AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
ERKEN ÇOCUKLUK VE OKUL ÖNCESİ DÖNEMLERİNDE ÖZEL EĞİTİM
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
ÖZEL EĞİTİM VE ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
MUSTAFA ABAK Özel Eğitim Öğretmeni
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
PROGRAM TASARIMI
1 IV. AMAÇLARIN BAŞARILMASI İÇİN GEREKLİ OLAN ÖZEL EĞİTİM VE İLGİLİ SERVİSLERİN BETİMLENMESİ.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
Zeka. Zekanın ne olduğu ve nasıl tanımlanacağı yüzyıllardır insanoğlunu meşgul etmiş olan bir konudur. Zeka, öğrenme gücü ya da yeni durumlar karşısında.
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
ANNE BABA KATILIMI.
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Eğitimin ve Toplum.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
TANILAMA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
AOÖ406 OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Zeka Gerilikleri.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
ERKEN ÇOCUKLUK VE OKUL ÖNCESİ DÖNEMLERİNDE ÖZEL EĞİTİM
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Sunum transkripti:

AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu

DERSİN İÇERİĞİ ÜNİTE I: KÜÇÜK ADIMLARA GİRİŞ ÜNİTE II: ÇOCUĞUNUZUN PROGRAMI ÜNİTE III: İLETİŞİM BECERİLERİ ÜNİTE IV: BÜYÜK KAS BECERİLERİ ÜNİTE V: KÜÇÜK KAS BECERİLERİ ÜNİTE VI: ALICI DİL BECERİLERİ ÜNİTE VII: KİŞİSEL VE TOPLUMSAL BECERİLER ÜNİTE VIII: TÜRKİYE’DEKİ KAEEP ÇALIŞMALARI VE SONUÇLARI Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

1. Kitapta yer alan bölümler Bölüm 1: Küçük Adımlar Nedir? Bölüm 2: Macquarie Programı Bölüm 3: Küçük Adımlar Programı Bölüm 4: Terimler Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Bölüm 1: Küçük Adımlar Nedir? Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Bölüm 1: Küçük Adımlar Nedir? Küçük Adımlar, 0-4 yaş arasındaki gelişimsel geriliği olan çocuklara yönelik bir erken eğitim programıdır. Erken eğitim, engelli küçük çocukların tüm potansiyellerine ulaşmaları için eğitimin olabildiğince erken başlaması anlamına gelmektedir. Küçük adımlar, gelişimsel geriliği olan çocukların anne-babalarına yönelik olarak hazırlanmıştır. Çocuğun ev ortamında eğitilebilmesi için kolayca uygulanabilen ilkeler sunmaktadır. Anne-babaların çocuklarının en önemli öğretmenleri olduğu görüşü benimsenmektedir. Küçük Adımlar, öğretmenler, terapistler ve öğrenciler tarafından da kullanılabilmektedir. Küçük Adımlar esnek bir şekilde kullanılabilir, deneyimli eğitimciler ara ara baş vurabilir, deneyimsiz eğitimciler adım adım izleyebilir. Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Devam… Küçük Adımların Dayanakları Nelerdir? (ss: 11-12) Bütün çocuklar öğrenebilir. Zihinsel geriliği olan çocuklar daha yavaş öğrenir, ama öğrenebilir. Özürlü çocukların, tüm çocukların öğrendiği ve kullandığı becerileri öğrenmeleri gerekir. Bu beceriler onların oynamalarına, başkalarıyla etkileşimde bulunmalarına, en üst düzeyde bağımsızlık kazanmalarına ve toplumun birer üyesi haline gelmelerine yardım eder. Anne-babalar, çocuklarının en önemli öğretmenleridir. Yaşamın ilk yılları, öğrenme için çok önemlidir. İyi hazırlanmış değerlendirme ve öğretim teknikleri, daha etkili öğrenme sağlar. Her çocuk farklıdır; her aile farklıdır. Başarılı bir program, hem çocuğun hem de ailenin gereksinimlerini karşılamalıdır. Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Bölüm 2: Macquarie Programı Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Bölüm 2: Macquarie Programı Küçük Adımlar, Macquarie Üniversitesi Down Sendromu Programı’nda geliştirilen öğretim yöntemlerini ve eğitim programını temel alarak hazırlanmıştır. Macquarie Programı’nın Özellikleri (ss: 14-15) Bu program, zihinsel engelli çocukların olası en normal yaşam sürdürmelerine yardım etmeyi amaçlamaktadır. Bu program, terapötik değil, eğitsel bir programdır. Bu program, normal gelişim becerilerini öğretir. Bu program, küçük adımlarla öğretir. Bu program, titiz bir değerlendirme sürecine dayanmaktadır. Çocuklar amaçlara ulaşmaya çalışır. Amaçlar, tam olarak neyin öğretiminin hedeflendiğini gösterir. Her çocuğun bireysel bir programı vardır. Öğretim teknikleri kolayca öğrenilebilir ve herhangi bir özel teknoloji gerektirmez. Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Devam… Programda neler yer almaktadır? (ss: 15-16) Çocuklar programa 6-8 haftalıktan itibaren aileleriyle birlikte başlayabilirler. Çocuklar ve aileler programa haftada bir kez gelirler ve öğretmenlerle ve fizyoterapistlerle çalışırlar. Her çocuğun bireysel eğitim programında pek çok gelişim alanı yer alır. Çocuk 18 ay civarında Erken Okulöncesi Sınıfı’na başlar. Haftada 3 gün 2 saatlik oturumlara katılır. Ailelerle yapılan söyleşiler, sınıf ve ev ortamlarının çocukların aynı amaçlara ulaşmalarına yardımcı olduğunu göstermektedir. 4 yaşındaki çocuklar İleri Okulöncesi Sınıfı’na başlar. Bu evreye kadar çocuk ayrıca haftada bir kez de semtindeki okulöncesi eğitim kurumuna gider. Zamanla öğretmenlerin rolü artsa da, çocuğun anne-babası en önemli öğretmenler olma özelliğini korumaktadır. Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Devam… Bazı sorular ve cevaplar (ss: 17-18) Macquarie Programı yalnızca Down sendromlu çocuklar için midir? Küçük Adımlar Macquarie Programı’nı ne ölçüde izlemektedir? Küçük Adımlar başka bir erken eğitim programıyla birlikte kullanılabilir mi? Çocuğumun, erken eğitimle daha fazla öğreneceğini söylüyorsunuz. Ancak, erken eğitimin uzun dönemli etkileri neler olabilir? Evde çocuğumun eğitimine ne kadar zaman ayırmam gerekecek? Anne-babalardan gelen yorumlar (ss: 19-20) Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Bölüm 3: Küçük Adımlar Programı Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Bölüm 3: Küçük Adımlar Programı Küçük Adımlar’ın kapsamı (ss: 22-23) 1. Kitap: Küçük Adımlara Giriş 2. Kitap: Çocuğunuzun Programı 3. Kitap: İletişim Becerileri 4. Kitap: Büyük Kas Becerileri 5. Kitap: Küçük Kas Becerileri 6. Kitap: Alıcı Dil Becerileri 7. Kitap: Kişisel ve Toplumsal Beceriler 8. Kitap: Gelişim Becerileri Envanteri Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Devam… Küçük Adımlar nasıl kullanılır? (ss: 23-24) En doğru yanıt: “Size en uygun gelecek şekilde!” Küçük Adımları bilgi ve öneri içeren bir kaynak kitap olarak ya da daha sistematik şekilde erken eğitimde adım adım izlenecek bir program olarak kullanabilirsiniz. Beceri dizileri (ss: 25-26) Her bir gelişim alanındaki beceriler, ilişkili becerilerden oluşan beceri gruplarına ayrılmıştır. Bu gruplara “Beceri Dizileri” adı verilmektedir. Beceri dizileri, farklı beceriler arasındaki ilişkileri görebilmenizi sağlamak ve amaç belirlemenizi kolaylaştırmak üzere hazırlanmıştır. Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Devam… Beceri dizilerinin kullanımı (ss: 26-28) Örnek: AD. B. 21 İlk harf, ilgili maddenin hangi gelişim alanına ait olduğunu göstermektedir. (AD: Alıcı Dil gelişim alanı) Bir sonraki harf, maddenin hangi beceri dizisine ait olduğunu göstermektedir. (B: Nesne ve Resimler Arasından Seçim Yapma beceri dizisi) Harfleri izleyen numara, Gelişim Becerileri Envanteri’nde (GBE) o maddenin numarasını göstermektedir. (21: GBE de Alıcı Dil Kontrol Listesinde ki sırası) Her bir madde aşağıdaki bilgilerin tümünü ya da bazılarını içerir. Neden becerinin önemli olduğu Diğer becerilerden hangileriyle ilişkili olduğu Becerinin nasıl değerlendirileceği Becerinin nasıl öğretileceği Yerleştirme, taşıma ve oynama (BK yoğun) Beceriyi öğretmenize yardımcı olacak oyun zamanı ve ev içi etkinlikleri Hatırlatma ve genişletme Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Bölüm 4: Terimler Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

Bölüm 4: Terimler Alıcı dil becerileri Amaç Aşama Beceri dizisi Burma Değerlendirme El-göz eşgüdümü Erken eğitim Gelişim yaşı Gelişim alanları Gelişimsel aşama IQ (zeka bölümü) İfade edici dil İletişim Kavram; kavramsal Kişisel ve toplumsal beceriler Konuşan Konuşma öncesi Konuşmayan Kronolojik yaş Küçük kas becerileri Nesne sürekliliği Ödüllendirme Okula hazırlık becerileri Program Uzun dönemli amaçlar Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU

CD’ler 1. KAEEP CD 00:00:01-01:11:24 Doç. Dr. Hatice BAKKALOĞLU