Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Kavramı.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
ISO 9000:2000 REVİZYONU – GETİRDİKLERİ ve GETİREMEDİKLERİ Dr. TÜRKAY DERELİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ GAZİANTEP TEL: ++
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Toplam Kalite Yönetimi
KALİTE KAVRAMINA DEĞİŞİK YAKLAŞIMLAR
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Kalite Kavramı ve Kalite Yönetim Sistemi
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TS EN ISO 9001:2008 Şartları.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
ISO
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Süreç ve Kalite Geliştirme Teknikleri
Sunum transkripti:

Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık

İşimizi Daha İyi Yapma İhtiyacı ve Kalite Kavramı Zanaatkarlık Sanayi Devrimi

İŞİMİZİ DAHA İYİ YAPMA İHTİYACI VE KALİTE KAVRAMI “Zanaatkarlar tekrar tekrar kendilerinin müşterileridir.” Ancak fabrika üretimlerinde işçilerin temel kaygısı pek de temas halinde olmadığı müşterinin tatminini sağlamak değil de elindeki “numuneye benzer şekilde” yapmaktı.

İŞİMİZİ DAHA İYİ YAPMA İHTİYACI VE KALİTE KAVRAMI Önceleri pazarda hızla artan talep, kalite konusunu ikinci plana iterken yirminci yüzyılın gelişiyle şu gelişmeler yaşandı: Ürünlerin karmaşıklığı ve hassasiyeti arttı Toplum sağlığı ve çevre üzerindeki tehditler arttı Devletlerin kalite düzenlemeleri uygulamaya girdi Tüketici hareketleri başladı Kalite konusunda uluslar arası rekabet arttı (Juran, 1995)

İŞİMİZİ DAHA İYİ YAPMA İHTİYACI VE KALİTE KAVRAMI Tüm bu gelişmeler bir kalite devriminin gerçekleşmesini zorunlu kıldı. Yirminci yüzyıl endüstri sahnesinde kalite iyileştirme konusu en önemli rollerden birini aldı. Juran (1995) a göre kalite iyileştirmeleri iki farklı tiptedir: Birincisi ürün ve süreçler üzerinde yapılan yenilikler, diğeri ise kronik kayıpların ortadan kaldırılması şeklindedir.

İŞİMİZİ DAHA İYİ YAPMA İHTİYACI VE KALİTE KAVRAMI Juran’ ın bu tanımlaması süreç performans kriterleri olan etkinlik ve verimlilik kavramlarının da temelidir. “Pek çok yönetim gurusu ve kalite lideri iyileştirmeler için değişik bakış açıları ortaya koymuş ve bunlarla beraber pek çok yeni yönetim yaklaşımı ortaya çıkmıştır. Bunlardan bazılar şu şekilde sıralanabilir: Re-engineering Toplam Kalite Yönetimi Öğrenen Organizasyonlar Kendini Yöneten Takımlar Benchmarking Altı Sigma vb. .

Kalite NEDIR? Bir mükemmellik derecesi - genel kamuoyu tarafından kullanılan bir tanım. Eksiklik veya kusurlardan muafiyet (Juran) - Bir ürün üreten veya hizmet sunan kişiler tarafından kullanılan anlamı. Gereksinimlere uygunluk (Crosby) - Bir ürün veya hizmeti tasarlayan veya uygunluğunun değerlendiren kişiler tarafından kullanılan anlamı. Kullanıma uygunluk (Juran) – Bir ürün yada hizmeti kullananlar/kabul edenler/satın alanlar tarafından kullanılan anlamı. (Amaca uygunluk) Sürdürülebilir memnuniyet (Deming) - Kaliteyi rekabet üstünlüğü sağlamak için üst yönetimde olanlar tarafından kullanılan anlamı.

Kalite ve Kalite İle İlgili Kavramlar (devam) yapısal karakteristikler setinin, gereksinimleri karşılama derecesi (ISO 9000:2005) – Kaliteye ne derece ulaşıldığını değerlendiren kişiler tarafından kullanılan anlamı.

Kalitenin karakteristikleri-boyutları Product characteristics Accessibility Functionality Size Availability Interchangeability Susceptibility Appearance Maintainability Storability Adaptability Odour Strength Cleanliness Operability Taste Consumption Portability Testability Durability Producibility Traceability Disposability Reliability Toxicity Emissivity Reparability Transportability Flammability Safety Vulnerability Flexibility Security Weight

Kalitenin karakteristikleri-boyutları Service quality characteristics Accessibility Credibility Integrity Accuracy Dependability Promptness Courtesy Efficiency Responsiveness Comfort Effectiveness Reliability Competence Flexibility Security

KALİTENİN GELİŞİMİ 1.Aşama: Muayene

KALİTENİN GELİŞİMİ 2.Aşama: Kalite Kontrol 1-Standartların kurulması 2-ygunluğun sağlanması 3-Düzeltici kararlar alınması 4-Geliştirme çalışmaları ------Düzeltme

KALİTENİN GELİŞİMİ 3.Aşama: Kalite Güvence Ürün ya da hiametlerin kalite için belirlenmiş gereklilikleri karşılamasında yeterli güveni sağlayacak planlı ve sistematik çalışmaların toplamı İlk adımı müşteri ihtiyaçlarının doğru belirlenmesidir. ------ÖNLEME

KALİTENİN GELİŞİMİ 4. Aşama: Toplam Kalite

Kalite Yönetim Prensipleri Müşteri Odaklılık Liderlik Kişilerin Katılımı Proses Yaklaşımı Sürekli İyileştirme Yönetimde Sistem Yaklaşımı Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım Karşılıklı Faydaya Dayalı Tedarikçi İlişkileri

Kalite ve Kalite İle İlgili Kavramlar (devam) Kalite Güvencesi. Kalite ile ilgili olarak bir kuruluşun idaresi ve kontrolü için yapılan tüm koordineli faaliyetler. Yönetim Sistemi. Politika ve hedefleri oluşturma ve bu hedefleri gerçekleştirme sistemi. Kalite Yönetim Sistemi. Kalite ile ilgili olarak bir kuruluşun idaresi ve kontrolü için uygulanan yönetim sistemi.

Kalite Yönetim Sistemi ISO 9001, kalite yönetimi içindir. Diğer bir deyişle bir kalite yönetim sistemi standardıdır. Kalite yönetimi sistemi, Ürün veya hizmetlerin, müşterilerin kalite ile ilgili gereksinim veya şartlarını sağlamasını güvence altına almayı, Ürün veya hizmetler ile ilgili yasal düzenlemelere uyulmasını sağlamayı, Müşteri memnuniyetini güvence altına almayı, Ayrıca bunların performansının sürekli iyileştirilmesini içermektedir.