Gruplama Hızlandırma Zenginleştirme Mentörlük

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi EYLÜL 2013.
Advertisements

ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
REHBERLİK DERS II.
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
REHBERLİK.
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
REHBERLİK DERSİ III.
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. NEDİR? Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
ÖĞRETİM YILI 8.SINIFLAR ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI ATKARACALAR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SBS SEVİYE BELİRLEME SINAVI.
Sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
BENER CORDAN İLKÖĞRETİM OKULU
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
MODELİN AMAÇLARI ÖĞRENCİ ÖĞRETMEN VE OKUL İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRMEK.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİ TANIYALIM! YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEMİN TANITIMI HOŞGELDİNİZ.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Hayat Biçimini Seçmektir
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
DESTEK EĞİTİM ODALARI 1. TANILAMA SÜRECİ Özel yetenekli bireyler için uygulanan iki model bulunmaktadır. 1. DESTEK EĞİTİM ODASI 2. BİLİM VE SANAT MERKEZİ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
Program geliştirme sürecini etkileyen bağlamsal unsurlar Kuramsal (çoklu zeka-genel zeka) Toplumsal değerler Aile beklentileri Toplumsal değer Eğitim sistemi.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Karşılaştırmalı Eğitim
LKS (Liselere Kayıt Sistemi)
HOŞGELDİNİZ.
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

Gruplama Hızlandırma Zenginleştirme Mentörlük EĞİTİM STRATEJİLERİ Gruplama Hızlandırma Zenginleştirme Mentörlük

GRUPLAMA TÜRLERİ

Özel okul Okul içinde okul Tam Özel Sınıf Sadece üstün zekalılar için özelleşmiş (Fen liseleri gibi) Farklılaştırma ve personel için standartlar olmalı Rekabet zor çünkü herkes üstün- ve bu sebeple sıradan öğrenci konumuna düşme Benlik algısı, Özgüven ve özyeterlik düşmesi (Olumlu/Olumsuz) Öğrenci sayısı az birbirine yakın okullar ya da çok öğrencili büyük okullar için uygun Üstünler bir arada homojen sınıflarda Bütün dersleri bu sınıflarda bir arada alırlar Ekonomik ve tam zamanlı eğitim imkanı Ders dışında diğer öğrencilerle bir arada olma imkanı (sosyallik)/ aynı zamanda eleştiri: bu öğrenciler ayrı sınıflarda okutulmalı mı? Tam Özel Sınıf Her sınıf düzeyinde yeteri kadar ÜZ varsa her bir sınıf düzeyi için özel sınıf oluşturulur. (Yoksa sınıflar arası özel sınıf modeli) Eğitimin her hangi bir kademesinden başlatılabilir Yıl boyu aynı sınıfta ders Homojen-Tam zamanlı

Erken özel sınıf XYZ sınıfları Hızlandırılmış sınıflar arası sınıf Tam özel sınıfın bir türü Okul çağına gelmemiş ama başlayabilecek yeterlikte öğrencilerden oluşur. 1. sınıftan itibaren başlatılır. Hızlandırılmış sınıflar arası sınıf Sınıfların oluşturulmasında yaş değil zeka düzeyi esas alınır Örneğin 7. sınıfta hem 5 hem 6 ve hem de 7. sınıftan ÜZ olabilir. Akademik başarı (olumlu) / akranları ile olmama (olumsuz) XYZ sınıfları Üst %20-X, Ortalama %60-Y, alt %20-Z sınıflarında (örn: dershane) Geçiş esnek değil –katı kurallar ve başarı esas olması sıkıntı yaratabilir. Homojen-Tam zamanlı

Derse dayalı tekrarlı gruplar Kısmen özel sınıf Her dersi yetenek ve başarılarına göre farkı sınıftan alırlar Resmiyette bir sınıfa kayıtlı fakat pratikte belli sınıfı yok (resmiyette 5. sınıfta olan çocuk, feni 7., matematiği 8.sınıftan alabilir. Yetenek-homojen / sosyal, duygusal-heterojen dersler programda aynı saatte olmalı Aynı zamanda iki sınıfın öğrencileridirler Yalnızca bazı dersleri özellikle fen matematik dil dersleri özel sınıfta, diğerlerini normal sınıflarda alırlar. Akademik ve duyuşsal açıdan olumlu Sosyal-duygusal ve fiziksel açıdan normal gelişim ana zeka açısından hızlı gelişim var ise ideal gruplama türü Homojen-Yarı zamanlı

Benzer yetenek aynı sınıf Sınıf içi benzer yetenek grupları Kaynak oda Benzer yetenek aynı sınıf Daha çok matematik, fen, dil bilgisi gibi akademik dersler Liderlik, arkadaş ilişkileri-olumlu Haftada bir veya birkaç kez normal sınıflardan alınarak diğer ÜZ öğrencilerle birlikte zenginleştirilmiş eğitim etkinlikleri yapılır. (aynı sınıf düzeyinde olmayabilir öğrenciler) Daha çok ilkokulda uygulanabilmektedir. Homojen-Yarı zamanlı

Hem ÜZ ve hem de normal çocuklar bir arada (bu sebeple olumlu) Karma sınıf Hem ÜZ ve hem de normal çocuklar bir arada (bu sebeple olumlu) ÜZ tanımlandıktan sonra kendi sınıf düzeyindeki normal öğrencilerle aynı sınıfa yerleştirilirler. Akademik başarıları değerlendirmek çelişkili Normal sınıfta öğretim Heterojen-Tam zamanlı

Sınıf içi çok düzeyli gruplar Sınıf içi karışık yetenek grupları Sınıf içi çok düzeyli gruplar En yaygın Öğretmen tercihi veya kendi isteklerine göre 3-5 kişilik gruplar oluşturulur ve bir arada çalışılır Grup üyelerinin yükümlülükleri iyi bilinmeli-HAMAL olunmamalı Liderlik olumlu Ortalama grup temposu ÜZ için sorun olabilir Öğretmen öğrencileri belirli düzeylere ayırarak her gruba bir üst düzey, birkaç ortalama ve bir de düşük performans gösteren öğrenci atarlar. Arkadaşlık, akademik başarı olumlu (NOT: bu sonuç normal bireyler için araştırılmış) Heterojen-Yarı zamanlı

HIZLANDIRMA Hızlandırma konusunda yanlış inanışlar Sosyal-duygusal uyumsuzluk kaygısı “sorun öğrenci” Zenginleştirmenin hızlandırmaya kıyaslanması “iki kat etkili” Sınır kaygısı “kısa sürede bitme ileriki yıllarda tekrara sebep olabilir düşüncesi” Normal olma kaygısı “yaşıtları ile aynı durumda olursa normalleşebilirler düşüncesi fakat bu beklenmemeli” Elitizm Karşıtlığı “seçkin sınıf-plato”

Hızlandırma Türleri Okula erken başlatma Sınıf yükseltme “normalden daha üst sınıfa yerleştirlmesi”(sınav ile) Üniversiteye erken başlama “liseyi bitirmeden başlama” Uluslar arası bakalorya programı “uluslar arası geçerli” 3-12 ilköğretim/ 11-16 ilköğretim2.kademe/ 16-19 ortaöğretim İkili kayıt “liseye giderken üniv. den de dersler alma” Onur sınıfları “ikili kayıt ile benzer sadece bunda üstünler olarak ayrı sınıfta bir ararda eğitim alma” İleri yerleştirme sınıfları “onur sınıflarının lise versiyonu” Üstten ders alma “tam sınıf alamaya hazır olmayan öğrenciler için uygun” Ders hızlandırması “Mat 1 ve Mat 2 gibi birbirinin devamı olan dersler iki dönem değil de bir dönemde tamamlanması” Sınavla ders geçme “bitirme sınavları”

Hangi Hızlandırma Türü Kullanılmalı?

ZENGİNLEŞTİRME Eğitim olanakları, müfredatın farklılaştırılması. Bu farklılaştırma Ders içerikleri Öğretim yöntemi ve Müfredatın diğer boyutlarını kapsayabilir Ve bireysel ya da grup düzeyinde farklılaştırma yapılabilir

İçeriğe dayalı İçerik müfredat kapsamına göre daha da genişletilir ve derinleştirilir Fen, matematik, dil bilgisi vb. Sürece dayalı İleri düşünme becerilerinin öğretimi (yaratıcı, eleştirel düşünme vb.) Ders içeriğinden ayrı şekilde öğretilir Ürüne dayalı Roman, şiir, proje vb üretimi

Zenginleştirme Türleri İçerik transferi Üst sınıf ders içeriklerinin verilmesi Müfredat daraltma Yeterli oldukları alanların atlanması ya da zamanının azaltılması ile prog. da olmayan diğer dersler ile zenginleştirilmesi Bağımsız çalışma Projeler ile bilim insanları ile çalışma Saha gezileri Müze, lab., sanat galerisi, ekolojik bahçeler Okul sonrası programlar Daha çok hafta sonları ve yaz aylarında okullar belediyeler ve üniversiteler tarafından yürütülürler.

MENTÖRLÜK Deneyimli ve bilgili birinin daha az deneyimli birine amaçlarını gerçekleştirmesi için yardım etmesi En etkili yöntemlerden biri Sokrat-plato, plato-aristo, aristo-büyük iskender

Amaç: Uzmanlarla çalışma olanağı Özel yeteneklerin gelişimini desteklemek Meslek ilgi ve tercihlerini keşfettirmek İlgi duydukları konuları araştırmalarına yardımcı olmak İyi karakter gelişimini desteklemek

Mentörlerin rolleri Öğretmen Rehber Danışman Uzman Rol modeli Arkadaş