Sürekli Olasılık Dağılımları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Olasılık Dağılımları ve Kuramsal Dağılışlar
Advertisements

Sürekli Olasılık Dağılımları
Hat Dengeleme.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
SACLARIN VE PROFİLLERİN ŞEKİLLENDİRİLMESİ
% A10 B20 C30 D25 E15 Toplam100.  Aynı grafik türü (Column-Sütun) iki farklı veri grubu için de kullanılabilir. 1. Sınıflar2. Sınıflar A1015 B20 C3015.
Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 1 TIG KAYNAK TEKNİĞİNDE ELEKTROD SEÇİMİ.
İNŞAAT TEKNOLOJİSİ UYGULAMALARI I
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ 1. Şu ana kadar örneklemden elde edilmiş istatistiklerden yararlanarak, kitle parametresini kestirebilmek için nokta tahmini.
İKİDEN ÇOK (K) ÖRNEKLEM TESTLERİ. BAĞIMSIZ GRUPLARA İLİŞKİN HİPOTEZ TESTLERİ.
Çapraz Tablolar Tek ve İki Değişkenli Grafikler.  Çapraz Tablo ve Diğer Tabloları Oluşturabilmek  Bu Tablolara Uygun Grafikleri Çizebilmek Amaç:
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
Konum ve Dağılım Ölçüleri BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Hatırlatma: Olasılık Tanım (Şartlı olasılık): A olayı olduğunda B olayının olma olasılığı Bir örnek: çalışan işsiz Toplam Erkek Kadın
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ Şu ana kadar örneklemden elde edilmiş istatistiklerden yararlanarak, kitle parametresini kestirebilmek için nokta tahmini.
ÖZEL TANIMLI FONKSİYONLAR
OLASILIK ve İSTATİSTİK
Çoklu Doğrusal Bağlantı X3X3 X2X2 r X 2 X 3 = 1 Tam Çoklu Doğrusal Bağlantı.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERSİ
Istatistik I Fırat Emir.
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
Adem Civan** Ramazan Arı*** Alpaslan Görücü** Mehmet Özdemir**
DERS4 Prof.Dr. Serpil CULA
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
OLASILIK Populasyon hakkında bilgi sahibi olmak amacı ile alınan örneklerden elde edilen bilgiler, bire bir doğru olmayıp hepsi mutlaka bir hata payı taşımaktadır.
DERS2 Prof.Dr. Serpil CULA
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖRNEKLEME.
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
1. Bernoulli Dağılımı Bernoulli dağılımı rassal bir deneyin sadece iyi- kötü, olumlu-olumsuz, başarılı-başarısız, kusurlu-kusursuz gibi sadece iki sonucu.
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
Kesikli Olasılık Dağılımları
MODEL YETERSİZLİKLERİNİ DÜZELTMEK İÇİN DÖNÜŞÜMLER VE AĞIRLIKLANDIRMA
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Kütle ortalamasının (µ) testi
BİLİŞİM SİSTEMLERİ GÜVENLİĞİ (2016)
TANIMLAYICI İSTATİSTİKLER
Mutlak Dağılım Ölçüleri Nispi Dağılım Ölçüleri
4.Hafta Transistörlü Yükselteçler 4
OLASILIK NORMAL DAĞILIM
Karşılaştırmalı Eğitim
DEĞİŞKENLİK ÖLÇÜLERİ.
*Tıraş çeşitleri Kıvırma Tıraşı Yakma Tıraşı Bindirme Tıraşı
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
GELİR DAĞILIMI Belgin Akçay.
İSTATİSTİK.
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
Bağımlı (Eşleştirilmiş) Örneklerde t-Testi (Paried Sample t test) Menüsü Bağımlı örnekler için deney tasarımı iki farklı biçimde karşımıza çıkmaktadır.
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
B- Yaygınlık Ölçüleri Standart Sapma ve Varyans Değişim Katsayısı
Tezin Olası Bölümleri.
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
Farklı örnek büyüklükleri ( n ) ve farklı populasyonlar için ’nın örnekleme dağılışı.
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
5.Hafta Varyans Analizi -ANOVA
Konum ve Dağılım Ölçüleri BBY606 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan
Kesikli Olay benzetimi Bileşenleri
Dönem 2 Biyoistatistik Uygulama
ARAŞTIMALARDA YÖNTEM.
TYS102 ÖLÇME BİLGİSİ Yrd. Doç. Dr. N. Yasemin EMEKLİ
RASTGELE DEĞİŞKENLER Herhangi bir özellik bakımından birimlerin almış oldukları farklı değerlere değişken denir. Rastgele değişken ise tanım aralığında.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sunum transkripti:

Sürekli Olasılık Dağılımları

Sürekli Raslantı Değişkenlerde Normal Dağılım ‘Çan şeklindedir’ Simetriktir Ortalama, Ortanca, Tepedeğeri eşittir. Konum ölçüsü ortalamadır Verilerin dağılımının ölçüsü standart sapmadır , σ Kuramsal olarak dağılım sınırları +  ile   arasındadır. f(x) σ x μ Ortalama =ortanca =Tepe değeri

Farklı Ortalama ve Varyansa sahip ND

Ortalamadan çıkılan dikme dağılımı ikiye ayırır f(x) Dağılımın genişlemesi ya da dar alanda dağılması ile ilgilidir. σ σ μ x

f(x) P ( a  x  b)= a b x

μ ± 2σ arasında x’lerin 95% i bulunur 3σ 3σ 2σ 2σ μ x μ x 95.44% 99.72%

Standart Normal Dağılım (SND) Standart normal dağılımda ortalama 0, varyans 1’dir. Ortalamaya göre tam simetrik bir dağılımdır. SND’ın olasılık yoğunluk fonksiyonu dönüşümü ile, - <z<

Bu dağılım z dağılımı olarak bilinir. Ortalaması 0 Standart sapması 1 dir. f(z) 1= σ z μ=o

Her normal dağılım standart normal dağılıma dönüştürülebilir Her normal dağılım standart normal dağılıma dönüştürülebilir. Bu dönüşümde olasılıklarda (alanlarda)bir değişiklik olmaz. Dönüşüm için kullanılan eşitlik : dir. Bu dönüşüm kitle içindir.

Örneklem için z dönüşümü dir.

Bir normal dağılımda ortalama 100, standart sapma 50 ise x = 250 için Z değeri ne olur? μ = 100 σ = 50 100 250 x 3.0 z

Tablo Kullanılarak olasılık Bulma SND tablolarında z değerleri ve olasılıkların bulunması: .4772 Örnek: P(0 < z < 2.00) = .4772 2.00 z

Bu tabloda sutunlar vigülden sora ikinci basamağın değerleridir 0,00000000,100 0,2 . 2.0 .4772 P(0 < z < 2.00) = .4772 2.0

Normal Dağılımda Olasılık Bulmada Genel Kurallar X normal dağılıma sahip ise x’in P(a < x < b) olasılığının bulunması için : Hangi x değeri için olasılığın hesaplanacağı belirlenir x değeri z ye dönüştürülür Standat normal dağılım kullanılır.

Standart Normal Dağılım Kullanmak için Örnekler Standat sapmanın 5.0 ortalamanın 8.0 olduğu bir normal dağılımda P(8<x<8.6)olasılığının bulunması Z değerinin hesaplanması: 8 8.6 x 0.12 Z P(8 < x < 8.6) = P(0 < z < 0.12)

Yukarıda verilen problem için z tablosu kullanılarak P(8 < x < 8 Yukarıda verilen problem için z tablosu kullanılarak P(8 < x < 8.6)olasılığını bulalım = 8  = 5 = 0  = 1 x z 8 8.6 0.12 P(8 < x < 8.6) P(0 < z < 0.12)

Örnek: Bir araştırıcı 8-15 yaş grubunda olan çocukların 24 saat içinde dik pozisyonda oturma sürelerini belirlemek için hafif pilli bir araç kullanmıştır. Araştırma 529 normal gelişimli çocuklar üzerinde yapılmıştır. 24 saat içinde dik pozisyonda kalma süresinin 5,4 saat ortalama ve 1,3 saat standart sapma ile normal dağıldığı görülmüştür. Çocukların 3 saatten daha az dik pozisyonda kalma olasılığı nedir? Çocukların 8,5 saatten daha fazla dik pozisyonda kalma olasılığı nedir? Çocukların 3,5 ile 6,5 saat arasında dik pozisyonda kalma olasılığı nedir?

Çocukların 3 saatten daha az dik pozisyonda kalma olasılığı nedir? Burada ortalama ve varyans = 5,4  = 1,3 0,0 3 5,4 -1,85 P(x<3)=P(z<-1.85)= birikimli tablodan 0,0322 P(0<x< ) arasındaki olasılığı veren tablodan P(0<x< )- P(0<x<1,85)=0,5-0,4678=0,0322

Çözüm: Çocukların 3,5 ile 6,5 saat arasında dik pozisyonda kalma olasılığı nedir? Çözüm: P(3,5< x < 6,5) = P(-1,46 < z < 0,85) =0,7302 3,5 5,4 6,5

Çocukların 8,5 saatten daha fazla dik pozisyonda kalma olasılığı nedir? Çözüm: P(x>8,5)=P(z>2,38)= birikimli tablodan 1-0,9913=0,0087 P(0<x< ) arasındaki olasılığı veren tablodan P(0<x< )- P(0<x<2,38)=0,5-0,4913=0,0087 µ=0 µ=5,4 8,5=x 2,38

KAYNAKLAR Yüksel, İ,. “İstatistik ve Olasılık Ders Notları”, 2011 KAYNAKLAR Yüksel, İ,. “İstatistik ve Olasılık Ders Notları”, 2011. Bulu, A., “İstatistik Problemleri”, İTÜ, İnşaat Fakültesi.