Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Advertisements

Psik.Dan.&Reh. Yusuf ŞARLAK KPSS 2010
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
OFMK402 Ölçme ve Değerlendirme
İstatistik Kavramı İstatistik; kesin olmayışlığın ışığı altında karar verme tekniğidir. Ana kitle hakkında örneklem yardımıyla tahmin çalışmalarıdır. Kitle.
İstatistikte Temel Kavramlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
1. Tanıma – Yerleştirmeye Dönük Değerlendirme Öğrencilerin; öğrencilerin belli bir dersin önkoşul davranışlarına sahip olma derecelerini, b) İlgili.
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Yard. Doç. Dr. Serkan ŞENDAĞ MAKÜ 2012, BURDUR
PSİKOLOJİNİN ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Yard.Doç.Dr. Sertel Altun
Deneysel Yöntem İstatistiksel Yöntemler
Ölçme Nedir ? “Bir niteliğin gözlenerek gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle gösterilmesine ÖLÇME denir.” Ölçmenin en az üç aşaması vardır: ölçülecek.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Ölçme ve Değerlendirme
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
Konya n. Erbakan Üniversitesi
 Ölçme: Gözlem yapıp sonuçları sembollerle ifade etme.
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -2-
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
13.Gün MATEMATİK 1.KİTAP Şimdi Test Zamanı ANTRENMANLARLA
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
1 - ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ UYGULAMALARI
İSTATİKSEL KAVRAMLAR İstatistik Doç. Dr. Şakir GÖRMÜŞ SAÜ| e-FEK.
DEĞİŞKEN TİPLERİ ve SPSS’ de VERİTABANI HAZIRLANMASI.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
İstatistik 1.Bölüm EĞITSEL YAZıLıM GELIŞTIRME VE DEĞERLENDIRME.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
NİCEL ARAŞTIRMA NEDİR? Bir amaca yönelik, belirli aşamalar içerisinde ve bir yöntem dahilinde yapılan çalışmalara araştırma denir. Araştırmacı yaptığı.
Ölçme BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan. Ders İçeriği Nicel araştırma adımları Araştırma sorusu ve hipotez oluşturma Ölçme Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Yrd. Doç. Dr. Eren Can Aybek Haziran, 2017
PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Yrd.Doç. Dr. Özcan PALAVAN
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
İSTATİSTİKTE TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Temel Kavramlar Değişken: Değişik değerler alabilen objelere, özelliklere yada durumlara denir. Sürekli değişken: iki ayrı ölçüm arasını kuramsal olarak.
Ölçme ve Değerlendirme
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
Ölçme BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BİRİNCİL NİCEL KAYNAKLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Istatistik I Sinem Yalgın.
Sunum transkripti:

Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Dr. Ergül Demir

ÜNİTE 2. Temel Kavramlar

Amaç Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını tanıtmak, bu doğrultuda kullanılacak teknik terminoloji açısından anlam birliği ve bütünlüğü sağlamak. Hedef Davranışlar Ölçme ve değerlendirme, Ölçme türleri, Ölçmede sıfır noktası, Ölçmede birim, Değişken ve sabit, Değişken türleri, Ölçek ve ölçek düzeyleri, Değerlendirme türleri, Test ve testlerin sınıflandırılması kavram ve konularını, örneklendirerek açıklamak.

Ölçme ve Değerlendirme Birbirini tamamlayan farklı iki süreç: Ölçme; belli bir özelliğin gözlenmesi, gözlem sonuçlarının sayı ve sembollerle ifade edilmesidir. Değerlendirme; ölçme sonuçlarını ölçüte vurma sürecidir.

Ölçme Türleri Doğrudan Ölçme Doğrudan gözlenebilir özelliklere yönelik ölçmelerdir. Herhangi bir ölçme aracına ihtiyaç duyulmaksızın, duyulara dayalı olarak yapılabilir. Dolaylı Ölçme Örtük/Gizil özelliklere yönelik ölçmelerdir. Bu özelliklerin gözlenebilir karşılıkları (göstergeler) üzerinden yapılır. Genellikle uygun ve uygulanabilir bir ölçme aracına ihtiyaç duyulur. Türetilmiş Ölçme En az iki özellik aracılığı ile tanımlanmış yani türetilmiş özelliklere yönelik ölçmelerdir. Türetme, genellikle dolaylı ölçülebilen özelliklere göre yapılır.

Ölçmede Sıfır Örneğin; Odadaki oksijen miktarı… Başlangıç noktasını ifade ediyorsa mutlak ya da gerçek sıfır, Referans noktasını ifade ediyorsa izafi ya da yapay sıfır, olarak tanımlanır. Örneğin; Odadaki oksijen miktarı… Deniz seviyesinden yükseklik… Hava sıcaklığı… Zeka… Matematik başarısı… Kardeş sayısı…

Ölçmede Birim Ölçme sonuçları birimlerle ifade edilir: Doğal birim Yapay birim Türetilmiş birim Örneğin; Sınıf mevcudu… Binanın katları… Bir merdivenin basamak sayısı… Boy uzunluğu… Kardeş sayısı… Yakıt tüketimi… Hız…

Gerçek Süreksiz – Yapay Süreksiz Değişken Türleri Örneğin; Cinsiyet Anne eğitim düzeyi Baba eğitim süresi Kitap sayısı Aylık gelir Başarı Zeka Tutum Doğum yeri Meslek Sınıflamalar: Nitel - Nicel Sürekli - Süreksiz Bağımlı - Bağımsız Gerçek Süreksiz – Yapay Süreksiz

Ölçek ve Ölçekleme Ölçek; Sistematik bir ölçme aracı, Bir değişkenin eşleştirildiği sayı ya da sembollerin kümesinin karakteristiği anlamlarını taşımaktadır. Ölçekleme; Gözlenen bir özelliğin ya da değişkenin ölçme sonucu olarak eşleştirileceği değerleri belirleme işlemi.