KOLAJ RESİM TEKNİĞİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
Advertisements

MADDENİN ÖZELLİKLERİ Yunus Emre KARAKUŞ Fen ve Teknoloji.
“Resimde İç Mekan” nedir?
Mobilya ve Oda Tasarımı
TIP EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİNİN YERİ
Emel ÖZDEMİR Nokta Çizgi Espas
Çevremizde dokunduğumuz, gördüğümüz , kokladığımız birbirinden farklı varlık vardır. Az veya çok yer kaplayan her varlık madde olarak adlandırılır. Çiçekler,
GÖRSEL SANAT ETKİNLİKLERİ
1.HAFTA GRUP ÜYELERİ BETÜL BÜŞRA AKTAŞ :
ETKİNLİĞİ HAZIRLAYANLAR
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI

1)MADDE, CİSİM, MALZEME, EŞYA KAVRAMLARI
SANATSIZ KALAN BİR TOPLUMUN HAYAT DAMARLARINDAN BİRİ KOPMUŞ DEMEKTİR.
GÖRSEL ESTETİK IŞIK VE RENK Yusuf Kadri Şirinkan.
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
Kız Teknik ve Meslek Lisesi Seramik ve Cam Teknolojisi Alanı
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
GARİP AKIMI (I. YENİ).
KOLAJ ÇALIŞMASI KAPLUMBAĞA YAPIMI
CANAN TEKİN FATMA SUBAŞI HACER MALAK MELEK ÜLKÜ
ANLATIMIN NİTELİKLERİ
MADDEYİ TANIYALIM.
MADDEYİ TANIYALIM.
ONDÖRDÜNCÜ HAFTA Havai fişekler, zımpara kağıdı 1.
DUVAR BAĞLANTILI PANOLU KATLANIR YEMEK MASASI
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
4. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi
GÖRSEL SANATLAR 4.SINIF.
Hazırlayan:Nebahat Özmen
Hazırlayan : Merve YILDIZ Danışman : Prof.Dr. Kerim ÇETİNKAYA
Gerçekleşen Düşler Ünitesi Buluşlar ve Teknolojik Gelişmeler
BEŞ PARMAK RESİM SERGİSİ
PSİKOMOTOR AKTİVİTELER
Büşra KOCABOZ Okul Öncesi Öğretmenliği 3. Sınıf 2
GÖRSEL SANATLAR 1. SINIF.
Mehtap İŞMARCI Görsel Sanatlar Öğretmeni
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
Sakarya Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü
SANATTA GÜZELLİK ANLAYIŞI
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
I. Evsel atıklar Günlük hayatta ve sanayide kullanılan milyonlarca çeşit madde vardır. Bu maddelerin büyük çoğunluğu bir süre kullanıldıktan sonra fiziksel.
BİZANS RESİM SANATI.
SANAT FELSEFESİ.
KURUMSAL KİMLİK.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
MATBAACILIK ve BASKI SÜREÇLERİ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
GENÇLERDE UYUM.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
TC. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ BİLİM DALI 6.SINIFLAR İÇİN KOLAJ TEKNİĞİ.
Zihin Haritası Bu sunumda yer alan ana başlıklar:
 Pop Art
P ABLO PICASSO Pablo Picasso, çalışmalarıyla resim sanatına ve anlayışına apayrı bir boyut kazandırmıştır. Onu ve sanatını anlamayan insanlar, resimlerini,
Resimle İlgili Meslekler
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI EMPRESYONİZM, FOVİZM, KÜBİZM
Sakarya Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü
DOKU.
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

KOLAJ RESİM TEKNİĞİ

Kolaj Nedir? “Kolaj yalnızca "tutkal" kelimesinden gelmektedir. Kolaj herhangi bir yüzey üzerinde değişik malzemenin yapıştırılması ile yapılan resim tekniğine denir. Değişik renkte ve dokuda malzeme bu teknikte kullanılabilir. Renkli ve yazılı kağıt, kumaş, tül hasır, plastik, deri, ağaç yaprağı, ağaç kaplamalar ve metal varaklar (yapraklar) gibi. Bu malzemeler tek başına kullanıldığı gibi yapılacak resimde, isteğe göre karışık olarak da kullanılabilir” (Kılıç, 1994: 63). Brigadier (1972), kolaj teriminin Fransızca fiili olan ‘coller’ dan geldiğini belirtir ve tekniği, bir iç tepkinin veya bir düşüncenin serbest ve doğallıkla ifade edilmesi olduğunu vurgular.

Kolaj tekniğinin, farklı amaçlarla uygulanması çok eskilere dayanır; ancak 20. yüzyılda, kübistlerin tekniği resimsel bir dil olarak çalışmalarında kullanması ile sanatsal bir ifade aracı olarak kabul görmüştür. “Elde mevcut olan her türlü basılı, çizili ya da fotografik malzeme ile bir yüzey üzerine yeni bir kompozisyon oluşturacak düzende yapıştırılarak elde edilmektedir. Böylelikle kendileri sanatsal nitelikte olmayan çeşitli malzemeler, yalnızca bir kompozisyon oluşturmak için kullanılmaları sayesinde bir sanat yapıtı meydana getirirler” (Sözen ve Tanyel, 2005: 134).

“Günümüzde görüntüye bağlı anlatımların en şaşırtıcı değişken biçimselliği biriktirme ve yapıştırma sanatı olmuştur. Dadacılık ve gerçeküstücülük mirasçıları olan biriktirme ve yapıştırma sanatının öfkeli genç kuşağı, çağın kalıntıları ve istenilmeyen atılmış şeylerin içine dalarak, kişiyi ve sanat eleştiricisini kızdıran, şaşırtan ve isyan ettiren bu tür plastik sanatı ortaya koymuştur. Alışılmış yağlıboya resimlerin yanı sıra kolaj tekniğini ilk uygulayan Pablo Picasso, Georges Braques, Juan Gris ve Hans Arp yıkıcı ve sert eleştirilere uğramışlardı. Bu sanatçıların başlattığı yeni akım yaygınlaşarak yeni bir sanat dalını ortaya çıkarmıştır” (Kehnemuyi, 1994: 49).

20. yüzyılda sanatsal ifade aracı olarak kabul gören kolaj, sanat eğitiminde de çocuğun, gencin sanatsal eğitiminde de yerini alır. Kolaj çalışmasının çocuğa kazandıracağı temel faydaları şöyle sıralayabiliriz: 1. Artık malzemeler kullanıldığı için ekonomik bir tekniktir. 2. Artık malzemelerin sanatsal ürüne dönüşebilmesi çocuğun heyecanını tetiklediği gibi çevreye olan merakını da arttırır. 3. Çocuğun dokunma yolu ile objenin yapısal özelliğini ve çevresini tanımalarını sağlar. 4. Yırtma, makasla kesme gibi eylemler çocuğun psikomotor becerisini geliştirir. 5. Parça-bütün ilişkisini kavramasına da yardımcı olur.

Uygulama Aşamaları : 1.Aşama:Tüm malzemeler hazır olur. 2.Aşama:Çizim yap ve uygun renkler bulma.

3.Aşama: Bulunan renkleri kesme. 4.Aşama: Uygun yere rengi yapıştırma.

5. Aşama:Koyu ve açık yerlere dikkat etmek. 6 5.Aşama:Koyu ve açık yerlere dikkat etmek. 6.Aşama:Boşluk yerleri doldurma ve bitirme.