ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Spor Pedagojisi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Tasarım Nedir? İhtiyaç duyulan bir ürünün, hizmetin ya da sürecin imalat için gerekli olan bütün özelliklerini belirleyerek, girdilerin sağlanması, işlenmesi.
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Teknoloji Nedir?.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİNİN GELİŞİMİ
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
YANSITICI DÜŞÜNME.
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
PEER SUPPORT TEAM.
Bilgisayar Destekli Eğitim
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİNİN GELİŞİMİ
Teknoloji Nedir?.
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
Sizce Teknoloji Nedir?.
BE BEP NEDİR ?.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
TEMEL KAVRAMLAR.
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI

Bilgi? Bilgi güç müdür? Bilgi patlar mı? Bilgiyi elinde tutan toplum, gelişmiş toplum mudur? Bilgi üretimi_Bilgi paylaşımı_Bilgi aktarımı Bilgi patlaması: Bilginin gerek miktar gerekse ayrıntı yönünden artması. Peki neleri gerektirmektedir? Okul programlarının, öğrenci ve öğretmenlere yeni bilgilerin zamanında ve etkili biçimde ulaştırılmasını Aynı zamanda, çağdaş insana temel bilgileri ve becerileri kazandırabilmek için gerekli öğrenim süresinin uzatılmasını, devamlı öğrenme kavramının benimsenmesini

Doğaya üstünlük kurma isteği? İNSANLARI BİLİMLE UĞRAŞMAYA YÖNELTEN SEBEPLER NELERDİR ? Merak? Korku? Güçlü olma arzusu? Tembellik? Faydalı olma inancı? Doğaya üstünlük kurma isteği?

BİLİM Belli bir konuyu bilme isteğinden yola çıkan, belli bir amaca yönelen bir bilgi edinme ve yöntemli araştırma sürecidir

AnlamaAçıklamaKestirmeKontrol BİLİMİN AMACI AnlamaAçıklamaKestirmeKontrol

Anlama  Açıklama  Kestirme  Kontrol Öğrenme zorluklarının nedenlerini açıklama TAMAM BULDUM Öğrenme zorluklarının bulunduğunu gözlemleme BİR SORUN VAR Öğrenme zorluklarına yönelik çözüm öngörülerinde bulunma BENCE BÖYLE YAPALIM Etkili öğrenme modeli ile öğrenmeyi kontrol altına alma EVET HAKLIYIM ya da SANIRIM YANILDIM

İLETİŞİM İletişim, davranış değişikliği meydana getirmek üzere düşünce, bilgi, duygu, tutum, ve becerilerin paylaşılması sırasında anlamların ortak kılınma sürecidir.

İletişim Süreci ve Yaşantı Alanı Kaynak Kodlama Yaşantı Alanı Kod Çözme Alıcı Mesaj Ortak Yaşantı Alanı Dönüt

Sınıfta İletişim Süreci Yöntem Mesaj Öğretmen Öğrenci KAYNAK Mesajın ileti birimi MESAJ İletişimin içeriği KANAL Mesajın sunuluş biçimi ALICI Mesajın gönderildiği birim DÖNÜT Alıcının mesaja verdiği tepki Kanal

Öğretmenin Yanıtlayacağı Sorular İleteceğim mesaj sonrasında ne olmasını bekliyorum? Ortamı etkileme anlamında neyi başarmak istiyorum? Gerçekleştireceğim iletişim sonucunda öğrencilerimin neye inanmalarını, ne söylemelerini, ne yapmalarını istiyorum? Psikolojik anlamda, öğrencilerimde hangi etkileri oluşturmak ve onlardan hangi tepkileri almak istiyorum?

Materyal Nedir? görsel, işitsel, yazılı ya da İletmek istediğimiz içeriği ya da mesajı; görsel, işitsel, yazılı ya da dokunsal formlarda taşıyan öğrenme ortamı unsurları olarak tanımlanabilir.

Teknoloji Teknoloji bilimsel ya da sistematik bilgilerin pratik alanlara sistemli bir şekilde uygulanmasıdır

öğretim teknolojisi = eğitim teknolojisi Kimilerine göre öğretim sürecinde kullanılan araç ve gereçleri ifade ederken, kimilerine göre de öğretim süreçlerinin nasıl tasarlandığını, uygulandığı ve değerlendirildiğini gösteren alandır. Bazıları ise öğretim teknolojisi = eğitim teknolojisi

Eğitim teknolojisi öğretme-öğrenme süreçlerinin yapısallaştırılması, yani öğretme-öğrenme süreçlerinin tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi işidir

Öğretim(Eğitim) Teknolojisi başlangıcı: Eğitim teknolojisi en basit anlamıyla niçin öğreteceğiz ( Amaç Ne?) ne öğreteceğiz (içerik Ne olacak?) sorularını yanıtladıktan sonra, Bunu nasıl öğretirim? Bunu nasıl öğreteceğiz ? sorusuna verilecek en uygun yanıtlar olarak tanımlanabilir.

Öğretim (Eğitim) Teknolojisinin Amaçları  Eğitim hizmetlerini daha geniş kitlelere götürmek:  Öğretme-öğrenme süreçlerini daha verimli hale getirmek:  Öğretme-öğrenme etkinliklerini bireyselleştirmek:  Öğretme-öğrenme süreci ile ilgili etkinlikleri düzenlemek:  Eğitim gereksinimlerini ve olanaklarını bilimsel araştırma konusu yapmak:  Eğitim kurumlarını uygulamalı hale dönüştürmek:  Öğretim programlarında sürekliliği sağlamak:  Çevre faktörlerini düzenlemek ve kontrol etmek:  Öğrenme sürecini öğrenci yeteneklerine uyarlamak:  Eğitim ile ilgili sorunların çözümünü uygulamaya koymak