İŞLEVSELCİLİK ÇOK ANLAMCILIK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLE ve ERGENLİK Kişilik Oluşumunda Ailenin Etkisi
Advertisements

MALİ SOSYOLOJİ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
ÇATIŞMA TEORİSİ Samet AKBULUT
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKULTESİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
Öğretim İlkeleri.
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
Kültür.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Eğitimin Sosyolojik Temelleri
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Eğitimin ve Toplum.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Kültüre dair Örgüt kültürü, işletme kültürü, toplum kültürü ya da firma kültürü şeklinde adlandırılan değerler toplamı, çeşitli yönetim ve organizasyon.
4.1 GİRİŞ Manzaralar (landscapes) insanlar için önemlidir. Doğal çevre ile insan aktiviteleri arasındaki etkileşimin dinamik dışavurumu olarak günlük.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
BÖLÜM 10 ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYGUSAL ve SOSYAL GELİŞİM.
8 TANRI ALGISI Hakan ZAFER Din Psikolojisi
Etik İle İlgili Temel Kavramlar
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
TOPLUM VE SOSYAL KURUMLAR
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
DİL NEDİR? Dil veya lîsan, insanlar arasında anlaşmayı sağlayan doğal bir araç, kendisine özgü kuralları olan ve ancak bu kurallar içerisinde gelişen canlı.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
TÖREL- AHLAK GELİŞİMİ AHLAK; Bir toplumda bireylerin tümü için geçerli ve uyulması gereken davranışlar, kurallar bütünlüğüdür. AHLAKLI OLMA; Toplumun gelenek,
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
Etiyoloji, belirli davranışların en ince ayrıntısına kadar incelenmesidir.
Suç Olgusu, Nedenleri ve Sonuçları
SOSYOLOJİK TEORİLER VE TANIMLARI
Doç. Dr. Ali Arslan.
ÖN YARGI NEDİR? Bir kişiyle veya olayla ilgili önceden olumlu veya olumsuz karar vermeye ön yargı denir. Ön yargı, gerekli bilgi edinilmeden ya da inceleme.
Temel Kavramlar Hastalık Nedir? Modern Tıp Geleneksel Tıp-Yerel Tıp
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
Toplum ve Toplumsal Yapı
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Müzede Yaratıcı Drama.
TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ. TOPLUMSAL CİNSİYET-1 Toplumsal cinsiyet, bireyin belirli bir cinsten olduğuna ilişkin bilgiye, bu bilgi dahilinde olmak üzere.
Toplumsal değerlerin temel özellikleri şunlardır: Toplumsal değerler, toplumun bütünü ya da toplumsal grup üyeleri tarafından bilinir, benimsenir ve bunlara.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
ETKİLİ İLETİŞİM VE TOPLUMSAL CİNSİYET
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
KURUMSAL İLETİŞİM.
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gözleme Dayalı Teknikler I
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

İŞLEVSELCİLİK ÇOK ANLAMCILIK

Bilimsel olarak, “ İş, çok anlamlı ve amaçlı bir eylemdir”.

İşlevselcilik oluşuma göre, her sosyal toplum kendi içerisinde organlardan oluşur ve her birinin kendisine ait çıkarları mevcuttur.  

İşlevselciliğe göre suç kavramı ise yapılandırılmayan sosyallikten kaynaklanmaktadır.

Bu teoriye göre toplum işlevseldir, yani gelişimini sağlayan tek bir bütünlüğün içerisinde çok anlamlıdır.

Çok anlamlılıktan işlevselcilik aşağıdaki gibi sıralanabilir: sosyal çevrede sosyal öğrenme teorisi, sosyal çevrede taklit teorisi, farklı birliklerin teorisi, farklı kimliklerin teorisi,

Kültürel teoriler, Alt ve karşıt kültür teorileri Kültür çatışmaları teorisi, Suç gruplarının toplumu teorisi.

I. SOSYAL ORTAM VE KÜLTÜR ÇATIŞMALARI DURUMUNDA SOSYAL ÖĞRENME TEORİLERİ

Sosyal ortamda taklit teorisi Bu tip sosyal öğrenme teorisine göre, suç kişilerin farklı kimlikleri, daha doğrusu toplumda kabul görenleri taklit etmesiyle meydana gelir.

Taklit teorisi, suçun oluşmasında sosyal çevre faktörünü kabul eder.

Gabrijel Tarde, kitabı «Doğuştan suçlu»’da antropolojik anlayışı bir tarafa bırakarak, suçlunun kimliğinin taklitlerle ortaya çıktığını savunur.  

Ona göre suç, öğrenilmiş ya da kazanılmış davranıştır, suç toplumlarında bulunan değer, yargı ve kişilerden kazanılmış ya da öğrenilmiştir.

Bireyin birini öldürüp öldürmemesi tamamen taklit ettiği kişiye bağlıdır. Böylece, taklidin üç yasasını yazmıştır: Yakın birinin dokunması yasası, Güçlü kişişleri taklit yasası ve Atılma yasası.

2. Farklı birimlerin teorisi  Bu teori, suçun kaynağının belli birim ile gruplarda olduğunu savunur ve teori Amerikan Sosyolog Saderland tarafından geliştirilmiştir.

Ona göre, suçlu grupların sahip olduğu düşünce ve davranış yapısına göre davranan ve etkilenenler suç eyleminde bulunur.

Bu teorinin dayandığı temeller: Suç davranışı öğrenilir; Suç davranışı suç işlemiş kişiler ile kurulan iletişim ve etkileşim çerçevesinde öğrenilir.

suç eyleminin doğal öğrenim süreci arkadaşlık gruplarında başlar; Bu süreç sırasında, suçun tekniği, amaçları, metodları ve biçimleri öğrenilir.

3. Farklı kimlik teorisi Bu teorinin temsilcilerinden Glaser’e göre, suçlu gerçek ya da hayali dayanaklar üzerinden kendisine davranışlar edinir.

Suç ve suçlunun kimliği vicdanı ve seçtiği rol modellerine göre şekillenir.

II. KÜLTÜREL TEORİLER

1. Alt ve Karşıt Kültür Teorisi   Kültürel teoriler suçun kültürel anlamda incelendiği teorilerdir, ve davranışların alt ve karşıt kültür modellerini incelemektedir.

Alt ve karşıt kültrü teorisinin toplumda farklı bir yeri vardır, çünkü suç gruplarının kendilerine ait davranışları, modelleri ve onları her zaman olumlu tutan duruşları vardır.

Suçlu gruplar aşağıdaki gibi belirlenebilir: kimlik, Sosyalleşme ve taklit,  

Alt ve karşıt kültür grupları genellikle yazılmamış kurallar çerçevesinde, hiyerarşik bir düzen içerisinde meydana gelirler, ve gruba ait olan her birey grubum getirdiği davranışlara ve normalara uymak ve saygı göstermek durumundadır.

2. Kültür çatışması teorisi   Kültür çatışması teorisi, sosyal toplumlar ile toplumların içerisinde meydana gelen kültürel değerler arasındaki çatışmayı incelemektedir.

Herşeyden önce bu gruplar farklı yapılarda olabilir: Ulusal , Sosyal , Dini , Etnik vb.

Değerlerin çatışması şu sonuçları doğurmaktadır:

İlk olarak, gruplar arası değerlerin çatışması, İkinci olarak, grup içerisinde değerlerin çatışması.

Kültür çatışması teorisi Sosyal toplum kültürleri arasında meydana gelen çatışmalar genellikle yapılan göçler sonucunda meydana gelir, ardından nesiller arası yaşanan çatışmalar gelir.

Bu teorinin temsilcisi Amerikan Sosyolog Celine’dir.

3. Suç grupları teorisi Bu teori çerçevesinde suç eylemlerinin suç grupları içerisinden oluşturulan suç tanımı ve bakış açısı çerçevesinde gelişir.

Bu bakış açısına göre, sosyal davranışlar suç grubu tarafından belirlenir, ve genellikle farklılık gösterir.