Eğitimde Ölçülen Özellikler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Soru Cevap yöntemi Mehmet Taş
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
SINAV KAYGISI ve BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Doğru- Yanlış Testleri
Çoktan Seçmeli Sınavlar
DUYUSAL HEDEFLER Hazırlayan:Esra BARUT BÖTE-2.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
DUYUŞSAL TAKSONOMİ MUHAMMED KÜRŞAD BİRDANE VETERİNER FAKÜLTESİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yard.Doç.Dr. Sertel Altun
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Hazırlayan Aysun BİLGİÇ Türkçe Öğretmeni
DİL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Öğretim Teknikleri - III
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Anket Hazırlama.
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
ÖLÇME TÜRLERİ Feyza DEREKÖY. Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Ölçme doğa bilimlerinde çok.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Çoktan seçmeli testleri, büyük miktarlarda katılımın söz konusu olduğu ulusal düzeyde gerçekleştirilen sınavların vazgeçilmezi hâline getiren en önemli.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETİM ANALİZİ.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
Psikolojik yapılar ve özellikler
ÖĞRETİMİ DEĞERLENDİRME
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Eğitimde Ölçülen Özellikler Eğitim-öğretim çalışmalarında hedef yeni davranışlar kazandırmaktır.

Eğitim-Öğretimde ölçülecek en küçük birim Davranış tır.

Bazı eğitimciler eğitim hedeflerini sınıflama girişiminde bulunmuşlardır. Bloom ve arkadaşları eğitim sonucu oluşabilecek davranışları üç ana alanda sınıflamışlardır.

Eğitim sonucu oluşabilecek davranışlar Duyuşsal Bilişsel Affective Cognitive Devimsel Psychomotor

Bilgiyi ve bilgiden doğan zihinsel yeteneklerle becerileri içerir. Bilişsel Alan Bilgiyi ve bilgiden doğan zihinsel yeteneklerle becerileri içerir.

Bilişsel davranışların ölçülmesi Genel yaklaşım - Davranışların ölçülmesinde genel olarak, cevaplayıcının gözlenecek davranışını ortaya çıkaracak bir uyarıcı durum sunulur. - Bilişsel davranışlar doğrudan gözleme açık olmadıklarından, bu davranışların belli düzeylerde kazanılmış olup olmadığı, bu davranışların işaretçileri (tepkiler) aracılığıyla belirlenir.

Bilişsel davranışların ölçülmesi Bilişsel davranışların öğrenilme derecesini belirlemek için, bu davranışların varlığını belli etme gücü yüksek, gözlenecek işaretçiler (tepkiler) belirlenir. Bu işaretçileri (tepkileri) ortaya çıkaracak test maddeleri, sorular veya sınama durumları (uyarıcılar) düzenlenir. - Eğitimdeki ölçme etkinliklerinde, sınavlarda kapsanan maddeler gözlenecek davranışı ortaya çıkaracak bir uyarıcı olarak iş görür.

Bilişsel Davranışlar Hangi Düzeyde Kazanılabilir 1- Bilgi 2-Kavrama 3- Uygulama 4- Analiz 5- Sentez 6- Değerlendirme

Bilişsel Alanın Hedeflerine Uygun Soru Örnekleri 1. BİLGİ BASAMAĞI Aklın hataya düşmeksizin hakikate ulaşabileceğini kabul eden görüşe ne ad verilir?

2. KAVRAMA Soru: Durkheim, “toplumsal olaylar tıpkı bir eşya gibi ele alınmalıdır” demekle aşağıdakilerden hangisini belirtmek istemiştir. A. Ortaya çıkışları bakımından fiziksel olaylar ile toplumsal olaylar arasında fark yoktur. B. Toplumsal olaylarla fiziksel olaylar sonuçları itibariyle aynıdır. C. Toplumsal olayların gözlemi ile fiziksel olayların gözlemi aynıdır. D. Toplumsal olayların fiziksel nedenlere bağlı olduğu unutulmamalıdır. E. Toplumsal olayların gözlenmesinde ön yargılardan arınık olunmalıdır.

3. UYGULAMA Soru: Bir çocuğun takvim yaşı sekiz yıl dört ay, zeka yaşı ise dokuz yıl dört aydır. Bu çocuğun zeka bölümü nedir?

4. ANALİZ Soru: “Yapanın imzası yoktur, lakin meçhul sanatkarını hayırla anarım. Boş bir yer kalmış, kitabı süsleyen oraya çiçeklerden bir buket yapmıştır.” Bu paragraftaki ikinci cümlenin öznesi nedir?

5. SENTEZ Soru: Dil ve düşünce bütünlüğü bakımından anlamlı bir paragraf oluşturabilmek için aşağıdaki cümleler nasıl sıralanmalıdır. I. O zamanki koşullar içinde pek çoklarımızca, hatta olacak işte değildi, bir ütopya idi. II. Kurulu düzeni tümüyle gökten inmiş bir değişmez bir bütün olarak bilen ve ona karşı gelmeyi rüyasında görmeyi rüyasında görse hayra yormayan kişilerden her iki dünyanın sorunları üzerinde düşünebilen özgür insanlar yaratmak kolay iş değildir. III. Biliyordu ki onun eksikleri, sefaleti, acizliği, kişilikten yoksunluğu kulaktan dolam bilgilerine körü körüne bağlılığından ileri geliyordu. IV. Ulusuna güveni vardı ve bu güveni sarsılmamıştı. V. Oysa Atatürk insan aklının zaferine inanıyordu.

6. DEĞERLENDİRME Soru: Hal eki olan –de bitişik, bağlaç olan ise ayrı yazılacağına göre aşağıdakilerden hangisinde –de yanlış yazılmıştır. A. Evde insan var. B. Ali bahçede oynuyor. C. Akılda insanda var.

İlgi tutum ve değer verme ile ilgili davranışları kapsar. Duyuşsal Alan İlgi tutum ve değer verme ile ilgili davranışları kapsar.

Duyuşsal Alandaki Hedefler 1-Alma 2- Tepkide Bulunma 3- Değer Verme 4- Bir Değerler Bütünü İle Nitelenmişlik

Duyuşsal Davranışların Ölçülmesi -Genellikle, bireyin kendi duyuşlarını bildirmesi esasına dayanır. -Cevaplayıcılar, samimi cevaplar vermeye güdülenmelidir. -Kasıtlı ve çarpıtılmış cevaplama olmaması için önlem alınmalıdır. -Ölçme sonuçlarının rehberlik amaçları dışında kullanılmasına olanak verilmemelidir.

Duyuşsal Alanın Hedeflerine Uygun Soru Örnekleri Yönerge: Aşağıda okuma etkinliği ile ilgili sorular vardır. Soruların doğru veya yanlış cevabı diye bir şey söz konusu değildir. Sizden istenen, soruda istenen etkinliği yapıyorsanız E , yapmıyorsanız H harfini boşluğa yazınız ......... Okumaya ayırdığınız zamanınızın daha çok olmasını ister misiniz? (Alma) ........... Geceleri uyumadan önce düzenlice okur musunuz? (Tepkide Bulunma) ............Gazete ve dergilerin kitap tanıtma kısımlarını oldukça düzenli okur musunuz? (Değer Verme) ............Okuduğunuz kitaplarda kendi yaşam felsefenizi alabileceğiniz görüş ve düşünceler bulduğunuz olur mu? (Örgütleme)

Psiko-motor Alan Bu alan koşma yazma konuşma bir müzik aleti çalma gibi vücut organlarının birisi tarafından yapılan ya da yapılması birden çok organın koordinasyonunu gerektiren hareketlerle becerileri kapsar.

Psikomotor Alandaki Hedefler 1-Kaba Vücut Hareketleri 2- İyice Koordine Edilmiş Hareketler 3- Sözsüz İletişim davranışları 4- Konuşma Davranışları

Psikomotor Alanın Hedeflerine Uygun Örnekler Performans Testleri Şoför adaylarının pistte girdikleri direksiyon sınavı gibi...

Kontrol Testi EVET HAYIR 1.Marşa basmadan önce vitesi boşa alıyor mu? ........... 2.Marşa basarak motoru çalıştırıyor mu? 3. Arabayı birinci vitese takıyor mu? 4. Kalkışta işaret veriyor mu?

Örnek Hedef:Sahne korkusuna düşmeksizin bir topluluk önünde belli bir konuda beş dakikalık özgün bir konuşma yapabilme.. Bilişsel alan:Bilgiyi hatırlayıp seçme ve örgütlenmiş bir bütün halinde sunma davranışı Duyuşsal alan :Sahne korkusu göstermeme davranışı Psiko-motor: Sesli konuşma davranışı