İkbal KARAMAN ,Ankara Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Şİddet Muhammet GÜLER.
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
KORUYUCU AİLE NEDİR?.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
GRUNDTVIG PROJECT BASIC SKILLS AT THE WORK PLACE (İŞ YERİNDE TEMEL BECERİLERİN GELİŞTİRİLMESİ) PROJESİ "Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
ŞİZOFRENİDE PSİKOSOSYAL TEDAVİLER PROJESİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
İHTİYAÇLAR VE MESLEK Kazanım: Ekonomik ve toplumsal ihtiyaçların meslek seçimine etkilerini açıklar. 11. Sınıf 93 nolu kazanım etkinliği.
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
REHBERLİK DERSİ III.
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
YaşlılıkPsikiyatrisi
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
HEMŞİRE NE YAPAR?.
TÜRKİYE’ DE YAŞLI İNTİHARLARI. Yapılan son sayımda elde edilen verilere göre Türkiye’ de 70 milyon 586 bin 256 kişi yaşamakta ve bunların % 7.1’ i 65.
EPMA European Association for Predictive, Preventive & Personalised Medicine.
22 Mayıs 2014 Tarih ve resmi gazeteye göre.
Alzheimer Afiş. Kronik Hastalıklar, Yaşlı Sağlığı ve Özürlüler Daire Başkanlığı Yaşlı Sağlığı Farkındalık Çalışması.
Bilgilendirme Toplantısı
LdV Partnership Women Entrepreneurs and Mother União de Freguesias de Gondomar (São Cosme), Valbom e Jovim DIA-SPORT Association.
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
En İyiler İçin Çalışırız
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
Perşembe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Hasta ve Yaşlı Bakımı Alanı
Bölüm 6 Kaygı Bozuklukları II: Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Yaygın Kaygı Bozukluğu, ve Obsesif-Kompulsif Bozukluk.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Psikolojik Hizmetler Klinik Psikolog Barış Gürkaş.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
PROGRAM GENEL TANITIMI PROGRAMI. T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI TÜRK ULUSAL AJANSI AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı HAYATBOYUÖĞRENME.
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ ALANI
“ INDICATE” UZUN SÜRELİ SAYISAL KORUMA SAHA ÇALIŞMASI Hakan Koray OZLUK Bahadır AYDINONAT 15 – 16 Ekim 2012 Ankara.
GÖZ HASTALIKLARINDA AKILCI İLAÇ KULLANIMI VIII.Zonguldak Oftalmoloji Kursu.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Bursa Sağlık MüdürlüğüBURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ İLETİŞİM MERKEZİ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YAŞLILIKTA DEPRESYON ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Hem. Zerrin SAĞLAM ÜNLÜ, Dr. Hülya TOPCU ÇAĞLAR
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
GÖZ HASTALIKLARINDA AKILCI İLAÇ KULLANIMI
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
GÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİ
UŞAK ÇOCUKLARINA KORUYUCU AİLE OLUYOR
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Global Learning For Mind And Heart 2016/2019 Erasmus + Projeleri K219 Global Learning For Mind And Heart 2016/2019 Hibe Miktarı: Avro.
Prof. Dr. Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
1.1. GENEL DÜZEYDE HEDEF NEDİR?
Kadınlar İçin Sosyal Hizmet Önleyici Hizmetler Müdahale Hizmetleri
ÜLKEMİZDE PALYATİF BAKIM HEMŞİRE DENEYİMİ
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
Doç.Dr.Mehmet Merve ÖZAYDIN
REHBERLİK DERSİ III.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

İkbal KARAMAN ,Ankara Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü Yaşlı Bakım Alanında Özel Eğitim ve Yenilikçi Güçlendirme Yolları ile İstihdam ve Standartların Artırılması İkbal KARAMAN ,Ankara Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü

AMAÇ Bu proje (IESEC), aşağıda belirtilen yöntemlerle yaşlılarına bakan bakım elemanlarının dayanıklılığını ve verimliliğini artırarak onların stres yönetim becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir: Yeterlilikler çerçevesi Yaşlı bakımı temelleri üzerinde birleştirilmiş eğitim müfredatı/ eğitim kursu Bir eğitim rehberi 2 tane pedagojik video 6 ülkedeki informal bakıcılara yönelik medikal eğitim 6 ülkedeki informal bakıcılara yönelik hasta/yaşlı- bakıcı ilişkileri eğitimi

YAŞLILARA BAKAN BAKICILAR için YETERLİLİK ÇERÇEVESİ Temel sağlık hizmetleri Ev ve kurumdaki yaşlıları eğlendirmeye yönelik teknikler ve etkinlikler Sağlık sorunlarının önlenmesi Vücut bakımı ve çevre temizliği Acil durumlarda eylem planı Yaşlıların ve bakıcıların iyi olma hali Yaşlıların beslenmesi Bakımevleri ve Gündüz Merkezlerinde yaşayan yaşlılara yönelik eğlence faaliyetleri Hastaneden etkilenen yaşlılar için özyönetim Zihinsel hastalığı bulunan yaşlılara yönelik eğlence faaliyetleri

YAŞLI BAKIM EĞİTİM MÜFREDATI/EĞİTİM KURSU Bakım elemanlarına önderlik etmek isteyen hekimler, hemşireler, sosyal çalışmacılar ve psikologlar için Her biri 90 ile 120 dakika arasında süren 15 seans 3 temel alan: Hastalıkların bilinmesi Hastalara nasıl bakılacağının öğrenilmesi Kişinin kendisiyle ilgilenmeyi öğrenmesi

EĞİTİM REHBERİ 5 Konu Başlığı: Yaşlılık Demans Aileden birinin bakım vermesi Tanı yöntemleri Ortak ülkelerin durumları

2 ADET PEDAGOLOJİK VİDEO Yaşlı bakımını üstlenen kişilerin duygusal zorluklarla baş edebilme becerilerini güçlendirmek için Odak Grubun Bulgularını Temel Alan Kültürel Pedagojik Yöntemler: V.1: “Bakıcı Olmak için” web adresi ekleyin V.2: “Başlık” web adresi ekleyin

ODAK GRUPLAR 8 Ülke: Romanya, İngiltere, İtalya, İspanya, Portekiz, Türkiye, İsveç, Yunanistan 84 informal bakıcı 4 temel konu: Ben bakıcı değilim... Ben bir aileyim. Destek eksikliği Bir kişi olarak kimlik kaybı hissi Gelecek korkusu

ODAK GRUPLAR/ BULGULAR Bakıcıların büyük çoğunluğu: kadın (75%) Yaş ortalaması= 64 Bakımı alan kişilerin çoğunluğu kadın eşler (%99) Bakımı sunanların %84’ü informal bakıcı Haftada 32 saatten fazla bakım verilmektedir. Bakıcıların görevlerindeki farklılık göstermektedir. Bakımı sunan kişilerin hislerinde, duygularında ve deneyimlerinde hemen hemen farklılık bulunmamaktadır. Psikolojik stresin fiziksel durumdan daha kötü olduğu belirtilmiştir. Bakıcıların resmi olarak hizmet sunan kurum ve kuruluşların varlığı ve bunların değerlendirilmesi konusunda farkındalıkları eksik olması Depresyona, anlamsızlığa, inkar ve korkuya neden olan kaçınılmaz bir yaşamın varlığı Bakıcıların bireysel haklarını koruyamamaları

ODAK GRUPLAR/ BULGULAR Ben bir bakıcı değilim…Ben bir aileyim: ahlaki sorumluluk Destek eksikliği: tüm katılımcılar, resmi bakıcıların, üst düzey merkezlerin ve sosyal ağların yardımına ihtiyaç duymaktadır. Bir kişi olarak kimlik kaybı hissi: fark edilmem çok zor, kendime ait bir zamanım yok, terkedilmiş ve görünmezim. Gelecek korkusu: bireysel olarak kendiyle ilgili duygusal korkular Nihai düşünce:“Burada anlatmaya çalıştığım şey siz başka bir insanın hayatını yaşıyorsunuz…Ben evde olmadığım zamanlar babamla ilgilenebilecek kişilerden bir ağ oluşturdum… Onun hayatı tamamıyla bana bağlı…Benim hayatım da tamamıyla ona…Ben diye bir şey yok…Yani bir kimliğin yok”

MEDİKAL EĞİTİM/ SONUÇLAR Antrim, UK, 18-22 Mayıs, 2015 5 gün - 8 saat (her gün için) 7 Yaşlanma Uzmanı Eğitim Materyalleri tıbbi tedaviler bakıcı stratejileri uzun vadeli planlama davranışsal sorunlar başarılı yaşlanma ve diğer ilgili konular

İLİŞKİ EĞİTİMİ (HASTA/YAŞLI-BAKICI)/ SONUÇLAR Floransa, İTALYA, 19-23 Ekim, 2015 5 gün - 8 saat (her gün için) 6 Yaşlanma Uzmanı Eğitim Materyalleri: yaşlı kişilerin risklerinin belirlenmesi sonuçları tersine çevirme klinik olarak daha da kötüye giden yaşlı kişilerin belirlenmesi yaygın hastalıkların, zorlu davranışların, ileriye dönük bakım planının yönetimi bakım ve vaka yönetimini ele almak stresle baş etme yollarının öğrenilmesi ve bakıcı olma çabası Bakım verme deneyimindeki hayal kırıklarını ve engelleri azaltacak yolların keşfedilmesi

YEREL EĞİTİM/ SONUÇLAR METİN EKLEYİN FOTOĞRAF EKLEYİN

NİHAİ DURUM/ SONUÇLAR FOTOĞRAF EKLEYİN Yabancı katılımcıların sayısı 31 MAYIS 2016, ATİNA Yabancı katılımcıların sayısı Yerel katılımcıların sayısı …………………….. AFİŞ EKLEYİN FOTOĞRAF EKLEYİN

ORTAKLIK 10 ORTAK – 8 Ülke APPC (Romanya) CMA Care Quality Consultancy (İngiltere) Biblioteca di Pace (İtalya) Comune di Firenze (İtalya) ECODE (İspanya) Kerigma (Portekiz) ASPA (Türkeyi) TP-Teatern (İsveç) SPAS (Romanya) Knowl Social Enterprise (Yunanistan)

Teşekkürler! http://www.iesec.eu/index.html