112 tarihçesi ANKARA ARZU AKAY.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARTUSA ASSİSTANCEÇAĞRI MERKEZİ AKIŞ ŞEMASI
Advertisements

112 Acil Sağlık Hizmetleri
AKÇAM BİLGİSAYAR VE OTOMASYON SİSTEMLERİ LİMİTED ŞİRKETİ
ANKARA 112 İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ
ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ
DEREBUCAK SAĞLIK GRUP BAŞKANLIĞI
Sipariş Takip Programı
RANDEVU SEKRETERLİK HİZMETLERİ
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
HASTANELER ARASI NAKİLLER
CWIZ Dialer Operasyon Verimliliğinde Akıllı Seçim.
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
TIBBİ SEKRETERLER İÇİN MEDULA
Bahtiyar ÇETİN Endüstri Mühendisi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
WEB TABANLI BİLGİ FORMLARI EĞİTİMİ İZMİR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Bil.İşl. Ve Sağlık İstatistikleri Şubesi Bil.Uzm.Hem.Aslı İŞLEK 2008.
TÜRKİYEDE POLİO ERADİKASYONU ÇALIŞMALARI AFP SÜRVEYANSI
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
NİĞDE 112 İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü Temel Sağlık İstatistikleri Modülü TSİM Sunumu Mayıs 2013.
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ.
Tıbbi Hizmetler Başkanı Op. Dr. Fazlı ASLAN 2014
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
ASKOM ACİL UZMAN DAL NÖBETLERİ TOPLANTISI ( 23 MART 2011 ) ATATÜRK E.A.H ATATÜRK E.A.H KONFERANS SALONU KONFERANS SALONU.
Herhangi bir kaza durumunda,
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Ali MUHÇİ Şube Müdürü 20/03/2015
Sağlık Yönetim Sistemi
1.  Hukuk Veri Girişi Hukuk Veri Giriş Hataları Öneriler SUNUMUN İÇERİĞİ.
EVRAK KAYIT SİSTEMİ Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
SAĞLIK TEDBİRİ UYGULAMALARININ ETKİNLİĞİNİN ARTTIRILMASI KONUSUNDA ANKARA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜNÜN ÇALIŞMALARI Tülay ERÇİN ŞAHİN, Özlem GÜLER AYDIN, A.Çiğdem.
İAY 103 ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ YÜK.HEM.DAĞHAN AYLANÇ
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İLK YARDIM.
HOŞGELDİNİZ. İLK YARDIM Nedir? Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın.
112 ACİL VE AFETLERDE SAĞLIK HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON VE KURUMLARARASI İŞBİRLİĞİ.
1.  2 3 S imple T riage A nd R apid T reatment.
Ankara 112 Acil Sağlık Hizmetleri Ankara 112 Komuta Merkezi Çamlıca Sağlık Ocağı İçi 2.Kat 4.Cadde 8.Sokak No:2 Demetevler ANKARA Tel /3010.
1. 2  Acil bir olayın bildirilmesinden kesin tedavi verilinceye kadar yerinde  En iyi acil bakımı en kısa zamanda  Güçlü acil servislerin kılavuzluğu.
Dr. Ahmet Haki Türkdemir Ankara 112 İl Ambulans Servisi
VAKALARA TELEFONLA MÜDAHALE İLKELERİ
İLK YARDIM TEMEL BİLGİLER
ÇOKLU VAKALARDA HASTANE YÖNETİMİ
EPİDEMİYOLOJİK VERİ KAYNAKLARI
HER ZAMAN ÇEVRİM İÇİ OLUN
Ankara İli Trafik Kazası Vakalarının Karşılaştırması (2002 – 2003 Yılları) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay,Giray Şahin.
Dr. Altuğ AYSUN, Dr. Vecihi Murat KUTLAY, Dr. Ahmet Haki TÜRKDEMİR
Yeni Nesil Laboratuvar
ANKARA TREN GARI TERÖR SALDIRISI
İLK YARDIM EĞİTİM MERKEZİ’NE
Mükerrer Vaka Başvuruları (Ankara, Mart-2005) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay,Sevinç Türkdemir Ankara 112 Acil Sağlık.
AFETE HAZIRLIK VE BİLGİ DURUM DEĞERLENDİRMESİ
ÇUBUK SÜNLÜ KÖYÜNDE HORTUM OLAYI
T.C. TEKİRDAĞ VALİLİĞİ Halk Sağlığı Müdürlüğü
Ankara 112 Acil Sağlık Hizmetleri
Acil Sağlık Hizmetlerinde Ölümlerin Değerlendirilmesi (Ankara ) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay Ankara 112 Acil.
Ceza ve Tutukevleri İşlemleri-I
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
VAKA REDLERİ ve YOL AÇTIĞI SORUNLAR (Ankara, 2003) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay.Fahri Arıca Ankara 112 Acil Sağlık.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
Ankara 112 Acil Sağlık Hizmetleri
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.
ACİL SAĞLIK HİZMETLE Rİ-1 GIRIŞ VE DERSİN TANITıMI ÖĞR. GÖR. YUSUF GÜNER.
 Bilgi Sistemi Kavramı  Coğrafi Bilgi Sistemi  Esgaz CBS  Esgaz CBS Uygulamaları ve Masaüstü Uygulaması’nın Genel Özellikleri  CBS Masaüstü, Web.
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
112 ÇAĞRI MERKEZİ ARAMALARINDA EŞ ZAMANLI KONUM BULMA
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Dijital Sağlık Platformu
Sunum transkripti:

112 tarihçesi ANKARA ARZU AKAY

HIZIR ACİL SERVİS ADIYLA 1985 YILINDA NUMUNE HASTANESİ BÜNYESİNDE KURULDU.ÖNCE ’77’ ÇAĞRI HATTI İLE GÖREVE BAŞLAYAN HIZIR ACİL SERVİS KISA BİR SÜRE SONRA ‘077’ NUMARASINI KULLANMAYA BAŞLAMIŞTIR.

077 HIZIR ACİL YAPILANMASI MERKEZİ NUMUNE HASTANESİDİR. ALTINDAĞ ÇANKAYA KEÇİÖREN MAMAK YENİMAHALLE’ DEN OLUŞAN 5 ADET İSTASYONU VARDIR.

077 İHBAR HATTI GENELDE DOĞRU İHBARLAR İÇİN ARANIRDI VE VAKA SAYISI 20 – 25 ‘ i BULUNURDU. 2 DANIŞMAN HEKİM KAYITSIZ ÇAĞRI ALMAKTAYDI.ÇAĞRIYI ALAN HEKİM AYNI ZAMANDA VAKAYA DA ÇIKARDI.

077 112 NUMUNE HASTANESİNDEN 1994 YILI 077 112 NUMUNE HASTANESİNDEN 1994 YILI MART AYINDA NUMUNEDEN AYRILARAK DEMETEVLERE TAŞINMIŞTIR. ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZM. ŞUBE MÜD. OLMUŞTUR. KOMUTA VE ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ BİRARADADIR. ZAMANLA TANINMAYA BAŞLAMIŞ VE ÇAĞRI SAYISINDA HIZLA ARTIŞ OLMUŞTUR. DAHA DÜZENLİ SİSTEME GEÇİŞİN İLK AŞAMASIDIR.

KAYIT SİSTEMİ 112 ‘YE GEÇİŞTE 2 ÇAĞRI KARŞILAMA MEMURU KAYITSIZ ÇAĞRI ALMAKTAYDI. DAHA SONRALARI VAKA SAYISININ ARTMASI V.H.K.İ ELEMANINA İHTİYAÇ DUYULMUŞ VE MANUEL KAYIT TUTULMAYA BAŞLAMIŞTIR. STANDARDİZASYON SAĞLANMASI İÇİN HAZIRLANAN PROGRAMLARLA DÜZENLİ KAYITLAR TUTULMAYA BAŞLANMIŞTIR

KURULUŞTAKİ İSTASYONLAR MERKEZ-3010(DEMET) 3020(DİKMEN) 3030(TRAFİK) 3040(NUMUNE) 3050(TUZLUÇAYIR) 3060(KEÇİÖREN) 3070(KIZILAY) 3080(KÜÇÜKESAT) 3090(MÜDÜRLÜK) 3110(GÖLBAŞI) 3120(ERYAMAN) 3130(A.Ş.T.İ) 3140(BATIKENT) 3150(PURSAKLAR) 3160(UYANIŞ STABİL) 3170(KAYAŞ) 3310(AHİBOZ) 3320(TEMELLİ) 3330(SARAY) 3340(LALAHAN)

DEMETEVLER KOMUTA KONTROL MERKEZİ SON HALİ 2 DANIŞMAN HEKİM 1 V.H.K.İ 5 ÇAĞRI KARŞILAMA MEMURUNDAN OLUŞMAKTADIR. KULLANILAN EKİPMANLAR 10 ADET ANALOG TELEFON 1 ADET SABİT TELSİZ 1 ADET VAKA KAYDI İÇİN 112 PROGRAMI İÇEREN BİLGİSAYAR

ÇAMLICA KOMUTA KONTROL MERKEZİ TÜRKİYE’NİN İLK DİJİTAL OTOMASYON SİSTEMİ ÜZERİNDEN YÖNLENDİRİLMEKTEYDİ. VERİLEN TÜM ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ VE TELEFON – TELSİZ GÖRÜŞMELERİ KAYIT ALTINA ALINMIŞTI. GPS AMBULANS TAKİP SİSTEMİ SAYESİNDE MEVCUT DİJİTAL HARİTALAR ÜSTÜNDEN AMBULANSLAR TAKİP EDİLMEKTEYDİ.

SİSTEME GELEN ÇAĞRI GELDİĞİNDE ANDAN İTİBAREN KAYDA ALINIR SİSTEME GELEN ÇAĞRI GELDİĞİNDE ANDAN İTİBAREN KAYDA ALINIR.DANIŞMAN HEKİM TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLİR VE VAKANIN NİTELİĞİNE GÖRE VAKA FORMU OLARAK AÇILIR.AÇILAN BU FORMLAR İSTASYON VAKADAN DÖNENE KADAR YAPILAN ANONSLARLA ŞEKİLLENİR.İSTASYONUN VAKA SONUCU VERMESİYLE KAYDEDİLİR VE KAPATILIR. ANINDA , SİSTEMİ ŞEKİLDE DİJİTAL ORTAMDAN YÜRÜTÜLEN VAKA TAKİBİ SAYESİNDE SAĞLIKLI BİR VERİ KAYIT SİSTEMİNE VE İSTATİĞİNE SAHİP OLUYORUZ. HALEN YEDEK KOMUTA MERKEZİ OLARAK HİZMETE HAZIR BİÇİMDE TUTULMAKTADIR.

OSTİM K.K.M. Bu sistemin modernize edilmiş ve komuta kontrol merkezine uygun hazırlanmıştır. Yapılan değişiklikle gereksiz aramaları engelleyebilmekteyiz.

K.K.M.EKİPMANLARI 7 ÇAĞRI KARŞILAMA MASASI 2 VHKİ MASASI 1 NAKİL AMBULANS MASASI 1 SUPERVİSÖR MASASI 3 DANIŞMAN HEKİM MASASI 5 ADET SABİT TELSİZ 4 ADET PLAZMA TELEVİZYON

ARMAKOM İŞ. SİS. EKRANLAR Vaka takibi ve veri kaydı : İşlem sırasına göre : Vaka Bilgileri : çağrı nedeni ve telefonu ile adres bilgileri Vakaya hareket edecek olan ekip : adresin doğru tesbiti doğru ekibin atanmasına, doğru ekibin vakaya hareketi de olay yerine en Hızlı ulaşmak demektir. Zaman kayıtları : Çağrı, kayıt, hareket, olay v. olay ayrılış, h. varış, h.ayrlş, ist. dönüş Hasta bilgileri : hasta/yaralı kimlik bilgileri, ön tanısı, tıbbi müdahaleler, nakledilmiş ise nakledilen hastane, fizik muayene ve Vital bulgular

İstatistik Ekranı: Belli aralıklara ait çağrı ve vaka bilgilerini görsel olarak izlediğimiz ekrandır. İşlevler: - Saat 09:00 dan itibaren çağrı istatistiklerini toplam olarak - 2 saatli toplam çağrı sayıları - Sisteme bağlı çağrı karşılama, VHKİ ve danışman hekimlerin o anki durumunu; telefon görüşmesi yapıyor, yapmıyor ya da mola da oarak görmemizi sağlar - Çıkış yapılan vakaların türünü yüzdesel grafik olarak izlenir.

Harita Ekranı : Ülkemiz haritasını ana hatları ile içermekte olup, Ankara il sınırlarını en ince ayrıntısına kadar, Ülkemiz sınırları içinde ise kara yolları görülebilmektedir. Haritayı istediğiniz kadar yakınlaştırabilir ya da uzaklaştırabilirsiniz. İki ana işlevi vardır: Ambulansların canlı olarak izlenmesi ve adres sorgulama. Geçmişe dönük olarak da İzleme yapılabilmektedir. Şu an sistemde 22 ambulans izlenebilmektedir. Bu sayı artırılacak.

Hastane Ekranı : Hastanelerin acil ve diğer servis boş yatak durumlarının anlık olarak izlendiği ekrandır. Bu ekran sayesin de hasta ya uygun hastane belirlenerek hareket halindeki ambulansımız yönlendirilebilmektedir. Bu durum hastanın hayatta kalma ihtimalini artırırken, ekibin oluşacak muhtemel vakalar için hazır hale gelmesini hızlandırmaktadır. Hastanelerde karşılama elemanlarımız bulunmaktadır. Bu arkadaşların görevlerinden biri, rutin aralıklarla boş yatak sayılarını bir program aracılığı ile sisteme kaydetmektir. Yapılan kayıtlar internet üzerinden sunucu bilgisayara ulaşır. Sunucu gelen verileri bir program İle düzenleyerek komuta personelinin kullanımına sunar.

AMBULANS VE İSTASYONLAR HİZMETİN KALİTESİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERDEN BİRİSİ DE İSTASYON VE AMBULANS SAYISIDIR. 2002 ‘ DE İSTASYON SAYISI 22 AMBULANS SAYISI 30 OLMUŞTUR. 2004 ‘DE İSTASYON SAYISI 35 AMBULANS SAYISI 64 OLMUŞTUR. BUGÜN 72 İSTASYONUMUZ 70 AMBULANSIMIZ VARDIR.

YILLARA GÖRE VAKA SAYISI 1994 3110 1995 6344 1996 6482 1997 7307 1998 11764 1999 13293 2000 14362 2001 16752 2002 19299 2003 24729 2004 34348 2005 48685 2006 66083 2007 16.04.2007 16:00 İTİBARİYLE 21.681’e ulaşmıştır.

KAYNAKÇALAR DR. KEMAL AYDIN S.M.MEHMET YILMAZ YAZI İŞL. ŞEFİ ARZU KARLI S.M. SABRİ NAMLI