İKTİSAT BÖLÜMÜ İktisat Bölümü Anabilim Dalları İktisat Teorisi ABD

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Advertisements

+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ 1. SUNUM AKIŞI TarihçeMisyonVizyonFakülte YönetimiSon Birkaç Yıla Ait Tavan ve Taban Puanları Bölümlerde Mevcut Öğrenci.
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Ömer halİsdemir üniversitesİ Bilgi İşlem Daire BAŞKANLIĞI’na Hoşgeldiniz.. Arzu YILMAZ.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE
BAP Desteği (Bilimsel Araştırma Projeleri)
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
FELSEFE BÖLÜMÜ.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
Görev ve Sorumluluklar
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
‘‘KARİYERİNDE BAŞARI SENİN ELİNDE’’
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
FELSEFE BÖLÜMÜ.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Sunum transkripti:

İKTİSAT BÖLÜMÜ İktisat Bölümü Anabilim Dalları İktisat Teorisi ABD İktisat Tarihi ABD İktisat Politikası ABD İktisadi Gelişme ve Uluslararası İktisat ABD

MİSYONUMUZ İktisadi ve idari bilim dallarında evrensel ölçütlere uygun, dinamik, yenilikçi, üretken ve sürekli mükemmeli arayan eğitim ve öğretim programları düzenlemek ve yürütmek; finansal, entellektüel, sosyal ve çevresel sermaye kullanabilecek ölçüde müteşebbis, söz konusu bilim dallarında modern bilgilerle donatılmış, bilgilerini yaratıcı ve yenilikçi bir şekilde kullanabilen, bilgi teknolojisini hayata geçirebilen, geleceğin dünyasının başarı koşullarını kavramış olan ve ulusal kimliğini küresel değerlerle bağdaştırabilen bireyler yetiştirmek; iktisadi ve idari bilim dalları ile ilgili yöntem ve teknikleri kullanarak akademik araştırmalar yapmak ve bu araştırmaları bilime kazandırmak; bölge üniversitesi fonksiyonunu yerine getirebilmek için üniversite-sanayi işbirliği çerçevesinde kamu ve özel sektörün ihtiyacı olan hizmetleri, üretim ve hizmet sektörü arasındaki işbirliğini, bilime dayalı araştırma ve çabalarla sağlanan potansiyel doğrultusunda yürütmektir.

TEMEL İLKELERİMİZ Kanun ve yönetmeliklere uymak Bilimin evrenselliğine inanmak Yenilikçi olmak Doğruluktan ve dürüstlükten taviz vermemek Kurum içinde uyum intibak ve dayanışmaya önem vermek Herkesi din, ırk, milliyet, renk, düşünce farklılığı gözetmeksizin sevmek ve saygılı olmak Sürekli mükemmelliği yakalamaya çalışmak Zamanın kıymetini bilmek Özgün araştırmalar yapmak İşimizi sevmek

ORGANİZASYON ŞEMASI

Bölüm Tanıtımı Tükenebilir kaynakların, insanların ihtiyaçlarını karşılamak için etkin şekilde kullanılması, bu kaynakların arttırılması, üretilen mal ve hizmetlerin paylaşımı ile ilgili konularda eğitim ve araştırma yapılır. Çok çeşitli alanlarda çalışabileceği gibi daha çok bankalar ile eğitim ve araştırma kurumlarında çalışılabilir. İktisat programı, tükenebilir kaynakların insanların ihtiyaçlarını karşılamak için en etkin biçimde kullanılması, bu kaynakların artırılması ve üretilen mal ve hizmetlerin bölüşümü ile ilgili konularda eğitim ve araştırma yapar.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler: İktisat programında temel ekonomi derslerinin yanı sıra yönetim, hukuk, işletmecilik, istatistik, uluslararası ilişkiler alanlarına ilişkin dersler de verilir. Okutulan derslerin amacı öğrencilere genel bir bilgi kazandırmanın yanında çözümleme ve eleştirme gücünü geliştirmektir. Gereken Nitelikler: Bu alanda öğrenim yapmak isteyenlerin akademik yeteneğin yanı sıra, sayısal düşünme yeteneğine de sahip olmaları beklenir. Başarılı olabilmek için her şeyden önce araştırma, inceleme yapmayı, yönetim ve idari alanlarda çalışmayı sevmek önemlidir. Yaratıcılık da bu alanda başarıyı artıran bir özelliktir.

İş olanakları Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları İşler: Üniversitelerin iktisat bölümlerinden mezun olanlar işgücü piyasasında “İktisatçı” olarak görev alırlar. İktisatçılar çalıştıkları kurumda hammadde ve insan gücü kaynaklarının en kârlı biçimde kullanılmasına ve üretilen malların pazarlanmasında en uygun yöntemlerin bulunmasına çalışırlar.

FİZİKİ OLANAKLAR İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Fakülteye tahsis edilen Ziraat Fakültesi Binası Birinci Katındaki mekanlarda faaliyetlerini sürdürmektedir. Eğitim ve öğretim faaliyetleri toplam kapasitesi 424 öğrenci olan 6 derslikte sürdürülmektedir.

İktisat Bölümü Öğrenci Sayısı 1. Sınıf 2. Sınıf 3. Sınıf 4. Sınıf TOPLAM İktisat 111 51 117 - 276 GENEL TOPLAM

EĞİTİM- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ İktisat Bölümünde 2016-2017 akademik yılı itibariyle 3 sınıfta lisans eğitimi sürdürülmekte olup, 2017-2018 yılında ilk mezunlarını verecektir İktisat Bölümü 2017-2018 Akademik Yılı için 100 öğrencilik kontenjan bildirilmiştir. İşletme Bölümünde 2016-2017 akademik yılı itibariyle 2 sınıfta lisans eğitimi sürdürülmekte olup, 2017-2018 Akademik Yılı için 40 öğrencilik kontenjan bildirilmiştir. Uluslararası İlişkiler Bölümünün 2017-2018 Akademik yılında eğitim-öğretime başlayabilmesi için 50 kontenjan başvurusu yapılmıştır.

EĞİTİM-ÖĞRETİM FAALİYETLERİ-LİSANSÜSTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından koordine edilen Iğdır Üniversitesi-Kafkas Üniversitesi İktisat Ortak Yüksek Lisans Programı’na 2015-2016 Akademik Yılı bahar döneminde öğrenci alınmış, ancak daha sonra program Yükseköğretim Kurulu’nun yazısıyla durdurulmuştur. Halihazırda programda 15 öğrenci kayıtlıdır. İlk mezunların 2017-2018 Akademik yılında verilmesi beklenmektedir.

FAKÜLTE DERGİSİ Iğdır Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi (IUJEAS) Aralık 2015’te kurulmuştur. Kış-Yaz olarak yılda iki kez yayınlanan uluslararası hakemli bir dergidir. 2016 yılı Mart ayında ilk sayı, 2016 Aralık ayında ikinci sayı yayınlanmıştır. 2016 Aralık ayında sadece online yayın yapılmış, derginin Yaz 2016 sayısı henüz bastırılmamıştır.

AKADEMİK PERSONEL Bölümümüz kadrosunda; 3 Yard.Doç.Dr. 1 Arş.Gör.Dr. 3 Arş.Gör. bulunmaktadır. Araştırma görevlilerinden 2’si 35. madde kapsamında diğer üniversitelerde görev yapmaktadır.

İKTİSAT BÖLÜMÜ AKADEMİK PERSONEL

Yrd.Doç.Dr. Serkan KÜNÜ (İktisat Bölüm Başkanı- İktisat Politikası ABD) Doktora: Atatürk Üniversitesi-İktisat Politikası-2013 Yrd.Doç.Tarihi: 26.12.2013 Önceki İş Tecrübesi: Kafkas Üni. Kağızman MYO (2009-2013)

Yrd.Doç. Dr. Haktan SEVİNÇ (Dekan Yrd.- İkt. Gel. ve Uls.İkt. ABD) Doktora: Atatürk Üniversitesi- İkt. Gel. ve Uls.İkt.-2015 Yrd.Doç.Tarihi: Şubat 2015 Önceki İş Tecrübesi: Ağrı İbrahim Çeçen Üni. İİBF (Şubat- Ağustos 2015) Atatürk Üniversitesi

Yrd. Doç. Dr. Sertaç HOPOĞLU (Dekan Yrd.- İkt. Gel. ve Uls.İkt. ABD) Doktora: Atatürk Üniversitesi- İkt. Gel. ve Uls.İkt.-2011 Yrd.Doç.Tarihi: 27.03.2014 Önceki İş Tecrübesi: T.C. Fırat Kalkınma Ajansı Atatürk Üniversitesi BTC-Atatürk Üni. Erzurum Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma Projesi

Arş.Gör.Dr. Özlem SÖKMEN GÜRÇAM Doktora: Afyon Dumlupınar Üniversitesi- Maliye-2016 Arş.Gör.Gürkan BOZMA 35. Madde ile Atatürk Üniversitesi’nde görevli.

Arş.Gör.Demet SEVİNÇ Arş.Gör.Cemal ÖZTÜRK 35. Madde ile Pamukkale Üniversitesi’nde görevli.

Arş.Gör. Murat EREN 35. Madde ile Atatürk Üniversitesi’nde görevli.