Diğer Dezavantajlı Gruplar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YEREL YÖNETİMLERDE SOSYAL BÜTÇELEME
Advertisements

YEREL YÖNETİMLERİN SOSYAL VE KÜLTÜREL HİZMETLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
MİSYONUMUZ Bölgemizin stratejik ili olan Batman’ı modern ve huzurlu bir şehir haline getirmek ve Batmanlıların yaşam kalitesini yükseltmektir.
BİLGİ TOPLUMU KENTLERİ
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
AVRUPA BİRLİĞİ SEVGİ BİLDİRİCİ Doç. Dr. CENGİZ HAKAN AYDIN SPOR YÖNETİCİLİĞİ.
İTFAİYE DAİRESİ BAŞKANLIĞI MÜDAHALE ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ GÖNÜLLÜ İTFAİYECİLERİN KİMLİK DAĞITIM TÖRENİ
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
Finlandiya’da Sosyal Güvenlik Politikası Oluşturma
Yerel Yönetimler Maliyesi
Belediye Yönetimleri ve Özürlüler
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
1. S ınıf içi süreçlerin geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine yönelik olarak materyal geliştirme, ölçme değerlendirme, öğretim yöntemleri gibi alanlarda.
Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Orta Doğu ve Batı Asya Teşkilatı
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
UNICEF Türkiye Ülke Programı
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
AVRUPA KENTSEL ŞARTI.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
5393 say. Belediye Yasası.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Genç Dostu CSÜS Hizmetleri Uluslararası Katılımlı Sempozyumu
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
BELEDİYENİN GÖREV VE YETKİLERİ
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
Bilgilendirme Toplantısı
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
KENTSEL SİYASET-2. KENTSEL SİYASET-2 Kentsel Siyaset-4 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
Zekai EFEOĞLU Program Yönetim Birimi Başkanı
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
İNSANLAR VE YÖNETİM.
SOSYAL BİLGİLER.
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
İnsanlar ve yönetim ARDA KIRTASİYE. Yerel yönetimler İnsanların beslenme,barınma ve sağlık gibi temel ihtiyaçları vardır.İnsanlar bu ihtiyaçlarını karşılamak.
Farklı Özellikleriyle Farklı Dezavantaj Grupları Doç. Dr. Yunus Emre Özer.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
AYRIMCILIK.
İNSAN HAKLARI DEMOKRASİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Aracı Şehirler MEWA Bölgesel Forumu 22/09/2017 Nevşehir
Kırsal Kalkınmada Toplum Dinamikleri Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Bilgilendirme Toplantısı
Doç.Dr.Mehmet Merve ÖZAYDIN
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Diğer Dezavantajlı Gruplar Doç.Dr.Yunus Emre Özer

GENÇLER

Gençler Birleşmiş Milletler’in genç tanımı en çok kabul görenidir ve 15-24 yaş arasını kapsamaktadır. Gençler, Birleşmiş Milletler tarafından dezavantajlı grup olarak kabul edilmekte ve katılım konusunda üzerinde titizlikle durulan ve katılımlarının arttırılması konusunda yerel ve merkezi düzeydeki tüm otoritelere sorumluluk verilen bir gruptur. Gençliğin katılımı ve fikirlerini ortaya koymadaki becerisi ancak ilgi, bilgi ve farkındalık düzeylerinin artmasıyla mümkündür.

Gençler Sosyal dışlanma ve gençliğin katılımı kavramları zıt iki kavram olarak görülmektedir ve sosyal içerme politikalarının, gençlerin katılımını sağlamadıkça başarılı olamayacağı vurgulanmaktadır. Gençler de sosyal içerme kapsamına giren dezavantajlı gruplar içerisinde değerlendirilmektedir.

Gençler

Gençler Yerel yönetimler sosyal bütünleşme kapsamında kültür, spor, alkol ve madde bağımlılığı, cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve suç işlemiş gençlerin topluma kazandırılması gibi sosyal yönü ağır basan, gençliğe yönelik projelere destek vermeli ve yerel hizmetlerde gönüllülük faaliyetlerini düzenlemelidir Yerel yönetimler halka en yakın yönetim birimleri olarak katılımın en etkin gerçekleştirilebileceği yerlerdir.

Young people with fewer opportunities Kısıtlı imkanlara sahip genç insanlar Sosyal Engeller - cinsiyet, etnik köken, din, cinsel tercih, engellilik vb sebebiyle ayrımcılıkla karşılaşan genç insanlar -kısıtlı sosyal becerilere sahip ya da anti sosyal ya da riskli cinsel davranışları olan genç insanlar – Riskli durumdaki genç insanlar - Eski suçlu ve bağımlılar - Genç ve/veya tek bireyler, yetimler - Dağılmış ailelerin çocukları

Ekonomik engeller - Düşük yaşam standartlarındaki, düşük gelir ve sosyal refah sistemine bağımlı gençler - Uzun süreli işsizlik ya da yoksullukla uğraşanlar - Evsiz, borçlu ve finansal sorunları olan genç insanlar

Engellilik - mental (zeka, bilişsel, öğrenme) - fiziksel, duyusal) - Diğer engeller

Eğitimsel güçlükler - Öğrenme güçlüğü yaşayan genç insanlar - Okuldan erken bırakanlar ve okuldan kopanlar - Düşük nitelikli insanlar - Kötü okul performansına sahip genç insanlar

Kültürel güçlükler - genç göçmenler ya da sığınmacılar ya da göçmen ve sığınmacı ailesinin çocukları olan genç insanlar - Ulusal ve etnik bir azınlığa mensup genç insanlar - Dille ve kültürle ilgili uyum sürecinde olan genç insanlar

Sağlık sorunları - Kronik sağlık problemleri, ağır hasta veya psikiyatrik durumları olan genç insanlar - Akıl sağlığı problemi yaşayan genç insanlar

Coğrafi engeller - Uzak ya da kırsal bölgelerde yaşayan genç insanlar - Küçük adalar veya perifer bölgelerde yaşayan genç insanlar - Kentsel sorun bölgelerinden olan genç insanlar - Az hizmet alan bölgelerdeki genç insanlar (kısıtlı toplu ulaşım, kısıtlı imkanlar, terkedilmiş yerler) 6360 !!!!

ÇOCUKLAR

Çocuklar Birleşmiş Milletler’in yaş tanımlamasına uygun olarak çocukluk dönemi genellikle 18 yaşın altı olarak kabul edilmektedir Demokrasi anlayışında, toplumda hassas durumu olan aktörlerin de karar alma sürecinde yer alması sağlanmaya çalışılmaktadır. Özellikle çocuklar hassas duruma sahip aktörlerden bir tanesidir. Bu sebeple çocuklara özgü bazı ayrıcalıkların tanınması toplumda imtiyaz olarak görülemez. Amaç, çocukları toplumun eşit ve katılımcı aktörleri haline getirebilmektir.

Çocuklar Çocuk hakları, evrensel insan haklarının bir parçasıdır. Çocuk haklarından bahsederken, çocukların bugüne kadar yetişkinler tarafından şekillendirilen tüm ortamlara katılabilmesine, katkı verebilmesine saygı duymak ve değer vermek gerektiğini unutmamak gerekmektedir.

Çocuklar Günümüzde ise başta Avrupa Birliği olmak üzere çocuk hakları konusundaki yeni eğilim çocukların ihtiyaçlarının genel politika konularıyla birlikte değerlendirilmeyerek ayrı ve derinlemesine bir haklar bütünü olarak görülmesidir.

Çocuklar Çocukların katılımını sağlamak için çocukların düşüncelerini, fikirlerini ve duygularını açıkça ve dürüstçe paylaşmaları temin edilmelidir. Çocukların etkin katılım gerçekleştirebilmeleri için onlara fırsat ve sorumluluk vermek ve desteklemek gerekmektedir. Çocuklara karar alma süreçlerinde roller ve sorumluluklar vermek kazanacakları deneyimler açısından önemlidir. Çocukluk döneminde gerçekleşen katılımı, yetişkinliğe bir hazırlık olarak değil, gelecekteki aktif katılım duyarlılığına hazırlık olarak görmek gerekmektedir

Çocuklar Çocukların katılımında etkinliği artırabilmek için, gerçekleştirilecek faaliyetin amacını çocuklara anlatmak, çocukların katılımı için yeterli zaman ayırmak, çocukların homojen bir grup olmadığının farkında olmak, çocuklara her konuda danışmak, katılım için yeterli kaynakları ayırmak, çocukları küçümsememek, çocuklarla işbirliğine açık olmak gerekmektedir

Çocuklar Çocukların yoksulluk ya da ırkçılık gibi unsurlar sebebiyle eşitlikten yoksun kalmaları söz konusu olabilir. Benzer şekilde yaş, statü, etnik köken, yetenekler ya da diğer unsurlar da herhangi bir ayrımcılık sebebi olamaz. Herhangi bir sebeple mağduriyeti olan çocukların katılım sağlamasına ve onlara söz hakkı verilmesine daha büyük bir hassasiyet gösterilmelidir. Mağduriyeti olan çocukların sağlayacağı katılım, kendilerini koruma fırsatı verebilecektir

Çocuklar Yerel düzeyde katılımı sürekli kılabilmek için yerel meclis ve konseyler faaliyet gösterebilmektedir. Çocuklar bu yerel meclis ve konseyler aracılığıyla yaşadıkları bölge özelinde verimli bir katılım geçekleştirebilmektedir. Benzer şekilde yereldeki gönüllü faaliyetlerinde çocukların yer alması katılımın önünü açmaktadır.

Belediye hizmetlerine gönüllü katılım (1) Madde 77- Belediye; sağlık, eğitim, spor, çevre, sosyal hizmet ve yardım, kütüphane, park, trafik ve kültür hizmetleriyle yaşlılara, kadın ve çocuklara, engellilere, yoksul ve düşkünlere yönelik hizmetlerin yapılmasında beldede dayanışma ve katılımı sağlamak, hizmetlerde etkinlik, tasarruf ve verimliliği artırmak amacıyla gönüllü kişilerin katılımına yönelik programlar uygular. Gönüllülerin nitelikleri ve çalıştırılmalarına ilişkin usûl ve esaslar İçişleri Bakanlığı tarafından çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.

Belediyenin görev ve sorumlulukları Madde 14- Belediye, mahallî müşterek nitelikte olmak şartıyla; a) İmar, su ve kanalizasyon, ulaşım gibi kentsel alt yapı; coğrafî ve kent bilgi sistemleri; çevre ve çevre sağlığı, temizlik ve katı atık; zabıta, itfaiye, acil yardım, kurtarma ve ambulans; şehir içi trafik; defin ve mezarlıklar; ağaçlandırma, park ve yeşil alanlar; konut; kültür ve sanat, turizm ve tanıtım, gençlik ve spor orta ve yüksek öğrenim öğrenci yurtları (Bu Kanunun 75 inci maddesinin son fıkrası, belediyeler, il özel idareleri, bağlı kuruluşları ve bunların üyesi oldukları birlikler ile ortağı oldukları Sayıştay denetimine tabi şirketler tarafından, orta ve yüksek öğrenim öğrenci yurtları ile Devlete ait her derecedeki okul binalarının yapım, bakım ve onarımı ile tefrişinde uygulanmaz.); sosyal hizmet ve yardım, nikâh, meslek ve beceri kazandırma; ekonomi ve ticaretin geliştirilmesi hizmetlerini yapar veya yaptırır. (Mülga son cümle: 12/11/2012-6360/17 md.) (…)(Ek cümleler: 12/11/2012-6360/17 md.) Büyükşehir belediyeleri ile nüfusu 100.000’in üzerindeki belediyeler, kadınlar ve çocuklar için konukevleri açmak zorundadır. Diğer belediyeler de mali durumları ve hizmet önceliklerini değerlendirerek kadınlar ve çocuklar için konukevleri açabilirler. (1)