“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 8 Mayıs 2017 DÖNEM II

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
Advertisements

Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
KOÜTF Tıp Eğitimine Öğrenci Bakışı
YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ DİL OKULU
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
Probleme Dayalı Öğrenme Çalışma Grubu. Katılımcılar Doç. Dr. Betül Kalender Doç. Dr. Betül Kalender Yrd. Doç.Dr. Gülden Sönmez Tamer Yrd. Doç.Dr. Gülden.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
“Tıp E ğ itimi Çalıştayı” Mayıs 2014 DÖNEM II Koordinatorlük Dr. Aynur KARADEN İ ZL İ Dr. Meltem D İ LL İ O Ğ LUG İ L Dr. Çi ğ dem VURAL.
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
Tıp Doktoru-Bilim Doktorası Bütünleşik Programı
Prof. Dr. Erhan Erkut, MEF Üniversitesi
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
Temel Bilimler Dr. Ayşegül AYTEKİN
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 5 Mayıs 2016 DÖNEM II Koordinatörlük Dr. Hale MARAL KIR Dr. Devrim DÜNDAR Dr. Aylin KANLI.
/ 181 Zekeriya Aktürk, Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD , İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Asistan ve Öğretim Üyesi.
Eğitim Faaliyetleri Dr. Dilek Bayramgürler.
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 AMİNE YUGRUŞ NECİP SELMAN ÖZKAN.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 30 Kasım 2016 Ayşegül AYTEKİN.
Yükseköğretime Geçiş Sınavı
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ELİF SÖNMEZ.
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
AKTS Hesaplaması.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
  PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PROBLEME DAYALI ÖĞRENME OTURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hülya Aybek, Gülçin ABBAN METE*, Melek KÜÇÜKATAY**, Dilek.
EĞİTİM YILI 2. SINIF 5. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Dersler Güz Yarıyılı Ders Başlangıç : 2 Ekim Ders Bitiş : 12 Ocak
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
EĞİTİM YILI 1. SINIF 4. KURUL SINAV DEĞERLENDİRİLMESİ
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Eğitim-öğretim Yılı Öğrenci Uyum Programı KTÜ TIP FAKÜLTESİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1. SINIF DERS PROGRAMI.
11. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ELİF YÜKSEL FURKAN CAN ÖZMEN.
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 3 Mayıs 2018 DÖNEM II
Dönem ıII Prof. Dr. Zeki Yumuk.
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ÖMER TAYYİP ÖZEN.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Sunum transkripti:

“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 8 Mayıs 2017 DÖNEM II Yrd. Doç. Dr. Aylin KANLI

DÖNEM II Koordinatörlüğü Prof. Dr. Hale MARAL KIR Prof. Dr. Devrim DÜNDAR Doç. Dr. Deniz ŞAHİN Yrd. Doç. Dr. Aylin KANLI

Dönem II Amfisi Dönem II amfisi, eğitim bloğu giriş katında yer almaktadır.

Dönem II Dönem II amfisi derslik-1 kapasitesi: 202 kişi Öğrenci sayımız 335 kişidir. Dönem II amfisi derslik-1 ve derslik-2 202’er kişi kapasiteye sahiptir. Teorik derslerin sunumları bu derslikten ekran üzerinden takip edilebilmektedir. Dönem II amfisi derslik-1 kapasitesi: 202 kişi Dönem II amfisi derslik-2 kapasitesi: 202 kişi

Demografik Özellikler SAYI 2015-2016 2016-2017 Toplam Öğrenci 299 335 Kız 148 163 Erkek 151 172 Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fak. (Farabi) - 1 İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa TıpFak. (Farabi) Özel öğrenci statüsü

Demografik Özellikler SAYI 2015-2016 2016-2017 Yatay geçişle gelen 7 13 Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi 1 İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi Fatih Üniversitesi Tıp Fakültesi - Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi İstanbul Bilim Üniversitesi Tıp Fakültesi Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Semmelweis Üniversitesi Tıp Fak. (Macaristan) Yakındoğu Üniversitesi Tıp Fakültesi (K.K.T.C.) 2 Halep Üniversitesi Tıp Fakültesi (Suriye) Şam Üniversitesi Tıp Fakültesi (Suriye)

Ders Kurulu Kurul Başkanı 1. Dolaşım ve Solunum Prof. Dr. Melda YARDIMOĞLU YILMAZ 2. Sindirim Sistemi ve Metabolizma Prof. Dr. Meltem DİLLİOĞLUGİL 3. Ürogenital Sistem ve Endokrin Sistem Doç. Dr. Ayşe KARSON 4. Sinir Sistemi ve Duyu Organları Prof. Dr. Belgin BAMAÇ 5. Hastalıkların Biyolojik ve Psikososyal Temelleri Prof. Dr. Tijen UTKAN

Ders Kurulu Teorik Pratik Toplam TOPLAM 601 (597) 275 (278) 876 (875) 2016-2017 (2015-2016) Saat Pratik Toplam 1. Dolaşım ve Solunum 132 (123) 65 (72) 197 (195) 2. Sindirim Sistemi ve Metabolizma 93 (95) 47 (52) 140 (147) 3. Ürogenital Sistem ve Endokrin Sistem 115 (115) 55 (52) 170 (167) 4. Sinir Sistemi ve Duyu Organları 137 (122) 75 (64) 212 (186) 5. Hastalıkların Biyolojik ve Psikososyal Temelleri 124 (142) 33 (38) 157 (180) TOPLAM 601 (597) 275 (278) 876 (875) NOT: Pratik ders saatlerine her kurul için 1 saat danışmanlık saati eklenmiştir. NOT: Pratikler tabloda toplam saat olarak verilmiştir. Ancak öğrenciler farklı derslerin pratiklerine bölünmüş gruplar halinde girdikleri için, bu pratik saatleri öğrenci başına düşen pratik saatinden farklıdır.

Dersin adı Teorik Pratik (Saat) Fizyoloji 147 (138) * 40 (44) * Anatomi 107 (106) 60 (60) Histoloji ve Embriyoloji 97 (96) 28 (40) Biyokimya 77 (81) 14 (14) Mikrobiyoloji 34 (33) 6 (8) Farmakoloji 29 (29) - Patoloji 14 (16) 4 (8) Aile Hekimliği 14 (13) Psikiyatri 4 (13) Çocuk Ruh Sağlığı 3 (3) Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları 1 (4) Kanıta Dayalı Tıp 6 (6) Klinik Beceri Laboratuarı (KBL) 58 (60) Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) 8 (8) Klinik Korelasyon 10 (13) Paramedikal Ders 4 Yabancı Dil 56 (46) Seçmeli Ders 52 (36) Danışmanlık saati 5 Toplam 601 (597) 275 (278) * Parantez içindekiler 2015-2016 Eğitim yılına ait saatlerdir.

Dönem II: Başarı Durumu Ders Kurulu Ortalama 2016-2017 2015-2016 1. Dolaşım ve Solunum 65,2 66,4 2. Sindirim Sistemi ve Met. 69,6 65,7 3. Ürogenital Sis. ve Endokrin Sis. 68,2 67,3 4. Sinir Sistemi ve Duyu Organları 67 74 5. Hastalıkların Biyolojik ve Psikososyal Temelleri 23 Mayıs 2017 68,5 İlk 4 kurula göre 2016-2017 2015-2016 Not Ortalaması 67,5 68,35 Finalsiz geçen öğrenci sayısı 60 56 Finalsiz geçen öğrenci yüzdesi % 17,9 % 18,7

Genel Sorunlarımız Sınav salonlarının, görevli öğretim üyesi ve asistan sayılarının yetersizliği. Diğer sağlık kuruluşlarından alınan sağlık raporları. Kurul başkanlarının çalışmalara daha aktif katılımı (Kurul tanıtımı, Kurul sınavı değerlendirme ve Geri bildirimler) Kurul değerlendirmelerine daha aktif katılımları için kurul başkanlarına teşekkür ediyoruz. Katılımlar daha iyiye gidiyor.

Geçen yıl…. Dersliklerin yetersizliği PDÖ sayısının artırılması Tek soru soran bölümler için barajın kaldırılması. KBL eğitici sayısının yetersizliğinden dolayı sıkıntılar Kurul IV’ deki Histoloji Laboratuar dersi olmasına karşın sınavının olmaması Program hazırlıkları sürecine öğrenci katkısı Birazdan Dönem 2 temsilcisi Elif’in slaytında da göreceğiniz gibi sorunların bir kısmı devam etmekte. Program hazırlıkları öğrencilerin Final ve bütünleme dönemlerine denk gelmekte. Önümüzdeki yılın programı bölümlerden ayrı ayrı isteniyor, programı düzenliyoruz, daha sonra Dönem 1-2-3 çakışmalara dikkat ediyoruz. Birkaç ay-hatta yaza sarkıyor bu süreç.

Geri Bildirimler Kurul değerlendirme saatleri, Dönem II Koordinatörlüğü ve Kurul Başkanlarının aktif katılımları ile, kurul sınavı ile aynı gün yapılmıştır. Sınav sorularının gözden geçirilmesi Sorulara itirazların alınması ve ilgili öğretim üyelerine iletilmesi Geri bildirimlerin alınması

Geri Bildirimler: Eleştiriler “Derslikler çok soğuk” “Derslik-2 hiç etkin kullanılmıyor” “Mikrofonda sıkıntı var.” “Projeksiyon net değil.” “Askılar yetersiz” Dönem 2 temsilcisi Elif’in slaytında eleştiriler ve öneriler ayrıntılı şekilde sunulacak.

Geri Bildirimler: Eleştiriler “Anatomi laboratuarı grupları çok kalabalık. Başka gruplardan gelenlerin olması, daha da kalabalık olmasına neden oluyor” “Anatomi laboratuarındaki materyaller yetersiz.” “Anatomi maket videoları daha erken yüklenmeli”

Geri Bildirimler: Eleştiriler “Birkaç dersimiz programdakinden kısa sürdü. 2 saatlik bir dersin 1 saatte hatta 30 dakikada anlatılması gibi.” “Biyokimya laboratuar derslerinden hiç verim alamıyoruz, asistanlar deney amaçlarını anlatmıyor.”

Geri Bildirimler: Eleştiriler “Soru şıkları ve sorular çok uzun olduğunda sınav süresi yeterli olmuyor. Bu durumda sınav süresi uzatılmalı.” “Şekilli sorular sıkıntılı.” “Sorular çok zor!” “Sorular yürek dağlıyor!” “Çıkmış sormamak adına çok fazla detay ve dolaylı soru soruluyor.” Bazı önerileri iyileştirilmeye çalışılıyor ancak asistan sayılarının eğitim olanaklarını zorluyor. Genelde hocalarımız 10 sorusu varsa 3 sorusu zor orta kolay şeklinde dağılım olmakta.

Geri Bildirimler: Önerileriniz “Anatomi laboratuarı için daha çok video dersleri olmalı” “Histoloji preparatlarının fotoğrafları çekilerek sayfaya yüklenmeli” “Dersliklere askı ilavesi yapılmalı” “Teorik sınavda baskı kalitesi kötü olduğundan şekilli sorular olmamalı” “Tüm hocalarımız slaytları vermeli” Öğretim üyeleri slaytları vermek zorunda değiller.

Geri Bildirimler: Önerileriniz “Pratik sınavlarının puanları artırılmalı” “Laboratuar dersleri öğleden sonra olsun” “Pratik derslerde gruplarda dönüşüm olsun” “Üç saat arka arkaya Fizyoloji ve Histoloji dersleri işlenmesin” Lablar genelde öğleden sonra, dönem 1-2-3 aynı labları kullanıyoruz. Çakışma olunca mecburen arada oluyor.

Geri Bildirimler: Takdir ettikleriniz  “Histoloji-Embriyoloji, Fizyoloji ve Anatomi hocalarımız ve asistanlarımız çok iyiler.” “Anatomi vidolarının öğrenmemize çok büyük katkısı oldu” “Histoloji pratik derslerimiz çok verimli geçiyor. “Pratik sınavları ve kurul sınavları arası çalışabilmemiz için yeterliydi” “Teorik derslerin sıralaması uygun / uygun değil.”

Geri Bildirimler: Öğretim Üyeleri “Öğrenci katılımı az / yeterli.” “Kütüphane sınav için uygun değil.” Histoloji-Pataloji pratiklerinin yapıldığı Kuru Lab.da mikroskopik görüntülerin yansıtıldığı kamera sorununun giderilmesi Mikroprojeksiyon cihazının yenilenmesi. Histoloji preparatları ve embriyolojik maketler alınmalı. Paramedikal ders “Maraton” dersine 1 öğrencinin dahi gelmemesi. Detayların kitaplardan çalışılması gerekir. Slaytlar yol gösterici.

Tıp eğitimleri süresince ve mezuniyet sonrasında başarılar dileriz… Tüm öğrencilerimize Tıp eğitimleri süresince ve mezuniyet sonrasında başarılar dileriz… Dönem II Koordinatörlüğü