EĞİTİM program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Spor Pedagojisi.
Advertisements

EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
Temel Kavramlar ve İlkeler
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
MERHABA.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Özel Öğretim Yöntemleri
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Eğitimin Temel Kavramları Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
MERHABA.
İTHİLAF HALİNDE ANKARA MAHKEMELERİ YETKİLİDİR.
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Temel Kavramlar.
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011
Öğretİmİn PlanlarI.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
EĞİTİM , program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI
Temel Kavramlar ve İlkeler
EĞİTİMİN TEMEL KAVRAMLARI
Program Geliştirme ve Öğretim
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
EĞİTİM BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Uz. Emete Gerçel YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ Eğitim Fakültesi Dr. Emete GERÇEL
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Öğretmenlik Mesleği.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Dursun AKSU.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
EDS -101 Eğitim Bilimine Giriş Türkçe Öğretmenliği Bölümü Tülay KAYA
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Tuncay Sevindik
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR.
NEDEN EĞİTİM ?.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Pedagojik Formasyon Eğitimi
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLARI
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
YAYGIN EĞİTİM.
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA KENDİ YAŞANTISI YOLUYLA KASITLI OLARAK
Karşılaştırmalı Eğitim
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
program gelİŞtİrme TEMEL KAVRAMLARI
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
PROGRAM GELİŞTİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR.
Sunum transkripti:

EĞİTİM program gelİŞtİrme Ve ÖĞretim İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI ÖĞr. Gör. Osman albayrak Rize- 2016 albayrakegitim.com

EĞİTİM NEDİR? albayrakegitim.com

Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla, kasıtlı olarak, istendik yönde değişiklik meydana getirme sürecidir (Ertürk). DAVRANIŞ DOĞUŞTAN GETİRİLEN SONRADAN KAZANILAN ( ÖĞRENİLMİŞ ) GEÇİCİ YAŞANILMIŞ UNUTULUR GEÇİCİ KAZANILMIŞ UNUTULMAZ ÖĞRENİLMİŞ Süreç: Olgu ya da olayların belli bir taslağa uygun, belli bir sonuca varacak biçimde düzenlenmesi Planlı, programlı, eğitim yoluyla Kasıtlı kültürleme Eğitimin Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları ve Temel İlkeleri doğrultusunda olması Eğitim programlarınca belirlenmiş olan hedef davranışlar (öğrenci kazanımları) albayrakegitim.com

Eğitimin Özellikleri Eğitim bir süreçtir Eğitim süreci sonunda bireyin davranışında bir değişme olmalıdır, Eğitimde bir amaç ya da kazanım vardır, Eğitim, bireyi geliştirir, Eğitim, bireyi hayata hazırlar (sosyalleştirir), Eğitim, bireyi kasıtlı kültürleme sürecidir Eğitim , formal ya da informal olabilir albayrakegitim.com

SORU: Aşağıdakilerden hangisi "eğitim" kavramının tanımları arasında ver almaz? A) Bireyde davranış değiştirme sürecidir. B) Bireye kazandırılması uygun bulunan istendik özelliklerdir. C) Bireyin davranışını istendik yönde değiştirme sürecidir. D) Bireyin davranışında kendi yaşantısı ve kasıtlı kültürleme yoluyla istendik değişmeler oluşturma sürecidir. E) Kasıtlı kültürleme sürecidir. albayrakegitim.com

EĞİTİM KURUMLARININ TEMEL İŞLEVLERİ AÇIK İŞLEVLERİ KAPALI ( Gizil ) İŞLEVLERİ Toplumsal İşlevi Eş seçme Ekonomik işlevi Tanıdık çevre oluşturma Siyasal işlevi Statü sağlama Bireysel işlevi Suç işleme oranında azalma Felsefi işlevi Bireyi koruma Çocuk istismarını önleme Çevreye duyarlılık v.s albayrakegitim.com

EĞİTİM KURUMLARININ TEMEL İŞLEVLERİ albayrakegitim.com

I. Toplumun kültürel mirasını bireylere aktarmak SORU I. Toplumun kültürel mirasını bireylere aktarmak II. Ülkenin anayasal yapısını koruyan ve geliştiren bireyler yetiştirmek III. Bireye bir mesleğin gereklerini kazandırmak Yukarıda verilen eğitimin işlevleri aşağıdakilerin hangisinde doğru olarak sıralanmıştır? A) Toplumsal-Ekonomik-Bireyi Geliştirme B) Toplumsal-Siyasal-Bireyi Geliştirme C) Siyasal-Toplumsal-Ekonomik D) Bireyi Geliştirme-Toplumsal-Ekonomik E) Ekonomik-Siyasal-Toplumsal albayrakegitim.com

SİSTEM OLARAK EĞİTİM Sistem belli amaçları gerçekleştirmek için oluşturulmuş bir yapıdır. Her sistemin kendisini döndürebilmesi için birtakım girdi, işlem ve çıktı ve değerlendirmeye ihtiyacı vardır. albayrakegitim.com

Açık Sistem: Girdi, işlem, çıktı ve dönütten oluşan ve en az bir hedefi gerçekleştirmek üzere örgütlenip uygulamaya konulan ve her uygulama sonucuna göre yeniden düzenlenen dirik örüntüye açık sistem denir. (Sönmez,2001) Eğitim , AÇIK bir sistemdir

Eğitim Sisteminin Süreç Ögeleri albayrakegitim.com

Yarı Açık Sistem: Girdi,işlem ve çıktı ögelerinden meydana gelen, yeterli ve düzenli dönüt içermeyen sistemdir. Yarı açık sistemler dinamik yapılar değildir. Eksiklikler ve hataları tespit etmek dolayısıyla da gidermek ve düzeltmek mümkün değildir.

Kapalı Sistem: Yeterli girdi ya da çıktı ögeleri olmayan sistemlerdir. Bu yüzden de sistemde dönüt ve düzeltme yapmak da mümkün değildir. Bu tür sistemler entropik özellik taşır. (Entropi: sistemin çökmesi, yok olması) Çağdaş eğitim anlayışları açık sistem özelliği taşırken, geleneksel eğitim sistemleri yarı açık sistem ya da kapalı sistem özelliği taşır. MEB’in müfredat değişiklikleri ve yenilenen programları Türk Milli eğitim sisteminin açık bir sistem olduğunun göstergesidir.

Kapalı Sistem: Üç şekilde olabilir GİRDİ İŞLEM ÇIKTI GİRDİ İŞLEM ÇIKTI BELİRSİZ BELİRSİZ GİRDİ İŞLEM ÇIKTI BELİRSİZ BELİRSİZ DÖNÜT YOK YADA YETERSİZ

EĞİTİM TÜRLERİ İNFORMAL EĞİTİM FORMAL EĞİTİM ÖRGÜN EĞİTİM YAYGIN ( Plansız programsız, rastgele ) FORMAL EĞİTİM ( Planlı programlı ) ÖRGÜN EĞİTİM YAYGIN EĞİTİM 2 albayrakegitim.com

1 FORMAL EĞİTİM Planlı ve programlı olarak , bir amaç doğrultusunda , belirli bir mekanda uzman bazı kişilerin rehberliğinde ve belirli bir zaman diliminde düzenlenen bir etkinliktir. 07.11.2017 osmantavsan@hotmail.com

Formal Eğitimin Özellikleri a)     Amaçlıdır. b)     Planlı ve programlıdır. c)     Süreç profesyonel eğiticiler tarafından yürütülür. d)     Süreç sonucunda olumlu davranışların kazanılması beklenir. e)     Eğitim belirli bir mekanda sürdürülür. f)       Amaçlı ( kasıtlı ) olarak hazırlanmış araç- gereç kullanılır. g)     Süresi sınırlıdır. 07.11.2017 osmantavsan@hotmail.com

2. İNFORMAL EĞİTİM Plansız ve programsız, hayatın içerisinde kendiliğinden oluşan eğitimdir. Diğer bir değişle bireyin sosyalleşme ve kültürlenme sürecidir. Bu süreç sistemsiz ve denetimsiz bir şekilde doğuştan ölünceye kadar devam eder. 07.11.2017 osmantavsan@hotmail.com

ÖRGÜN EĞİTİM Okullarda verilen eğitimdir; Yaş grupları yakındır Zaman bellidir Sonunda diploma vardır Usta öğreticileri vardır Resmidir 07.11.2017 osmantavsan@hotmail.com

07.11.2017 osmantavsan@hotmail.com

YAYGIN EĞİTİM 07.11.2017 osmantavsan@hotmail.com

YAYGIN EĞİTİM Okullarda yeterli eğitimi alamamış , ya da sonradan ihtiyaç hasıl olmuş yeterliliklerin verildiği eğitimdir. Daha çok halk eğitim müdürlükleri tarafından verilir. Planlıdır, programlıdır Zaman bellidir Usta öğreticileri vardır Yaş grupları değişkendir Sonunda bir sertifika verilir yada verilmez 07.11.2017 osmantavsan@hotmail.com

Yaygın Eğitim Kurumlarından bazıları Şunlardır Halk eğitimi merkezleri, Çıraklık eğitimi merkezleri, Pratik kız sanat okulları, Olgunlaşma enstitüleri, Endüstri pratik sanat okulları, Mesleki eğitim merkezi, Yetişkinler teknik eğitim merkezleri, Özel kurslar, Özel dershaneler, Uzaktan Eğitim 07.11.2017

HİZMET İÇİ EĞİTİM Bireylerin mesleklerini icra ederken, çalıştıkları kurum tarafından nitelik artışı için verilen eğitimdir. İsteğe bağlı ya da zorunlu olabilir. Ör: Öğretmenlerin akıllı tahta kullanımı için çalıştığı okul ya da milli eğitim bakanlığı tarafından hizmet içi eğitime tabi tutulması albayrakegitim.com

SARGIN EĞİTİM Bireylerin kendi çabalarıyla bir beceriyi öğrenmesi Ör: Bir bayanın kendi kendine halı dokumayı öğrenmesi. Bir kişinin bilgisayarı kendi kendine öğrenmesi albayrakegitim.com

SORU: İngilizce öğrenmeye çalışan Atilla aşağıdaki süreçlerden geçmiştir. I. Fen edebiyat fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümüne dört yıl devam ederek dil ve kültüre ait bilgileri kazanmıştır. II. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı özel ingilizce kurslarından birinde on iki ay boyunca iş İngilizcesi eğitimi almıştır. III. Aldığı ingilizce kitap ve CD'lerle programlı öğretim ilkelerini kullanarak evde kendi planlı etkinlikleri ile ingilizcenin özel deyim ve atasözlerini öğrenmiştir. IV. Yaz tatillerinde Akdeniz sahil şeridindeki otellerde turistlerle zaman geçirerek kelime hazinesini geliştirmiştir. Atilla'nın geçirmiş olduğu eğitim yaşantılarına karşılık gelebilecek eğitim türleri hangi seçenekte doğru olarak verilmiştir? I II III IV A) Yaygın örgün Sargın informal B) Sargın örgün Yaygın Formal C) Örgün Yaygın Sargın informal D) Yaygın Sargın informal örgün E) örgün Yaygın informal Sargın albayrakegitim.com

KÜLTÜR Bir toplumun üzerinde taşıdığı ve nesilden nesile aktarılan maddi ve manevi ögelerdir. Camiler Para Binalar Giysiler vs. Düğünler Bayramlar Örf adetler albayrakegitim.com

KÜLTÜR ÇEŞİTLERİ albayrakegitim.com

KÜLTÜR ÇEŞİTLERİ albayrakegitim.com

Konu Öğreten Soru CEVAP: C Ünal ailesi, iki yaşındaki kızları Tuğra’nın dil gelişimini sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesi için bir takım önlemler almıştır. Aile içerisinde ve çevreyle etkileşimlerde ana dilin öğrenilmesinin ……………..kültürleme süreci içerisinde sağlıklı olmayacağını ;bu sürecin belli bir plan dahilinde bilinçli bir şekilde ……………… kültürleme ile ele alınması gerektiğini düşünmektedir. Bu açıklamada boş bırakılan yerlere getirilmesi gereken kavramlar aşağıdakilerden hangisinde sırasıyla doğru olarak verilmiştir? A) zoraki- kasıtlı B) kasıtlı- kasıtlı C) gelişigüzel - kasıtlı D) gelişigüzel - zoraki E) kasıtlı- zoraki CEVAP: C

Öğretim Nedir? Eğitimin planlı bir şekilde belirli bir zaman da , belirli bir mekanda gerçekleştirilen dilimine denir. Daha doğrusu eğitimin formel boyutudur. Çoğunlukla okullarda yapılmaktadır. albayrakegitim.com

EĞİTİM VE ÖĞRETİM ARASINDAKİ FARKLAR Eğitim öğretime göre daha kapsamlıdır. Eğitim planlı ve plansız olabilirken, öğretim ise planlı programlı öğrenmeleri içerir. Eğitim yaşamı kapsayan bir süreç iken öğretim yaşamın belli dönemlerinde yapılır. Eğitim zaman ve mekân yönünden sınırsızdır. Öğretim ise belli mekânlarda gerçekleşir. Her eğitim öğretim değildir. Fakat her öğretim eğitimdir. Eğitim sonunda istenmedik davranışlarda gerçekleşebilir. Öğretimde ise istendik davranışlar kazandırmak esastır. albayrakegitim.com

Öğretme, bilinçli ve amaçlı bir çabadır. Öğretme Nedir? Öğrenmenin gerçekleşmesi için ortam düzenlenmesidir, öğrenmenin kılavuzlanmasıdır Öğretme, bilinçli ve amaçlı bir çabadır. albayrakegitim.com

Amaçlar, formal eğitimin temel taşlarıdır. Eğitimde Amaç / Hedef : Amaçlar, eğitim sürecine giren bireyin davranışlarında ve kişiliğinde meydana gelmesi istenilen farklılaşmaları belirtir. Amaçlar, formal eğitimin temel taşlarıdır. Dikey ve yatay olarak iki kısımda incelenir albayrakegitim.com

Hedef Davranış / Kazanım Nedir? Bireyin göstermiş olduğu ölçülebilir eylem ve etkinliklerine davranış denir. Ancak bu eylemlerin birey tarafından bilinçli ve kasıtlı yapılması gerekmektedir Öğrenilmeyen şey davranış değildir. Ülkemizdeki 2005 eğitim programında davranış yerine kazanım ifadesi kullanılmıştır albayrakegitim.com

Öğrenmeler bilişsel, duyuşsal ve psiko- motor olabilir. Öğrenme Nedir? Bireyin çevresiyle geçirdiği etkileşimler sonucunda davranışlarında meydana gelen nispeten kalıcı izli değişikliklerdir Öğrenmeler bilişsel, duyuşsal ve psiko- motor olabilir. DİKKAT? Eğitim bir SÜREÇKEN, öğrenme bir SONUÇTUR. albayrakegitim.com

Eğitim Teknolojisi Teknolojinin ürünü olarak ortaya çıkan yeni araç ve gereçlerin eğitim kurumlarına sokulması ve bunların öğretmenler tarafından, eğitim ve öğretimde kullanılmasını ifade etmektedir albayrakegitim.com

PROGRAM NEDİR? Hedeflere ulaşmak için yapılacak etkinlikler dizgesidir. Program eğitim sürecine yön veren en güçlü ögedir. Her şeydir. albayrakegitim.com

PROGRAM ve PLAN TÜRLERİ Eğitim Programı Öğretim Programı Ders Programı Ünitelendirilmiş yıllık plan Günlük ders planı Program tasarımcıları hazırlar Öğretmenler hazırlar albayrakegitim.com

Bir okuldaki tüm dersleri ve etkinlikleri kapsar. 1. Eğitim Programı ( Yetişek, Müfredat ) Eğitim programı; öğrenene, okulda ve okul dışında planlanmış etkinlikler yoluyla sağlanan öğrenme yaşantıları düzeneğidir ( Demirel, 2005 ). Bir okuldaki tüm dersleri ve etkinlikleri kapsar. Ör: İlkokul programı ( tüm ilkokul ders ve süreçlerini kapsar) albayrakegitim.com

EĞİTİM PROGRAMININ 4 TEMEL ÖGESİ albayrakegitim.com

Pedagojik Formasyon/ RİZE-2011

EĞİTİM PROGRAMININ YARARLARI Eğitim faaliyetlerine yön verir. Aynı eğitim basamaklarındaki okullarda amaçların aynı yönde gerçekleşmesini sağlar. ( EŞGÜDÜMÜ SAĞLAR) Eğitimde verimi arttırır. Öğretmenlere rehberlik eder. Zamandan tasarruf sağlar Öğrenmeyi kolaylaştırır. Sağlıklı ölçme – değerlendirmeye imkanı tanır albayrakegitim.com

albayrakegitim.com

BİR SORU ? E albayrakegitim.com

Ör: Ortaokul Matematik Öğretim Programı Eğitim programı doğrultusunda öğrenciye kazandırılması düşünülen özelliklerin ders kümeleri olarak planlanmasıdır. Ya da , Okulda ya da okul dışında bireye kazandırılması planlanan bir dersin öğretimiyle ilgili tüm etkinlikleri kapsayan yaşantılar düzeneğidir. Ör: Ortaokul Matematik Öğretim Programı ( 5,6,7,8. sınıf düzeyindeki matematik derslerini kapsar ) albayrakegitim.com

Ör: Ortaokul 5. Sınıf Matematik Programı 3. Ders Programı Bir sınıf düzeyinde herhangi bir dersin planlanan hedeflerin bireye nasıl kazandırılacağını gösteren tüm etkinliklerin yer aldığı bir düzenektir Ör: Ortaokul 5. Sınıf Matematik Programı albayrakegitim.com

ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLAN Bir öğretmenin okuttuğu sınıf ya da ders için yıl boyunca yapacağı çalışmaları ay ay ve hafta hafta planladığı taslaktır. Her yıl eğitim öğretim başlamadan öğretmen tarafından hazırlanır. albayrakegitim.com

albayrakegitim.com

Programları , program geliştirmeciler Tarafından hazırlanırken; GÜNLÜK DERS PLANI Bir öğretmenin okuttuğu sınıf ya da ders için yıl bir ya da birkaç gün içerisinde ne tür çalışmalar yapacağını gösteren plandır Programları , program geliştirmeciler Tarafından hazırlanırken; planlar öğretmen tarafından yapılır. albayrakegitim.com

albayrakegitim.com

PROGRAM ve PLAN ÇEŞİTLERİ EĞİTİM PROGRAMI ÖĞRETİM PROGREMI DERS PROGREMI ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK PLAN DERS PLANI ÖRTÜK PROGRAM albayrakegitim.com

POSNER’İN PROGRAM TÜRLERİ ? albayrakegitim.com

Posner'in program türleri - Milli eğitim tarafından okullara gönderilen programdır - Resmi programın gerçek anlamda uygulanan kısmıdır. - Resmi programın uygulanmayan, es geçilen, araya kaynayan kısımlarıdır - Plansız , yazılı olmayan, etkinliklerdir. Her okulun bir gizil programı vardır. - Resmi programın üstüne , plan dahilinde eklenen uygulamalardır. Ör: Müzeler haftasında , önceden planlanan şekilde öğrencileri müze ziyaretine götürme albayrakegitim.com

ÖRTÜK ( GİZİL ) PROGRAM: Bu program okuldaki sosyal ve psikolojik etkileşimle oluşan yan ve informal öğrenmeleri kapsar. Örtük program; açık ve yazılı değildir, tasarlanmamıştır, informal, kendiliğinden ve gizil öğrenmeleri kapsar, kasıtlı değildir, ima edilen programdır, resmi programın dışındadır, değerler, normlar, tutumlarla ilişkilidir. Ör: Okuldaki iletişim ortamı öğrenmeyi etkiler. Okul müdürünün tutumu öğrenme ortamına etki eder. _ Öğrencilerin yaşadıkları sosyal çevre öğrenmeleri üzerinde etkiye sahiptir albayrakegitim.com

albayrakegitim.com

SONNNNN albayrakegitim.com