GEMİ KULLANMANIN TEMEL PRENSİPLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UYGULAMALAR 6.1. Haritalama Çalışmaları
Advertisements

YAT SİGORTALARI.
ROTOR Öğr.Gör. Ferhat HALAT.
Enlem ve Paraleller elle tutulur mu?
VE GEMİCİLİKTE KULLANILAN
GEMİ MANEVRALARI DEMİR TANIMI VE GÖREVLERİ
TEKNE MANEVRASI.
LİMANLAR Prof.Dr.Sedat KABDAŞLI.
Yanaşma, Bağlanma ve Demirleme
Hazırlayan : M. Hakan SÜER. Çene-Serpinti Tirizleri Kayıcı bir teknenin en önemli özelliği bir köşe (çene) nin bulunmasıdır. Bu çeneye ayrıca bir tiriz.
EŞDEĞER SİSTEMLER İLE BASİTLEŞTİRME
Navigation -V- Great Circle Sailing
Skaler Büyüklükler ve Vektörlerin Sınıflandırılması
CNC tezgah ve sistemlerde; tezgah, parça ve takım olmak üzere üç ayrı koordinat sistemi vardır. Bu koordinat sistemlerinin  orijinlerine; tezgaha ait olanına 
AMATÖR DENİZCİ BELGESİ KISA MESAFE TELSİZ BELGESİ SEMİNERİ
BASİT MAKİNELER “HAYATIMIZI KOLAYLAŞTIRAN MAKİNELER”
G74 Delik Delme Çevrimi Çevrimin Açıklaması G74 R… G74 Z… Q… F…
Ödev 7 Şekilde gösterilen kablolarda 0.5 kN’un üzerinde çekme kuvveti oluşmaması için asılı olan kovanın ağırlığını (W) bulunuz. W.
HOVERCRAFT Sınır Tanımayan Araç Çağrı BARUT. Kontrol Merkezi Alt Güverte Girişi Ayarlanabilir Etek Yolcu Girişi Etek Kanalları Ana Hava Üretici Pervane.
DÜNYA’NIN ŞEKLİ VE HAREKETLERİ
Bülent DURAN Ocak İçerik Kapama Donanımları Havalanadırma,Hava Firar, İskandil ve Taşıntı Sistemleri Tekne Boşaltım Ağızları-Açıklıklar Dümen ve.
1.BÖLÜM GENEL SEYRÜSEFER
COĞRAFYA.
BÖLÜM 14 TAŞIT KULLANIM KARAKTERİSTİKLERİ VE DİREKSİYON SİSTEMİ.
ÖN DİZAYNDA AĞIRLIK HESABI. Her türlü geminin dizaynında gemiyi oluşturan ağırlıkların ön dizayn aşamasında doğru olarak hesaplanması geminin tekno-ekonomik.
(section 3) Bölüm 3 Helisel dişli çarklar
DÜNYANIN ŞEKLİ VE HAREKETLERİ-1
A. DÜNYA’NIN ŞEKLİ Dünya, kutuplardan hafifçe basık, Ekvator’dan şişkin kendine has bir şekle sahiptir. Buna geoit denir. Dünya’nın geoit şekli, kendi.
FEN VE TEKNOLOJİ BASİT MAKİNALAR
BASİT MAKİNALAR Günlük hayatımızda işlerimizi kolaylaştırmak için yapılan basit aletlere basit makineler denir.
SEYİR.
DEMİR VE DEMİRLEME.
DEMİRLER.
DENİZDE TRAFİK AYRIM DÜZENLERİ
AKINTILI SULARDA SEYİR (AKINTI SEYİR)
DENİZE ADAM DÜŞTÜ METODLARI
İTÜ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ SEYİR GÜVENLİĞİ IV
PAYROTEKNİK MALZEMELER
Demir İşlemlerinde Kullanılan Terimler
GEMİCLİK.
TCG GEDIZ (F 495) KOMUTANLIGI BILGISAYAR DESTEKLI EGITIM SISTEMI
DERİNLİK ÖLÇME CİHAZI (ELEKTRİKLİ İSKANDİL)
GEMİCİLİK DÜMEN DONANIMLARI.
Basit olarak yatay hava hareketine
MANEVRA VE SEYİR KURALLARI
Kural 32 TANIMLAMALAR Kısa düdük = 1 sn. Uzun düdük = sn.
GEMİLERDE DİP YAPISI TEK DİPLİ GEMİLER ÇİFT DİPLİ GEMİLER.
HİDROGRAFİ VE OŞİNOGRAFİ DERS 13
Hızlı Can Kurtarma Botu Motorunun Çalıştırılması
AKINTI SEYİRİ.
UNDOCKING (HAVUZDAN AYRILMA)
PRUVA, PRUVAYA GEÇİŞ DURUMU KURAL-14 AYKIRI GEÇİŞ DURUMU KURAL-15
DENİZDE ÇATIŞMAYI ÖNLEME TÜZÜĞÜ
VARDİYA VE ROLE ESASLARI
VE GEMİCİLİKTE KULLANILAN
Trol çeken ve trol ağlarını atmakta olan bir teknede trol ağlarını atmakta olduğunu belirten düşey doğrultuda çekilen fenerler milden görünürler.
Elektronik Harita Görüntüsü ve Bilgi Sistemi Electronic Chart Display and Information System (ECDIS) Kaptan İdris TURNA.
RUDDER AND PROPELLER.
BÖLÜM C FENERLER VE İŞARETLER
OTO PİLOT 2 Decca 750.
ÇATIŞMA İki teknenin birbirlerine çarpması, vurması ve istenmeden yaslanması haline çatışma denir.
D.Ç.Ö.T.Devamı Denizde trafiği düzenlemek ve seyir güvenliğini sağlamak için.
Doğrudan Kumanda Edilebilen Etmenler II – Pervane
DEN 322 Gemi Sevk Makinaları.
RADAR VE ARPA AYGITLARI PERFORMANS STANDARTLARI. ULUSLAR ARASI DENİZCİLİK ÖRGÜTÜ (IMO) TARAFINDAN KABUL EDİLMİŞ KARAR NO.LARI: – A.222 (VII) –A.278 (VIII)
YELKEN SEYİRLERİ & MANEVRALAR
SEYİR ARAÇLARI VE NAVİGASYON Yiğit ŞAHİNKOÇ.
CNC tezgah ve sistemlerde; tezgah, parça ve takım olmak üzere üç ayrı koordinat sistemi vardır. Bu koordinat sistemlerinin  orijinlerine; tezgaha ait olanına 
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
CNC tezgah ve sistemlerde; tezgah, parça ve takım olmak üzere üç ayrı koordinat sistemi vardır. Bu koordinat sistemlerinin  orijinlerine; tezgaha ait olanına 
Sunum transkripti:

GEMİ KULLANMANIN TEMEL PRENSİPLERİ KONTROL EDİLEBİLİR KUVVETLER KONTROLÜ MÜMKÜN OLMAYAN KUVVETLER STANDART KOMUTLAR

TEMEL PRENSİPLER 3 ALTIN KURAL .... Mevki ölçümlerini yap Manevrayı hesapla Kontrol et ve düzelt

TEMEL PRENSİPLER GEREKLİ HESAPLAMALARI YAP 1. Mevki ölçümlerini yap MESAFE VE KERTERİZLERİ ÖLÇ GEMİNİN HIZI SUYUN DERİNLİĞİ RÜZGAR VE AKINTI HIZIYLA İLGİLİ HESAPLAMALARI YAP. GEREKLİ HESAPLAMALARI YAP

TEMEL PRENSİPLER 2. Manevrayı hesapla. Dönüş Yerine Mesafe Dönüş Noktası Sürat Artırma Sürat Azaltma Rotaya oturmak için gereken zaman

TEMEL PRENSİPLER 3. Kontrol et ve Düzelt. Manevranın doğruluğu Düzeltme

KUVVETLER

KUVVETLER PERVANE

KUVVETLER PERVANE

KUVVETLER DÜMEN

KUVVETLER HALATLAR

KUVVETLER DEMİRLER

KUVVETLER DEMİRLER ?

KUVVETLER DEMİRLER

YARDIMCI PERVANELER (APU) KUVVETLER YARDIMCI PERVANELER (APU) Auxiliary Propeller Unit Manevralarda yardımcı Azami 5 Kts. sürat

YARDIMCI PERVANELER (APU) KUVVETLER YARDIMCI PERVANELER (APU)

ÇEKİCİ-İTİCİ VASITA / ROMORKÖR KUVVETLER ÇEKİCİ-İTİCİ VASITA / ROMORKÖR

ÇEKİCİ-İTİCİ VASITA / ROMORKÖR KUVVETLER ÇEKİCİ-İTİCİ VASITA / ROMORKÖR Kumanda 1. Halat 2. Halat

KUVVETLER

KONTROLU MUMKUN OLMAYAN KUVVETLER RÜZGAR; * RÜZGARIN YÖNÜ HER ZAMAN ESTİĞİ DOĞRULTU ESAS ALINARAK VERİLİR. ÖRN; KARAYELDEN 5 ŞİDDETİNDE ESİYOR. * 30 KNT SURATLE ESEN BİR RÜZGAR 1 KNT ŞİDDETİNDE AKINTI OLUŞTURUR!

KONTROLU MUMKUN OLMAYAN KUVVETLER AKINTI; AKINTININ YÖNÜNE KISACA “SET” ŞİDDETİNE İSE “KAYMA” MANASINA GELEN “DRİFT” DENİR.

MANEVRA USULLERİ ORTADA BAŞ SANCAĞA KIÇ İSKELEYE BAŞ İSKELEYE MAKİNE DÜMEN HAREKET YÖNÜ SANCAK TORNİSTAN ORTADA BAŞ SANCAĞA KIÇ İSKELEYE İSKELE İLERİ BAŞ İSKELEYE KIÇ SANCAĞA

KONTUR MANEVRA ÇİFT PERVANELİ GEMİLERDE PERVANELERDEN BİRİNİN TORNAYT (İLERİ YOLDA),DİĞERİNİN TORNİSTAN (GERİ YOLDA) ÇALIŞTIRLMASIYLA YAPILAN MANEVRADIR.

“PITCH” KAVRAMI PITCH KISACA PERVANE ADIMIDIR. YANİ,PERVANENİN BİR TAM DÖNÜŞÜ SONUNDA, PERVANENİN ALDIĞI YOLDUR.PITCH BİR MESAFEDİR VE MİLİMETRE CİNSİNDEN İFADE EDİLİR.

PITCH KONTROL PITCH BİR MESAFE OLDUĞUNA GÖRE,PERVANENİN KANAT AÇILARINI DEĞİŞTİRMEKLE PERVANENİN “PITCH” ‘İNİ DEĞİŞTİRMİŞ OLURUZ.PERVANENİN “PITCH” ‘İNİ DEĞİŞTİRDİĞİMİZ İÇİN BU SİSTEME “PITCH KONTROL “ DENMİŞTİR.

MANEVRA USULLERİ

MANEVRA USULLERİ

MANEVRA USULLERİ

MANEVRA USULLERİ

MANEVRA USULLERİ

MANEVRA USULLERİ

MANEVRA USULLERİ

MANEVRA USULLERİ Devir Dairesi Geminin sabit sürat ve dümen açısı ile 360  lik bir dönüş yaptığı zaman oluşturduğu iz.   İlerleme Geminin dümene basıldığı noktadan itibaren esas rota üzerinde geminin aldığı mesafe.   Yanlama Dümene basıldıktan sonra geminin döndüğü noktadan esas rotaya olan dik mesafesi.

MANEVRA USULLERİ Manevra Çapı (Taktik Çap) Gemi 180 dönüşü tamamladığı anda gemi ile dönüşten önceki esas rota arasındaki dik mesafedir.  Son Çap (Nihai Çap) Geminin 360lik devrini tamamladığında oluşan dairenin çapıdır.

SADECE MAKİNELER İLE MANEVRA ÇİFT PERVANE KONTUR MANEVRA YANİ PERVANELERİN BİRBİRLERİNİN AKSİ İSTİKAMETİNE ÇALIŞTIRILMASI İLE,DÜMEN DE KULLANILIRSA ETKİ DAHA DA BÜYÜR TEK PERVANE BAZEN YANAŞILAN RIHTIM GEMİNİN PERVANESİNİN PADIL ETKİSİNDEN YARARLANILMASINA MÜSADE EDER.

MANEVRA USULLERİ DENİZE ADAM DÜŞTÜ Gündüz Adamın denize düştüğü yön anons edilir. Adamın denize düştüğü mevki haritaya plotlanır. Personel denize adam düştü mevkilerine alınır. Adamın ne taraftan kurtarılacağı anons edilir. Kurtarma timi hazırlanır. Harp hastanesi hazır hale getirilir. Gemi düdüğü ile 6 (Altı) kısa düdük çalınır. Oruç sancağı toka edilir.

MANEVRA USULLERİ DENİZE ADAM DÜŞTÜ Gece Gündüz yapılacak işlemler yapılır. 1 (Bir) beyaz veri fişeği atılır. 360 den görülür alt alta çakarlı 2 (İki) kırmızı fener yakılır.

MANEVRA USULLERİ DENİZE ADAM DÜŞTÜ

MANEVRA USULLERİ WILLIAMSON TURN

TEK DÖNÜŞ/DAİREVİ/ANDERSON MANEVRA USULLERİ TEK DÖNÜŞ/DAİREVİ/ANDERSON

MANEVRA USULLERİ YARIŞ PİSTİ

MANEVRA USULLERİ GECİKMELİ DÖNÜŞ

HALATLARIN NUMARALANDIRILMASI MANEVRA USULLERİ HALATLARIN NUMARALANDIRILMASI

HALATLARIN NUMARALANDIRILMASI MANEVRA USULLERİ HALATLARIN NUMARALANDIRILMASI

MANEVRA USULLERİ ABORDA OLMA

MANEVRA USULLERİ ABORDA OLMA İskeleye 10 ila 20 derece ile yaklaş. Makineleri durdur. Dümeni iskelenin aksi tarafına bas İleri kayışı durdurmak üzere ihtiyaca göre tornistan yol ver.

ABORDA OLMA /AVARA ETME MANEVRA USULLERİ ABORDA OLMA /AVARA ETME

MANEVRA USULLERİ ŞAMANDIRAYA BAĞLAMA

MANEVRA USULLERİ DEMİRLEME PRUVA KERTERİZİ LGB 140 FUNDO t t KERTERİZİ 6 PRUVA KERTERİZİ 8 4 2 10 20 16 14 MESAFE 20 G 1 YAYLARI FUNDO 16 DAİRESİ R 2 4 14 R 10 2.5s 2 LGB 140 14 16 20 14 YAKLAŞMA FUNDO t 4 t İZİ 6 KERTERİZİ 2 14 t t 10 8 4 6 12 t 14 8 . 12 14 1 m 14 16 16 16 5s 20 16

MANEVRA USULLERİ DEMİRLEME 500 Yarda Sürat 5 mil 200 Yarda Stop 100 Yarda 1/3 tornistan DEMİRLEME

MANEVRA USULLERİ DEMİRLEME DERİNLİK KALOMA 7 Kulaca kadar 30 Kulaç 20 Kulaçtan fazla Derinliğin üç katı

MANEVRA USULLERİ DEMİRLEME 300 yarda 130 yds Tarama Dairesi Salma Dairesi