COĞRAFYA NE İŞİMİZE YARAR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
2010 YENİ ÜNİVERSİTE GİRİŞ SİSTEMİ (YGS ve LYS).  Yeni sistem 2010 yılından itibaren uygulanacaktır,  2010 üniversite giriş sınavı 2 aşamalı bir sistem.
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
HARİTA NEDİR? Yeryüzünün tamamının veya bir parçasının kuşbakışı görünümünün, istenilen ölçeğe göre özel işaretler yardımı ile küçültülerek çizilmiş örneğidir.
DOĞA VE İNSAN DOĞAL SİSTEMLER
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
COĞRAFYA’YI TANIYALIM
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
HEDEF VE AMAÇ BELİRLEMEK BAHÇE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BENİM LİSEM HANGİSİ?.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
YGS / LYS RAHMİ SİNANKILI.
Siz Şu Anda Tam burdasınız. Bu noktada Size yardımcı olmak için bu sunuyu hazırladık.
ORTAÖĞRETİMDE ALAN/DAL SEÇİMİ
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
Hangi Liselere Gidebilirim?
* Okulun amacı; öğrencilerin ilgi, yetenek ve başarılarına göre yüksek öğretim programlarına hazırlanmalarını, yabancı dili, dünyadaki bilimsel ve teknolojik.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
OSMAN GAZİ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ BÜLENT ÇELİK
Araklı Anadolu Öğretmen Lisesi Rehberlik Servisi.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI AKADEMİK BAŞARI DURUMU Sınava Giren Öğrenci Sayısı Barajı Geçen Öğrenci Sayısı Tercih yapan Öğrenci Sayısı Tercihine Yerleşen.
KABATAŞ İLÇESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SBS İSTATİSTİKLERİ
Coğrafya Konuları Türkiye’de İklim İç Anadolu Bölgesi İç Kuvvetler
Karlıova YBO Rehberlik Servisi
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
TOKAT İL MERKEZİNDE BULUNAN ORTAÖĞRETİM KURUMLARI
Dünya Çocuk Bilim Derneği
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
İnsanlar, Mekânlar ve Çevreler: Coğrafya BÖLÜM 8.
VAN SPOR LİSESİ.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
Edebiyat ve sosyal bilimler alanlarındaki ilgi ve yetenekleri üst düzeyde olan öğrencileri bu alanlarda yüksek öğretime hazırlar. Ayrıca öğrencilerin.
“Çinlilerin eğitime ilişkin çok yüksek beklentileri var
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
KURŞUNLU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ TANITIMI
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
YAYGIN EĞİTİM.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YENİ SINAV SİSTEMİ.
COĞRAFYA NE İŞİMİZE YARAR?
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
HASAN ÇELEBİ ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL PROGRAM VE PROJE UYGULAYAN EĞİTİM KURUMLARI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YILSONU İZLEME DEĞERLENDİRME RAPORU DURSUN ALİ KURT.
Sait Gürsoy’un Özgeçmişi 1954 yılında doğan Sait Gürsoy, ilk ve orta öğrenimini Galatasaray Lisesi’nde tamamlamış, ardından da Galatasaray Yabancı Diller.
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
SOS407 – Kadın Çalışmaları
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

COĞRAFYA NE İŞİMİZE YARAR?

Yer ve yön bulmada yarar sağlar. Haritalardan yararlanmamızı sağlar. Yurt sevgisi kazandırır, vatandaşlık bağlarının güçlenmesini sağlar. Ülkemizi diğer ülkelerle karşılaştırmamızı sağlar. Kalkınma planları hazırlanmasında yardımcı olur. Çevre bilinci kazandırır. Savaş sırasında bilgilerden ve haritalardan faydalanılır

NEDEN COĞRAFYA ÖĞRENMEK ZORUNDAYIZ Doğayı ve insanı tanıyıp anlayarak mekânı (doğru ve etkin kullanmak, İnsan ve doğa arasındaki ilişkiyi fark etmek, Geleceği düşünerek çevreyi korumak, “vatan bilincinin ”kazanılması için Dünyanın ve insanlığın korunmasında sorumluluk sahibi olmak,

NEDEN COĞRAFYA ÖĞRENMEK ZORUNDAYIZ Coğrafya bilimi doğal ve beşeri sistemlerle uyum içinde olmayı öğretir Ülkelerin oluşturdukları bölgesel ve küresel düzeyde etkin olan,çevresel, kültürel, siyasi ve ekonomik örgütlerin coğrafî açıdan uluslararası ilişkilerdeki rolünü kavramak

NEDEN COĞRAFYA ÖĞRENMEK ZORUNDAYIZ Harita okumak, bilgi teknolojilerini kullanmak, coğrafi bilgileri sorgulamak, Kalkınma süreçlerinin doğayla uyumlu kılınmasının önemini kavramak Türkiye’nin konum özelliklerini kavrayarak sahip olduğu potansiyellerle coğrafî bir birikim ve sentez ülkesi olduğunu bilmek için

ÖSS’nda öğrencilere yöneltilen 90 sözel soruyu övgüye değer bir oranda doğru yanıtlayan öğrencilerin, ilk ve ortaöğretim düzeyindeki coğrafya ilgi-bilgi ve görgü düzeyini gösterecek; bir çevre derneği üyeliği, bir doğa dergisi aboneliği, bir koleksiyon-albüm hobisi, pusula, altimetre (yükseklik ölçer), küre, dürbün, fotoğraf makinesi sahipliği, bilim tarihinde yerini almış coğrafyacılardan İbn-i Sina, Katip Çelebi, Besim Darkot gibi birçok coğrafyacıyı tanıyıp tanımadıkları ve geldikleri okullarda coğrafya derslerinin hangi oranda dersane dışında (dağda, ormanda, fabrikada, fuarda, parkta, ırmak kenarında, barajda) yapıldığı sorgulandı. Ne yazık ki, ortaya çıkan sonuç; öğrencilerimizin insanlara neden coğrafya öğrettiğimiz konusunda, birtakım duygusal görüşler dışında kendilerini pek rahat hissetmedikleri görülmüştür. Kaynak: http://www.suleymansen.com/?pnum=256&pt=Co%C4%9Frafya+%C3%96%C4%9Frenmenin+Gerek%C3%A7eleri

BİR ARAŞTIRMA COĞRAFYA ÖĞRENMEK NİÇİN ÖNEMLİDİR? LİSE ÖĞRENCİLERİNİN ALGILARI Dr. Ali Osman KOCALAR Doç. Dr. Hilmi DEMİRKAYA Doğu Coğrafya Dergisi

Fen Lisesi öğrencilerinin %90’ı farklı düzeylerde coğrafya öğrenmenin önemli olduğunu düşünürken, Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinde bu oran %68.4’e gerilemekte ve Anadolu Lisesi öğrencilerinde %95.1’e yükselmektedir.

Fen Lisesi öğrencilerinde fiziki coğrafya vurgusu ön plana çıkmakta, Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinde okulda kendilerine dayatılan bir ders vurgusu yapılmakta ve Anadolu Lisesi öğrencilerinde fiziki coğrafya-beşeri coğrafya ve etkileşimine odaklanılmaktadır.

Coğrafya öğrenmenin önemli olma gerekçesine Fen Lisesi öğrencileri yaşadıkları ortamı ve dünyayı tanıma vurgusunu yaparken, Sosyal Bilimler Lisesi öğrencileri coğrafya Coğrafya Öğrenmek Niçin Önemlidir? Lise Öğrencilerinin Algıları öğrenmenin önemli olmadığını vurgulamışlar, Anadolu Lisesi öğrencileri ise günlük yaşamda içinde yaşadıkları ortamı tanımayı vurgulamışlardır.

Fen Lisesi öğrencileri ‘coğrafya bilgilerinin’, genel kültür amaçlı kullanımını ön plana çıkarmakta Sosyal Bilimler Lisesi öğrencileri kullanmadıklarını iddia etmekte ve Anadolu Lisesi öğrencileri de günlük hayatta kullandıklarını vurgulamaktadırlar. Her üç grupta da belli sayıdaki öğrenciler coğrafya bilgilerinin sadece sınavları başarmak için işe yaradığı görüşünü ortaya koymuşlardır.

Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi ve Anadolu Lisesi’nin her üçünde de öğrencilerin coğrafya derslerinde herhangi bir beceri kazanmadıkları vurgusu ön plandadır. Coğrafya dersinde hiçbir beceri kazanmadığını ifade eden öğrencilerin büyük bir bölümünün 9. ve 10 sınıf öğrencileri oldukları dikkat çekmektedir.