BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
# Öğretilecek konuların bilgisayar programlama dil ve sistemlerinden yararlanarak öğretim amacıyla bilgisayara uygulanması sonucu oluşturulan ders programıdır.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Entegre Müfredat Modeli
Bütünleştirme uygulamaları
ÖĞRETME- ÖĞRENME.
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
EĞİTSEL OYUNLAR.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar EAB

İÇERİK Özel Öğretim Yazılımları Alıştırma Tekrar Yazılımları Benzeşim Yazılımları Eğitsel Oyun Yazılımları Tanımları Yararları Sınırlılıkları Seçerken Entegrasyonu Kullanırken

Özel Öğretici Yazılımlar Öğretmen rolünü üstlenerek, dersin içeriğini sunan, içeriğin öğrenilmesi için araştırma sağlayan, geri bildirim sunan, öğrencilerin performanslarını değerlendiren ve yönlendiren yazılımlardır.

Özel Öğretici Yazılımlar Öğrencinin dikkatini çekme, Öğrenciyi konudan haberdar etme, Ön öğrenmeleri hatırlatma, Yeni gerçekleri sunma, Kılavuzluk yapma, Davranışı ortaya çıkarma, Davranışın doğruluğuyla ilgili dönüt verme, Davranışı değerlendirme, Kalıcılığı sağlama.

Özel Öğretici Yazılımlarının Yararları Alıştırma uygulama etkinlikleri içermektedir. Öğrenme hakkında doğrudan dönüt sağlamakta ve öğrenenler zaman kazanmaktadır. Öğrenciler kendi hızlarında öğrenme olanağına sahip olabilmektedirler.

Özel Öğretici Yazılımlarının Sınırlılıkları Yapılandırmacılara göre; doğrudan öğretim gerçekleşmektedir. Kaliteli ürünler geliştirilememektedir. Tek bir öğretim yaklaşımını yansıtmaktadırlar.

Özel Öğretici Yazılımlarını Seçme Etkileşimlilik Kullanıcı Kontrolü Öğretim Sağlama Yanıta Karar Verme ve Dönüt Sağlama Yeteneği Uygun Grafikler Kayıt Tutma Yeteneği

Özel Öğretici Yazılımlarının Entegrasyonu Kendi Hızında Öğrenme Alternatif Öğrenme Stratejileri Öğretmenin Olmadığı Yerde Eğitim

Özel Öğretici Yazılımları Kullanma Bireysel olarak uygulayın Öğrenme istasyonları ya da bireysel kontrol noktaları oluşturun

Alıştırma ve Tekrar Yazılımları Geleneksel öğrenme-öğretme etkinliklerinin tamamlanması amacıyla kullanılır. Öğrenilmiş kavramsal ve işlemsel bilgilerin geliştirilmesi, uygulanması ve öğrenilen konularla ilgili yanlış anlamaların ortaya çıkarılıp düzeltilmesi için tasarlanmış yazılımlardır.

Alıştırma ve Tekrar Yazılımları Açık ve anlaşılır yönergeler sunulmalıdır. Kısa yanıtlı sorular sorulmalıdır. Ekran tasarımı ilkelerine dikkat edilmelidir. Kullanılan dilin anlaşılırlığına dikkat edilmelidir. Sorular zorluk düzeyine göre gruplandırılmalıdır. Öğrencinin yanıtları tutarlı bir biçimde değerlendirilmelidir. Verilen yanıtlar kısa, hızlı ve olumlu olmalıdır. Soruların öğrenci tarafından da sırlanması sağlanmalıdır.

Alıştırma ve Tekrar Yazılımlarının Yararları Hızlı geribildirim, Güdüleme, Öğretmene zaman kazandırma.

Alıştırma ve Tekrar Yazılımlarının Sınırlılıkları Algılanan yanlış kullanım, Yapılandırmacıların eleştirisi…

Alıştırma ve Tekrar Yazılımlarını Seçme İlerleme Sürecinin Denetimi Yanıta Karar Verme Uygun Dönüt Verme

Alıştırma ve Tekrar Yazılımlarının Entegrasyonu Çalışma yapraklarına ya da ev ödevlerine destek olarak kullanma. Sınavlara hazırlanma amacıyla kullanma.

Alıştırma ve Tekrar Yazılımlarını Kullanma Zaman sınırlaması koyun. Bireysel görevler verin. Grup çalışmaları düzenleyin. Öğrenme istasyonları kullanın.

Benzeşim Yazılımları Genellikle bir sistemin nasıl çalıştığını öğretmek için tasarlanan yazılımlardır.

Benzeşim Yazılımları Fiziksel Benzeşimler Tekrarlamalı Benzeşimler Süreçsel Benzeşimler Durumsal Benzeşimler

Benzeşim Yazılımlarının Yararları Zaman tasarrufu, Süre yavaşlatma, Öğrenciyi ortama katma, Deneyleri güvenilir kılma, Olanaksızı olanaklı kılma, Para ve diğer kaynaklardan kazanç sağlama, Farklı durumlarda yinelenebilme, Karmaşık süreçlerin gözlenebilmesi.

Benzeşim Yazılımlarının Sınırlılıkları Doğru modelin seçilmemesi, Yanlış kullanım.

Benzeşim Yazılımlarını Seçme Yazılımın gerçeğe en yakın olan ve gerçeği doğru yansıtan olayı ve durumları kapsayacak şekilde hazırlanmış olmasına dikkat edilmelidir.

Benzeşim Yazılımlarının Adaptasyonu Laboratuar deneylerine destek olarak kullanma. Rol oynamaya destek olarak kullanma. Alan gezilerine destek olarak kullanma. Yeni bir konuya giriş için kullanma. Araştırmayı teşvik için kullanma. İşbirliğini desteklemek amacıyla kullanma.

Eğitsel Oyun Yazılımları Öğrencilerin oyun oynama heves ve isteklerinden yararlanarak ders konularını oynayarak öğrenmelerini ya da problem çözme becerilerini oynayarak geliştirmelerini sağlayan yazılımlardır.

Eğitsel Oyun Yazılımlarının Yararları Olgu ve olayları algılama, Kritik durumlarda karar alma, İletişim sağlama, Teknoloji kültürü kazanma, Özellikle küçük yaştaki öğrencilere el göz koordinasyonlarını geliştirme.

Eğitsel Oyun Yazılımlarının Sınırlılıkları Öğrenmeye karşı eğlenme, Oyun kuralları ve gerçek yaşam kurallarının karşılaştırılması, Yetersiz öğrenme.

Eğitsel Oyun Yazılımlarını Seçme Oyunların ve etkinliklerin çekiciliği, Yazılımın eğitsel değeri, Öğrencilere uygunluk, Düşük şiddet ve saldırganlık öğelerini seçme.

Eğitsel Oyun Yazılımlarının Adaptasyonu Çalışma yaprakları yerine alıştırma yaptırma. İşbirlikli öğrenmeyi destekleme. Ödül olarak kullanma.

Eğitsel Oyun Yazılımlarını Kullanma Aşırı kullanmayın. Tüm öğrencileri ortama katın. İçerik alanı becerilerini vurgulayın.