Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
Hitabetin 10 Altın Kuralı
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
Türkçe Dersi/Edebiyat Dersi Kaynak Sitesi
Dilin Tanımı ve Özellikleri
DİNLEYİŞ SESBİLİM GÖREVSEL SESBİLİM
PARÇADA ANLAM Paragrafın Yapı Yönü
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
9. Sınıf Dil ve Anlatım ŞUBAT
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI SÖYLEYİŞ VE TELAFFUZ HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ
DESTEK VE HAREKET SİSTEMİ
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
İletişim Sanatı 1.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
PEER SUPPORT TEAM.
Öğretmen Davranışları
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
SUNUCULUK (SPİKERLİK)
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
SES NEDİR SES NASIL OLUŞUR SES KAYNAKLARI NELERDİR
Sosyal Bilgiler İletişim
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Diksiyon nedir? Konuşmada, kelimenin seçilmesi, imlasına ve veznine göre söylenmesi ve ifadenin rahatlıkla anlatılması. Fesahat, belagat, telaffuz ve natıka kelimeleri.
SÖYLEYİŞ ( TELAFFUZ).
SÖYLEYİŞ ( TELAFFUZ).
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
VURGU VE TONLAMA VURGU Konuşma sırasında sözcüğün bir hecesinin ya da cümlenin bir sözcüğünün diğerlerine göre daha belirgin ,daha baskılı söylenmesine.
DİL ANLATIM SLAYT SUNUM&SÖYLEV.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
Hazırlayan: Tamer UYGUR
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
DİKSİYON.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
DİKSİYON VE ETKİLİ KONUŞMA Bölüm 1
Duyuşsal Alan.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Türk «Dilinde» Bozulma ve Dilde Yozlaşma
DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
İNSAN – İLETİŞİM- DİL HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM NEDİR??.
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
KONUŞMA EĞİTİMİ.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar İnsan sesi Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar

Ses Eğitimi Ses eğitimi; konuşma, şarkı söyleme ve şan gibi alt basamakları içeren disiplinler arası bir özel eğitim alanıdır.

Bireylere konuşurken ve şarkı söylerken anatomik ve fizyolojik yapılara uygun bir şekilde seslerini kullanabilmeleri için gerekli davranışların kazandırıldığı bir eğitim niteliğindedir.

Diğer taraftan konuşma eğitimi ise “diksiyon”, “hitabet”, “retorik” (belâgat) gibi sözcüklerle Türkçe diline yerleşmiş bu amaca yönelik öğretilerdir.

Kendi dilini doğru bir şekilde konuşmak ve kendini doğru ifade edebilmek, yani doğru bir diksiyona sahip olmak isteyen bir kişi diksiyon sanatının içeriğini oluşturan, artikülasyon, ses-nefes, fonetik, vurgu, tonlama ve ulama gibi önemli maddeleri öğrenmeli ve uygulamalıdır.

Bu noktada mesleğini konuşarak yürütmek durumunda olan avukatlar, hatipler, politikacılar ve öğretmenlerin doğru, etkili ve güzel konuşma biçimini öğrenmekle kalmayıp, ses sağlığı ve korunması hakkında da bilgilendirilmeleri gerekmektedir.

Ses eğitiminin tarihçesi キ MS 600 yılında papaz Gregory okullarda kilise müziği için eğitime başlamıştır. o Bu isimle anılan bir şan tekniği bile bulunmaktadır. O zamanlar ideal ses yüksek tında esnek erkek sesi olarak kabul edilmiştir.

İnsanların, doğuştan gelen konuşma yeteneklerini düzgün ve doğru bir şekilde kullanabilmeleri için okul hayatlarında alacakları konuşma eğitimi oldukça önemlidir.

Eğitim kurumlarındaki konuşma derslerinin genel amacı, öğrencilere duygu, düşünce, gözlem, hayal ve isteklerini dil kurallarına uygun ve etkin bir şekilde ifade etme becerisi kazandırmaktır.

İletişim Duygu, düşünce veya bilgilerin usa gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme İki yada daha çok kişi arasında anlaşma, uzlaşma doğmasını sağlayan karşılıklı konuşma, diyalog

İletişimde kişinin konşma biçimi, seçtiği sözcükler, ses tonu, beden duruşu, jest ve mimikler önemlidir.

Sözlü iletişim Yazılı iletişim Hareketler ile iletişim

Konuşma Dinleyicilere yönelik olarak bir kişinin belli bir konu üzerinde sarf ettiği sözlere konuşma denir . Dil, diş, dudak, damak, yumuşak damak konuşma sesini şekillendiren artikülatör yapılardır

Konuşmanın Bileşenler Konuşmanın unsurları şunlardır: 1)Ses 2)Telâffuz 3)Konuşma dinamiği (duygu, düşünce, istek) 4)Kelime hazinesi 5)Üslûp

1. Ses Hava titreşimlerinin kulakta duyulanı olan ses diyafram, kaburga ve göğüs kafesi, ciğerler, nefes borusu, gırtlak, dil, dişler gibi organların katkısıyla kendiliğinden oluşan karmaşık işlemler sonucunda meydana gelir. Her sesin çıkışında bu organların gerilme, duraklama ve çözülme faaliyeti oluşur. Yapılan araştırmalar ses ile kişilik arasında bir ilişkinin bulunduğunu göstermektedir. Nitekim kendimiz görünmesek de sesimiz bizim kim olduğumuzu açıkça ortaya koymaktadır.Kaliteli bir seste şu unsurların bulunması gerekmektedir: a)İşitilebilirlik b)Akıcılık c)Hoşa giderlik d)Anlamlılık(5)

2. Telâffuz Birtakım simgelerin itibarî anlamlar yüklenerek ses hâlinden kelime hâline getirilmesine telâffuz diyebiliriz.Ses simgelerine yüklenen itibarî anlamların karşımızdakiler tarafından doğru ve tam olarak anlaşılabilmesinin ön şartı doğru telâffuzdur. Konuşma eğitiminde en çok üzerinde durulması gereken hususlardan birisi de telâffuzdur. Vücutta bulunan fizikî noksanlıklara dayalı telâffuz hatalarının hemen hemen tamamı iyi bir eğitimle düzeltilebilir. Telâffuz hataları ile dolu bir konuşmanın inandırıcı ve etkili olması mümkün değildir.

3.Konuşma dinamiği (duygu, düşünce, istek): Dilin en büyük fonksiyonu insanlar arasında anlaşma vasıtası olmasıdır. İnsanların duygu, düşünce ve isteklerini kullanmada dil önemli bir araçtır. İşte bu unsurlar konuşmanın da dinamiğini oluştururlar.

4. Kelime hazinesi: İnsanlar içinde bulundukları topluluğun maddî ve manevî değerlerini benimseyerek o topluluğa mensup olduklarını düşünürler.İnsanlara aidiyet duygusunu veren ise o insanların kelime servetlerinde bulunan kelimelerin taşıdıkları anlamlardır. Bu kelimeler aynı zamanda insanların geçmişleri ile gelecekleri arasında bir köprüdür.

5. Üslûp: Duygu ve düşüncelerin ifade şekli diye kısaca tanımlayabileceğimiz üslûp da konuşma eğitimi sırasında kontrol edilmesi gereken bir unsurdur. Konuşmanın amacı muhatabımıza derdimizi anlatmak ya da bir maksada erişmek olduğuna göre istediğimiz sonucu alabilmek için nasıl bir üslûp kullanmamız gerekeceğine de karar verebilecek durumda olmalıyız.