Hazırlayan: Mehmet Mutlu Sunan: Doç. Dr. Ali ERYILMAZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
ELEKTRİK AKIMI ISI Etkisi IŞIK Etkisi MANYETİK Etki KİMYASAL Etki
TÜRBİNLER Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL.  Türbinler; su, buhar veya gaz gibi akışkanların enerjisini mekanik enerjiye çeviren makinelerdir. Türbinler;
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
İklim ve İklim Elemanları SICAKLIK. Bilmemiz Gereken … Isı : Cisimlerim potansiyel enerjisidir. Sıcaklık : Isının dışa yansıtılmasıdır.Birimi santigrat.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
EQUIZSHOW.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
FARADAY KAFESİ.
11. SINIF: ELEKTRİK ve MANYETİZMA ÜNİTESİ Elektrik Alan ve Sığa
DİKSİYON.
11. SINIF: KUVVET ve HAREKET ÜNİTESİ Denge
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
11. SINIF: ELEKTRİK ve MANYETİZMA ÜNİTESİ Alternatif Akım 1
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Duygu Işık Doç. Dr. Ali Eryılmaz
Bölüm 11: Çembersel Hareket. Bölüm 11: Çembersel Hareket.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Arş. Gör. Dilber Demirtaş
BARALAR.
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
ELEKTRİK SİSTEMİ.
YER MANYETİK ALANI.
AST203 Gözlem Araçları Tayf ve Tayfçekerler.
-MOMENT -KÜTLE VE AĞIRLIK MERKEZİ
BİR BOBİNİN ÖZİNDÜKSİYON KATSAYISININ BULUNMASI
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
NET 103 ÖLÇME TEKNİĞİ Öğr. Gör. Taner DİNDAR
YAĞMURUN KARIN OLUŞUMU YERYÜZÜNDE SUYUN UĞRADIĞI DEĞİŞİKLİKLER
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
İSTASYON YÖNTEMİ.
Paralel Yüzeylerden Kırılma Görünür Uzaklık
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÜRETEÇLERİN BAĞLANMASI VE KIRCHOFF KANUNLARI
Bölüm28 Doğru Akım Devreleri
10. SINIF: 3. ÜNİTE: DALGALAR-1
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
Kırılma Prof. Dr. Ali ERYILMAZ.
Manyetik Alanın Kaynakları
Bölüm 5 Manyetik Alan.
BÖLÜM 13 STATİK ELEKTRİK. BÖLÜM 13 STATİK ELEKTRİK.
10. SINIF: 3. ÜNİTE: 3.2. Su Dalgası
Düzgün Elektrik Alan ve Sığa
11. SINIF: ELEKTRİK ve MANYETİZMA ÜNİTESİ Manyetizma ve Elektromanyetik İndükleme: Yüklü Parçacıkların Manyetik Alan İçerisindeki Hareketleri Prof.
Ne Öğreneceğiz ! Manyetizma ve Elektromanyetik İndüklenme
Eğitsel Robotların Bileşenleri-2
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Duygu Işık Prof. Dr. Ali Eryılmaz
Hazırlayan: Mehmet Mutlu Sunan: Prof. Dr. Ali ERYILMAZ
CANLILARDA ÜREME, BÜYÜME VE GELİŞME
FEN BİLİMLERİ-6 5.ÜNİTE SES VE ÖZELLİKLERİ 3.Sesin Sürati HALİM GÜNEŞ.
Enerji ve Hareket Belkıs Garip.
Sunum transkripti:

Hazırlayan: Mehmet Mutlu Sunan: Doç. Dr. Ali ERYILMAZ 11. SINIF: ELEKTRİK ve MANYETİZMA ÜNİTESİ Manyetizma ve Elektromanyetik İndükleme: İndüksiyon Akımı Hazırlayan: Mehmet Mutlu Sunan: Doç. Dr. Ali ERYILMAZ

Ne Öğreneceğiz: KAZANIMLAR 11.2.4. Manyetizma ve Elektromanyetik İndüklenme  11.2.4.5. Manyetik akıyı açıklar ve manyetik akıyı etkileyen değişkenleri analiz eder. 11.2.4.6. Manyetik akı değişimi ile oluşan indüksiyon akımını analiz eder. Öğrencilerin deney yaparak veya simülasyonlar kullanarak indüksiyon akımını oluşturan nedenler üzerine çıkarım yapmaları sağlanır. 11.2.4.7. Öz-indüksiyon akımının oluşum sebebini açıklar. Öz-indüksiyon akım ile ilgili matematiksel işlemlere girilmez. 11.2.4.8. Elektrik motorunun ve dinamonun çalışma ilkelerini karşılaştırır.

Bugün Neler Öğreneceğiz? Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik

𝐹=𝐵.𝑞.𝑣.sinƟ Geçen Hafta Neler Öğrendik? Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik 𝐹=𝐵.𝑞.𝑣.sinƟ

Elektriği Nasıl Üretiriz? Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Elektriğin günlük hayatta ne kadar çok kullanıldığından bahsedilip nasıl üretildiği sorulacak. Öğrencile barajlarla gibi bir cevap verebilirler. Peki barajlarda elektrik üretimi nasıl oluyor diye sorarak devam edeceğiz.

Neden fişi prize taktığımızda ya da çıkardığımızda kıvılcım oluşur? Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik

Manyetik Akı Belirli bir yüzeyi dik kesen manyetik alan büyüklüğüdür. Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Günlük hayatımızdan örnekler Dinamolar Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Belirli bir yüzeyi dik kesen manyetik alan büyüklüğüdür. Manyetik akı manyetik alanın büyüklüğü ile manyetik alana dik bir yüzey alanın büyüklüğünün çarpımı ile bulunur B B Manyetik akının birimi T.m2 ya da Wb dir.

Manyetik Akı Manyetik akıyı nasıl arttırabilirim? Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Günlük hayatımızdan örnekler Dinamolar Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Manyetik akıyı nasıl arttırabilirim? Manyetik alanın büyüklüğünü arttırarak Manyetik alanın geçtiği yüzey alanını arttırarak Sarım sayısını arttırarak ta yüzey alanı artırabiliriz Yüzey normali ile manyetik alan arasındaki açıyı 00 ye kadar azaltarak Bir önceki slayta bakarak öğrencinin bu soruya cevap vermesi beklenmektedir. Alanın aynı zamanda sarım sayısı arttırılarak da arttırılabilineceği belirtilir.

Örnek Çözelim Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Günlük hayatımızdan örnekler Dinamolar Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Öğrencilerle beraber çözülecektir. Çerçeve, 1 konumundan 2 konumuna getirildiğinde manyetik akı nasıl değişir?

Üreteci Olmayan Kapalı Bir Devrede Akım Oluşturabilir Miyiz? Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Günlük hayatımızdan örnekler Dinamolar Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Deneyelim Görelim denilip resimdeki uygulamayı yapıyoruz.

Aktivite: Bu akımı arttırabilir miyiz? Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Günlük hayatımızdan örnekler Dinamolar Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Öğrenciler akımın oluştuğunu fark ettikten sonra elimizdeki farklı sarım sayısındaki bobinleri, farklı mıknatıs büyüklükleri öğrencilerin kullanımına açıp istedikleri şekilde deneyerek akımı arttırma yolları bulmalarını isteyebiliriz. Bu sayede akı değişiminin akımı oluşturduğunu keşfetmeleri sağlanabilir.

İndüksiyon Akımı Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Günlük hayatımızdan örnekler Dinamolar Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Mıknatıs ile akım makarasının birbirlerine göre hızlarını arttırmak Akım makarasının sarım sayısını arttırmak Manyetik alanın büyüklüğünü arttırmak Akım makarasının yüzey normali ile manyetik alan arasındaki açıyı 00 ye kadar azaltarak Bu devrede elektrik akımının oluşmasını sağlayan manyetik akı değişimidir. Akımın büyüklüğünü ise manyetik akının değişim hızı belirler. Bu akıma indüksiyon akımı denir.

Oluşan Akımın Yönü Nedir? Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Günlük hayatımızdan örnekler Dinamolar Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Mıknatısı yaklaştırdığımızda yani manyetik alanı arttırdığımızda akımın bir yöne doğru oluştuğunu Mıknatısı uzaklaştırdığımızda yani manyetik alanı azalttığımızda akımın diğer yöne doğru oluştuğunu gözlemledik İndüksiyon akımı, her zaman çemberde oluşan manyetik akıyı sabit tutacak şekilde yönlenir. https://phet.colorado.edu/en/simulation/legacy/faraday bu sorunun cevabını bu adresteki pick up coil kısmında gözlemliyoruz. Akımın yönünün kendisini oluşturan manyetik akı değişimini azaltmak için oluşması gereken akımdan bulabildiğimizi gösterelim.

Oluşan Akımın Yönü Nedir? Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Günlük hayatımızdan örnekler Dinamolar Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik

Örnek Çözelim Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Günlük hayatımızdan örnekler Dinamolar Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Şekildeki gibi bir akım makarası kendi düzlemine dik düzgün bir manyetik alanın etkisindedir. Manyetik alan büyüklüğü 0,5 saniyede 0,6 T dan 0’a düşerse akım makarasının üzerinden geçen indüksiyon akımının yönü ne olur?

Öz İndüksiyon Akımı Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Ilk diagram gösterilip anahtar kapatıldığında bobinin içindeki manyetik alan tartışılır. Daha sonra oluşan akımın yönü üzerine çizilir ve daha sonra akımın zamana bağlı grafiği verilir. Daha sonra akım geçen devredeki anahtarı açarsak ne olur. Tartışılır. Anahtar kapatıldığında akım makarası içinde mor renkle gösterilen vektör yönünde büyüklüğü artan bir manyetik alan oluşacağından bu manyetik alanı sabit tutmak için aksi yönde manyetik alan oluşur. Anahtar açıldığında akım makarası içinde mor renkle gösterilen vektör yönünde azalan bir manyetik alan oluşacağından bu manyetik alanı sabit tutmak için aynı yönde manyetik alan oluşur.

Öz İndüksiyon Akımı Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Devredeki değişime karşı oluşan bu akıma öz-indüksiyon akımı denir.

Örnek Çözelim Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Bu soru tahtada çözülecektir. Çözüm slayttan silinebilir

Elektriği Nasıl Üretiriz? Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik https://phet.colorado.edu/en/simulation/legacy/faraday simülasyon yardımıyla manyetik akı değişimini nasıl yapacağımız vurgulanabilir. Mekanik enerjinin elektrik enerjisine dönüştürdüğümüz fark ettirilir. Peki bunu elektrik santralleri nasıl yapıyor diye sorarak bir sonraki görsele geçilir. Görseldeki mekanin enerjiyi elektrik enerjisine çeviren alete dinamo denir deyip iki sonraki slayta geçiyoruz.

Neden fişi prize taktığımızda yada çıkardığımızda kıvılcım oluşur? Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Öz indüksiyon akımından kaynaklandığı anlatılır

Peki Elektrik Motorundan Farkı nedir ? Dinamo Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Dinamoyla elektrik motorunun farkının enerji dönüşümleri olduğu vurgulanır.

Peki Elektrik Motorundan Farkı nedir ? Dinamo Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Elektrik Motoru Dinamoyla elektrik motorunun farkının enerji dönüşümleri olduğu vurgulanır.

Günlük Hayatımızdan Örnekler Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik Akıllı lamba, click Akıllı trafik lambaları: arabalar içinden akım geçen telin üzerinden geçerek lambalara ulaşan manyetik alanı değiştirirler. Bu da trafik lambasının içindeki devreyi çalıştırarak yeşil yanmasını sağlar. Bu sayede trafik yoğunluğuna göre yeşil yanmış olur. İndüksiyon ocak: ocağın içinde akımı sürekli değişen teller vardır. Bu değişim tavanın üzerinde indüksiyon akımı oluşturur. Temassız kartlar: Manyetik özellikleri ile pos cihazında indüksiyon akımı oluşmasını sağlarlar

Günün Özeti Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik click

Soru Çözümü Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik

Soru Çözümü Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik

Soru Çözümü Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik

Soru Çözümü Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik

Soru Çözümü 2009 fen-2 Geçen Hafta Neler Öğrendik? Elektriği nasıl üretiriz ve fişi prize takarken ya da çıkartırken neden kıvılcım çıkar Manyetik akı İndüksiyon akımı Öz indüksiyon akımı Dinamolar Günlük hayatımızdan örnekler Günün özeti Soru Çözümü Bugün ne öğrendik 2009 fen-2

Bugün Neler Öğrendik? 11.2.4. Manyetizma ve Elektromanyetik İndüklenme 11.2.4.5. Manyetik akıyı açıklar ve manyetik akıyı etkileyen değişkenleri analiz eder. 11.2.4.6. Manyetik akı değişimi ile oluşan indüksiyon akımını analiz eder. Öğrencilerin deney yaparak veya simülasyonlar kullanarak indüksiyon akımını oluşturan nedenler üzerine çıkarım yapmaları sağlanır. 11.2.4.7. Öz-indüksiyon akımının oluşum sebebini açıklar. Öz-indüksiyon akım ile ilgili matematiksel işlemlere girilmez. 11.2.4.8. Elektrik motorunun ve dinamonun çalışma ilkelerini karşılaştırır.

ÖNÜMÜZDEKİ HAFTA NE ÖĞRENECEĞİZ? 11.2.4. Alternatif Akım 11.2.5.1. Alternatif akımı açıklar. 11.2.5.2. Alternatif ve doğru akım arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışır. 11.2.5.3. Alternatif akımın etkin ve maksimum değerlerini birbirleri ile ilişkilendirir. 11.2.5.4. Alternatif akım ve doğru akımın avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır. a. Öğrencilerin alternatif akımının kullanılabilirliği ile ilgili bilim tarihinde yer alan tartışmaları incelemeleri sağlanır. b. Öğrencilerin farklı ülkelerin elektrik şebekelerinde kullanılan gerilim değerlerine örnekler vermeleri ve sebeplerini tartışmaları sağlanır.

Önümüzdeki Hafta Görüşürüz Düzenli Çalışalım ve 