KAMU YÖNETİMİNDE REFORM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

Yenİ Kamu Yönetİmİ Prof. Dr. Turgut Göksu.
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
Bu çalışma küresel perspektifte ve Avrupa birliği ekseninde bir kavram ve olgu olarak yerelleşmeyi konu almaktadır. Bu çerçevede kamu yönetimi anlayışında.
KAYITDIŞI EKONOMİ VE BOYUTLARI
AVRUPA BİRLİĞİ SÜRECİNDE EĞİTİM SİSTEMLERİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLER Prof. Dr. Adil TÜRKOĞLU.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Emin Dedeoğlu , Eskişehir
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
SAĞLIK HİZMETLERİNDE YERİNDEN YÖNETİM: DESANTRALİZASYON
GÜNÜN PLANI SABAH Emek Süreci: Neden Önemli?
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 BELEDİYELER ARASI ORTAKLIKLAR VE KARDEŞ KENT İLİŞKİLERİ: Türkiye’deki MİB’nin rolü.
TÜRKİYE’DE KAMU KESİMİ REFORMLARI
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
UluslararasI Rekabet Gücü PolİtİkalarI
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
E-İhale, Elektronik İhale veya Online İhale sistemi B2B (şirketler arası ticaret) alanında kullanılan bir satınalma yöntemidir. Bir Alıcı şirketin ve.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
MAHALLİ İDARELER (Yerel Yönetimler)
ŞEFFAFLIK VE ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ
İYİ YÖNETİŞİM.
Kamu Yönetiminde Yeni Aktörler: Sivil Toplum Kuruluşları
2023 HEDEFİNDE KAMU ÜNİVERSİTELERİNDE YAPISAL DEĞİŞİM
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
Karşılaştırmalı bir perspektifle yeni kamu yönetimi
YONT221 KAMU YÖNET İ M İ NDE DEVLET İ N ETK İ NLEŞT İ R İ LMES İ KAMU YÖNET İ M İ NDE REFORM VE YEN İ DEN YAPILANMA Ö ğ retim Görevlisi: M.NECAT İ C İ.
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Yolsuzlukla Mücadele Konferansı düzenleyen: tepav 7-8 Temmuz 2005, Ankara Andrew N. Vorkink Türkiye Ülke Direktörü.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
YÖNETİŞİM.
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-1
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE PROGRAMI.
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Medya Türleri, Medya Araştırmaları
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
KENTSEL SİYASET-2 Kentsel Siyaset-4 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
KENTSEL SİYASET-5. KENTSEL SİYASET-5 Kentsel Siyaset-5 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
KENTSEL SİYASET. KENTSEL SİYASET Kentsel Siyaset Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
KAMU POLİTİKASINDA ROL OYNAYAN AKTÖRLER
Aynı durumda kalmamak Başka bir biçim veya duruma geçmek.
Girişimciliğe Başlamak… Girişimcilik ile ilgili web siteler, ilk adımlar ve dahası…
Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
Temel Bilgi Teknolojileri
DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ YONT 221
Neo – Klasik Yönetim Teorisi
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Sefa Şahin Konu: Yönetişim
Yeni Sağ ve Kamu Sektörü Reformları
REFAH DEVLETİ.
SHB-425 Sosyal Politika ve Planlama
TKY UYGULAMASI.
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
KAMU YÖNETİMİNİ DEĞİŞİME ZORLAYAN NEDENLER VE YENİDEN YAPILANDIRMA
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
NEO LİBERAL POLİTİKALAR VE
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Yeni Kamu Yönetimi Yaklaşımı
Sunum transkripti:

KAMU YÖNETİMİNDE REFORM Görkem URSAVAŞ 121736

TANIM VE KAPSAMI Reform kelimesinin sözlük anlamı, hataları giderme, düzeltme, iyileştirmedir. Bu bağlamda kamu yönetiminde reform kısaca idari teşkilatın iyileştirilmesi anlamına gelmektedir.

KAMU YÖNETİMİNDE REFORMUN NEDENLERİ Kamu yönetiminde reform, yaşanan ekonomik, toplumsal, siyasal, teknolojik gelişmelerin bir sonucudur. Kamu yönetimini reforma zorlayan faktörler, ekonomi teorisinde değişim, yönetim teorisinde değişim, özel sektörün rekabetçi yapısı ve sivil toplumun gelişimi olmak üzere dört ana başlıkta toparlanır.

KAMU YÖNETİMİNDE REFORMUN NEDENLERİ 1970’te yaşanan ekonomik krizin ardından Keynezyen ve refah devleti anlayışı terk edilmiş ve yerine liberal yaklaşım benimsenmiştir. Böylelikle, her şeyi bizzat yapan devlet anlayışından, her şeyi denetleyen ve engelleri kaldıran anlayışa geçilmiştir. Artık katı, hiyerarşik, bürokratik, kapalı yönetim anlayışından sonuç odaklı, katılımcı ve esnek anlayışa geçilmiştir.

KAMU YÖNETİMİNDE REFORMUN NEDENLERİ Küreselleşmenin beraberinde getirdiği rekabet koşulları karşısında, özel sektör kuruluşlarının yeni yöntemler bulması ve bunları başarılı biçimde uygulaması kamu yönetiminde de reformu tetiklemiştir. Yeni teknoloji ve yöntemler kullanarak rekabeti arttıran özel sektör karşısında kamu hantallık, etkinsizlik ve verimsizlikten kurtulmaya çalışmaktadır.

KAMU YÖNETİMİNDE REFORMUN AMAÇLARI Demokrasinin kalitesini iyileştirmek Kamu yönetimine karşı duyulan güvensizlik duygusunu azaltmak Kamu yönetiminde saydamlığı sağlamak Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler bağlamında e-devlet projesini hayata geçirmek Bürokrasi ve kırtasiyeciliği azaltmak Vatandaşların yönetsel katılımını arttırmak

KAMU YÖNETİMİNDE REFORMUN AMAÇLARI Sivil toplumu güçlendirmek Büyüyen bir devletin sebep olduğu etkinsizlikleri azaltmak Merkeziyetçi yönetimin ortaya çıkardığı olumsuzlukları azaltmak ve bu amaçla yeniden yönetim anlayışını uygulamak Kamuya ilişkin düzenlemelerin açık, basit ve anlaşılır olmasını sağlamak

KAMU YÖNETİMİNDE REFORMUN ÖZELLİKLERİ Kamu yönetiminde reform, kamu yönetiminin çevresinde gerçekleşen ekonomik, toplumsal, siyasal ve teknolojik gelişmelerin bir sonucudur. Kamu yönetiminde reformun amacı, en genel anlamda kamusal hizmetlerin daha süratli, kaliteli ve ekonomik bir şekilde sunumunun sağlanmasıdır.

KAMU YÖNETİMİNDE REFORMUN ÖZELLİKLERİ Kamu yönetimde reform tartışmalıdır. Reformun kapsamı, yönetimi veya boyutları kişiden kişiye, iktidardan muhalefete göre değişebilmektedir. Kamu yönetiminde reform alıcıdır. Çünkü reform örgütleri, işlevsel, zihinsel ve beşeri değişimleri birlikte getirmektedir. Bu değişimleri gerçekleştirmek ve olası değişimleri kırmak zaman alır.

KAMU YÖNETİMİNDE REFORMUN ÖZELLİKLERİ Personelin işten çıkarılması kamu yönetiminde reformun doğrudan bir amacı olamaz. Ancak gerekli görülürse muhtemel bir sonucu olabilir. Kamu yönetiminde aksaklıkların tespit edilerek giderilmesi esasında yönetimin kendisinin görevidir ve ayrıca bir unsur, eğilim veya faktörün baskısına gerek kalmamalıdır.