÜNKÜSINAVIN SONUCUNU BEKLİYORSUN. ...........DUYGU......HİSSEDİYORSUN,ÇÜNKÜ........... SINAV SONUCUNU BEKLEDİĞİN İÇİN KAYGILISIN. ........OLAY/DURUM........İÇİN..........DUYGU............

BİR İLETİŞİM BECERİSİ OLAN İYİ SORU SORMANIN ÖZELLİKLERİ SORU SORMANIN FARKLI AMAÇLARI OLABİLİR. İLİŞKİYİ ZENGİNLEŞTİRMESİ İÇİN NASIL SORU SORULMALIDIR? AÇIK UÇLU SORULAR KAPALI UÇLU SORULAR

HANGİ AMAÇLA SORU SORULUR BİLGİ ALMAK AMACIYLA, BİLGİ VERMEK AMACIYLA, ANLAYIP ANLAMADIĞINI SINAMAK İÇİN, KARARA ULAŞMAK İÇİN, KONUYA DİKKAT ÇEKMEK İÇİN

İLİŞKİYİ ZENGİNLEŞTİRMEYE YÖNELİK SORU NASIL SORULMALIDIR? ÇOK ÖZENLE, FAZLA OLMAYACAK BİÇİMDE, YARGILAYICI,HESAP SORUCU İZLENİM BIRAKTIĞI İÇİN ”NEDEN, NİÇİN, NİYE” SORU SÖZCÜKLERİNDEN KAÇINARAK ; BUNLARIN YERİNE “NE,NASIL”SÖZCÜKLERİNİ KULLANARAK, KONUŞMAYI SÜRDÜRECEK AÇIK UÇLU SORULAR SORULMALIDIR.

KONUŞMAYI SÜRDÜRMEYE YÖNELİK AÇIK UÇLU SORULAR DAHA FAZLA BİLGİ ALMAYI SAĞLAR, KONUŞANIN KEŞİF YAPMASINI SAĞLAR, DİNLEYENİN DİKKATLİ DİNLEDİĞİNİ GÖSTERİR, KONUŞANIN UZUN AÇIKLAMALAR YAPMASINI SAĞLAR.

KAPALI UÇLU SORULAR EVET YADA HAYIR GİBİ KISA YANITLANIR, YANITLAYICI AZ DÜŞÜNÜR, BELLİ GERÇEKLERİN ELDE EDİLMESİNDE YARARLIDIR, İSTENİLEN ALANLA İLGİLİ KONUŞMAYI YÖNLENDİRİR, OLUMLU İFADELERİ PEKİŞTİRMEK İÇİN KULLANILIR.

ETKİLİ BİR İLETİŞİM BECERİSİ; BEN DİLİ *SEN DİLİ *BEN DİLİNİN YARARLARI

SEN DİLİ KİŞİYİ SUÇLAYICIDIR, DAVRANIŞTAN ÇOK KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR, YENİDEN KONUŞMA İSTEĞİNİ ENGELLEYİCİDİR, KİŞİ KENDİNİ SUÇLANMIŞ VE ANLAŞILMAMIŞ HİSSEDER, NEYE KIZILDIĞININ ANLAŞILMAMASINA NEDEN OLUR, KİŞİYİ GÜCENDİRİR ,KIRAR, KİŞİNİN DİRENMESİNE NEDEN OLUR.

BEN DİLİ ÖZELLİKLE OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI DURUMLARDA, OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI KİŞİYE ÖNCE DAVRANIŞ YADA DURUM TANIMLANARAK, BU DAVRANIŞ VEYA DURUMDAN NASIL ETKİLENDİĞİ BELİRTİLDİKTEN SONRA, NE HİSSEDİLDİĞİNİN SÖYLENMESİNE DAYALIDIR.

BEN DİLİNİN YARARLARI SEN DİLİNDEKİ GİBİ KİŞİLER SAVUNMAYA GEÇMEZLER, BİREY KARŞISINDAKİNİ SUÇLU HİSSETTİRMEZ, DİLİ KULLANAN KİŞİNİN NEDEN O DUYGUYU YAŞADIĞI ANLAŞILDIĞI İÇİN İLETİŞİM SAĞLIKLI OLUR. BEN MESAJI ALAN KİŞİ BAŞKALARINI DÜŞÜNMEYİDE ÖĞRENİR. YAKINLIĞI ARTIRICIDIR, ANLAŞMAZLIKLARI AZALTIR, KONUŞAN KİŞİYİ DUYGULARINI BİRİKTİRMEDİĞİ, ETKİLİ OLARAK DİLE GETİRDİĞİ İÇİN RAHATLATIR.

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN TEPKİ TÜRLERİ GÜVEN OLUŞTURMA, GÜVEN AZALTMA, DİNLEME , (NEDEN DİNLERİZ) İYİ BİR DİNLEYİCİ,

İLETİŞİMDE GÜVEN OLUŞTURMA TEPKİSİZ DEĞİL,SESSİZCE DİKKATLE DİNLEME KARŞIMIZDAKİNİN SÖYLEDİKLERİNİ ANLAYIP ANLAMADIĞINI SINAMAK DAHA İYİ ANLAMAK İÇİN EK BİLGİ İSTEYEN UYGUN SORULAR SORMAK DULGULARI DOĞRUDAN İFADE ETMEK GİBİ DAVRANIŞLARLA GERÇEKLEŞİR.

İLETİŞİMDE GÜVEN AZALTMAK KONUYU HİÇBİR AÇIKLAMA YAPMADAN DEĞİŞTİRMEK DEĞİŞTİRİLEMEYECEK TÜRDEN KONULARA ODAKLAŞMAK GEREKSİZ VE YIKICI ELEŞTİRİLERDE BULUNMAK ÖĞÜT VERMEK VE İKNA ETMEYE ÇALIŞMAK ŞİDDETLE KARŞI ÇIKMAK BELİRSİZ ŞEKİLDE HEMFİKİRMİŞ GİBİ GÖRÜNME YORUM YAPMA

NEDEN DİNLERİZ? BİLGİ ALMAK İÇİN ZEVK İÇİN GERİ BİLDİRİM VERMEK İÇİN ANLAMAK İÇİN KİŞİSEL ÇIKAR İÇİN GÜÇ ELDE ETMEK İÇİN

İYİ BİR DİNLEYİCİNİN ÖZELLİKLERİ SÖZ KESMEZ YARGILAMAZ KARŞILIK VERMEDEN ÖNCE DÜŞÜNÜR YÜZÜ KONUŞANA DÖNÜKTÜR KONUŞANI İŞİTEBİLECEĞİ UZAKLIKTA DURUR SÖZEL ULMAYAN MESAJLARI GÖZLER NE DENDİĞİNE ODAKLAŞIR DİNLERKEN NE DİYECEĞİNİN PROVASINI YAPMAZ SON SÖZÜ SÖYLEME ÇABASINA GİRMEZ.

İLETİŞİMİN 12 ENGELİ

KARŞIDAKİ KİŞİNİN SORUNUNA ÇÖZÜM ÖNERMEK EMİR VERMEK,YÖNLENDİRMEK UYARMAK,GÖZDAĞI VERMEK AHLAK DERSİ VERMEK ÖĞÜT VERMEK,ÇÖZÜM YADA ÖNERİ GETİRMEK ÖĞRETMEK,NUTUK ÇEKMEK, MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÜRETMEK

KARŞIDAKİ KİŞİYİ YARGILAMAK, DEĞERLENDİRMEK, BASTIRMAK YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK AD TAKMAK, ALAY ETMEK YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK

KARŞIDAKİ KİŞİNİN, KENDİSİNİ İYİ HİSSETMESİNİ SAĞLAMA ÖVMEK,AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAK, OLUMLU DEĞERLENDİRME YAPMA GÜVEN VERMEK, DESTEKLEMEK, AVUTMAK

KARŞIDAKİ KİŞİYİ SINAMAK VE SORGUYA ÇEKMEK İÇİN SORU SORMAK SORU SORMAK, SINAMAK, SORGUYA ÇEKMEK, ÇAPRAZ SORGULAMAK

KARŞIDAKİ KİŞİYLE İLGİLENMEMEK YADA ONUN DİKKATİNİ BAŞKA YÖNE ÇEKMEK SÖZÜNDEN DÖNMEK, OYALAMAK, ALAY ETMEK, ŞAKAYA BOĞMAK, KONUYU SAPTIRMAK

SİZİ SEVİYORUZ