ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uzaktan eğitim için çalışma rehberleri hazırlanması
Advertisements

Hazırlayan: Yrd. Doç. Dr. Mustafa SÖZBİLİR
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
Duran Uygur
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bilgi ve İlişkilerin Gösterimi
Pedagojik Formasyon Hafta 7
Yeni Test Teknikleri Sabiha Odabaşı Çimer.
ANOLOJİ BENZETİŞİM.
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Görsel / Uzaysal Zeka.
BASILI MATERYALLER.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Yrd. Doç. Dr. MURAT TUNCER Yrd. Doç. Dr. Mustafa DOĞAN
Solunum Sistemi
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
SOLUNUM SİSTEMİ Solunum sistemi, kandaki karbondioksit gazının oksijen gazı ile yer değiştirmesini sağlayan sistemdir. Solunum Sistemi Solunum sisteminde.
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
KAVRAM HARİTALARI Doç. Dr. Ömer Faruk KESER.
DEĞERLENDİRME ARAÇ VE YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Fuat AYDEMİR Psk. Dnş. KAZIM ÖZDEMİR İLKÖĞRETİM OKULU
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
11 - YAPILANDIRILMIŞ GRİD
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
GÖRSEL TASARIM.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Kullanılmasının Nedeni Öğretimi desteklemek için. Çünkü.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Yeni Test Teknikleri Sabiha Odabaşı Çimer.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Zihin Haritası Bu sunumda yer alan ana başlıklar:
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
KAVRAM HARİTALARI.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI DERS İÇİN HAZIRLANACAK BAŞLICA MATERYALLER

ÇALIŞMA YAPRAKLARI Çalışma yaprakları en genel anlamıyla eğitim-öğretim faaliyetlerinin etkinliğini arttırarak üst düzey ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesini sağlayan her türlü malzeme olarak tanımlanmaktadır. Çalışma yaprakları etkinliklerin daha verimli olmasında öğretmenlerin en büyük yardımcılarından biridir. Bunun yanı sıra Çalışma yaprakları; Çoklu öğrenme ortamı sağlar, Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarının karşılanmasına yardımcı olur, Dikkat çekerler,

ÇALIŞMA YAPRAKLARI Hatırlamayı kolaylaştırırlar, Soyut bilgileri somutlaştırırlar, Zamandan tasarruf sağlarlar, Güvenli gözlem yapma imkanı sağlarlar, Farklı zamanlarda birbirleriyle tutarlı içeriğin sunulmasını sağlarlar, Tekrar tekrar kullanılabilirler, İçeriği basitleştirerek öğrenmeyi kolaylaştırırlar.

ÇALIŞMA YAPRAKLARI

ANALOJİ (BENZETİM) TEKNİĞİ Analoji Tekniği benzetmelerin sıklıkla kullanıldığı, özellikle soyut kavramların  öğrenilmesine yardımcı olan bir tekniktir.   Analoji, insanların sonuç çıkarmak ve yeni kavramları öğrenmek için kullandığı etkili bilişsel mekanizmalardan biridir ve bilişsel fikir ve kavramların öğrenilmesi ve geliştirilmesinde önemli bir rol oynar.  Analoji, çok güçlü bir öğrenme ve öğretme aracı olup, problem çözme, açıklama yapma ve tartışma ortamı oluşturma gibi birçok amaç için de iyi bir araçtır. 

ANALOJİ (BENZETİM) TEKNİĞİ Analoji Nasıl Oluşturulur?  Analoji; bilinmeyen, yabancılık çekilen bir olgunun, bilinen, benzer olgularla açıklanması olarak tanımlanmaktadır.      * Hedef kavram tanıtılır.     * Kaynak kavram hedef kavrama göre düzenlenir.     * Hedef ve kaynak kavramlar arasındaki benzer özellikler tanımlanır.     * Benzerlik ayrıntılı olarak belirtilir.     * Analojinin ayrıldığı yerler varsa belirlenir.     * Sonuç, bir çizelge ile belirtilir.

ANALOJİ (BENZETİM) TEKNİĞİ Analojinin Faydaları  Öğrencilerin eğitim ortamına aktif katılımını sağlar, bilimsel düşünme, problem çözme ve tahmin etme yeteneklerini geliştirir. Öğrenenlerin düşünme yeteneklerini ve yaratıcılıklarını geliştirir. Bilimsel kavramların öğrenilmesini ve akılda uzun süre tutulmasını kolaylaştırır. Anlaşılması zor olan soyut kavramların somut hale getirilmesinde oldukça kullanışlıdır. Eğitimde analoji kullanmak, öğrenci merkezli, aktif öğretim ortamının oluşturulmasına katkıda bulunur.

VEE DİYAGRAMI Öğrenme öğretme sürecinde bazı kritik soruları cevaplandırarak bilişsel düzeyde daha anlamlı ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşeceği varsayımına dayanan bir tekniktir. Gowin tarafından gerçekleştirilen V diyagramında büyük bir V harfi çizilir. Diyagramın ortasında odak soru, sol tarafında planlama ve sağ tarafında ise değerlendirme yer alır.

VEE DİYAGRAMI

VEE DİYAGRAMI

VEE DİYAGRAMI

VEE DİYAGRAMI

KAVRAM HARİTASI Kavram haritaları kavramlar arasındaki ilişkileri anlatan gösterimlerdir. Kavram haritalarında, kavram ve fikirler hiyerarşik bir şekilde yapılandırılır, kavramlar arasındaki ilişkiler, kavramları birleştiren bir çizgi ile belirtilir, aynı seviyedeki kelimeler birincil ilişkileri gösterir.

KAVRAM HARİTASI

KAVRAM HARİTASI

KAVRAM HARİTASI

BİLGİ HARİTASI Bir metindeki önemli sözel bilgilerin çerçeve-bağ çerçeve şeklinde şematik gösterimidir.

BİLGİ HARİTASI

ÖRÜMCEK HARİTASI

BALIK KILÇIĞI TEKNİĞİ

BALIK KILÇIĞI TEKNİĞİ

DÖNGÜ GÖSTERGESİ

ZİHİN HARİTASI Zihin Haritası, beynin tüm potansiyelini açığa çıkarmak için evrensel anahtarlar sağlayan güçlü bir grafik tekniğidir.  Zihin Haritası, beynin korteksindeki tüm alanları- sözcükler, görüntüler, sayılar, mantık, ritim, renk ve uzamsal farkındalık - tek bir yöntemle güçlü bir biçimde devreye sokar. Zihin Haritası, beynimizin düşündüğü gibi öğrenmemizi sağlayan etkili bir çalışma tekniğidir. Zihin Haritası, aklımızda tutmamız gereken bilgiyi bütün olarak görmemizi  sağlar. Zihin Haritası, detayları daha iyi görmenizi sağlar.

ZİHİN HARİTASI

ZİHİN HARİTASI

ZİHİN HARİTASI

KAVRAM AĞLARI Kavram ağı (KA) öğrencilerin izlenimlerini, düşüncelerini yazılı öğretim araçlarındaki (ders kitabı, dergi, ansiklopedi, v.b.) kavram ve ilkelerle uyumlu bir biçimde sergileyen bir grafik araçtır. Kavram ağlarına, birbiriyle ilişkili bilgilerin nasıl farklı şekilde kategorilere sokulabileceğini gösteren görsel haritalardır diyebiliriz. Semantik Ağ da denilen bu araç öğrencilerin: Beyin fırtınası yaratarak önceki bilgilerini harekete geçirmek, Yeni kavramları geliştirmek, Kavramlar arası yeni ilişkiler bulmak, Kavramları yeniden düzenlemek, gibi zihin etkinlikleriyle yazılı metinleri daha iyi anlamalarına yardımcı olur.

KAVRAM AĞLARI

YAPILANDIRILMIŞ GRİD Neden? Bu tekniğin en önemli amacı, öğrencilerin bilgi seviyesini, eksikliklerini, ve kavram yanılgılarını tespit etmektir. Nasıl? Bu teknikte, öğrencinin seviyesine uygun olarak 9 ya da 12 kutucuk hazırlanır. Gridi hazırlamak üzere öğretmen, konuyla ilgili bir soru hazırlar ve sorunun yanıtını rastgele, kutucuklara yerleştirir. Daha sonra ikinci soruyu hazırlar ve yine kutucuklara yanıtları yerleştirir. İkinci sorunun yanıtını teşkil eden kutucuklardan bir kısmı birinci soru için de geçerli olabilir.

Sonuç (Değerlendirme) YAPILANDIRILMIŞ GRİD Süreç? Öğrencilerden, her soru için doğru kutucuğu bulmaları ve kutucuk numaralarını mantıksal ve işlevsel olarak sıralamaları beklenir Sonuç (Değerlendirme) Öğrencilerin verdiği cevap o konudaki bilgi seviyesini , bilgi eksikliğini, kavramsal bağları veya yanlış kavramları gösterir.

YAPILANDIRILMIŞ GRİD

YAPILANDIRILMIŞ GRİD

YAPILANDIRILMIŞ GRİD

YAPILANDIRILMIŞ GRİD Aşağıdaki soruların cevapları tabloda gizlidir. Soruları cevaplayın ve cevaplarını boşluklara yazınız. BURUN 1 OKSİJEN 2 HAVA İLETİMİ 3 AKCİĞERLER 4 HAVA ALIŞVERİŞİ 5 YUTAK 6 KARBONDİOKSİT 7 GÖĞÜS KAFESİ 8 ALIŞVERİŞİ 9 GIRTLAK 10 HAVANIN TEMİZLENMESİ 11 SOLUK BORUSU 12 1. Hangileri solunuma yardımcı organlardır? …………………………………………………………………………………………………... 2. Hangileri solunum organlarının görevidir? 3. Havanın iletimi hangi solunum organının görevidir? ……………………………………………………………………………………………………

ANLAM ÇÖZÜMLEME TABLOSU MADDELER ÖZELLİKLER Ege Bölg. Çıkarılır. Marmara Bölg. Çıkarılır. Karadeniz Akdeniz İç Anadolu Doğu Anadolu Bölg. Çıkarılır. Güneydoğu Anadolu Bölg. Çıkarılır. Enerji kaynağı olarak kullanılır. Türkiye’de çokça çıkarılır. Demir-Çelik sanayisinde kullanılır. Demir   √ Bakır Linyit Kurşun Tuz Bor Krom Taş kömürü Altın Petrol

ANLAM ÇÖZÜMLEME TABLOSU TOPRAKLAR Yağışlı yerdedir. Taşınmıştır. Yerlidir. Sıcak iklimdedir. Nemli bölgededir. Türkiye’de görülür. Fiziksel çözünmeyle oluşur. Kimyasal çözünmeyle oluşur. Verimlidir Tuz oranı yüksektir. Kestane renkli   Çöl toprakları Alüvyon Moren podzol Çernozyum Laterit Terra rosa Kahverengi orman Tundra

ANLAM ÇÖZÜMLEME TABLOSU VÜCUDUMUZUN BÖLÜMLERİ GÖREVLERİ Kanı Temizler Kanı Pompalar Duymayı Sağlar Yiyecekleri Parçalar Vücudu Yönetir Solunum Yapar Görmeyi Sağlar Cisimleri Kavrar Yağların Sindirilmesine Yardımcıdır Altındaki Doku Ve Kasları Korur Göz   Akciğer Beyin Kalp Kulak El Mide Karaciğer Deri Böbrek

BULMACALAR

BULMACALAR

TANIMLAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ

TANIMLAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ

RESİMLER, ÇİZİMLER, GRAFİK, ŞEMA, KARİKATÜR

RESİMLER, ÇİZİMLER, GRAFİK, ŞEMA, KARİKATÜR

RESİMLER, ÇİZİMLER, GRAFİK, ŞEMA, KARİKATÜR

RESİMLER, ÇİZİMLER, GRAFİK, ŞEMA, KARİKATÜR

AFİŞ, KROKİ, HARİTA

AFİŞ, KROKİ, HARİTA

AFİŞ, KROKİ, HARİTA

AFİŞ, KROKİ, HARİTA

KAVRAM KARİKATÜRLERİ

KAVRAM KARİKATÜRLERİ

POSTERLER-BROŞÜRLER Resim, çizgi, renk ve kelimelerin görsel bileşimidir Etkililiği renklendirme ve dinamikliğe bağlıdır Dikkati çekmeli ve mesajı hızlı bir biçimde iletebilmelidir Yeni bir konu, bir olay ve duyurular için kullanılabilir ve güdülenmeyi sağlar

POSTERLER-BROŞÜRLER

POSTERLER-BROŞÜRLER

POSTERLER-BROŞÜRLER