İnsan davranışlarının değişimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES YÖNETİMİ.
Advertisements

MÜCAHİD ÖZEL TEFENNİ MYO
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Suç kötü doğru yanlış yasak Bölüm 6 Ahlak Gelişimi.
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
KÜLTÜREL ÇEVRE VE ÇALIŞAN İNSAN
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
REHBERLİK.
STRES VE STRES YÖNETİMİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
AHLAK GELİŞİMİ.
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Şebeke Organizasyon Yapıları ve Güven
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
Yönetim Fonksiyonları
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
İLETİŞİM MODELLERİ.
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
KIRSAL KALKINMA ve ÖRNEK PROJELER
ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ ÖRGÜTLER.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
TÖREL- AHLAK GELİŞİMİ AHLAK; Bir toplumda bireylerin tümü için geçerli ve uyulması gereken davranışlar, kurallar bütünlüğüdür. AHLAKLI OLMA; Toplumun gelenek,
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Toplumsal Etkileşim Tipleri Nelerdir
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
Günümüzde kamu hizmetlerinin sunumu geçmiş dönemlere göre farklılıklar göstermektedir. Önceleri okullar için kayıt alanları belirlenir ve çocuk ancak.
OKULDA İŞGÖREN HİZMETLERİ
YÖNETİM FONKSİYONLARI
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM “Örgütler ekonomik, sosyal ve teknolojik sistemlerdir. Bu nedenle bir örgütün değişimini ya da örgütsel değişimi disiplinler arası bir.
6.3. Şikayet ve Disiplin Şikayet: İşgörenlerin, iş, işletme ve yönetimle ilgili rahatsızlıklarını ifade biçimidir. Yönetim, işgörenlerden gelen tüm şikayetlere.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
TOPLUMSAL ETKİLEŞİM TİPLERİ. Toplumsal Etkileşim Tipleri Nelerdir?  Hepimiz öğrencilik deneyimlerimizden biliyoruz ki sınavlarda arkadaşlarımızdan daha.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

İnsan davranışlarının değişimi

Giriş Örgüt Bir insan ilişkileri ağıdır. Bu ilişkiler ağı yöneticilerin işgörenlerden bekleyişlerinin yönlendirdiği davranışlar ile işgörenlerin yöneticilerden bekleyişlerinin yönlendirdiği davranışlar ve işgörenlerin kendi aralarındaki davranışlarını kapsar.

Tartışma Konuları Peter Drucker kültür gibi soyut bir şeyi değiştirmeye çalışmaktansa insan davranışlarını değiştirmenin daha etkili olacağını iddia eder. Örgütün başarısını desteklemeyen işgören davranışlarının değiştirilmesi ve daha etken tutum ve davranışlar kazandırılması yoluyla örgütsel değişim gerçekleşebilir. Teknoloji, yapı ve kültür gibi örgütsel alandaki değişmeler kaçınılmaz olarak işgörenlerin tutum ve davranışlarındaki değişimi gerektirir.

İşgörenlerin tutum ve davranışlarındaki değişmeyi tek yönlü bir çaba olarak algılamamak gerekir.Bu çabalar yönetsel davranışın, başka deyişle yöneticilerin işgörenler hakkındaki varsayımlarını ve bu varsayımların yönlendirdiği yönetsel uygulamaları değiştirmeyi de kapsamalıdır.

13.03.2018 Örgüt ve işgören ilişkilerinde karşılıklı anlayış olmadığında her iki taraf da kendi beklentilerini oluşturacaktır. Taraflar farklı beklentilere sahip olduğunda ilişkiler de yapmacık olacaktır. İşveren-işgören ilişkilerine çok az önem verilen zayıf bir ekonomide işverenler işini kaybetmek istemeyen işgörenlerin daha iyi çalışacaklarını düşünür. Ancak bu güdüleme türü rekabetçi üstünlük sağlayacak bir başarı düzeyi getirmez.

İşgörenlerin davranışlarını değiştirmenin ilk adımı örgütsel amaçların başarılması isteğini ön plana çıkarmak ve bireysel gereksinmeleri dikkate almamak değil, bunun karşılıklı bir anlaşmaya dayandığının farkına varmaktır. Bununla birlikte, örgüt işgören ilişkilerinde örgütsel değişmeyi gerektiren birçok hastalıklı yön vardır.

Gerçek Yaşam Bu hastalıklı yönleri gerçek yaşamda da görmek mümkündür. Örneğin, hiyerarşik yapısı olan birçok örgütte işgörenlerin itaat etmesi en çok arzulanan davranıştır. İşgörenlerin itaati denetim yoluyla sağlanmaya çalışılır.

Bunun anlamı şudur: İtaat ve denetim çoğu kişinin arzulamadığı bir durum olduğu halde, çeşitli nedenlerle bunu yaşamayı tercih ederiz. Hemen hepimizin yaşamında (iş ve özel hayat) katılmadığımız kurallar, onaylamadığımız otorite kullanımı olduğu halde buna uymak zorunda kalmışızdır. Ancak, gerek toplumsal ve gerekse iş hayatındaki anlaşmalar bu kurallara uymayı ve otoriteye itaat etmeyi gerektirir.

Ne yapmalı? İşgörenlerde öz disiplinin, gönüllülük ve sorumluluk duygusunun gelişmesi, buna karşılık yöneticilerin denetlemek yerine desteklemeye yönelmesi gerekir. Destekleme yetiştirmeyi, yol göstermeyi ve yardım etmeyi kapsar.

Bu iki etken ilişkilerde dürüstlük ve açıklıkla tamamlanmalıdır Bu iki etken ilişkilerde dürüstlük ve açıklıkla tamamlanmalıdır. Ekonomik çıkarlara dayalı ilişki sürecinde bireyler ve örgütsel birimler kendi çıkarlarını korumaya güdülenirken; dürüstlüğe ve açıklığa dayanan bir ilişki daha duygusal ve organik bir anlaşmaya dayanır. Bu ilişki yanı zamanda örgütsel süreçlerde ve yönetim uygulamalarında doğruluk duygusuyla desteklenir.

Örgüt ve işgören arasındaki sözleşmeler yasal sözleşme yerine psikolojik sözleşme olmalıdır. Bunun anlamı işgörenlerle örgüt arasında ekonomik beklentilere dayalı bir anlaşma değil, geniş kapsamlı ve değişmelere uyum sağlayan, kişinin iş dışındaki yaşantısını da kapsayan bir sözleşme yapılmasıdır.