Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Program Tasarım Modelleri
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
AKVARYUM TEKNİĞİ.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Okul Deneyimi Dersi-II «Öğretmenlik Uygulaması»
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Final Raporunda olması gerekenler
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bilginin Organizasyonu
Program Tasarım Modelleri
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Etkili Öğretmen Kimdir?
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
KAVRAM HARİTALARI.
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
BENZETİM (SİMULASYON) TEKNİĞİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Rastgele Nesneler Dersi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
Nitel Araştırmalar.
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.)

Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı Demircioğlu ANI Yayıncılık

Okul Deneyimi Dersiyle ilgili tüm Duyurular Ders Notları Tartışmalar Ödev çalışmaları için http://okuldeneyimi.wikispaces.com http://uzem.neu.edu.tr

Okul Deneyimi -I-

Etkinlik 8 SORU SORMA ALIŞTIRMALARI

Etkinlik 8 Etkinliğin amacı: soru sorma konusunda kendimizi geliştirmek. Öğretmen için önemlidir çünkü a) Öğrencileri derse katar b) Öğrencilerin öğrenme düzeylerini değerlendirmeye yardım eder c) Öğrencilerin düşünmelerini teşvik eder Ancak rastgele yapılmamalıdır. Çünkü öğretmenin * Sorduğu sorunun eğitimin hedef davranışlarının hengi alanının hangi basamağında olduğunu bilmesi gerekir.

Etkinlik 8 Öğretmen neden sorular sorar? Öğrencileri öğrenmeye güdülemek için Dersi, öğrencilerin kendi deneyimleriyle ilişkilendirmek için Öğrencilerin neleri hatırlamakta olduklarını anlamak için Öğrencilerden, öğretimle ilgili dönüt sağlamak için Öğrencilerin öğrenmekte olup olmadıklarını anlamak için Öğrencilerin düşünmelerini (sorgulamalarını) sağlamak için Öğrencilerin, konuşmalarına yardımcı olmak için Problemleri çözme alışkanlığı kazandırmak için Öğrencilerin birbirinden öğrenmelerini sağlama ve teşvik için Sınıfı denetim altına almak için

Etkinlik 8 Bu neden ve niçinlerin yanına daha başka amaçlar düşünebiliyorsanız bunlara ekleyiniz… ???

Etkinlik 8 Başka tür sınıflamalar da yapılabilir Ne tür soru tipleri vardır? bunlar şöye sıralanabilir: Hatırlamayı yoklayan sorular Önceden belli ve tek bir yanıtı olan sorular Önceden belli ve tek bir yanıtı olmayan sorular Bir değerlendirme sonucu yanıtlanabilecek sorular Başka tür sınıflamalar da yapılabilir * Bilişsel bellek soruları (ör: GS-FB derbilerinden ilkinin tarihi) * Birleştirici sorular (ör: RAM ve ROM belleği karşılaştırınız) * Genişletme soruları (ör: karma öğretim yöntemini açıklayınız) veya Bloom’un taksonomisne uygun olarak * Bilişsel alan soruları, duyuşsal alan soruları…gibi

Etkinlik 8 Kendi alanınızla ilgili bu katagorilerden her biri için bir soru örneği hazırlayınız: * Hatırlama yoklayan * Tek doğru yanıtı olan * Birden fazla doğru yanıtı olabilen * Ancak bir değerlendirme sonucunda yanıtlanabilen Söz isteyeren soru örneklerinizi veriniz

Etkinlik 8 Öğretmen sorularını öğrencilerine yöneltirken denge için nelere dikkat etmiş? * Cevaplamaya motivasyon * Soruların öğrencilere dağılışı * Öğrenmeye güdülenmiş öğrenciler sınıfta nerelerde? * Sınıfta dolaşarak soru sorma alışkanlığı? * Kız / Erkek öğrenci yanıtlarındaki fazlalık/azlık? * Daha çok öğrenme ihtiyacındaki öğrencilere ek sorular?

Etkinlik 8 Soru sorma tekniği açısından önemli detaylar: - Göz teması - Zamanlama - Pekiştirme - Kullanılan dil

Etkinlik 9 ÖĞRETİMDE BENZETİŞİMDEN (SİMÜLASYON) YARARLANMA

Etkinlik 9 – TARTIŞMA - Neden simülasyondan yararlanılır?: (beyin fırtınası yaratalım) 1) Doğrudan uygulanmasında tehlikeler olabilecek olayları canlandırma 2) Basitleştirme 3) Modelleme 4) Çok sayıda tekrar ihtiyacı 5) Çok hızlı ceryan ettiğinden izlenemeyen olayları yavaşlatma 6) Gerçek yaşam olayına benzetme 7) Olayın daha farklı yönlerini farkedebilme, yakalayabilme Tanım: Gerçeklerden süzülmüş, çalışma ve analiz amaçlarıyla basite indirgenmiş bir fiziksel ya da sosyal sürecin çalışan modeli (Gardner, Demirtaş ve Doğanay, 1997)

Etkinlik 9 – TARTIŞMA - Kendi alanınızla ilgili derslerde kullanılabilecek simülasyon örnekleri düşününüz ve örnekleyiniz… Matematik Örnek: …………………………………………. Sosyal Bilgiler Örnek: …………………………………….. BÖTE Örnek: ……………………….............................

Etkinlik 9 Benzetişimden yararlanacak öğretmen nelere dikkat etmeli?: Simülayon, istenen hedef ve davranışları kazandırmalı Simülasyon yapay ortamı, gerçeğe yakın oluşturulmalı Öğretmen, sadece yol gösterici olmalı; sadece amaçtan sapmalarda müdahale etmeli Öğrenciler olguyu incelemeli, duruma katılmalı, rol almalı, çözüm üretmeli Sonuçlar üzerinde tartışılmalı. Yanlışlar anında düzeltilmeli, eksikler tamamlatılmalı. Doğru yapılana dek öğrenci yinelemeli