Sosyal Mecralarda Bilim Academia.edu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
-Scopus- Uz. Kübra DEMİR
Advertisements

Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Kurumsal Arşivi Açık Erişim Kaynakları
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
GAZİ ÜNİVERSİTESİ Açıkarşiv Sistemi. Açıkerişim nedir?  Bilimsel içerikli çalışmalara internet ortamında serbest erişimin sağlanmasıdır.
AÇIK ERİŞİM KAYNAKLARI
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
ULAKBİM Vedat Mert Güneri Dursun Ali Çolak
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Akademik Yayıncılıkta Elektronik Ortama Geçiş Tamer Başar Automatica Baş-Editörü Beckman Institute, ECE, CAS, CSL, ITI University of Illinois, Urbana,
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ VE HUKUKSAL SORUNLAR
Amaç Açık Erişim Nedir? Neden Açık Erişim? Açık Erişim Nasıl sağlanır?
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır Robert A
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
©Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Bilgiye Erişimde Özgürlük. Açık Erişim Hareketi Akademik camia Ortak çıkarlar yaratmak Bilginin paylaşılması toplumsal bir harekettir.
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
Adnan TUTCAN Web 2.0 Nedir ? Toplulukları bir araya getiren, standart tasarım anlayışına yepyeni bir boyut kazandıran, daha dinamik özelliklere.
ULUSAL AKADEMİK LİSANS TOPLANTISI 6 Kasım 2006, İstanbul.
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
Muaz Ayhan IŞIK Türkiye Büyük Millet Meclisi
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Fatih Projesi ALT PROJELER Altyapı Donanım
Sosyal Medya ve Türleri
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 8: Dijital Kütüphane Yazılımları ve Dijital Koruma Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Ata TÜRKFİDANI Yaşar Üniversitesi, İzmir ANKOS AEKA OpenAIREplus – Zenodo Son Gelişmeler 3. Ulusal Açık Erişim Çalıştayı Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.
İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
BİLGI KAYNAKLARıNA ERIŞIM METODLARı Hazırlayan= Halil Yenilmez.
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
Kütüphane ve Dokümantasyon
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
SANAL SINIF UYGULAMASI
ULUSAL AKADEMİK AĞ ve BİLGİ MERKEZİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
ULAKNET VE ULAKBİM Atay İSLAMOĞLU
SOSYAL MEDYA.
Temel Bilgi Teknolojileri
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Kullanım Kılavuzu Kütüphane Oluşturma
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Kullanım Kılavuzu Kütüphane Oluşturma
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Dspace Kurumsal Arşİv KullanIm kILAVUZU
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Kütüphanenizi oluşturun Belgelerinizin ve referanslarınızın yönetimi
Sunum transkripti:

Sosyal Mecralarda Bilim Academia.edu Rukiye Civan Kemiksiz – Yeni Medya Kültürü ve Sanal Kimlik

Bilimsel Yayıncılık “Bilimsel yayın, bilimsel yazım kuralları esas alınarak, özgün araştırma sonuçlarını tanımlayan, yazılmış ve basılmış bir rapordur.” Bilimsel yayın; özgün araştırma sonuçlarının ilk yayını olan yazarın meslektaşlarının deneyleri tekrarlayabilecekleri ve sonuçları irdeleyebilecekleri forma sahip ve dergide veya başka bir kaynak belgesinde bilimsel toplum içinde hemen ulaşılabilir olan yayındır. Bilim insanları yaptıkları çalışmaların sonuçlarını geniş kesimlere duyurabilmek için araştırma sonuçlarını yayımlamaktadır. Özetler, tezler, konferans raporları ve diğer birçok literatür yayımlanabilir, fakat bu yayınlar her zaman geçerli yayın ölçütünü sağlamazlar. Dahası, bilimsel bir makale bütün diğer testleri geçse de, eğer yanlış yerde yayımlanmışsa geçerli yayımlanmamış demektir. Yani, nispeten kötü bir araştırma raporu, fakat testleri geçen bir yayın, eğer doğru yerde (genellikle belli başlı bir dergi) kabul edilir ve yayımlanırsa geçerli bir yayındır.

Sosyal Ağlarda Bilimin Gelişmesi Web 2.0, bireylere gerek kendi malzemlerini oluşturmada ve dağıtmada gerekse sosyal medya ortamları oluşturmada ya da bu ortamlara katılmada daha doğrudan etkileşme olanağı sunan kullanıcı odaklı tasarımın ve birlikte çalışılabilirliğin gelişimini gördü.İletişim kurabilme ve işbirliği yapabilme metodumuzu değiştirdi ve bize kullancı tarafından oluşturulan içerikli web’ten (pasif tüketici web sitelerinin ve o sitelerde tutulan ürünlerin aksine) daha fazla yararlabilme yetkisi verdi.(Hall, 2013:53-54) Bu paylaşım ve yaratım süreci interaktif bir özellik taşımaktadır. Kullanıcıların içerik düzenlediği, yeni içerikler ürettiği bir alanda artık hedef kitle pasif-alıcı konumdan çıkmıştır. Bu aktif birey, ilgileri doğrultusunda çeşitli internet içeriklerine bir tık mesafesinde ulaşabilmektedir.

Sosyal Ağlarda Bilimin Gelişmesi İnternet, bilimsel araştırma yapan araştırmacılar tarafından sıklıkla kullanılmakla birlikte kuşkucu bir yaklaşım da söz konusudur. “Bu araştırmacılar elektronik yayın ortamının ciddi bilim yapmaya uygun olmadığını; bu ortamın daha çok önemsiz konuların tartışıldığı küresel bir duvar tahtasına benzediğini düşünmektedirler.” (Harnard,1993 as cited Tonta,1997) Bugün gelinen noktada internet sadece eğlence ve boş zamanların değerlendirilmesiyle ilgili bir alan olarak görülmemekte, toplumsal araştırmada kullanılan nitel ve nicel çalışmalarda bilgi ve belge kaynağı olarak internet araaştırmacıların işlerini oldıkça kolaylaştırmaktadır. Kütüphanelerde geçirelecek zaman maliyeti düşünülürse, araştırmacı evinin ya da çalışma ortamı her neresi ise orayı kütüphaneye dönüşütürebilmektedir.

Sosyal Ağlarda Bilimin Gelişmesi Gelişen teknoloji ile beraber; Araştırma ve eğitim amaçlı ağlar kurmak, işletmek, bu ağların yurt içi ve yurt dışındaki ağlarla bağlantısını sağlamak, bilgi üretimine yardımcı olacak nitelikte bilgi teknolojileri desteği sağlamak ve bu ağ üzerinden ve/veya geleneksel yollarla bilimsel bilgi üretimine yardımcı olacak şekilde akademik bilgi ve belge hizmetleri sunmak temel vizyon haline gelmektedir.

Değişen Yayıncılık Anlayışı Geleneksel Yayıncılık Diğer kurumlarda çalışan araştırmacılarla bağlantılı olmak Akademik dergilere abone olmak Araştırmaların metalaşması, sahip olan ve olmayan arasındaki uçurum> Akademik statükoculuk Arşiv sorunu Elektronik Yayıncılık Ulusal ve Küresel ölçekte çok sayıda araştırmacıya ulaşabilme Zaman ve mekandan bağımsız erişim kolaylığı Ücretsiz olması Akademik statükoyu kırması Arşiv sorununu ortadan kaldırması

ACADEMIA – Bilimsel Sosyalleşme Academia.edu, akademisyenlerin sosyal paylaşım sitesi. Eylül 2008’de Richard Price tarafından kuruldu. Platform, kitap,makale,taslak ve araştırmaları paylaşmak, etkilerini izlemek ve araştırmayı belirli bir alanda takip etmek için kullanılmaktadır. Academia.edu, açık bilim veya açık erişim hareketlerini ve özellikle araştırmanın anında dağılımını desteklemektedir. "Açık bilim" kavramını zorlayan aktivistlerden oluşan bir topluluğun savunduğu bu çalışma, belirli bir dergiye abone olup olmadıklarına bakılmaksızın, bilimsel araştırmanın onu görmek veya kullanmak isteyen herkes tarafından erişilebilir olması fikrini kapsamıştır. Tahminlere göre küresel ölçekteki akademisyenlerin ¼’i academia.edu’yu kullanıyor. Price, web sitesinin sağlam mali zeminde olduğunu söylüyor. Şirketi bugüne kadar risk sermayesini yaklaşık 17,7 milyon dolar (10,5 milyon £) yükseltti ve bugüne kadarki toplam işletme giderlerini yaklaşık "6 milyon dolardan 7 milyon dolara" çıkaracaklarını tahmin ediyor.

ACADEMIA Academia.edu, tüm akademik disiplinlerden ve yüzlerce üniversiteden araştırma yapmak üzere derleniyor. Arama sürecini kolaylaştırmak için 1,6 milyondan fazla etiketle web sitesinin kullanıcı dostu tasarımı, akademisyenlerin materyallerini kolayca yayınlamalarını sağlar. Bilim insanları, kaç kişinin makalelerini indirdiklerini bile izleyebilir. Kullanıcılar kendileri için profiller yaratır ve akademisyenleri "takip eder"; ayrıca, ağlarındaki başkalarından en son yüklenen makale/çalışma ve yorumları güncelleyen bir haber akışına sahiptirler. Bir kullanıcının favori uluslararası ilişkiler bilimcisi, Çin'deki ticaret anlaşmaları hakkında yeni bir yazı yayınladığında, haber beslemeniz hakkında bir bildirim almaktadır. Ardından akademisyenlerin makalelerinin taslaklarını yükleyebilmelerini ve 20 günlük bir pencerede yorum talep etmelerini sağlayan "oturumlar" işlevi vardır,bu bir çevrimiçi seminere benzer.

Academia.edu, yüksek öğrenim için bir üniversite ya da kurum değildir ve bu nedenle, geçerli standartlarda ".edu" üst düzey alan adı için uygun değildir. Bununla birlikte, "Academia.edu" alan adı, .edu alan adlarının sadece akredite edilmiş orta öğretim sonrası kurumlar tarafından tutulmasını gerektiren düzenlemelerden önce 1999 yılında tescillenmiştir. 2001 öncesinde kaydedilen tüm .edu alan adları, akredite edilmiş bir kurum olmasa bile kullanılabilmektedir. Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu ile yaptığı dosyalarda, şirket Academia Inc. adını kullanmaktadır.

Eleştiriler Academia.edu tarafından ".edu" alan adının kullanılmasının "son derece sorunlu" olduğu, çünkü alan adı kullanıcıları yanıltmaya zorlayabilir. 2016'nın başlarında, bazı kullanıcılar Academia.edu'dan e-posta aldıklarını bildirdiler ve burada web sitelerinin editörleri tarafından makalelelerinin tavsiye edilmesi için bir ücret ödemek isteyip istemediklerini sordu. Bu, bazı kullanıcıların, kullanıcıları Academia.edu hesaplarını iptal etmeye teşvik eden bir kampanyaya başlamasına neden oldu. Açık erişimin "satıcı kilitleme" modeline dönüşmesi > Metinlerin, kullanıcı olmayan kullanıcılar tarafından okunabilmesine rağmen, onları indirmek için bir hesaba ihtiyaç duyulmaktadır. Akademisyenlerin «Facebook’u». Arama motorunda academia linkine tıklandığında «biri sizi aradı» şeklinde bildirim gönderilmesi.

Academia ve benzerleri... Ücretli yayın politikası bulunuyor, sitede alışveriş sepeti bölümü var tam anlamıyla şirket mantığı işliyor. Academia’daki yayınların kaldırılması için kullanıcılarına e-posta göndermiş, bu durum protestolara yol açmıştır. www.elsevier.com Sadece doğa bilimleri konusunda yayınlar var, sosyal bilimler kategorisi bulunmuyor. elifesciences.org Soru- Cevap bölümü sayesinde araştırmacılar takıldıkları noktaları sorup tartışabiliyor. Alanında «celebrity» olanlar bile sizi takip edebiliyor. www.researchgate.net

Academia ve benzerleri...

KAYNAKÇA Hall, F.(2013). Dijital Yayıncılık: Dijital Kitap ve Dergi Sektörü İçin Bir Başlangıç. İstanbul: Profil Yayıncılık Tonta, Y.(1997). Elektronik Yayıncılık, Bilimsel İletişim ve Kütüphaneler.Türk Kütüphaneciliği 11, 4 (305- 314) https://en.wikipedia.org/wiki/Academia.edu https://www.timeshighereducation.com/news/sharing-is-a-way-of-life-for-millions-on- academiaedu/2013839.article?nopaging=1 https://www.theatlantic.com/education/archive/2015/12/the-convoluted-profits-of-academic- publishing/421047/ https://techcrunch.com/2013/09/26/academia-edu-2/