ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

STRES YÖNETİMİ.
STRES YÖNETİMİ.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
TAKIM ÇALIŞMASI ÜZERİNE NOTLAR
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
GRUBA YÖNELİK MÜDAHALE
İşletme Becerileri ve Grup Çalışması
21. Yüzyıl becerileri.
REHBERLİK.
STRES.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
LİDERLİK İpek Sözer
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
MERHABA. SINIF YÖNETİMİ SINIF ETKİLEYEN ETKENLER ORTAMINI.
Çatışma ve Çatışma Çözme
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
Bolum 4- 2.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Örgütsel Çatışma.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖRGÜTLERDE ÇATIŞMA VE YÖNETİMİ
Kişisel Rehberlik.
ÇATIŞMA VE İLETİŞİM.
ÖRGÜTLERDE GRUP SÜREÇLERİ
ÇATIŞMA ÇÖZME.
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Davranış Bilimlerine Giriş
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
Performans Değerlemesi
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
ŞİDDET.
1 Kişilik Kişilik; insanın toplumda oynadığı çeşitli roller ve bu rollerin başkaları üzerinde bıraktığı etkilerin tümü olarak veya bireyleri birbirinden.
1 Kişilik Kişilik; insanın toplumda oynadığı çeşitli roller ve bu rollerin başkaları üzerinde bıraktığı etkilerin tümü olarak veya bireyleri birbirinden.
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
KURUM KÜLTÜRÜ.
ÖRGÜTLERDE ÇATIŞMA VE YÖNETİMİ Erkan TEMEL. Giriş ÖRGÜTSEL DAVRANIŞÖRGÜTLERDE ÇATIŞMA VE YÖNETİMİ2  Çatışma kavramı yöneticilerin zamanını alan ve mutlaka.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
KURUMSAL İLETİŞİM.
GRUP İLETİŞİMİ.
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
STRES. İçerik I. Stres Kavramı II. Yöneticilerde Stres III. Çalışma Yaşamında Stres Kaynakları V. Stresin Belirtileri ve Etkileri VI. Stresle Başa Çıkma.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
YÖNETİMİ ÇATIŞMA Öğr. Gör. Dr. Selin ÇAVUŞOĞLU
Sunum transkripti:

ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ Çatışma Nedir? Çatışma Türleri ve Düzeyleri Çatışmanın Nedenleri Çatışmanın Sonuçları Çatışma Yönetimi Çatışma Yönetimi Teknikleri

Çatışma Nedir? Bireyin çatıştığı kişiyi, grubu, düşünceyi veya olayları benimsememesi Sorunları çözümlemedeki yeteneksizlik İçgüdüsel saldırgan davranışların ortaya çıkması Hedeflere ulaşmalarını engelleme

Çatışma Türleri ve Düzeyleri Bireysel Çatışmalar:Birey, uyumsuz hedefler arasında seçim yaptığında veya rol çatışmasında bir iç çatışma yaşayabilir.  -Bilişsel çatışma -Duygusal çatışma

Bireyler Arası Çatışma: Iki bireyin konular, eylemler veya hedefler hakkında fikir ayrılığında bulunmaları durumunda ortaya çıkar -Yaklaşma-yaklaşma çatışması -Yaklaşma-kaçınma çatışması -Kaçınma-kaçınma çatışması

Birey-Grup ve Grup İçi Çatışmalar:Kişilerin grup tarafından belirli normları kabule zorlanmaları Gruplar Arası Çatışmalar:Grubun büyüklüğüne bağlı olmaksızın insan grupları arasındaki zıtlaşmalar Örgütler Arası Çatışmalar:Organizasyonun çevresindeki diğer organizasyonlar ile çatışması halinde olması

Çatışmanın Nedenleri .Birbirine bağlı çalışma faaliyetleri .Sınırlı kaynaklar .Birbirine bağlı çalışma faaliyetleri .Faaliyetlerin farklılığı .Iletişim problemleri .Algılama farklılıkları .Yönetim alanı ile ilgili belirsizlik .Amaç farklılıkları .Statü farklılıkları .Yöneticilik tarzlarındaki farklılık .Çıkar farklılıkları . Kişilik farklılıkları .Güç mücadelesi

Çatışmanın Sonuçları 1- Çatışmanın olumlu sonuçları Ayrık taraflar arasında yakınlaşma doğabilir. Yeni bir liderlik biçimi gelebilir. Eski amaçlar yerlerini daha iyi ve geniş amaçlara bırakabilir. Çatışma kurumsallaşabilir. Enerji ve motivasyonu arttırabilir.

Yeniliği ve yaratıcılığı arttırabilir. Taraflar pozisyonlarının değerini daha iyi anlıyabilirler. Kendi güçlerinin farkına varmalarını sağlayabilir. Saldırganlık dürtülerinin tatminine yardımcı olabilir.

2-Çatışmanın olumsuz sonuçları Zihinsel ya da bedensel sağlığını zedeleyen bir durum yaratabilir. Düşmanlık hislerine ve saldırganlık davranışına neden olabilir. Zamanın, paranın ve enerjinin boşa gitmesine yol açar. Morali ve tatmini olumsuz yönde etkileyerek verimi düşürebilir. Güven duygusunun kaybına ve kaderciliğe neden olabilir.

Çatışma Yönetimi Taraflar birbirlerini suçlamadan ve birbirlerine zarar vermeden sorunun üzerinde odaklaşırlar. İşbirlikçi davranış İddiacılık düzeyi Yarışma-güç kullanma Uygunlaşma Kaçınma Beraber çalışma Uzlaşma

Çatışma Yönetimi Teknikleri Kaçınma Problem çözme yaklaşımı Yumuşatma Güç kullanma Daha önemli amaçları belirleme Taviz verme Politik yaklaşım Hakeme başvurma Davranış değiştirme Kaynakların arttırılması  Pazarlık

Çatışmada Yöneticinin Dikkat Etmesi Gereken Noktalar Çatışmayı örgüt amacı yararına kullanmalı Yapısal önlemler almalı Örgütte yenileşme için fırsat olarak kullanmalı Açık kapı politikası uygulamalı

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER

ÇATIŞMAYA İLİŞKİN YÖNETSEL YAKLAŞIMLAR Örgütsel çatışmaya ilişkin yaklaşımların zamanla değişikliğe uğramasıdır. Bu yaklaşımlar, çatışmanın, örgütsel ve yönetsel açıdan zamanla nasıl algılandığı, değerlendirildiği ve kabul edildiğini ortaya koymaktadır.

çatışmaya ilişkin yaklaşımların zamanla değişikliğe uğramasıdır çatışmaya ilişkin yaklaşımların zamanla değişikliğe uğramasıdır. Bu yaklaşımlar, çatışmanın, örgütsel ve yönetsel açıdan zamanla nasıl algılandığı, değerlendirildiği ve kabul edildiğini ortaya koymaktadır.