ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Duran Uygur
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BİLGİSAYAR OYUNLARININ ETKİLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek, İnsan zekâsının çalışması sonucu ortaya çıkan düşünce ürünü,
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
EBAv2.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI EĞİTSEL WEB UYGULAMALARI EDSHELF UYGULAMASI.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
TEKNOLOJİNİN TANIMI VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
BİLİMİN TANIMI VE ÖNEMİ
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
7th International Congress of Research in Education
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI Prof. Dr. Neriman ARAL Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Bu Derste Hedeflenen Kazanımlar  Teknolojiyi çocukların eğitiminde kullanır.  Çocuklara yönelik bilgisayar programlarının özelliklerini tartışır.  Çocuk eğitiminde kullanılan teknolojik araçları sıralar.  Teknolojik araçların çocuğun üzerinde olan etkilerini yorumlar.  Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları Giriş Teknolojinin gelişimsel olarak uygun olması için çocuğun yaş ve gelişim düzeyine, çocuğun ihtiyaç ve ilgi alanlarına, sosyal ve kültürel durumuna uygun olmalıdır (Dale-McManis ve Gunnewig, 2012). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları Giriş Ayrıca teknoloji bir araç olarak kullanılarak çocuğun gelişimi desteklenmelidir. Teknoloji erken çocukluk programının sadece bir parçası olup denge ve yaratıcılıkla kullanılmalıdır (Epstein, 2015). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Çocuk Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı Eğitim ve öğretimde teknolojik alet kullanımı, çocukların ilgisini çekmeyi, motive olmayı, anlaşılması güç olan olay ve olguları basitleştirip somutlaştırmayı (Vural, 2014) ve öğrenmenin etkili olmasını sağlamakta (Yiğit vd., 2007) dolayısıyla teknolojik alet kullanımının öğrenme üzerinde olumlu etkisi bulunmaktadır (Bingimlas, 2009). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Çocuk Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı Teknolojinin öğretmen liderliğindeki etkinlikler ya da akran gruplarıyla kullanılması çocukların özellikle ikinci dil ve sosyal beceri gelişiminde güçlü bir öğrenme türü olabilmektedir (Dale-McManis ve Gunnewig, 2012). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Çocuk Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı Küçük çocuklar üzerinde bilgisayarın olumlu etkisi, çocukların bilgisayarla olan deneyimlerinin çeşitliliğine bağlıdır (Fox ve Schirrmacher, 2012). Çocukların yetişkin rehberliğinde bilgisayar kullanmaları soyut akıl yürütme, davranış planlama, görsel-motor koordinasyon ve görsel bellekte artış ile ilişkilidir (Dale-McManis ve Gunnewig, 2012). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Çocuk Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı Elektronik oyuncaklar ve dijital oyunlar ile oynama oyunun tamamlayıcısı olup erken çocukluk döneminin değerli aktivite ve materyallerinin (kum, bloklar, kitaplar ve hikaye anlatımı, sanat ve el sanatları, masa oyunları, hareket ve dans ve dramatik oyun gibi) yerine geçememektedir (Goldstein, 2013). Ayrıca erken çocukluk döneminde bilinçli bir şekilde bilgisayar ve internet ile tanışmış olma çocuğun okula hazırlanmasına önemli katkılar da sağlamaktadır. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Çocuk Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı Okul öncesi eğitiminde ise “bilgi edinmek”, “destek hizmeti için yararlanmak” ve “öğrencilerin etkileşimli olarak oyun oynamalarını sağlamak” amacıyla internetten yararlanmaktadır (Namlu, 2004). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Çocukların İnternet Kullanım Amaçları Bilgi Edinmek: Çocukların gelişim dönemleri, öğrenme özellikleri ve öğretme yollarına ilişkin yeni kaynaklara ulaşmak için ve öğretmenin kendini bu alanda yetiştirmesini sağlamak için internetten yararlanılabilir. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Çocukların İnternet Kullanım Amaçları Destek Hizmeti İçin Yararlanmak: Çocuklara yönelik bazı materyallerin hazırlanmasında internetten yararlanılabilir. Ayrıca çocukların konuşma ve anlatma becerilerini geliştirmeye yönelik resimlerin oluşturulmasında bu yol kullanılabilir. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Çocukların İnternet Kullanım Amaçları Öğrencilerin Etkileşimli Olarak Oyun Oynamalarını Sağlamak: Öğrencilerin gelişimlerini sağlamaya yönelik eğitsel oyunların yer aldığı sitelere ulaşarak öğrencinin bu oyunları oynaması sağlanabilir. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Çocukların İnternet Kullanımı Teknoloji olan İnternet, çocuklar tarafından iletişim, araştırma, eğitim, ulaşım, alışveriş, oyun, eğlence gibi alanlarda kullanılmaktadır. Bunun olumlu etkileri:  Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

İnternet Kullanımının Olumlu Etkileri Bilgiye ulaşmayı sağlar. Bilgiye hızlı ulaşmayı sağlar. Gidemediğimiz göremediğimiz her yer hakkında bilgi edinmemizi sağlar. Film, müzik ve videolar sayesinde eğlenceli vakit geçirmemizi sağlar. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

İnternet Kullanımının Olumlu Etkileri Sosyal iletişim siteleri sayesinde yeni dostluklar ve paylaşımlar edinmemizi sağlar. Bilgi ve görsel anlamda en hızlı iletişim aracıdır. İnternet ülkeleri ve insanları birbirine yaklaştıran iletişim aracıdır (Kuzu vd., 2008). Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları

Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları KAYNAKLAR   BINGIMLAS KA (2009). Barriers to the successful integration of ICT in teaching and learning environments: A review of the literature. EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education 5(3): 235-245. DALE-MCMANIS L, GUNNEWIG SB (2012). Finding the education in educational technology with early learners. Technology and Young Children 67 (3): 14-24. http://www.naeyc.org/yc/files/yc/file/201205/McManis_YC0512.pdf Erişim tarihi: 10.05.2016 EPSTEIN A S (2015). Using technology appropriately in the preschool classroom. 1-12. https://ccie-media.s3.amazonaws.com/exchangefocus/001-exchangefocus.pdf Erişim tarihi: 10.05.2016 FOX JE, SCHIRRMACHER R (2012). Çocuklarda sanat ve yaratıcılığın gelişimi. (Çeviri Ed. Aral, N. ve Duman, G.). Ankara Nobel Akademik Yayıncılık. GOLDSTEIN JH (2013). Technology and play. Scholarpedia 8(2): 304-340. KUZU A, ODABAŞI F, ERİŞTİ SD, KABAKÇI I, KURT AA (2008). İnternet kullanımı ve aile araştırması. T.C. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü Yayınları. NAMLU AG (2004). Bilişötesi öğrenme stratejileri ölçme aracının geliştirilmesi: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Sosyal Bilimler Dergisi 2: 123-136. VURAL B (2004). Eğitim-öğretim teknoloji ve materyal kullanımı. (1. Baskı). İstanbul: Hayat Yayıncılık. YİĞİT N, ALEV N, ÖZMEN H, ALTUN T, AKYILDIZ S (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. (3. Baskı). Trabzon: Akademi Kitapevi. Prof. Dr. Neriman ARAL- Teknoloji, Bilim ve Çocuk Ders Notları