SOSYAL MEDYA VURGUSU TEKSTİL ENDÜSTRİSİNDE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
 Web 2.0 bilgisayar endüstrisinde internetin bir düzlem olarak ilerlemesiyle bir işletme devrimi ve bu düzlemin kurallarını başarı için anlamaya çalışmaktır.
Sosyal Medya.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Yeni Medya Turgut Gürsoy TÜBİSAD Bilişim Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı.
SOSYAL MEDYA.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
Hazırlayanlar: Sinan AYTULU Emine DİLAVER Güneş KARTAL Hasan ATLI
Adnan TUTCAN Web 2.0 Nedir ? Toplulukları bir araya getiren, standart tasarım anlayışına yepyeni bir boyut kazandıran, daha dinamik özelliklere.
Web 2.0 Araçları Serkan Aslan Akdeniz Ünv. Türkçe Ö ğ rtm\ 2.Sınıf.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
BLOG NEDİR ? Blog (Türkçe: ağ günlüğü, günce) veya Weblog (Türkçe: Ağ kütüğü) teknik bilgi gerektirmeden, kendi istedikleri şeyleri, kendi istedikleri.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
TÜRKİYE’NİN EMLAK SİTESİ
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
İMRAN YÜCEL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
Hazırlayan Ufuk Kemerci  2004 yılında ortaya atılmı ş bir kavramdır. Web sitelerinin yalıtılmı ş bilgi depoları ş eklinden çıkıp kullanıcılara.
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
BoomSocial Hyundai Türkiye Twitter Raporu
BoomSocial Hyundai Türkiye Facebook Raporu
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
BoomSocial Hyundai Türkiye Instagram Raporu
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Uygun Teknoloji Özgür Yazılım'ın Ekonomik ve Sosyal Yönleri Hakan Uygun.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
Temel Bilgi Teknolojileri
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
AYDIN ARIDURU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
BLOG NEDİR? WEB GÜNLÜĞÜ.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
BoomSocial Hyundai Türkiye Twitter Raporu
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

SOSYAL MEDYA VURGUSU TEKSTİL ENDÜSTRİSİNDE Türkiye Tekstil Endüstrisinde Faaliyet Gösteren Firmalar Üzerine Bir Metin Madenciliği Analizi

SOSYAL MEDYA VE TEKSTİL ENDÜSTRİSİ Sosyal Medya Nedir? Web 2.0’ın fikirsel ve teknolojik tabanı üzerine kurulmuş olan internet tabanlı uygulalamardır ve bu uygulamalar kişiye özgü içeriklerin oluşturulması ve bunların paylaşılmasına olanak tanır. Sosyal medya aynı zamanda tüketici bazlı medya da demektir. Sosyal medya, kullanıcıların Facebook, Twitter, Linkedln, Instagram, Myspace, YouTube gibi uygulamalarla bir şeyler oluşturdukları, paylaştıkları, bilgi ve fikirleri tartıştıkları sanal bir topluluk ve ağdır

Sosyal Medya Çeşitleri Sosyal ve Online Topluluklar Facebook, twitter, Linkedin, İnstagram, Snapchat Bloglar genellikle güncelden eskiye doğru sıralanmış yazı ve yorumların yayınlandığı, web tabanlı bir yayını belirtir Mikro Bloglar Bloglarla kıyasladığımızda; en temel farkı anlık kısa içeriklerle içerik paylaşılmasını sağlamak RSS (Çok Basit Dağıtım) RSS, genellikle haber sağlayıcıları, bloglar ve podcastlar tarafından kullanılan, yeni eklenen içeriğin kolaylıkla takip edilmesini sağlayan bir web sayfası bildirimcisidir.

Sosyal Medya Kullanımı Yetişkinlerin 73%’nün herhangi bir sosyal ağ sitesinden birini kullandığını belirtmektedir. Dünyadaki 7.3 milyar insandan 3.1 milyarı internet erişimine sahipken, 2.2 milyar kadarı da çeşitli sebplerle sosyal medya kullanmaktadır. Facebook 1.366 milyon, Twitter 500 milyon, Google+ 343 milyon, İnstagram 300 milyon

Şirketler ve Sosyal Medya Web 2.0 tabanlı sosyal medya plaformlarının ortaya çıkmasıyla şirketlerin iç ve dış müşterilerle iletişim yolları ve şekilleri tamamen değişmiştir. 2010-2015 arasında şirketlerin %90’ı bu platformları kullanmaya başlamışlardır. Rekabet şartları firmaları sosyal medyaya girmeye zorlamakta ve böylece girişimciler bu yenilikçi teknolojileri kullanmaktadır.

Şirketler ve Sosyal Medya Ayrıca firmaların 2011-2016 yılları arasında sosyal medya yatırımlarını yıllık %34 oranında arttırması beklenmektedir. Son zamanlardaki iş dünyası raporları da sosyal medya reklamlarına yapılan toplam harcamaların dünya çapında arttığını belirtmektedir. (2013’de bu rakam 11.36 milyar $ iken 2014’te 17.74 milyar $’a yükselmiştir ki bu %56.2’lik bir artış demektir.)

Danimarka Dijital Dünyaya Büyükelçi Atıyor.

Türkiye’de Tekstil Endüstrisi Tekstil endüstrisi Türkiye’deki en önemli iş kollarından biridir. Bu sektörün ihracat gelirleri %22.6 civarındadır. Sektörde 2 milyona yakın işçi çalışmaktadır ve 40 bin civarında firma bulunmaktadır. Bu firmaların çoğunluğu Kobi, geri kalanları da büyük prakendeci şirketlerdir.

Türkiye’de Tekstil Endüstrisi Türkiye Tekstil Endüstrisi %1.7’lik payıyla dünyadaki ilk 15 büyük tekstil endüstrisi arasındadır. 1990’da %12.2’lik bir büyüme ile tekstil sektörü Türkiye’de en hızlı yükselen sektör olmuştur. 2001 krizinde ihracat gelirleri düştüğü halde tekstil sektörü toplamdaki payını arttırmayı başarabilmiştir. 2005’te bu sektör dünyada hazır giyimde 4. ve tekstil üretiminde 11. sırada yer almıştır.

ÇALIŞMANIN AMACI Bu çalışmada sosyal medyanın tekstil sektöründe ne denli etkili kullanıldığına Twitter üzerinden bakılmıştır. Sosyal medya hesabı olarak Twitter kullanan 5 tekstil firması belirlenmiştir. Bu firmalar aynı zamanda hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren en büyük firmalardandır. Seçtiğimiz firmaların Twitter’ı ne derece etkin kullandıkları göz önünde bulundurulmuştur

Tweetler Takip Edilen Takipçi Favoriler Twitter Adı De Facto Mavi LCW 5.616 1 202.609 1.257 @defactosocial Mavi 6.697 67 171.451 2.131 @mavi LCW 1.961 2 112.321 34 @LCWaikiki Koton 5.383 3.939 98.442 404 @koton Colin’s 2.257 24 81.138 66 @colins Toplam 21.914 4.033 665.961 3.892  

Firmaların Takipçi Sayıları

TWEETLERİN İÇE AKTARILMASI

METİN MADENCİLİĞİ

FİRMA TWEET ANALİZİ

De Facto En Çok Favori Alan Tweet En Çok Retweeted Alan Tweet 1.076 Hayatına kattığın bir yeniliği #biyenilik ve #DeFacto ile paylaş! Detaylar http://t.co/gW7Ivt7GoG 'de! :) http://t.co/WxuHwUqsJw 153 Gün ışığında renk ve şekil değiştiren tişörtler DeFacto'da! http://t.co/vpufLhFwx8 https://t.co/3IvzAuptzX Mavi 5.392 Serenay Sarıkaya ve Kerem Bürsin ile "Çok mu çok modayız!" #yepyenibirjean @SrnySrkyResmi @KeremBursin https://t.co/5MZT0bYWaf 2.287 Beklenen an geldi! Serenay Sarıkaya ve Kerem Bürsin ile yeni @Mavi reklamı Çok mu Çok Maviyiz yayında! #1jean1tişört https://t.co/0SIeOY89Pp LCW 954 http://t.co/sbES1B04Wq’da videonuzu paylaştınız mı? Hemen gelin, mutlu yüzlerimizden biri olma şansı yakalayın! http://t.co/cZ41RtwAqI 1.261 Bank Asya ile ticari ilişkilerimiz geçmişte olduğu gibi devam etmektedir. Çıkan haberler asılsızdır, gerçeği yansıtmamaktadır. Koton 901 Bazı parçalar aşkı anlatır. <3 http://t.co/kYKhRP1BNR 252 #okulheyecanı ve yepyeni başlangıçlar Eylül’ü sevdirir. Okul alışverişinin en güzel hediyesi Koton’dan! http://t.co/T3gI2fXPpV Colin's 3.519 Çağatay Ulusoy ve Taylor Marie Hill'in yer aldığı Colin's reklam filmini görmeyen kaldı mı? #bizeuyar https://t.co/GCtkklOUVZ 1.152 Çağatay Ulusoy ve Taylor Marie Hill'den yeni görüntüler. #Colinsbizeuyar https://t.co/6jKwLSYzWf

FİRMALARIN SOSYAL MEDYAYI KULLANMA AMACI Reklam yapmak, bilinirliği arttırmak Müşteri ilişkilerini yönetmek(CRM) Şikayet yönetimi Yeni ürünler ve indirim haberleri vermek Promosyon ve hediye çeki dağıtımı Projelerden haberdar etmek

SOSYAL MEDYA KULLANIMININ ASIL AMACI Veri Toplamak

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER Hazırlayanlar: GÖKHAN SİLAHTAROĞLU gsilahtaroglu@medipol.edu.tr RECEP ÖZSÜRÜNÇ rozsurunc@medipol.edu.tr AHMET MURAT ERMİŞ ahmetmuratermis@gmail.com Sunan: RECEP ÖZSÜRÜNÇ rozsurunc@medipol.edu.tr