Stratejik Plan Çalıştayı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
STRATEJİK PLANLAMA.
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA
SÜREKLİ İYİLEŞTİRME KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Strateji Tasarımı İlker acar.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
PLANLAMA VE TALEP TAHMİNİ YÖNETİMİ
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
STRATEJİK YÖNLENDİRME
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
STRATEJİK PLANLAMA ERZURUM STK KAPASİTE GELİŞTİRME PROGRAMI II
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
SWOT ANALİZİ.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 19 Ekim 2007, ANKARA.
Stratejik Yönetim Süreci
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
STRATEJİK PLANLAMA NEDİR?
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
12. Stratejik yönetim.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Stratejik Yönetim.
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLANLAMA NEDİR?
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Stratejik Planlama Nedir?
Esra erarslan Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi
OKULDA STRATEJİK PLAN SÜRECİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
Seminerimizin amacı; bütün kamu kurumlarının 5018 Sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu” na göre, Bakanlığımızca belirlenen takvime bağlı kalarak,
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
PROJE YÖNETİMİ Proje Nedir?.
STARTEJİK PLANLAMA SUNUMU ve İç PAYDAŞ ÇALIŞTAYI SULUOVA TİCARET VE SANAYİ ODASI ODA BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ KAPSAMINDA 1 18 HAZİRAN 2015.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ PAYDAŞ VE SWOT ANALİZİ ÇALIŞTAYI
Toplam Kalite Yönetimi
GZFT(SWOT) ANALİZİ.
GÜÇLÜ YANLAR, GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN YANLAR, FIRSATLAR VE TEHDİTLER
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
ORTAK PİYASA DÜZENİ (OPD)
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

Stratejik Plan Çalıştayı İstanbul

«Yolları ayrı olanlar birlikte plan yapamazlar.» Carl von Clausewitz «Gideceğiniz yeri bilmiyorsanız vardığınız yerin önemi yoktur.» Peter F.Drucker

Stratejik Plan İç, Dış Çevre & SWOT Analizi Stratejik Konumlandırma Vizyon Misyon Ana Temalar Amaç 1 Amaç 2 Amaç 3 Amaç 4 Amaç 5 Amaç x Strateji 2 Strateji 1 Strateji 3 Strateji 4 Strateji 4 Strateji 2 Proje 1 Proje 2 Proje 3 Proje x Proje Önceliklendirme I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

Nasıl İlerleyeceğiz? Neredeyiz? (As-Is) 1. İç ve Dış Çevre / SWOT Analizi 2. Misyon, Vizyon, Değerlerin Belirlenmesi 3. Ana Temaların Belirlenmesi / Strateji Konumlandırma 4. Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi 5. Proje fikirlerinin Belirlenmesi ve Önceliklendirilmesi Neredeyiz? (As-Is) Nereye Ulaşmak İstiyoruz? (To-Be) Nasıl Ulaşırız? I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? İç & Dış Çevre Analizi Paydaş Analizi Kuruluşun ürün ve hizmetleri ile ilgisi olan, kuruluştan doğrudan veya dolaylı, olumlu ya da olumsuz etkilenen veya kuruluşu etkileyen kişi, grup veya kurumlardır. İç Paydaşlar Çalışanlar, yöneticiler, hissedarlar vb. Dış Paydaşlar Müşteriler Tedarikçiler Sendikalar Kamu, devlet, uluslararası birlik (AB), düzenleyici kurumlar Rakipler (Lider, takipçiler, yeni girenler, girecekler ve ürün ikameleri) I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? «Eğer ilk önce nerede olduğumuzu bilirsek, ne yapmamız gerektiğini ve nasıl yapacağımızı iyi değerlendirebiliriz.» Abraham Lincoln I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

SWOT Analizi Tehditler Zayıf Yanlar Fırsatlar Güçlü Yanlar İçsel Etki Vakıf Güçlü Yanlar *Üstün noktalarımız neler? *Neleri iyi yaparız? *Başkaları güçlü yanlarımız olarak neleri görmekteler? Zayıf Yanlar *Neleri iyileştirme gereksinimiz var? *Rakipler bizden hangi konularda daha iyiler? *Başkalarının nazarında ne gibi eksikliklerimiz var? Fırsatlar *Çevremizde ne gibi gelişmeler yaşanıyor, neler olup bitiyor ? *Önümüzde duran fırsatlar nelerdir? Tehditler *Önümüzde ne gibi engeller var? *Yaşanan değişimler/değişiklikler herhangi bir şekilde bizi olumsuz yönde etkiliyor mu? İçsel Etki Dışsal Etki I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? SWOT Analizi Genç ve dinamik kadro Bilgi ve teknolojinin iyi kullanımı Güçlü network Finansal Durum İnsan kaynağı kalitesi Eğitim ve Öğrenciyi merkeze alma Değerler Tecrübe eksikliği Ölçme ve değerlendirme yetisi eksikliği İç yönetim (prosedür vb) sistemlerinin eksikliği Organizasyonel yapılanmanın devam etmesi Kurum limliği / PR çalışmaları eksikliği Uluslar arası iş birliği Hedef kitlenin öncelikli tercih sebebi Kaliteli ve tarafsız rakip azlığı Ülkenin gelişiyor olması, eğitime ayrılan bütçenin artması Güven problemi Orta öğrenim eksikliği Güçlü rakipler (ekol okullar) Olası regülasyon değişiklikleri I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? Misyon Bir kuruluşun varlık sebebidir; kuruluşun ne yaptığını, nasıl yaptığını ve kimin için yaptığını açıkça ifade eder. Stratejik plan dokümanının diğer kısımlarına temel oluşturur. Kuruluşun sunduğu tüm hizmet ve faaliyetleri kapsayan bir şemsiye kavramdır. Açık Çarpıcı Hizmeti tanımlayan Kuruluşun var oluş nedeni nedir? Kuruluş kimlere hizmet sunuyor? Kuruluş hangi alanda çalışıyor? Kuruluş hangi ihtiyaçları karşılıyor? I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? «Vizyon, görünmez şeyleri görme sanatıdır.» Jonathan Swift I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? Vizyon Kuruluşun ulaşmayı arzu ettiği geleceğin iddialı ve gerçekçi bir ifadesidir. Uzun vadede neleri yapmak istediğinin güçlü bir anlatımıdır. Vizyon bildirimi, misyon bildirimi ile birlikte kuruluş planının çatısını oluşturur. Açık Hatırlanabilir Özgün İddialı İlham verici Anlaşılabilir Kuruluşun ideal geleceği nedir? Kuruluş çalışanları ve yararlanıcılar tarafından nasıl algılanmak istiyor? Hesap verme sorumluluğunu taşıyan idari ve mali otoriteler nasıl bir gelecek öngörüyor? I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? Değerler Kuruluşun çalışma felsefesini ve çalışırken hangi boyutlara hassasiyet gösterdiğini sıralayan ilkeler ve idealler listesidir. İç ve Dış paydaşlara, Kuruluşun iş yapış biçimi hakkında verilebilecek önemli mesaj araçları arasındadır. Sade Açık Anlaşılabilir Kuruluşun çalışma felsefesi nedir? İlkeler, standartlar ve idealler nelerdir? Çalışanların değerleri ve inançları nelerdir? I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? «Nereye gideceğini bilmeyen bir gemi için, hiçbir rüzgardan fayda yoktur.» Montaigne I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? «Rüzgarın yönünü tayin edemeyiz ama geminin yönünü değiştirebiliriz.» Senaca I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

Ana Temaların Belirlenmesi/ Strateji Konumlandırma Kalite A Büyüme D Sürdürülebilirlik O B C Başarı I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

Vizyona Nasıl Ulaşacağız? Vizyon + SWOT+ Stratejik Konumlandırma Amaçlar + Hedefler Stratejiler Projeler I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? «Aksiyon olmadan vizyon sadece bir hayal, vizyon olmadan aksiyon ise sadece bir aktivitedir. Vizyon ve aksiyon dünyayı birlikte değiştirebilir.» Joel Barker I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? SWOT Analizi Her bir güçlü yanımızı nasıl kullanabiliriz? Her bir zayıf yanımızı nasıl düzeltiriz? Her bir fırsatı nasıl değerlendiririz? Her bir tehdidi nasıl bertaraf ederiz? Projeler Strateji Hedef Amaç I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? «60 dakikam olsa, 55 dakikasını düşünmek, 5 dakikasını da aksiyon için kullardım.» Albert Einstein I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? «İyi bir fikre sahip olmanın en iyi yolu, bir çok fikre sahip olmaktır.» Albert Einstein I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

Amaç, Hedef, Strateji ve Projelerin Belirlenmesi ÖRNEK 1: Amaç: Müşteri hizmet kalitesinin artırılması Hedef: Müşteriyi cevaplama (Şikayet çözümlemesi) süresinin 3 iş gününe indirilmesi Strateji: Müşteri arama sıklığının artırılması gerekiyor Proje: Müşteri arama yöntemini revize edip optimize etmek ÖRNEK 2: Amaç: Telesatış etkililiğinin artırılması Hedef: Toplam satış içindeki payını % 7 den % 15 e çıkarmak Strateji: Çapraz satış ile müşteri derinliğini artırmak gerekiyor Proje 1: Telesatışın yeniden yapılandırılması Proje 2: Online web satış sisteminin kurulması I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? Örnek Form Amaç1: *Hedef1: Proje1: Amaç2: *Hedef2: Proje2: I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?

Projelerin Önceliklendirmesi Önem/ Fayda Eisenhower Matrisi Çok Önemli ama Çok Acil değil Çok Acil ve Çok Önemli + 3, 4, 5, 10, 13, 14, 17, 18, 22, 23, 25 1, 2, 6, 7, 11, 19, 21 Çok Acil ama Çok Önemli değil Çok Önemli değil, çok acil de değil 12, 15, 16, 20, 24 8, 9 - Aciliyet/ Öncelik - + I. Neredeyiz? II. Nereye Ulaşmak İstiyoruz? III. Nasıl Ulaşırız?