RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Advertisements

KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
ÖĞRENMEGÜÇLÜĞÜ © Sibel EMNİYET-Psikolojik Danışman.
İLKÖĞRETİME BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?
SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRME DİKKAT VE MOTİVASYON PROGRAMI
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Çarpma İşlemi.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
ÜNİTE 7: PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA
Vygotsky ve Sosyo-kültürel teori
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
MATEMATİK DERS: KONU: KESİRLER ÜNİTE 5 SÜRE :40 DAK.
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Romen Rakamları Bu şablon bir grup ayarında eğitim malzemesi sunmak için başlangıç dosyası olarak kullanılabilir. Bölümler Bölüm eklemek için slaydı sağ.
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Basamaklandırılmış Yöntem
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
SAYILAR ve RAKAMLAR.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
İŞLEM KAVRAMI.
Görme Engelliler.
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
GÖRME ENGELLİLER.
ÖZEL EĞİTİM İHTİAYACI OLAN ÖĞRENCİLERE OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
ŞEKİLLER.
Ders 14 Matematik becerileri
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞLEM KAVRAMI.
Bilgi Güvenliğinde El Yazısı
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.

Çocuk rakamları her yerde görür Çocuk rakamları her yerde görür. Rakamları anlamadan ve kullanmadan önce ne oldukları hakkında az da olsa bir fikir edinir. Evinde, telefonda, saatte ve araba plakalarında rakamlarla karşılaşır. Bir ya da daha fazla sayma kitabı olabilir. Rakamları tanımanın öğretildiği bir TV çocuk programı izleyebilir.

Sayı Sembol Yetenekleri Küçük çocukların işlem öncesi dönem süresince kazandıkları altı tane sayı sembol yeteneği vardır: Her bir rakamı fark etmeyi ve ismini söylemeyi öğrenir. Rakamları bir sıra içine koymayı öğrenir: 0–1–2–3–4–5–6–7–8–9 Rakamlar ve kümeler arasında ilişki kurmayı öğrenir: “1” bir şeye gider. 4.Bir sıra içindeki her rakamın kendisinden önce gelenden daha çok olduğunu öğrenir. (iki birden daha fazladır, üç ikiden daha fazladır gibi.) 5.Her bir rakamın karşılık geldiği küme ile rakamı eşleştirmeyi ve rakamla eşleşen küme oluşturmayı öğrenir. 6.Rakamları kopya etmeyi (yazmayı) öğrenir.

Gösterilen rakamı okuması ve söylenilen rakamı göstermesi RAKAMLARI TANIMA Rakamları tanıma, söylenilen bir rakamın yazılış şeklini tanımayı içerir. Gösterilen rakamı okuması ve söylenilen rakamı göstermesi şeklinde test edilir. Rakamların öğretimi ile ilgili olarak okuma ve yazmaya hazırlık çalışmaları ancak çok fazla pratik ile kazandırılabilir.

RAKAMLARI YAZMA Rakamları tanıma ve yazma farklı becerilerdir. Rakamları doğru yazma ancak birinci sınıfta üstesinden gelinebilecek bir beceridir. Çocuklar rakam yazmaya doğru noktadan başlamalı ve hangi yönde çizecekleri konusunda onlara rehberlik yapılmalıdır. Rakamları yazmanın doğru yönü, yukarıdan aşağıya ve soldan sağa doğrudur.

Rakam Yazmayı Doğru Öğrenmede Önemli Noktalar Sınıf ortamında doğru biçimde yazılmış rakamlar bulunmalıdır. Rakam yazma çalışmalarına kağıt-kalem çalışmaları ile başlanmamalıdır. Boya kalemini ya da yazmak için kullandıkları aracı doğru tutmaları sağlanmalıdır. Çocukların yazdıkları mutlaka kontrol edilmelidir.

RAKAMLARI TERS YAZMA 7-8 yaşına kadar çocuklar için sağ-sol kavramı oluşmamaktadır. Bu sebeple özellikle sol elini kullanan çocuklar rakamları ters yazarken, bazı çocuklar da kavramsal, zihinsel ve kas koordinasyonu ile ilgili problemleri olduğundan bir modele bakarak bile doğru yazamazlar. Bazen 6, 9, 2, 3, 5 rakamları bazen belirli rakamların yazımında sorun yaşanmaktadır.

Bir rakamın doğru yazılması ile ilgili problemler 2 Bir rakamın doğru yazılması ile ilgili problemler 2. sınıfa kadar sürebilir. Problem ilkokul 2 veya 3’e kadar sürerse motor koordinasyon eksikliği, görsel problemler ve uzaysal organizasyon bozuklukları gibi öğrenme engelleri olabileceği düşünülmelidir. Rakamların doğru yazılabilmesi için çocuğun her rakamın ayırt edici özelliğini bilmesi gerekmektedir. Örneğin ‘6’ - ‘9’ , 2-5. Bazen de çocuklar rakamları ve harfleri birbirine karıştırabilirler. Örneğin 5-S, 3-E.

RAKAMLARI YAZMAYLA İLGİLİ YAPILABİLECEK ÇALIŞMALAR 1-) İpe çamaşır asma ,ipe boncuk dizme,parmaklarla nohut,fasulye ve çakıl gibi küçük nesneleri toplama,parmak boya,çamurla çalışma yapma, 2-) Rakam kartları hazırlama ,çocuktan bu rakamların etrafından gitmeleri veya içini boyamalarını isteme, 3-) Rakam yazarken çocuğu izleme ve hatalarını düzeltme, 4-) Gözlerini kapatarak rakamın görüntüsünü hayal etmesini isteme, 5-) Çizerken rakamın adını tekrarlama, 6-) Zımpara kağıdına,ıslak kum ve sıra üzerine parmakla rakam yazma 7-) Rakamın her parçasının nasıl yapıldığını gösterme.

SAYI KAVRAMI İLE İLGİLİ OLARAK YAPILABİLECEK ÇALIŞMALAR 1’den 10’a kadar karışık dizilmiş rakamlar arasından model olarak çizilen rakamın eşini bulma 1’den 10’a kadar karışık dizilmiş rakamlar arasından gösterilen rakamı bulma 1’den 10’a kadar karışık dizilmiş rakamlar arasından söylenilen rakamı bulma

SAYI KAVRAMI İLE İLGİLİ OLARAK YAPILABİLECEK ÇALIŞMALAR iki yazılı rakamdan (5 ve 9 gibi) hangisinin daha az veya daha fazla olduğunu söyleme bir sayı kümesini sıraya dizme, okuma ve istenilen rakamı göstermesini isteme verilen iki nesne grubunu sayma ve verilen rakamla aynı olup olmadığını belirleme Bir nesne grubu ile birlikte verilen rakamdan ve hangisinin daha fazla olduğunu söyleme