CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Duran Uygur
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
MÜRACAAT VE EĞİTİM SÜRECİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 17.EKİM.2009
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Öğretmenlik Uygulaması
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
5. BÖLÜM 0-18 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ ve ÖZELLİKLERİ
Çukurova Üniversitesi Anaokulu Hoş GeldinizToplantısı 04-05/09/2014
Sosyal ve Kültürlerarası Beceriler
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
MAHALLİ EĞİTİM İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI Öğrenme Liderlerini Yetiştirmek İçin Yapılacaklar…
PERŞEMBE MESLEKİ VE TEKNİK
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
ARAPÇA RESİMLİ KELİMELER
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Çankırı İl Milli Eğitim Müdürlüğü
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
FARKLI YAŞLARA GÖRE OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAKLAR
OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAK SEÇİMİNDE AİLELERE VE EĞİTİMCİLERE ÖNERİLER Doç. Dr. Ender DURUALP.
OYUN VE OYUNUN ÖNEMİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. ≤ 40 yaş olmak
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ
DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DERSİ
TORBALI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Giriş Yrd. Doç. Dr. Ege Akgün.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
Temel Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ömer KUTLU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Gözleme Dayalı Teknikler I
Sunum transkripti:

CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ Günlük Eğitim Akışı Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI

  Günlük eğitim akışı, öğretmenin o gün yapacağı çalışmalara düzenli bir şekilde yer verdiği çerçeve bir plandır. Beslenme ve dinlenme zamanı gibi rutin etkinlikler ile oyun ve etkinlik zamanında yapılacak eğitim etkinlikleri planlanır ve bu akışa kaydedilir.

Bir günlük eğitim akışı (36 ya ve üzeri) Güne başlama zamanı,   Bir günlük eğitim akışı (36 ya ve üzeri) Güne başlama zamanı, Oyun zamanı, Etkinlik zamanı Günü değerlendirme zamanı bölümlerinden oluşmaktadır.

Öğretmen her sabah günlük eğitim akışına o gün yapacaklarını kaydedip okul müdürüne imzalatır ve panosuna asar. Gün bittikten sonra çocuklarla günü değerlendirme zamanında yaptıkları değerlendirmeleri yine çocuk, öğretmen ve eğitim programı açısından ele alarak “Günü Değerlendirme Zamanı” bölümüne genel olarak kaydeder (Etkinlikleri değerlendirmede kullandığı soru sorma, resim yapma gibi çalışmaların sonucunda çocukların gösterdikleri performans, öğretmenin o günle ilgili düşünceleri, eğitimin planlandığı gibi geçip geçmediğine dair görüşleri gibi).

Değerlendirme bölümü doldurulmuş olan günlük eğitim akışı o gün uygulanan etkinlik planı/planları ile birlikte öğretmenin eğitim programı dosyasına kaldırılır. Böylece öğretmenin eğitim programı dosyasında aylık planlar aylık plan yapılırken doldurulan kavramlar ile kazanım ve göstergelere yer verme durumu çizelgeleri , günlük eğitim akışları ve etkinlik planları yer alacaktır.

YAŞ ARALIKLARINA GÖRE GÜNLÜK AKIŞIN TARTIŞILMASI

KAYNAKLAR Yıldız Bıçakçı, M. ve Köksal Akyol, A. “36-72 Aylık Çocuklar için Örnek Planlar”, Okul Öncesi Eğitim Programları, ed. A. Köksal Akyol, 317-343, Hedef Cs Yayınları, Ankara, 2015. Yıldız Bıçakçı, M. (Editör), Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim, Duyuların Gelişimi ve Desteklenmesi, Eğiten Kitap, Ankara, 2015. Aral, N., A. Kandır, ve M. Can-Yaşar, Okul Öncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim Programı. Geliştirilmiş 4. Baskı, Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A.Ş., İstanbul, 2011. Okul Öncesi Eğitim Programı (36-72 Aylık Çocuklar için).T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Yayınları, 2013.