Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
ÖZEL EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Öğretim Etkinlikleri Modeli
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
MUSTAFA ABAK Özel Eğitim Öğretmeni
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Çarpma İşlemi.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
DİSLEKSİ Hakkı CAN Uzm. Psikolojik Danışman
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MUSTAFA ABAK KASTAMONU R.A.M
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Öğrenme Güçlüğü (Özgül Öğrenme Güçlüğü)
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİSLEKSİ NEDİR? Disleksi ilk kez 1881 yılında tanımlanmıştır.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ DİSKALKULİ.
SAYISAL ANALİZ Doç. Dr. Cüneyt BAYILMIŞ.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
DİĞER TUTUMLAR.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
İŞLEM KAVRAMI.
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
1: Şehit Yüzbaşı Beşir Bayraktar Ortaokulu,
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Özel Gereksinimli Çocuklar
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar

Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
İŞLEM KAVRAMI.
Öğrenme Güçlüğü Ahmet GENÇ. Öğrenme Güçlüğü: Yazılı-Sözlü dili anlamayı, kullanmayı içeren temel psikolojik süreçlerin bir veya birkaçında oluşan bozukluk.Bu.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü Diskalkuli

Zihinsel Hastalıklar Tanı Ölçütleri Başvuru Kitabı’nda özel öğrenme güçlükleri dört grupta ele alınmaktadır. Okuma bozukluğu (disleksi), Matematik öğrenme bozukluğu (diskalkuli), Yazılı anlatım bozukluğu (disgrafi) ve başka türde adlandırılamayan öğrenme bozukluklarıdır.

Matematik öğrenme bozukluğu olan öğrenciler; Rakamları, basit işlemleri, problemleri anlamada ve problemlerle ilgili sezgide bulunmada güçlük çekerler. Doğru yöntemi kullanıp doğru yanıtı verseler bile soruları, kendilerine güvenmeden, mekanik olarak yanıtlamaktadırlar. Matematiksel ilişkileri kurma, kavrama ve hesaplamada, sayısal sembolleri tanıma, kullanma ve yazmada açığa çıkan bozukluk ya da yetersizliktir.

Matematik öğrenme bozukluğu kavramı ilk olarak 1970’li yıllarda birkaç bilim adamı tarafından tanıtılmıştır. 1970’li yıllar ve öncesinde matematik öğrenme bozukluğu olan çocuklara yönelik matematik öğretimi yapılmamış ve onlara uygun özel ortamlar oluşturulamamıştır. Günümüzde ise matematik öğrenme bozukluğu, özel eğitimin ilgilendiği en önemli konular arasındaki yerini almıştır. Yapılan araştırmalara göre okul çağı çocuklarının %3-%8’i matematik öğrenme bozukluğuna sahip olabilir.

Matematik Öğrenme Bozukluğu’nun nedeni nedir? Genetik aktarımla bağlantılı veya gelişimsel olabilir. Hangi durumda olursa olsun kaynağının nörolojik olduğu görülmektedir. Beynin bazı bölümlerindeki lezyon adı verilen bir takım fonksiyon yetersizlikleri, matematiğin bazı kavram ve becerilerini öğrenmede zorluk yaşanmasına neden olmaktadır.

Yapılan birçok çalışma matematik öğrenme bozukluğu ile diğer öğrenme ve psikolojik bozuklukları arasındaki ilişkiyi araştırmaya yöneliktir. Bir araştırma sonucunda matematik öğrenme bozukluğu olan çocukların %17’sinin okuma bozukluğu ve %26’sının hiperaktif olduğu saptanmıştır. Okuma bozukluğu tanısı olan öğrencilerin aynı zamanda matematik dersini anlamada zorlandıkları gözlemlenmiştir. Eğitim psikologlarından bazıları düşük zekâ seviyesinin matematik öğrenme bozukluğunu güçlendirdiğine inanmaktadır. Bütün bu sebeplerden dolayı matematik öğrenme bozukluğu olduğu düşünülen öğrencilere bağımsız tanı koymak neredeyse imkânsızdır.

Matematik Öğrenme Bozukluğu’nu nasıl teşhis ederiz? Matematiksel işlemler açısından yaşıtlarından en az 2 yıl geride olma Sayının büyüklüğünü anlamada zorluk (7 mi büyük 8 mi?) Sayma stratejilerinde ilkel yöntemlerin kullanılması (İşlemlerde sürekli on parmak kullanma) Problem çözmede ilk aşamalarda olma Gün, hafta, ay, mevsimler vb. kavramları anlamada güçlük çekme Para üstü verirken şaşırma 

Calculation ve Number Processing Battery Kategori Açıklama Soru sayısı Sözel sayma Sözel ritmik sayma, rakam okuma, yazı okuma 3 Noktaları sayma Düzenli noktalar, dağınık noktalar, orta çoklukta gruplanabilir noktalar, dağınık çokluklar, doğrusal dizilim şeklindeki noktaları sayma 5 Dönüştürme Sözelden rakama, rakamdan yazıya, rakam okuma, söyleneni rakamla yazma, yazıdan rakama dönüştürme 7 Aritmetik semboller =, X, -, + sembollerini okuma ve yazma 2 Sayıları karşılaştırma Rakamla yazılan iki sayıyı, yazıyla yazılmış iki sayıyı karşılaştırma Zihinden hesaplama Söylenen sayıları toplama, rakamla yazılı verilen sayıları toplama

3 10

Matematik Öğrenme Bozukluğu olan çocuklara nasıl yardımcı olabiliriz? RAM desteği almak Tıp fakültelerinin noröloji bölümlerine başvurmak Kaygı durumunu engellemek Aileye rehberlik yapmak Bu konuya özgü bilgisayar oyunlarını edinmek Beş duyuya hitap eden farklı türlerde etkinlikler yapmak Tekrarlar yaparak becerilerin kalıcılığını sağlamak