“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 8 Mayıs 2017 DÖNEM II Yrd. Doç. Dr. Aylin KANLI
DÖNEM II Koordinatörlüğü Prof. Dr. Hale MARAL KIR Prof. Dr. Devrim DÜNDAR Doç. Dr. Deniz ŞAHİN Yrd. Doç. Dr. Aylin KANLI
Dönem II Amfisi Dönem II amfisi, eğitim bloğu giriş katında yer almaktadır.
Dönem II Dönem II amfisi derslik-1 kapasitesi: 202 kişi Öğrenci sayımız 335 kişidir. Dönem II amfisi derslik-1 ve derslik-2 202’er kişi kapasiteye sahiptir. Teorik derslerin sunumları bu derslikten ekran üzerinden takip edilebilmektedir. Dönem II amfisi derslik-1 kapasitesi: 202 kişi Dönem II amfisi derslik-2 kapasitesi: 202 kişi
Demografik Özellikler SAYI 2015-2016 2016-2017 Toplam Öğrenci 299 335 Kız 148 163 Erkek 151 172 Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fak. (Farabi) - 1 İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa TıpFak. (Farabi) Özel öğrenci statüsü
Demografik Özellikler SAYI 2015-2016 2016-2017 Yatay geçişle gelen 7 13 Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi 1 İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi Fatih Üniversitesi Tıp Fakültesi - Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi İstanbul Bilim Üniversitesi Tıp Fakültesi Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Semmelweis Üniversitesi Tıp Fak. (Macaristan) Yakındoğu Üniversitesi Tıp Fakültesi (K.K.T.C.) 2 Halep Üniversitesi Tıp Fakültesi (Suriye) Şam Üniversitesi Tıp Fakültesi (Suriye)
Ders Kurulu Kurul Başkanı 1. Dolaşım ve Solunum Prof. Dr. Melda YARDIMOĞLU YILMAZ 2. Sindirim Sistemi ve Metabolizma Prof. Dr. Meltem DİLLİOĞLUGİL 3. Ürogenital Sistem ve Endokrin Sistem Doç. Dr. Ayşe KARSON 4. Sinir Sistemi ve Duyu Organları Prof. Dr. Belgin BAMAÇ 5. Hastalıkların Biyolojik ve Psikososyal Temelleri Prof. Dr. Tijen UTKAN
Ders Kurulu Teorik Pratik Toplam TOPLAM 601 (597) 275 (278) 876 (875) 2016-2017 (2015-2016) Saat Pratik Toplam 1. Dolaşım ve Solunum 132 (123) 65 (72) 197 (195) 2. Sindirim Sistemi ve Metabolizma 93 (95) 47 (52) 140 (147) 3. Ürogenital Sistem ve Endokrin Sistem 115 (115) 55 (52) 170 (167) 4. Sinir Sistemi ve Duyu Organları 137 (122) 75 (64) 212 (186) 5. Hastalıkların Biyolojik ve Psikososyal Temelleri 124 (142) 33 (38) 157 (180) TOPLAM 601 (597) 275 (278) 876 (875) NOT: Pratik ders saatlerine her kurul için 1 saat danışmanlık saati eklenmiştir. NOT: Pratikler tabloda toplam saat olarak verilmiştir. Ancak öğrenciler farklı derslerin pratiklerine bölünmüş gruplar halinde girdikleri için, bu pratik saatleri öğrenci başına düşen pratik saatinden farklıdır.
Dersin adı Teorik Pratik (Saat) Fizyoloji 147 (138) * 40 (44) * Anatomi 107 (106) 60 (60) Histoloji ve Embriyoloji 97 (96) 28 (40) Biyokimya 77 (81) 14 (14) Mikrobiyoloji 34 (33) 6 (8) Farmakoloji 29 (29) - Patoloji 14 (16) 4 (8) Aile Hekimliği 14 (13) Psikiyatri 4 (13) Çocuk Ruh Sağlığı 3 (3) Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları 1 (4) Kanıta Dayalı Tıp 6 (6) Klinik Beceri Laboratuarı (KBL) 58 (60) Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) 8 (8) Klinik Korelasyon 10 (13) Paramedikal Ders 4 Yabancı Dil 56 (46) Seçmeli Ders 52 (36) Danışmanlık saati 5 Toplam 601 (597) 275 (278) * Parantez içindekiler 2015-2016 Eğitim yılına ait saatlerdir.
Dönem II: Başarı Durumu Ders Kurulu Ortalama 2016-2017 2015-2016 1. Dolaşım ve Solunum 65,2 66,4 2. Sindirim Sistemi ve Met. 69,6 65,7 3. Ürogenital Sis. ve Endokrin Sis. 68,2 67,3 4. Sinir Sistemi ve Duyu Organları 67 74 5. Hastalıkların Biyolojik ve Psikososyal Temelleri 23 Mayıs 2017 68,5 İlk 4 kurula göre 2016-2017 2015-2016 Not Ortalaması 67,5 68,35 Finalsiz geçen öğrenci sayısı 60 56 Finalsiz geçen öğrenci yüzdesi % 17,9 % 18,7
Genel Sorunlarımız Sınav salonlarının, görevli öğretim üyesi ve asistan sayılarının yetersizliği. Diğer sağlık kuruluşlarından alınan sağlık raporları. Kurul başkanlarının çalışmalara daha aktif katılımı (Kurul tanıtımı, Kurul sınavı değerlendirme ve Geri bildirimler) Kurul değerlendirmelerine daha aktif katılımları için kurul başkanlarına teşekkür ediyoruz. Katılımlar daha iyiye gidiyor.
Geçen yıl…. Dersliklerin yetersizliği PDÖ sayısının artırılması Tek soru soran bölümler için barajın kaldırılması. KBL eğitici sayısının yetersizliğinden dolayı sıkıntılar Kurul IV’ deki Histoloji Laboratuar dersi olmasına karşın sınavının olmaması Program hazırlıkları sürecine öğrenci katkısı Birazdan Dönem 2 temsilcisi Elif’in slaytında da göreceğiniz gibi sorunların bir kısmı devam etmekte. Program hazırlıkları öğrencilerin Final ve bütünleme dönemlerine denk gelmekte. Önümüzdeki yılın programı bölümlerden ayrı ayrı isteniyor, programı düzenliyoruz, daha sonra Dönem 1-2-3 çakışmalara dikkat ediyoruz. Birkaç ay-hatta yaza sarkıyor bu süreç.
Geri Bildirimler Kurul değerlendirme saatleri, Dönem II Koordinatörlüğü ve Kurul Başkanlarının aktif katılımları ile, kurul sınavı ile aynı gün yapılmıştır. Sınav sorularının gözden geçirilmesi Sorulara itirazların alınması ve ilgili öğretim üyelerine iletilmesi Geri bildirimlerin alınması
Geri Bildirimler: Eleştiriler “Derslikler çok soğuk” “Derslik-2 hiç etkin kullanılmıyor” “Mikrofonda sıkıntı var.” “Projeksiyon net değil.” “Askılar yetersiz” Dönem 2 temsilcisi Elif’in slaytında eleştiriler ve öneriler ayrıntılı şekilde sunulacak.
Geri Bildirimler: Eleştiriler “Anatomi laboratuarı grupları çok kalabalık. Başka gruplardan gelenlerin olması, daha da kalabalık olmasına neden oluyor” “Anatomi laboratuarındaki materyaller yetersiz.” “Anatomi maket videoları daha erken yüklenmeli”
Geri Bildirimler: Eleştiriler “Birkaç dersimiz programdakinden kısa sürdü. 2 saatlik bir dersin 1 saatte hatta 30 dakikada anlatılması gibi.” “Biyokimya laboratuar derslerinden hiç verim alamıyoruz, asistanlar deney amaçlarını anlatmıyor.”
Geri Bildirimler: Eleştiriler “Soru şıkları ve sorular çok uzun olduğunda sınav süresi yeterli olmuyor. Bu durumda sınav süresi uzatılmalı.” “Şekilli sorular sıkıntılı.” “Sorular çok zor!” “Sorular yürek dağlıyor!” “Çıkmış sormamak adına çok fazla detay ve dolaylı soru soruluyor.” Bazı önerileri iyileştirilmeye çalışılıyor ancak asistan sayılarının eğitim olanaklarını zorluyor. Genelde hocalarımız 10 sorusu varsa 3 sorusu zor orta kolay şeklinde dağılım olmakta.
Geri Bildirimler: Önerileriniz “Anatomi laboratuarı için daha çok video dersleri olmalı” “Histoloji preparatlarının fotoğrafları çekilerek sayfaya yüklenmeli” “Dersliklere askı ilavesi yapılmalı” “Teorik sınavda baskı kalitesi kötü olduğundan şekilli sorular olmamalı” “Tüm hocalarımız slaytları vermeli” Öğretim üyeleri slaytları vermek zorunda değiller.
Geri Bildirimler: Önerileriniz “Pratik sınavlarının puanları artırılmalı” “Laboratuar dersleri öğleden sonra olsun” “Pratik derslerde gruplarda dönüşüm olsun” “Üç saat arka arkaya Fizyoloji ve Histoloji dersleri işlenmesin” Lablar genelde öğleden sonra, dönem 1-2-3 aynı labları kullanıyoruz. Çakışma olunca mecburen arada oluyor.
Geri Bildirimler: Takdir ettikleriniz “Histoloji-Embriyoloji, Fizyoloji ve Anatomi hocalarımız ve asistanlarımız çok iyiler.” “Anatomi vidolarının öğrenmemize çok büyük katkısı oldu” “Histoloji pratik derslerimiz çok verimli geçiyor. “Pratik sınavları ve kurul sınavları arası çalışabilmemiz için yeterliydi” “Teorik derslerin sıralaması uygun / uygun değil.”
Geri Bildirimler: Öğretim Üyeleri “Öğrenci katılımı az / yeterli.” “Kütüphane sınav için uygun değil.” Histoloji-Pataloji pratiklerinin yapıldığı Kuru Lab.da mikroskopik görüntülerin yansıtıldığı kamera sorununun giderilmesi Mikroprojeksiyon cihazının yenilenmesi. Histoloji preparatları ve embriyolojik maketler alınmalı. Paramedikal ders “Maraton” dersine 1 öğrencinin dahi gelmemesi. Detayların kitaplardan çalışılması gerekir. Slaytlar yol gösterici.
Tıp eğitimleri süresince ve mezuniyet sonrasında başarılar dileriz… Tüm öğrencilerimize Tıp eğitimleri süresince ve mezuniyet sonrasında başarılar dileriz… Dönem II Koordinatörlüğü